Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

אני גר בכוכב יאיר ומתחיל לעבוד בתל אביב אז רוצה לעבור לאופנוע כדי לחסוך בזמן הנסיעות. עשיתי היום בבוקר וויז ובמצב אופנוע הדרך הייתה יותר ארוכה ממצב רכב פרטי. איך זה יכול להיות? אני מפספס משהו?

 

 

  • מעניין 1
פורסם

שני דברים אתה מפספס.

1. אל תאמין לווייז, בטח לא עם דו"ג

2. בת"א רבתי היום, גם עם דו"ג התנועה היא סיוט.

 

והווייז משום מה תמיד ימשוך אותך לאיילון,

גם כשכביש החוף חצי ריק ואיילון עמוס.

 

 

פורסם

יחסוך לך הרבה זמן זה בטוח,

אבל... רכיבה על דו"ג בתנועה העמוסה של גוש דן זה עסק קשוח.

המון ריכוז נדרש, הרבה מתח מצטבר.

הרבה עצבים למי שמצפה להתחשבות מצד ה'פחיות'.

שלא לדבר על החום בקיץ וקור/גשם בחורף.

 

 כמה ניסיון יש לך על דו"ג?

פורסם

אין לי. לא מבין בתחום בשיט... (כל עצה תתקבל בברכה)

שמעתי שזה קשוח ובטח למתחילים... אבל אם רוצים צריך להתחיל מתישהו.

אגב עדיין אחזיק רכב לימים קשים.

 המסלול שלי יהיה עקרונית כביש 6 > 471  > כביש 4 > גנות >  כביש 1 > קיבוץ גלויות > דרום תל אביב.

זה שהרוב כבישים בינעירוניים זה יותר טוב לא?

פורסם

איזה רישיון?

מה התקציב?

קטנוע או אופנוע?

 

בינעירוניים זה טוב ולא טוב.

במקרה הטוב יש שוליים, בפחות טוב צריך להשתחל בין הטורים.

לפעמים דווקא יותר נוח שיש רמזור,

ובזינוק בירוק הכביש קצת יותר פנוי כי כבר השתחלת לראש הטור כשכל הרכבים 'חיכו לך'...

 

פורסם

 

נראה לי שאתחיל עם קטנוע ורישיון a1.

אני הולך לנסוע 4-5 פעמים בשבוע לתא שזה 45 קמ לכיוון והבנתי שהכיוון צריך להיות 250 סמק ומעלה

בתקציב חשבתי על בין 10-20 אבל רק מתחיל בגישושים ולמידה על התחום אז התקציב יכול גם להשתנות קצת.

המטרות העיקריות הם קיצור זמני נסיעה אבל עם כמה שיותר בטיחות ונוחות.

מה דעתך? אשמח לכל מידע

 

אגב מישהו מכיר בית ספר מומלץ באזור כפר סבא?

 

 

 

פורסם

כן, 250 זה הבחירה ההגיונית, עקב מדרגת ביטוח שקופצת באלף ₪ + בנפח מעל זה.

המדרגה הזו בנפח היא שריד מהעבר, וקיימת במעט מאוד מקומות בעולם,

לכן אין היצע גדול של קטנועי 250. למעשה רובם הם גרסאות מוקטנות נפח של קטנועי 300/350.

אצלנו ההיצע בקטגוריה מתמצה בשני דגמים טובים: קימקו דאונטאון 250 והונדה פורזה.

לבן שלי היה דאונטאון כזה, והוא עבר לפורזה, שהוא קטנוע איכותי ומאובזר יותר.

פורזה כזה ייכנס בתקציב שלך בשנתון 2018-19,

ומניסיון אישי רב פעמי - ממליץ בחום על הטרייד-אין של הונדה.

 

הבטיחות בדו"ג היא בעיקר אקטיבית, לכן מומלץ ביותר לעשות קורס רכיבה מתקדמת אחרי מספר חודשים של התרגלות לכלי.

 

יש שני קטנועים תלת גלגליים (תל"ג) - של פיאג'ו וימאהה בנפח 300/400 סמ"ק.

יקרים משמעותית, כבדים ומסורבלים מעט בתמרונים צפופים, אבל יש להם יתרון על דו"ג רגיל בבלימה ובאחיזה בפניות,

שוב - סוג של בטיחות אקטיבית, כי פסיבית הם פגיעים כמו כל דו-גלגלי אחר.

כמובן שצריך להכניס בתקציב קסדה מלאה, מעיל מגן, כפפות, ונעליים גבוהות

פורסם

תודה רבה על התשובות המפורטות וכל המידע! 

אבדוק עם הונדה טרייד

מצטער על החפירה... עוד כמה שאלות אם זורם לך...

כמה ק"מ לשנה בממוצע נחשב טוב לקטנוע משומש? (כמה ק"מ קטנוע מחזיק?)

כל השאר - הקפדה על טיפולים בזמן, מספר ידיים וכו' - מאמין שאותה חשיבות כמו ברכב פרטי?

כמה עולה בערך ביטוח וטסט להונדה כמו שהצעת?

אם נשאר לך כוח אשמח להמלצות על האבזור או במה אתה משתמש ואיפה כדאי לקנות באזור המרכז

עובר על הפורום יש לי עוד הרבה מה ללמוד פה... 
שוב תודה!

 

פורסם
לפני 52 דקות, waxd8 כתב:

כמה ק"מ לשנה בממוצע נחשב טוב לקטנוע משומש? (כמה ק"מ קטנוע מחזיק?)

10-12K ק"מ בשנה זה סביר וטוב לקטנוע 250. הונדה בתחזוקה מוקפדת יעבור בקלות את ה-100K ק"מ,

קימקו אולי יצטרך תחזוקה אינטנסיבית יותר ויהיה רגיש יותר לשימוש אגרסיבי, אבל יגיע גם לקילומטראז' מכובד.

 

 

לפני 52 דקות, waxd8 כתב:

 

כל השאר - הקפדה על טיפולים בזמן, מספר ידיים וכו' - מאמין שאותה חשיבות כמו ברכב פרטי?

טיפולים = חשוב מאוד. עם דגש על תיעוד ממוסך אמיתי ולא מוסך מדרכה, חבר מכונאי וכדו'.

חשוב שבטיפול השמן יהיה בהתאם להוראת היצרן, ויש דגמים בהם זה קריטי לאורך חיי המנוע (בקימקו ופיאג'ו למשל)

קטנועים מעבירים בעלות בתכיפות גבוהה יותר מרכב.

במחירון מוטו https://motomagazine.co.il/magazine-pricelist/#magazine-interactive

כתוב ש-2 ידיים בשנה זה סביר. לדעתי זה הרבה. יד אחת לשנתיים נראה לי סביר יותר.

לפני 52 דקות, waxd8 כתב:

כמה עולה בערך ביטוח וטסט להונדה כמו שהצעת?

אגרת טסט זולה יחסית - 311₪.  ביטוח חובה רק דרך הפול, ותלוי ותק ותביעות.

אפשר לחשב בקלות במחשבון הביטוח =  https://car.cma.gov.il/

לפני 52 דקות, waxd8 כתב:

אם נשאר לך כוח אשמח להמלצות על האבזור או במה אתה משתמש ואיפה כדאי לקנות באזור המרכז

קסדה מלאה תקנית באיכות טובה אפשר למצוא בסביבות ה-600₪, ל-LS2 או MT,  ואפשר גם בהרבה יותר

כשההבדל הוא בעיקר בנוחות, משקל ואיכות ריפודים, משקף וכו'. בטיחותית - אם יש תו תקן בשבילי זה מספיק טוב.

מעיל ממוגן - כנ"ל. 400-500 לזולים, לארט וברוש לדוגמה, ומעלה בהתאם לאיכות והמותג.

הרבה חנויות ציוד ואביזרים נמצאים ב"ביצה"... כינוי למשולש הרחובות שוקן-הרצל-סלמה. כמעט כולם שם.

תגדיר לעצמך תקציב, 2000₪ זה סבבה לגמרי להתחלה. יש מעילים רב-עונתיים שיכולים להתאים לחורף/קיץ,

והרבה חנויות ישמחו לתפור לך דיל-קרוקודיל לכל הציוד במקום אחד. לפעמים זה טוב, לפעמים עדיף ללקט בכמה מקומות.

גוגל יתן לך כיוונים.

כיוון אחד שאני יכול לתת:

אל תתפתה למתקן טלפון לכידון.

הנייד בכיס, ו100% מהריכוז לכביש. באוטו זה פח. אצלנו זה בשר ודם...

לפני 52 דקות, waxd8 כתב:

 

 

 

  • אהבתי 3
פורסם
לפני כשעה, BoazB11 כתב:

הנייד בכיס, ו100% מהריכוז לכביש. באוטו זה פח. אצלנו זה בשר ודם..

המשפט הזה צריך לצאת בקמפיין שלטי חוצות של הרלב"ד 👍

פורסם

הוויז מטומטם,שולח לעיקופים בלי צורך...

תתעלם מוויז והזמני הגעה שלו במיוחד שמגדירים על אופנוע. 

מראשון-תל אביב בשעות העומס לוקח 20 דק בפועל שרשום שעה בוויז. 

אבל זה תלוי ממש ברוכב,יש רוכבים עם אדוונצרים שנוסעים כמו רכב+-. 

לזגזג בפקק בהתחלה זה מטריד ורוכבים אחרים יסעו לך על הזנב. אבל תופסים את זה מהר את המשחק של חישוב מסלול. 

 

בנוגע למיגונים,כל קסדה סגורה של ls2  תיהיה טובה,קסדה דגש מלאה בלבד,עולה בדרכ 500.

מעיל לארט 4 עונות בסיסי עולה 700,כפפות 250. 

לא הייתי משקיע 1500 על מעיל,עדיף מעיל זול ולהחליף כל שנתיים מאשר להתקמצן על להחליף פעם בשנתיים מעיל יקר,ולארט מעיל טוב גם בלי קשר למחיר.

 

לך על הונדה פורזה 250,...הונדה זה הונדה בדו גלגלי,ראש שקט ומזדקנים בכבוד ובנוסף מרווח טיפולים גדול משמעותית מכל הקטנועים האחרים,ופלוס הוא לא גניב..הדאון טאון/גויירד גניבים מאוד. 

 

מצטרף להמלצה על הטרייד בהונדה בתל אביב(שבח 5 ליד המרכזי)קניתי משם 2 קטנועים עד היום ושניהם היו עם 0 תקלות.

מוסך טוב זה פרפקט אופנועים בראשלצ,ציוד מגן וטיפולים אצלו ממליץ,אין לי קשר ל2 מקומות האלה...סהכ לקוח מרוצה של שניהם. 

 

עד 15 אלף קמ בשנה זה אחלה,טסט לשנה עולה 300+-. 

ביטוח תלוי בגיל של הרוכב והוותק,אבל לנפח 250 עם נהג חדש בן 24 ומעלה יעלה בערך 5. 

צריכת דלק של 1/25 בסביבה פקוקה,בשיוט רגוע 1/30 בכיף. 

 

דבר אחד חשוב לומר זה שכל רוכב נופל,קח את זה בחשבון ואי אפשר לחזור לרכב...החסכון בזמן בפקקים וחיפוש חנייה עצום. 

אני אחרי תאונה ״קלה״ ומחלים עכשיו,ואין מצב שמוותר על אופנוע.

 

פורסם
בתאריך 12.9.2022 בשעה 14:02, waxd8 כתב:

אהלן,

אני גר בכוכב יאיר ומתחיל לעבוד בתל אביב אז רוצה לעבור לאופנוע כדי לחסוך בזמן הנסיעות. עשיתי היום בבוקר וויז ובמצב אופנוע הדרך הייתה יותר ארוכה ממצב רכב פרטי. איך זה יכול להיות? אני מפספס משהו?

 

 

פספסת משהו, תמיד הוויז מראה לי שבאופנוע יקח לי פחות זמן ובאופנוע אני כמעט תמיד מגיע לפני מה שהוויז אומר(במכונית לא).
אבל לפעמים עם אופנוע עדיף בלי וויז פשוט לקחת את הדרך שזה מציע לך במכונית(כבישים ראשיים כי גם ככה אתה עוקף פקקים, אז אם אופנוע לא צריך את כל העיקופים שהוויז נותן כמו לרכב)

פורסם

תודה אנשים טובים! 

מעיל ארבע עונות לא יהיה חם בקיץ? אני בן אדם שחם לו ומוכן להשקיע יותר בשביל לא להגיע מזיע למשרד, יש חיה כזאת? או רוכבים עם חולצה אחרת?

אגב, איך בודקים לפני קנייה? לוקחים גם קטנועים למכון?

 

לפני 21 שעות, BoazB11 כתב:

כמובן שצריך להכניס בתקציב קסדה מלאה, מעיל מגן, כפפות, ונעליים גבוהות

למה הכוונה נעליים גבוהות? משהו מיוחד או כל נעל גבוהה?

 

לפני 16 שעות, א.ד.מ. כתב:

המשפט הזה צריך לצאת בקמפיין שלטי חוצות של הרלב"ד 👍

באמת חזק...

 

פורסם

בקיץ בכביש פקוק אתה תזיע גם עם גופיה,אז זה לא באמת משנה. 

אבל אם רוצה להתפנק תקנה מעיל קיץ ומעיל לחורף.

אם היית נוסע בכביש שהתנועה זורמת על 70-80+ קמש לגמרי מבין את הצורך באקסטרא אוורור,בכבישים פקוקים זה לא נתן כלום.(מנסיון שלי,אולי לאחרים....)

למשרד תגיע מזיע,פשוט מחליפים חולצה ודורדורנט. 

חולצה מנדפת זיעה לרכיבה עצמה ואז להחליף בעבודה זה פתרון טוב. 

 

בנוגע לנעל,לדעתי לא צריך להגזים....תרכב עם נעל סגורה שיושבת טוב על הרגל.

נעל רכיבה כמובן עדיפה...אבל גם עדיף לרכב עם חליפת עור מלאה. 

צריך איזון,אתה לא יוצא למסלול סהכ נסיעה בכביש עם תנועה.

מעיל כפפות קסדה טובה זה מספיק לנסיעה הזאת.

יש היום נעלי רכיבה שנראות סביר גם למשרד ולא יקרות(500-600)שיקול שלך.

לא מתים מקצת כאבים בקרסול. אם משאית תעלה על הרגל הנעל לא תעזור. 

 

אם אתה קונה משבח תל אביב לא צריך בדיקה,יגידו כל דבר ליפני קנייה אפילו אם המראה צד הוחלפה,מנסיון. 

ותמיד יקחו מימך את הקטנוע לטרייד בעתיד,אין שם שטיות וגם יש אחריות 3 חודשים אצל המוסך יבואן/מרכזי(בניין סמוך אליו) מכל קטנוע שיוצא מהם,ראש שקט. 

הבעיה שכרגע יש בעיות מלאי בכל מקום,אז הייתי מתחיל לחפש במקביל בהתחלת רישיון.

 

×
×
  • תוכן חדש...