Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

בלתי במצטבר 5  ימים בעיר ריגה בלטביה, בחלק מהימים היה לי רכב שכור אבל מכיוון שאני גם ככה על ההגה רוב הזמן חיפשתי אמצעי תחבורה חליפיים. נסעתי קצת בטראם, קצת ברכבת פרוורית, די הרבה בקורקינטים שכורים (שאגב מותר להם לנסוע גם בכביש וגם במדרכות וזה יחסית עובד טוב כי יש פחות צפיפות).

 

וגם נסיתי שרות יחסית חדש אצלם - קטנוע שיתופי.

המפעיל הוא Skok, הכלים הם קטנועים חשמליים סיניים של חברת NIU, דגם NQI- GT שיש גם בארץ בעיקר בשימיש שליחים. 

 

הם פזורים בכר רחבי העיר.

20220715_220739.thumb.jpg.b76dba806879b347d533045a422afb4b.jpg

 

20220715_220745.thumb.jpg.54a5fd0f8521f58837500a16acd8a081.jpg

 

איך נרשמים לשרות - מורידים אפליקציה, מזינים את הפרטים, נשלח SMS אימות. ה SMS לא הגיע למספר הישראלי שלי לכן נרשמתי עם מספר מקומי (קניתי SIM ביורו אחד ושמתי עליו 3 יורו שנותנים גלישה ללא הגבלה ו 30 דקות שיחות מקומיות לשבוע).

 

הקטנוע המדובר הוא כלי רכב לכל דבר עם מספר רישוי שחייב להקפיד על כל חוקי התנועה. לכן בתהליך הרישום באפליקציה נדרש לשלוח צילום של רישיון נהיגה משני הצדדים ותמונת סלפי, וכן להזין את פרטי כרטיס האשראי. לאחר מכן יש תהליך בדיקה שנמשך עד 15 דקות. לא הייתה בעיה להירשם עם רישיון נהיגה ישראלי. 

 

נכנסים לאפליקציה ומאתרים במפה את הקטנוע הקרוב, אפשר לראות בשלב זה את אחוזי הסוללה שלו או יותר נכון לכמה ק"מ רכיבה היא תספיק. 

Screenshot_20220731-152350.thumb.png.ff68f2c5b261a00d423a8079a33f8799.png Screenshot_20220731-152415.thumb.png.4b2d8c68083c276db75d440d808f374f.png Screenshot_20220731-152434.thumb.png.1aa83096aa45e52aef227ce0fd91fc1f.png

 

לאחר בחירת הקטנוע הוא שמור לך למשך 15 דקות ללא תשלום. 

מגיעים לקטנוע, לוחצים באפליקציה Start ride, הארגז נפתח. 

בארגז 2 קסדות, אחת מידה יותר גדולה, אחת יותר קטנה. חובה לחבוש קסדה. 

20220726_135856.thumb.jpg.14ee49ee49909036a1d20df4ab09375a.jpg

 

20220726_142054.thumb.jpg.6506c2aed7df5a9beadb91035a17541b.jpg

 

הקטנוע "שלי" היה כמעט חדש  עם 250 ק"מ. בלוח שעונים רואים את מצב הטעניה (יש שתי סוללות שמוצגות בנפרד), טווח מוצהר בטעניה מלאה - 100 ק"מ.

MODE זה "הילוך" - מעברים עם הכפתור +/- בידית הימנית. כמובן כל הזמן רוכבים במוד 3, שם הוא מגיע לאיזור 50 קמ"ש או קצת יותר (המקסימום שראיתי היה 54), מוד 2 כנראה 30 קמ"ש ומוד 1  20, לא בדקתי. 

20220726_135915.thumb.jpg.c3cf146eb9d77641dfe353db644cd5fd.jpg

 

יש כפתור "סטרטר" (ירוק) בדיוק כמו שקיים בקטנועי בנזין, על מנת "להניע" צריך ללחוץ עליו תוך לחיצה על הברקס,  אז נדלקת נורת READY. אם לא נדלקת, זה כי שכחת לקפל את הרגלית. 

434947254_Rightcontrols.jpg.853665e465ad73627f4a99131d07d30c.jpg

 

בידית השמאלית יש את הצופר, מחליף אורות (אור נמוך דולק כל הזמן, זו דרישת תקינה לכל הדו גלגליים), מתג איתות וכפתור בקרת שיוט. האיתותים משמעים מנגינה מגניבה, כפתור בקרת שיוט נועל את המהירות למהירות נתונה באותו רגע, עד לביטול או עד לחיצה על הברקס. 

1546347600_Leftcontrols.jpg.798f7b8370525ea60f8fb0d47dcea759.jpg

 

20220726_142158.thumb.jpg.83a11dd909261cb972748c037c795a4a.jpg

 

20220726_135852.thumb.jpg.feafd407adee27933c8569daaf19f19a.jpg

 

הקטנוע מאיץ יפה. יחסית, כן...משהו דומה לקטנועי 50 סמ"ק או אולי קצת יותר טוב, קל מאוד לשליטה, לפחות במצב חדש מרגיש איכותי ומורכב לא רע, בולם טוב (יש גם בלימה רגנרטיביבית עם אייקון חיווי בלוח שעונים),

והכי חשוב - יש לו מתלים סבירים שמאפשרים רכביה איטית אבל נסבלת על אבנים משולבות בהם סלולים הרבה רחובות במרכז העיר, מה שקורקינט לא מאפשר. הוא מאוד קטן אבל לא צפוף, העדפתי לשבת בחלק היותר אחורי של הכסא עם פלישה לאיזור הנוסע  אבל אין בעיה לשבת גם בחלק הקידמי, עדיין יש מספיק מקום. 

נגיד שזה זה סוג של קורקינט מאוד נוח ו"משודרג" שבעיר לא עמוסה במכוניות כמו ריגה, מתאים מאוד ומאפשר להגיע מנקודה לנקודה במהירות ובנוחות. ז"א כל עוד לא יורד גשם.

20220715_150404.thumb.jpg.132c78ade23a3b10d3ddc293a500ec53.jpg

 

20220715_155729_HDR.thumb.jpg.a86519420ac941324c0a1ebfefa00dc4.jpg

 

אין תא מטען מתחת לכסא, שם יש את הסוללות. אבל כשהקסדה על הראש,  אפשר להשתמש בארגז האחורי.

section3-tr-pc-1.thumb.jpg.794907338ee0aebdb6a2dee6ad87ea9e.jpg

 

מותר להרכיב נוסע. צריך כאמור להיות מעל גיל 18 ועם רישיון נהיגה בתוקף, יכול להיות שרשיון נהיגה B מספיק לפי התקנות המקומיות ולא חייב רישיון לאופנוע.

מותר להחנות אותם בכל מקום שלא מהווה הפרעה לתנועה או להולכי רגל, לא חוסם כניסה למבנים או תחנות תחבורה ציבורית ואינו שטח פרטי או חניון בתשלום, ולא על חול, דשא וכו'. 

 

מחיר - עם הרישום לשרות גובים 1.99 יורו דמי רישום. 

דקת רכיבה 0.20 יורו,  זה יוצא 12 יורו - (42 שקל) לשעה. או 20 יורו (70 שקל) תשלום חד פעמי ל 24 שעות. 

מכיוון שאיזה 20 שנה לא רכבתי על קטנוע, היה נחמד להיזכר איך זה...

 

לדעתי זה שרות נחמד ואולי יכול היה להצליח בארץ.

 

 

 

תמונת בונס:

20220719_222748.thumb.jpg.ca0886e2edab2ed2ffa0ff37a4046068.jpg

 

 

 

  • אהבתי 7

 

 

פורסם

אגב, משום מה חשבתי שקורקינט שיתופי באותו עיקרון עולה שם הרבה יותר זול, אחרי שבדקתי את החיובים אני רואה שזה כמעט אותו מחיר. 

האפליקציה לא מראה לי את המחירון העדכני כי אני כבר לא נמצא שם, אבל בקורקינטים של BOLT זה היה מחיר גבוה  ל 5 הדקות הראשונות ומחיר נמוך יותר בהמשך.

 

חצי שעה יצא משהו כמו 5 יורו לעומת 6 יורו לקטנוע - זה לא הפרש.

 

אם כי קורקינטים זמינים יותר וכאמור מותר להם לנסוע גם במדרכות, פארקים ושבילים. 

 

 

Screenshot_20220801-143441.thumb.jpg.e176eab470cf2655c569161f3cbd7754.jpg

 

20220715_211748.thumb.jpg.67188d7457a8134696813fc9cc116035.jpg

 

20220723_093506_HDR.thumb.jpg.116e9e80dc6c20bf0d86147a920ee593.jpg

 

בארץ לצורך השוואה, קירקינט WIND עולה שקל לדקה, יקר בערך ב 40%.

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...