Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אינסיניה 2021 - חוות דעת על שירת הברבור של אופל בימי GM


פריג'י
שימו לב! השרשור הזה בן 960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פרולוג:

זה היה אמור להיות פוסט על פאסאט.

הפאסאט הזו:

2139734459_passatfront.thumb.PNG.1c826049b62baaa96fb591033e0411d3.PNG

 

1084500032_passatback.thumb.PNG.f75e163f784da27c759a83dcb65ac7f7.PNG
 

2 ליטר TDI, רמת איבזור של כל מה שבקטלוג (פחות או יותר, בלי התוספות של גרסאות אבזור מיוחדות, אבל עם מושבי אלקנטרה משולבים עור, מסכי LCD בכל מקום, תאורת FULL LED כולל מטריצת תאורה ואור גבוה אוטומטי, תא מטען עם סגירה חשמלית, התנעה ללא מפתח וכו') לא ממש יודע פרטים נוספים כיוון שהרכב המופלא עם 15 אלף קילומטר על הספידומטר - היה תקול. מנורת מנוע. לא הרכב לקחת בשעת לילה מאוחרת לפני נהיגה של 3 שעות לפחות.

-

החזרתי את האוטו, ולא יכלו לתת לי פאסאט אחרת כי מסתבר שחברת ההשכרה מכרה את הפאסאט הנוספת בחזרה לפולקסוואגן.

אז זה לא יהיה פוסט על פאסאט.

-

במקומה קיבלתי את המקבילה מבית אופל, אינסי(ג)ניה, "ספורט טורר", גם היא 2 ליטר דיזל, אוטומטית עם 8 הילוכים.

opel1.thumb.PNG.a2cd0268a73c2bb1d69692f3117af5bc.PNG

 

המקבילות שלה היא בערך רק בגודל, ובכך שהיא סטיישן. בלא מעט דברים היא לדעתי נחותה מהפאסאט. אני משער שרמת האיבזור בפאסאט גבוהה ואילו באופל קיבלתי רמת כניסה עם חלק מהאופציות של רמת הביניים.

האוטו יפה. אין מילים. ויש לו נוכחות. זה האוטו הכי גדול בכל מקום שבו הוא חונה. ממש לימוזינה.

יש בה מושבי עור ובד יפים ונעימים אבל עם כיוונון מוזר, ישיבה נמוכה מאוד שניתן טיפה להגביה רק את מושב הנהג (הנוסע יושב על הרצפה). אוטו לגבוהים.
 

כשקיבלתי את האוטו הוא היה חדש לחלוטין, 700 קילומטר על הספידומטר ושבוע על הכביש.

 

אז האוטו חדש, אבל מעט רועש מדי. תרמו לכך גם צמיגי חורף (Goodyear Vector) שלא היו בלחץ אופטימלי ועם לחצי אוויר שונים בין כל הארבעה. יש מסך שבו מופיע לחץ האוויר בכל גלגל:

inflate.thumb.PNG.e297f75cdad522e86aeef89e7a682ee7.PNG

עד שלא הצלחתי להביא לכך שכל זוג הוא זהה לחלוטין, לא נרגעתי. זה לקח כמה ניסיונות, ושימוש בעין של צלף כי המכשירים למילוי אוויר בגרמניה הם עם שעונים אנלוגיים.

 

רמת האבזור פחות מהפאסאט (מפתח רגיל, לא מצאתי ACC אלא רק קרוז קונטרול רגיל שמאיץ בירידות, איכות הפנים פחות טובה מהפאסאט ומרגישה מעט פלסטיקית מדי עם יותר מדי פלסטיק קשיח ושימוש יתר במשטחים מבריקים שמתכסים אבק וטביעות אצבע תוך דקות).

 

אז איך היא נוסעת?

למען האמת, לא מספיק טוב.

יחידת ההנעה מחוספסת, יותר מדי (8) הילוכים וגיר שמעלה אותם מהר מדי, ללא מצב ספורט או שליטה מההגה אלא רק ידית טיפטרוניק לא מספיק נוחה.

קראתי מעט על הדגם באינטרנט והיה לי ברור שמדובר בגרסה עם מנוע 3 צילינדרים 1.5 ליטר, ולא ב-2 ליטרים. רק כשקראתי ברישיון הרכב התחוור לי שטעיתי.

הנה, מתוך WhatCar מתאר בדיוק את ההרגשה שלי:

ציטוט

The cheapest engine in the range is this 1.5-litre three-cylinder diesel. It’s pretty frugal and has competitive CO2 emissions, but its performance and refinement disappoint.

Source:

https://www.whatcar.com/vauxhall/insignia/hatchback/15-turbo-d-se-nav-5dr-auto/92505

 

המכונית לא אוהבת לטפס בסל"ד, מעל 3000 (מה שמביא את האוטו למאתיים קמ"ש עגולים אך לא נעימים בהילוך שמיני באוטובאן) מרגיש ממש כאילו לא ניתן ללחוץ יותר על הדוושה, כאילו הכניסו הגבלה בפוטנציומטר של הדוושה שתתנגד באסרטיביות...

מפרטי המנועים (2 ליטר מול 1.5 ליטר) מסבירים את ההרגשה - ב-2 ליטר יש 174 כ"ס,  52 כ"ס יותר מגרסת ה-1.5, אבל פליטת הפחמן דו חמצני שלו היא 133 גרם לקילומטר, לפי תקן WLTP, לעומת המנוע הקטן שפולט רק 132 לפי אותו התקן. מגוחך, ויותר ממרמז שההגבלה התחושתית היא משהו מתוכנן.

ברישיון הרכב אגב מופיע הנפח 2 ליטר עם 132 גרם לקילומטר. קופף-סלט.

 

בכבישים מפותלים, האוטו נוסע נהדר ואוחז יפה מאוד, חבל רק שהגיר לא מאפשר להיות בהילוך הנכון בשום שלב.

עקיפות בכבישים מפותלים, עליות וכדומה: מצב ידני, 2- בהילוכים, גז, איתות שמאלה תוך סיבוב ההגה מעט שמאלה, איתות ימינה תוך סיבוב ההגה מעט ימינה, חזרה למצב אוטומטי והרפייה של הגז. פשוט ועובד בכל מצב.

חיווי רכבים בשטח מת, חיישני קרבה קדמיים ואחוריים, רדאר לתנועה חוצה מאחור, מצלמה מקורית לרוורס - הכל קיים, עובד מעולה, אבל יש קטע דפוק של צפצוף קרבה על חיישנים קדמיים כשהאוטו בנסיעה אחורה. דבילי. יותר מדי שנאפס לאיש התוכנה.

Start-Stop וכן תיקון נתיב בוטלו מיידית בכל התנעה. אופל עשו נכון ונתנו לביטול שתי הפונקציות האינפנטיליות האלו כפתורים ייעודיים ונגישים.

 

באוטובאן, המגבלה לנסיעה נוחה ונעימה אך מהירה מגיעה סביב 160-170. דיי מאכזב לטנק דיזלי גרמני גדול נמוך וחדש מהניילון. ציפיתי שבאוטובאן הוא יצטיין ואוכל לשייט 180 בנחת. זה לא קרה.

160 זה מה שנסעתי שם על אותם כבישי אוטובאן באותו איזור, בפולקסוואגן טרנספורטר, לפני 6 שנים.

 

בקישור למעלה אפשר לראות תמונות של גרסת הסדאן, הפנים בה זהה לזו שקיבלתי, נראה מצויין ומרגיש בסך הכל בסדר גמור, אבל בהשוואה לפאסאט התאכזבתי קצת.

 

היתרון הגדול של הרכב הוא באמת במרווח מדהים, כיף. הרבה מטראז' לנוסע מאחור, מרווח מקדימה לנהג ולנוסע, מושבים אחוריים נוחים למדי, מיזוג לשורה אחורית, בקרת אקלים עם 2 איזורים וגולת הכותרת תאורת לד קדמית שנקראת "IntelliLux LED® Pixel headlights with anti-glare high beam". בעצם מייצרת מטריצת תאורה ובאופן אוטומטי מחשיכה את האיזורים שבהם יש מכוניות כדי לא לסנוור. באוטובאנים החשוכים (בניגוד לזיהום האור המופרע בארץ, כל כך כיף להנות מקצת חושך ואור כוכבים מדי פעם) זה פשוט נהדר. המסך היה בגרסת ה- 8" ולא ה- 7".

 

מהירות מירבית: בקטלוג 225 קמ"ש, אפשר להגיע קרוב לכך אבל כפי שציינתי לא בנוחות, אבל אם ככה, למה הספידומטר מראה 270? למה בספידומטר לא מופיעים המספרים הכי קריטיים לנהיגה בגרמניה, שהם 30 ו- 50 קמ"ש? הזוי, ועוד לחשוב שהמסך הוא דיגיטלי ולא אנלוגי, אז אין להם שום מגבלה. בפועל נאלצתי רוב הזמן ליסוע כשהצג המרכזי של האינפו מראה את המהירות במספר כי החץ של המהירות, פס לבנבן באורך סנטימטר, פשוט לא ברור. ראו תמונה למטה במהירות 135, הנקודה הירוקה היא הקביעה של הקרוז קונטרול, ומתחתיה כשאני נוהג בקצת יותר מ- 35 (ללא קרוז קונטרול).

20210905_103234.thumb.jpg.229ea46e9ba58f361e6128290c572818.jpg

 

צריכת דלק:

אין.

ברצינות, 6 ליטר ל- 100 קילומטר יקבל מי שלא יודע לנהוג. מדהים.

4.6 זה מה שהצלחתי בקטע שניסיתי לחסוך אבל ברגוע, לא בהגזמה, לאורך 56 קילומטר. זה 21.6 קילומטר לליטר, ואנחנו מדברים על טנק ששוקל 1.6 טון כשהוא ריק.

אני עשיתי, תוך כוונה ברורה לקבל מה שייצא וממש לא לחסוך בדלק - 5.6 ליטר ל- 100 קילומטר על פני כמעט 1500 קילומטרים. זה כמעט 18 קילומטר לליטר ולא רחוק מ- 5.4 שהשיגו במבחן ארוך טווח של AutoExpress.
 

340850787_fuelconsumption3.PNG.6fb5473ab7a05530388aa2b308975266.PNG

1260559436_fuelconsumption.thumb.PNG.0fc9db72dd77488a015d98e123e19d77.PNG

 

מחירי הדלק בגרמניה - תחנה יחסית זולה אבל יש זולות ממנה:

1348875610_fuelprices.thumb.PNG.5c1fb31f39d8801ba7c4ecc17fcc762b.PNG

 

בנסיעה האחרונה שלנו עם האופל, 3 שעות בחזרה למינכן, המחשב של הרכב השתגע לחלוטין. ה- GPS החליט שאנחנו נמצאים כמה קילומטרים במקום אחר, כאילו שאנחנו נוסעים לא על הכביש. אחרי כמה זמן זה הסתדר בלי התערבות.

כחלק מאותה תקלה, המסך הודיע לנו ש- Climate Off למרות שהמיזוג עבד. השליטה בבקרת האקלים היא חלק באמצעות כפתורים (שתיפקדו למרות התקלה, תודה לאל) אבל חלק מהאופציות פשוט לא היו נגישות כי הן ניתנות להפעלה רק מהמסך.

לאחר כיבוי האפליקציה של בקרת האקלים והתנעה מחדש זה לא נפתר, אבל בעצירה נוספת לצורך תידלוק של כמה דקות, זה הסתדר מעצמו.

כנראה שנדרש שם עדכון תוכנה.

לי לפחות זה נראה כאילו כל מי שמדמיין לעצמו עולם שבו מכוניות נוהגות לבד, חי באשליה. אנחנו עוד רחוקים משם מאוד מאוד.

 

קטע מצחיק - האוטו של GM, כתוב בכל מקום GM, אבל במקום גלגל ספייר יש ערכת ניפוח של... (ניחשתם נכון, זה פורום רכב) PSA.

 

לסיכום - שירת הברבור של אופל GM היא מכונית טובה וחסכונית אבל משהו חסר בה כדי להפוך אותה למובילת קטגוריה.

כאשר חושבים על זה שהיא מציעה מחירים נמוכים מהמתחרות ומקבלים יותר אוטו ליורו - מובן למה בגרמניה היא נחשבת אוטו מוצלח ורואים ממנה הרבה. בגרסאות המאובזרות גם יש את כל מה שיש למתחרות שלה להציע, בפחות כסף. הייתי שמח למכונית קצת יותר מלוטשת, עם גיר שלא מוכרח להעביר להילוכים הגבוהים כל כך מהר. בקיצור, בהחלט הייתי שוקל כזו עם 2 הילוכים פחות ודוושה אחת יותר. היא אפילו קיימת :) על חסרונות המנוע אני מניח שיש כבר אנשי תוכנה שהתגברו.

 

הבהרה, כל התמונות במהלך נסיעה לא צולמו על ידי הנהג!

license1.thumb.PNG.164f0b69bf1a77b3141e76e8f031b763.PNG

license2.thumb.PNG.280bb8876a743e4d4798a724129dd5c6.PNG

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 8
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העצוב בסיפור שגם לפאסאט וגם לאינביגניה לא יהיו מחליפות.

פולקסוואגן הודיעו שכבר לא תהיה יורשת לפאסאט ובאירופה הסופרב תמלא את המקום שלה.

ייתכן ותהיה פאסאט אמריקאית לשאר שווקי העולם, בדומה לדור החדש של הג'טה שהיום נמכר רק באמריקה ובאסיה.

 

לאור העובדה שבסטנלסיס אין פלטפורמה לרכב מהקטגוריה הזאת גם האינסיגניה לא תזכה למחליפה, ולדעתי גם ימיה של ה-508 ספורים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, itsik170 כתב:

ייתכן ותהיה פאסאט אמריקאית לשאר שווקי העולם, בדומה לדור החדש של הג'טה שהיום נמכר רק באמריקה ובאסיה.

לי לא היה ברור מלכתחילה למה צריך שני דגמים שונים לפאסאט, כמו שלא ברור למה היה טויוטה אוונסיס לצד קאמרי או יונדאי i40 לצד סונטה.

 

אבל כן, הסגמנט הזה פשוט מת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שתכננו את הרכב להיות טוב כמו הפאסאט. כשהוא הושק באנגליה הוא בקושי עלה יותר מהאסטרה, היה דיל מעולה. עכשיו המחיר שלו עלה באיזה 7 אלף פאונד, אז דיי איבד רלוונטיות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסגמנט מת, זה נכון, וזה חבל. זו גם הייתה הסיבה שהתעקשתי על רכב מהקבוצה הזו, מהר לפני שייגמר.

 

זה הסגמנט שמשקף הכי טוב את המכונית המודרנית, שם אתה מקבל את מקדמי הגרר הכי נמוכים, את אחיזת הכביש הכי גבוהה, את המהירות המירבית הכי גבוהה בצורה בטיחותית. 

אני לא מצליח להבין את הרדיפה אחר רכבים גבוהים עם מרכז כובד גבוה שיש להם רצפה בגובה של פרייבט ויכולת שטח של עגלת סופרמרקט.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

לי לא היה ברור מלכתחילה למה צריך שני דגמים שונים לפאסאט, כמו שלא ברור למה היה טויוטה אוונסיס לצד קאמרי או יונדאי i40 לצד סונטה.

 

אבל כן, הסגמנט הזה פשוט מת.

 

הקטגוריה באירופה התכווצה בגלל זה משמעותית.

כל הדגמים שהיו ייחודיים לשוק האירופאי ירדו מייצור.

אקורד ששווקה במיוחד לשוק האירופאי כבר לא קיימת.

אווננסיס הוחלפה בשוק האירופאי בקאמרי.

I40 כבר לא מיוצרת מ-2020.

אופטימה נעלמה מהשווקים האירופאים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, itsik170 כתב:

הקטגוריה באירופה התכווצה בגלל זה משמעותית.

כל הדגמים שהיו ייחודיים לשוק האירופאי ירדו מייצור.

אקורד ששווקה במיוחד לשוק האירופאי כבר לא קיימת.

אווננסיס הוחלפה בשוק האירופאי בקאמרי.

I40 כבר לא מיוצרת מ-2020.

אופטימה נעלמה מהשווקים האירופאים.

את זה אני מבין.

אבל למה היה צריך דגמים שונים לשווקים שונים מלכתחילה?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

 

לפני לא מעט שנים הזמנתי גם פאסאט וקיבלתי אינסניה. מניח שמדובר בדור קודם או אף קודם לקודם.

נקודת תורפה שסבלנו ממנה היה תא המטען, שלמרות המצופה מרכב סטיישן היה מצומצם, ובנוסף, הגג המשתפל מטה שלו, מאוד הגביל את יכולת ההעמסה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...