Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיז'ו 308, מנוע 1.2 טורבו מודל 2016


ronaldo17
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, היום ראיתי פיזו 308 מודל 2016 עם 100 אלף ק''מ, דגם 'אקטיב'.

הרכב שמור, יד פרטית ללא עבר ליסינג או השכרה, בעל הרכב אומר שאין תאונות.

הרכב נוסע טוב ושמור גם מבפנים, אומר שיש היסטוריית טיפולים במוסך החברה ועברה לפני כשנה החלפת שרשרת טיימינג.

אשמח לשמוע חסרונות וייתרונות של הרכב, מה חשוב לבדוק ולמה כדאי לשים לב.

כמו כן, מהן הבעיות הידועות והנפוצות של הדגם הזה? האם נחשב לאמין או שכדאי להתרחק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מגה שרשור שמדבר על הרכב הזה :

 

 

תפנה קצת זמן ותקרא. 

 

אני אישית,  בלי לחשוב פעמיים הולך על רכב עם DSG, לפני שהייתי הולך על רכב עם המנוע 1.2 הזה. 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@davemustaine87 ואיך כל השרשור הזה רלוונטי במידה והרצועה הוחלפה לפני שנה והמנוע לא ניזוק?
אם הרצועה הוחלפה לפני שנה לרצועה מהריוויזיה החדשה (שעד כה אין עליהן אפילו תלונה אחת) והמנוע עובד בסדר ולא צורך שמן אז איזו בעיה יש לך פו?

@ronaldo17מעבר לרצועה, כמו בכל מנוע הזרקה ישירה (TIS,GDI וכו..) יש רכבים מסויימים שנוטים לפתח הצטברות פיח על השסטומים. יש טיפולים מונעים שאמורים למנוע את זה (טיפול בחומר שמנקה פיח כל כמה קילומטרים או OIL CATCH CAN) במקרים קיצוניים אפשר להגיע למצב שבו צריך לעשות ניקוי פיח בשבבים שזה לא זול.
בנוסף הייתי ממליץ לבצע החלפת שמן חלקית בגיר (עלות של 500 ש"ח) זה עוזר להעברות הילוכים חלקות יותר, עושה טוב לאורך החיים של הגיר ומומלץ על ידי יצרן הגיר (יותר נכון יש הוראה מפורשת של יצרן הגיר להחליף שמן כל 45 אלף קילומטר) אבל מסיבה מסויימת במוסכים המורשים של פיג'ו החליטו שלא צריך לעשות את הפרוצדורה הזאת בגלל שהגירים האלו לא עושים בעיות גם אם לא מחליפים שמן.
סה"כ חוץ מהרצועה הרכב מראה אמינות טובה מאוד.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Gavrik כתב:

ואיך כל השרשור הזה רלוונטי במידה והרצועה הוחלפה לפני שנה והמנוע לא ניזוק?
אם הרצועה הוחלפה לפני שנה לרצועה מהריוויזיה החדשה (שעד כה אין עליהן אפילו תלונה אחת) והמנוע עובד בסדר ולא צורך שמן אז איזו בעיה יש לך פו?

 

איך תדע ברכב שלא שלך אם הרכב צורך או לא צורך שמן בכמויות גדולות? 

איך תדע לאיזה מק"ט רצועה החליפו? 

איך תדע באיזה שמן משתמשים שלא יצא מצב שגם הוא פוגע ברצועה החדשה? 

 

ואם אחרי כול זה, איך תדע שבאמת הבעיה נפתרה? הרי לפני שנה אמרו "רק מחליפים רצועה, והכול טוב" , ומאז הופיעה גם צריכת שמן, ושימוש בשמן מאוד מאוד ספציפי אחרת גם עם הרצועה החדשה מתחילות בעיות. מנין לך שלא יהיו עוד בעיות? 

 

זה המון שאלות, והרבה כאב ראש, ואני אישית מעדיף את הכאב ראש המוכר שגם כול שנה מבטיחים שנפתרו כול הבעיות בו (DSG) מאשר את הכאב הראש הלא לגמרי מוכר הזה. אבל זה רק אני. 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך תדע אם הרכב שלך צורך שמן בכמויות גדולות? צריכת שמן ומנוע מעשן הם בדר"כ סימנים לכך.
אך תדע לאיזה מק"ט רצועה החליפו? רשום בקבלה של ההחלפה ויש כיתוב בצבע אחר על הרצועה עצמה בנוסף אם ההחלפה בוצעה לפני שנה במוסך מורשה אז זאת תהיה רצועה מהריוויזיה החדשה מכיוון שהיצרן הורה עוד ב2018 להחליף את המלאים.
איך תדע באיזה שמן משתמשים? זה רשום בקבלות ובמוסך כשאתה נכנס לטיפול אתה צריך לבדוק איזה שמן משתמשים בו, ככה זה בכל רכב לא רק בPSA.

בינתיים עברו כבר יותר מ3 שנים מאז המעבר לרצועה החדשה ואין בעיות בכלל, לא בארץ לא בחו"ל ואין אף מקרה מתועד אחד של רכב שיצא מהמפעל עם רצועה מהרוויזיה החדשה שניזוק מהתפוררות רצועה, לכן אם הרכב החליף רצועה לפני שנה והכל בסדר עד עכשיו אז אני לא רואה שום ראיות או עדויות שיכולות להצביע על סיכון ממשי או במילים שלך " בלי לחשוב פעמיים הולך על רכב עם DSG"

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Gavrik כתב:

איך תדע אם הרכב שלך צורך שמן בכמויות גדולות? צריכת שמן ומנוע מעשן הם בדר"כ סימנים לכך.

אין לך איך לדעת אם הרכב צורך שמן בכמויות קטנות או גדולות באמת. כבר ראיתי רכבים שצרכו שמן בכמויות והם לא היו "מעשנים".


אך תדע לאיזה מק"ט רצועה החליפו? רשום בקבלה של ההחלפה ויש כיתוב בצבע אחר על הרצועה עצמה בנוסף אם ההחלפה בוצעה לפני שנה במוסך מורשה אז זאת תהיה רצועה מהריוויזיה החדשה מכיוון שהיצרן הורה עוד ב2018 להחליף את המלאים.

סבבה. אבל זאת עבודת בילוש. להתחיל להצליב חודש החלפה, רישום על קבלה. 

 

איך תדע באיזה שמן משתמשים? זה רשום בקבלות ובמוסך כשאתה נכנס לטיפול אתה צריך לבדוק איזה שמן משתמשים בו, ככה זה בכל רכב לא רק בPSA.
לפי מה שהבנתי אתה צריך שמן עם תקן מאוד ספציפי שאולי יש 2-3 יצרנים שבכלל מייצרים אותו. 


בינתיים עברו כבר יותר מ3 שנים מאז המעבר לרצועה החדשה ואין בעיות בכלל, לא בארץ לא בחו"ל ואין אף מקרה מתועד אחד של רכב שיצא מהמפעל עם רצועה מהרוויזיה החדשה שניזוק מהתפוררות רצועה, לכן אם הרכב החליף רצועה לפני שנה והכל בסדר עד עכשיו אז אני לא רואה שום ראיות או עדויות שיכולות להצביע על סיכון ממשי או במילים שלך " בלי לחשוב פעמיים הולך על רכב עם DSG"

 

ושוב, אני לא בא להתווכח איתך. 

לך זה סבבה לעבור את כול ההתעסקות הזאת בשביל לקנות רכב, וגם אז להיות סוג של עם יד על הדופק. 

לי אישית ממש לא.

DSG זה משמעותית פחות התעסקות. אין לך דרך לדעת אם המוח גיר יתפגר וזהו. אתה יודע למה אתה צריך לצפות, מה בערך העלות של זה ונגמר הסיפור. ולאור הכמויות של רכבי VAG שנמכרים, ניראה שגם העניין הזה הופך להיות פחות ופחות משמעותי. 

 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאכילת שמן במנוע יש הרבה סממנים מעבר לעישון כמו בעיות הצתה (שאפשר לראות בסריקת תקלות), פלאגים שחורים שמתפגרים מהר, סימני שמן באזוז, יחסי דחיסה לא טובים...
כל זה מראה מספיק סימנים כדי להעלות על זה בבדיקה גם אם המוכר ינסה להסתיר את זה.
לגבי הרצעוה כבר אמרתי אם הוחלפה במוסך יבואן ככל הנראה היא הוחלפה לריוויזיה החדשה, בנוסף אורן או גבע יכולים לאשש את זה בבדיקה לפני קניה לא יודע איזו "עבודת חקירה" צריך לעשות פו מעבר למינימום של לבדוק היסתוריית טיפולים וקבלות כמו בצריך לעשות בכל רכב שאתה קונה...
לגבי שמן בכל מוסך יבואן שמים לך שמן תקני, מעבר לכך אם אתה רוצה לטפל במוסך מזדמן שמן MOBIL 1 ESP FORMULA קיים במלאי בכל סניפי אוטו-דיפו. אגב זה כנראה לא כ"כ קשור לשמן אלא לתרכובת הרצועה עצמה כי במנועי ECOBOOST של פורד גם קיימת רצועה תבולה בשמן ואין להם בעיות התפוררות כאלה גם בשימוש בשמנים אחרים.

בין היתר אם כבר DSG למיטב ידיעתי גם מנועי TSI לא חפים ממחלות וצריכים שמן איכותי ויד על הדופק בגלל בעיות של אכילת שמן, שרשראות טיימינג, אקטואטורים של טורבו וכו...


 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי טיפולים דיי סטנדרטיים, השמן אולי מעט יקר יותר (עניין של +-50 ש"ח לטיפול) אך איכותי.

 

בשאר הדברים הרכב בולט לטובה ללא מגרעות בולטות מלבד ספסל אחורי צפוף.

 

https://cars.walla.co.il/item/2793338

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפול בינוני ללא מצתים עלה לי 880 במורשה יבואן, לא יקר במיוחד.

נוחות הנסיעה טובה וזה אחד היתרונות שלה, ההגה יכול להסתיר את לוח המחוונים לחלק מהנהגים.

הבטיחות טובה לזמנה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, Gavrik כתב:

בין היתר אם כבר DSG למיטב ידיעתי גם מנועי TSI לא חפים ממחלות וצריכים שמן איכותי ויד על הדופק בגלל בעיות של אכילת שמן, שרשראות טיימינג, אקטואטורים של טורבו וכו...

זה נפוץ יותר במנועים הישנים או בדגמים מסוימים.

ה-1.0TSI למשל שהוא מנוע מאוד נפוץ ונמצא בדגמים רבים בקונצרן, לא נחשב בעייתי ולא נחשב כזה שצורך שמן.

גם ה-1.2TSI בשנתונים המאוחרים מנוע נפוץ ולא נחשב בעייתי.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, dorsht כתב:

זה נפוץ יותר במנועים הישנים או בדגמים מסוימים.

ה-1.0TSI למשל שהוא מנוע מאוד נפוץ ונמצא בדגמים רבים בקונצרן, לא נחשב בעייתי ולא נחשב כזה שצורך שמן.

גם ה-1.2TSI בשנתונים המאוחרים מנוע נפוץ ולא נחשב בעייתי.

 

מסכים איתך לא התכוונתי לפתוח פו ויכוח. פשוט הזכרתי לחברנו שכ"כ מתאמץ להראות כל תופעה בתור "גוועלד" שגם ברכבים אחרים מהיצרן שהוא חובב יש תקלות כאלו ואחרות שאפשר לחיות איתן ושצריך לקחת דברים בפרופורציה ולא לפסול על הסף כל דבר במיוחד אחרי שכבר 3 שנים מאז החלפת החלק התקלה לא חזרה.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Gavrik כתב:

 

מסכים איתך לא התכוונתי לפתוח פו ויכוח. פשוט הזכרתי לחברנו שכ"כ מתאמץ להראות כל תופעה בתור "גוועלד" שגם ברכבים אחרים מהיצרן שהוא חובב יש תקלות כאלו ואחרות שאפשר לחיות איתן ושצריך לקחת דברים בפרופורציה ולא לפסול על הסף כל דבר במיוחד אחרי שכבר 3 שנים מאז החלפת החלק התקלה לא חזרה.

הבעיה ברכבי VAG היא תיבת DSG 7 שיקרה לתחזוקה- מצמדים אולי בלאי רגיל (יש כאלו שימשיכו להתווכח כאן אם כן או לא) אבל: מחשב גיר עד לפחות 2015 ובשנתונים המתקדמים יותר (גם ב 2017-18) קיים באג "חדש",שדורש תיקון קיט ידית הילוכים במקרה הטוב או החלפתה במקרה הרע אלו תקלות לא זולות,מעצבנות ודי מורידות את החשק ומרציעות במקצת את הקונה הפוטנציאלי.

אישית,כאשר אבא שלי חיפש רכב בתקציב של 50K בקיץ שעבר הזהרתי אותו שלא יעז להתקרב לרכבים הללו (היה לו תקציב ל 2014-15 ושם עדיין היו בעיות גירים) ולו בגלל העובדה,שהוא נוסע בעיקר בעיר ובפקקים והגיר לא יהיה לו נעים גם אם לא יהיו לו תקלות.

אחרי התלבטות ולחץ מצידי,הוא מתח תקציב בעוד 5000 ש"ח וקנה רכב דומה לשלי בסמלון- הוא נהנה מכל רגע גם אם קנה רכב שני שנתונים פחות כי שנתון זה לא חזות הכל.

לפני 14 שעות, ronrcz כתב:

בDSG עדיין יש בעיות,רטוב,יבש ,ולח.

דווקא הגיר עם המצמדים הרטובים DSG 6 אמין בהרבה אם כי אי החלפת שמן אחת ל 4 שנים או 60,000 ק"מ -הקודם מביניהם תהרוס גם אותו.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...