Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה לאון - מבחן דרך


פבל
 שיתוף
עוקבים 22

פוסטים מומלצים

רומן יצא לפגוש את הקופרה לאון החדשה כדי לנסות להבין האם שינוי המיתוג הביאו גם שינוי גישה כלשהו או שמא מדובר באותו מתכון מוכר שקיבל עוד תבלינים.

https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3605/מבחנים/קופרה-לאון--מבחן-דרך

 

קופרה-לאון-2021-11.jpgקופרה-לאון-2021-08.jpgקופרה-לאון-2021-06.jpg

  • אהבתי 9

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני גם הייתי בין המאושרים הבוחנים שהשתתפו במבחן. לאון קופרה נראית מעניין. לא יודע אם זה בגלל צבע הכחול-מט המיוחד או הנדירות של גרסאות הלאון החדשות הרגילות (במיתוג סיאט) על הכביש נכון ליום המבח

רומן יצא לפגוש את הקופרה לאון החדשה כדי לנסות להבין האם שינוי המיתוג הביאו גם שינוי גישה כלשהו או שמא מדובר באותו מתכון מוכר שקיבל עוד תבלינים. https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3605/מבח

תודה לרומן על המבחן המעולה !  הנה הזוית שלי :   אני בעלים של קופרה 2018 ב-3 ומשהו שנים האחרונות, על האבולוציות שלה מאז לא יצא לי לנהוג, אבל בקבוצות השונות הייתה הסכמה די רחבה שהדור של 2019-2

תמונות שפורסמו בשרשור

אחלה כתיבה ותמונות.

כמה היא סלחנית על המגבלות  וכמה היא צפויה במחוזות גבולות היכולת שלה ביום מסלול למשל? 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה כתבה ואחלה תמונות!
מי הצלם?

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתוב בכתבה: גרישה קוגן.

@פבלהכתב שבו ה-"מאת" מאוד בהיר אז קשה לשים לב לזה. אולי שווה להכהות טיפה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, ניקו פ. כתב:

@פבלהכתב שבו ה-"מאת" מאוד בהיר אז קשה לשים לב לזה. אולי שווה להכהות טיפה.

זה היה ככה מאז ומעולם, זה בשביל שלא נקבל יותר מדי קרדיט וזה יעלה לנו לראש.

  • מצחיק 5

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זכיתי לנהוג על הלאון קופרה החדשה, רומן מבחינתי סיכם את זה נהדר.

חשובה לי מאוד התחושה ברכב, האיזון והפידבקים, לכן הנסיעה בלאון לא ריגשה אותי  (אפילו קצת שעממה).

יצאתי מהרכב ולא הרגשתי שום צורך לנהוג עליו פעם נוספת.

 

חשוב לי לציין שהקצב שאפשר להשיג מהרכב הזה מאוד מרשים, והכל גם בצורה קלילה וחסרת דרמה.

 

משהו שאני לא מסכים עם רומן זה העיצוב החיצוני: הצביעה של הרכב (אפור מטאלי), הסמלים והגאנטים (ברונזה), בתוספת הסמל שמוקרן על הרצפה, יוצר הרגשה שאחראי העיצוב של המותג בן 17.

 

עריכה אחרונה על ידי o.r
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, ניקו פ. כתב:

אחלה כתיבה ותמונות.

כמה היא סלחנית על המגבלות  וכמה היא צפויה במחוזות גבולות היכולת שלה ביום מסלול למשל? 

 

תודה!

 

היא סלחנית מאד, גם עם בקרות מנותקות. לא תכניס אותך לצרות אלא אם ממש תתעקש, אבל אם זה יקרה, זה לא יבוא בקטנה, כי אתה צריך לנסוע מאד מהר כדי להיכנס איתה לצרות.

  • אהבתי 1

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל מהותי מהדורות הקודמים של הלאון?

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מהותי בעיני. הרוח אותה רוח. ההגה בדוק הקודם היה כבד יותר, מה שהיה יותר לטעמי. 

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, צילומים מדהימים! הרכב נראה נהדר בצבע הזה.

גם על הקופרה הקודמת נאמר שהיא לא הכי מרגשת, אבל זה חושב שזאת פעם ראשונה שאני שומע שהיא פחות מרגשת מהגולף.

ובגלל שסיאט אמורה להיות המותג היותר צעיר, חוצפן ופחות אחראי - אני חושב שמשהו מתפספס פה.

בשביל דיילי שיודעת גם לבצע אבל בלי יותר מדי דרמות, יש את GTI.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לרומן על המבחן המעולה !  הנה הזוית שלי :

 

אני בעלים של קופרה 2018 ב-3 ומשהו שנים האחרונות, על האבולוציות שלה מאז לא יצא לי לנהוג, אבל בקבוצות השונות הייתה הסכמה די רחבה שהדור של 2019-2020 (קופרה קופר, עם הסמל של סיאט אבל בברונזה), שהגיע עם הגיר 7 הילוכים ושינויים קלים במנוע - פחות מוצלח מהדור של 2017-2018 (מתיחת פנים ראשונה). אז מאד ציפיתי לראות מה עשו בלאון קופרה החדשה ואיך היא ביחס לשלי.
 קיבלתי אותה לשעתיים בליל שישי קייצי עם ירח מלא, בכבישים הביתיים שלי (אזור נשר/בית אורן), אידיאלי מבחינת נהיגה, פחות מבחינת ירידה לפרטים ויזואלים בתא נוסעים.

מבחוץ - בעיניי נראית מצויין, משדרת קרביות ואתלטיות, וכן, קצת 'ערסית', אבל במידה.
תא הנוסעים עבר מהפכה רצינית, מסך מולטימדיה ענק, כל השליטה נעשית דרכו ודרך הסליידרים שמתחתיו.
מושבי עור חשמליים שנראים מעולה (תוספת), וגם אוחזים היטב ולי היו מאד נוחים. ייתכן ונהגים צנומים יותר יקבלו פחות אחיזה צידית. למי שזה חשוב - יש איזופיקס גם במושב הקדמי.
מוט ההילוכים הוחלף בידית קטנה שנראית די טיפשית ולא קשורה, או שתשאירו מוט רגיל, או שתעברו לכפתורים וזהו, אני אישית מעדיף את האולדסקול.
גם משאר הבחינות הנדסת האנוש לא מזהירה, הכל מאד 'הייטקי' אבל בתכלס פחות נוח. אפילו הכפתורים בקונסולה העליונה בתקרה עברו לטאצ'. כל התפעול של מערכות הרכב נעשה מהמסך המרכזי, הכפתורים על ההגה לא אינטואיטיבים (לא הצלחתי לענות לשיחה למשל, לך תבין שצריך ללחוץ על הגלגלת הימנית, אצלי יש כפתור עם סימן של טלפון פשוט).
המחסור הזה בכפתורים וחוגות ממש לא בטיחותי, גורם לנהג להסיט את המבט למסך כדי לראות על מה הוא לוחץ, וכשזה דורש מעבר תפריטים ותתי תפריטים זה הופך למסוכן. לכפתורים בהגה אפשר להתרגל בסוף, לשאר פחות.
שמעתי תלונות על מיקום פתחי המזגן, בעיניי זה מיקום מצויין ועדיף על שלי.
יש משטח טעינה אלחוטי וחיבור TYPE C לקארפליי/AA, חבל שהוא לא אלחוטי גם (פתיר עם דונגל). שמועות אומרות שבחלק מהרכבים שנמסרו כן יש חיבור אלחוטי ובחלק לא, אולי זה עניין של עדכון תוכנה.
לנוסעים במושב האחורי יש הרבה יותר מרווח רגליים, אפשר לשבת ולהתרווח בכיף, גם מרווח הראש מצויין, ויש פתחי מיזוג נפרדים עם שליטה בטמפ' ושקעי TYPE C. 
בסה"כ תא הנוסעים מאד מרשים ומפנק, בניגוד לקופרה שלי, שבה כשאדם מן היישוב נכנס הוא לא ממש מבין למה האוטו הזה שווה מעל 200K, כאן כן יש תחושה של 'לאקצ'רי' ולא צריך להתפתל ולהסביר למה זה לא מה שזה נראה..

שדרוג ראוי שהיה חסר בהחלט עד היום.
יוצאים לדרך, קשה לי להשוות את התחושה של הכוח כי הרכב שלי משופר עם סטייג'1, וכבר שכחתי איך מרגיש סטוק, אבל היא בהחלט מרגישה מהירה מאד ולא מאכזבת בקטע הזה.
רעש המנוע (הסינתטי ברובו), גם במצב קופרה/ספורט פחות 'מגניב' מזה שאצלי, יש פחות פיצוצים ורעש, מי שאוהב את הקטע קצת יתאכזב פה, לי זה ממש לא אישיו.
הדבר הראשון שהבחנתי בו - זה כמה היא הרבה יותר נוחה וסופגת מפגעים לעומת הקופרה שלי. נסעתי בכבישים שאני מכיר בהם כל בור וכפל, ויודע בדיוק איזה 'בום' אני הולך לקבל בכל אחד מהם, ממש הופתעתי לטובה מהיכולת של המתלים לשכך את מה שהצמיגים עם הדופן הדקיקה לא מצליחים לספוג. זה אחד הדברים שהכי מפריעים לי בנהיגה יומיומית בקופרה שלי, ובהחלט מדובר פה בשיפור משמעותי. כמובן שלא מדובר באיזה סיטרואן C5 או משהו כזה, היא עדיין קשיחה יותר מכל משפחתית ממוצעת, אבל ביחס לרכב ספורט עם ג'אנט 19 היא ממש נוחה ושמישה ליום-יום, כל הכבוד.
מגיעים לכבישים המעניינים, מתחיל לגשש, קודם עם בקרות מלאות במצב קומפורט, מופתע כבר לטובה מהיכולות בפניות, הקופרה הזאת יודעת לפנות ולתת לנהג ביטחון מלא לקחת אותה לקצה.
הבלמים עמידים ובולמים מצויין, אם כי התחושה קצת 'עצית', אחרי שהתרגלתי כבר פחות הפריע לי.
אחרי 2-3 סשנים כאלה הצלחות התלהטו והאדימו, עשן וריח וכל זה, אבל באורח פלא יכולת הבלימה לא נפגעה כמעט בכלל, מרשים מאד. הבקרות עובדות יפה, לא מסרסות מדי, ומתערבות רק כשממש צריך ובעדינות יחסית.
עשיתי גם ראן עם בקרות מבוטלות לגמרי, הרבה יותר כיף ככה אבל לא מומלץ לכל אחד. גם במצב הזה אין ביטול מלא, ואם המחשב מזהה החלקה חריפה כשהבלם לחוץ הוא עדיין יתערב ויישר את הרכב.
למרות שהצמיגים (ברידג'סטון) היו במצב לא מזהיר, עדיין הצלחתי לייצר קצב מהיר מאד בלי שום הפתעות ודרמות. יש מי שיגיד ש'קל מדי' לנהוג מהר בקופרה, אני לא שותף לדיעה הזאת, כיף לנהוג בה מהר ולא עובדים קשה כמו ברכבים יותר טהורים, זה נכון, אבל זה מה שמתאים לרוב האנשים בסוף.
הגיר להפתעתי עבד גם מצויין, למרות ההשמצות ששמעתי עליו הוא עבד ממש יפה עם העברות מהירות וניחושים נכונים רוב הזמן (במצב ספורט) של ההילוך הרצוי. למרות זאת -  בנהיגה כזאת אני מעדיף להיות במצב ידני ולשלוט בעצמי על ההילוך ועל נקודת ההחלפה. הפלאפים בהגה לא מוצלחים כל כך, הם רחוקים מדי מהמיקום הטבעי של היד, ודי קטנים. זה פתיר בקלות עם תוספת אפטר מארקט כמו שיש אצלי.
באופן מוזר לא מצאתי בבורר ההילוכים מצב M, הכניסה למצב ידני היא באמצעות לחיצה על הפלאפים בהגה, והיא מתבטלת אוטומטית בעצירה, ייתכן שגם אחרי זמן מסויים בנהיגה, לא בדקתי.
במהלך הנהיגה היו לי כל מיני התראות מעצבנות שהסיחו את דעתי והייתי צריך ממש להסתכל ולקרוא מה לעזאזל האוטו רוצה מחיי (סתם למשל פתאום התראה שזיהוי תנועה מאחור לא פעיל).
מבחינת בידוד רעשי כביש ורוח, נראה לי שיש שיפור קל אבל עדיין יש מקום לשיפור. 
בשורה התחתונה מאד נהניתי מהנהיגה בקופרה לאון וזה נראה לי מה שחשוב ברכב כזה, כל העסק מנגן יפה, הגיר/מנוע/הגה/מתלים מאפשרים לך לעשות בדיוק מה שאתה רוצה ולא גורמים לתסכולים כמו בהרבה רכבי ספורט אחרים. אם לא הייתי רוצה לעבור להנעה אחורית כנראה שזה הרכב הבא שהייתי קונה.

 

SAgWDDNaTgyTOn2560gRv8dh8JXtI0ollBHkvVIW577bIt3ZPtJZX8PThHZ1dX-nkOkmLKe26yJs7AxA2Nu1XDOSUoUFu_OqcHqeU9xcJhX2HqX-CLv7B_4iIlo5fueb4uiPZ46eFDBMuc7mJ7uVu8CvsvNYbIKS9blK_ZitfGJ3huXE04UG4zOINuL2ecQzKUPgNVsNJrPUZ17ymouvkVbu8p3zEOSCqPDUlGEvuKez7GWrbHT7vq5jY9MAM8UHp_xm_y92BxkpHVISXC4Nl5g6jx0oSavbfyLloiB2AOhkZ8TgWJuB3difpbKS9q7zLAZeYWekRp6fVpUthmNFIDutzvh7PX65jyFeWKkthwJkg_4uPA66WIhlpGnPGH8Jk3Ot8TxNhmmec0sqrSfGkpMgrO754m6zgKzPiiBdI6xq7YTHDf-BKaAQ0H8Is6g0HPQpKmEJl7LNQc5-I9_0fkM1zjrNT3p74PY47r0fjTxpxrxRWlymC6jDUY-1W5_Dhmdob8cEMpTmfjkyxTiDvhbLDugCFaX2gnGRf55enBzUo-WCrOvDzpWnYXqaNq3pebyVl_xLPNCV2US18U6O8iOO80ZgXoCRQW_vshjeiec1CwFyxuUaPBqvHB-YMm3HrawUwk3wp-azhI8SS8N8KC31PBmNhlXLrqF8zJukygKzBWIpkD0P61SlOv-g5LXTrCYsQNT0UYCr8ShOpjr9_a6t0w=w1463-h1097-no?authuser=0


 

  • אהבתי 9

Seat Leon Cupra 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיקור מעולה רומן. התמחור של רכב המבחן אבסורדי, אישית אם הייתי מחפש הוט האץ' וכבר הגעתי למחיר כזה אז ה Type-R זו בחירה הרבה יותר הגיונית. גם מבצעת לא פחות טוב וגם נחשבת למהנה ומתקשרת הרבה יותר עם קונצנזוס מקיר לקיר של הרכב הכי טוב בקטגוריה הזו. 

 

גם התמורה של מחיר הבסיס לא כזו מדהימה אם נשווה לדור הקודם שנמכר במחיר נמוך יותר משמעותית בפועל למרות שמבחינת כוח לא היה רחוק, מצד שני אני משער שתחושת היוקרה פה גבוהה יותר ובכל זאת יש התייקרות לאורך כל השוק, מול רכבים חדשים במחיר הבסיס של הלאון אף אחד לא מתקרב לביצועים האלה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגבי ההונדה.

חשבתי שדווקא קופרה יקחו את הרכבים של VAG למחוזות מתקשרים ומהנים הרבה יותר מהתוצרת הרגילה של הקונצרן וישברו את המנטרה של "ואג טוב רק לקו ישר",חבל ,כי הרכב נראה מעולה לדעתי ,האיכות שופרה,והאבזור מלא.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...