Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיבור בוסטר התנעה לקוטבי המצבר מעלה את מתח המצבר?


much
שימו לב! השרשור הזה בן 1099 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכיוון שהחיבור מקבילי המתח צריך להיות זהה ולכן אם מתח המצבר יהיה נמוך ממתח הבוסטר הוא ישאף להגיע למתח הבוסטר.

אם מתח המצבר יהיה גבוה ממתח הבוסטר הבוסטר ישאף להגיע למתח המצבר. זה נקרא השוואת מתחים וזה בגלל שהחיבור מקבילי. בחיבור טורי יהיה חיבור של מתח הבוסטר ומתח המצבר . חיבור טורי נעשה כאשר הדק הפלוס של הבוסטר מחובר להדק המינוס של המצבר והדק פלוס של המצבר מחובר להדק מינוס של הבוסטר. כתוצאה מכך יהיה לך 24 וולט ( בהנחה ששניהם 12 וולט). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, much כתב:

אם מחברים למספר דקות בוסטר התנעה(נוקו 70) לקוטבי המצבר (בלי להניע), מה קורה למעשה? מתח המצבר אמור לעלות מעט?

תלוי ברמת המתח של הבוסטר ושל המצבר. 

למה אתה שואל? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מתח הבוסטר גבוה ממתח המצבר אז תתבצע טעינה מהבוסטר למצבר,

לכן המתח על קוטבי המצבר יעלה ויהיה יותר גבוה ממה שהיה לפני החיבור, לאחר הניתוק הוא ירד ויהיה ממש קצת ממה שהיה.

 

אבל אם מתח המצבר גבוה ממתח הבוסטר, אז לרוב הבוסטרים יש מעגל הגנה שמונע זרימה של זרם חזרה לבוסטר.

המטרה למנוע טעינה של סוללת הליתיום בזרם לא מבוקר, זה יכול לפוצץ את הסוללה. 

הרי שנייה לאחר הרכב מניע מתח הקטבים של המצבר עולה למתח של האלטרנטור. 

אותו מעגל הגנה גם מונע זרם במידה ומחברים את הקטבים הפוך. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, asix כתב:

כתוצאה מכך יהיה לך 24 וולט

בחיבור כמו שתיארת, ללא צרכנים, הזרם ישאף להיות אינסופי.

 

התיאור הנכון זה לחבר מינוס של מצבר ראשון לפלוס של מצבר שני ואז לקחת פלוס ממצבר ראשון ומינוס ממצבר שני - עכשיו מתקבלים 24V בהנחה ושני המצברים עם 12V.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא דיברתי על זרם. דיברתי על מתח.

הסברתי איך משיגים 24 וולט ומה ההבדל בין חיבור טורי למקבילי. 

אם הייתי מרחיב ומדבר על זרם אז אתה צודק אבל פות"ש שאל על מתחים ועל זה עניתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1099 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...