Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1925 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב לכולם, מזה שבועות חווה תופעה של הילוך מחליק, נכנס-יוצא, מגמגם בהתחלת נסיעה בבוקר. מכמיסה ראשון, מתחיל לגמגם, אחרי דקה בערך מסתדר, מכניסה שני, אותו סיפור, בשלישי כבר בסדר בדרך כלל. כאילו צריך להתחמם. במקביל, לא יודעת אם קשור לזה, מניע מהניסיון השני ולא מהראשון, אבל רק בהנעה הראשונה בבוקר. הוחלף מצבר שהיה גבולי, הוחלף מצמד שכבר היה בסוף דרכו ממילא - יום אחרי הטיפול אני תקועה עם אוטו ללא היולכים. פשוט לא מכניס הילוך. לאורך התקופה הופיע פעמעים חיווי תקלה של מערכת בקרת היציבות שנעלם מעצמו ופעם אחת חיווי של תקלה כללית שהבהב ונעלם - הופיע דווקא כשנלחמתי עם ההילוך בתחילת הנסיעה ונעלם לבד. למישהו כאן יש השערות לגבי מה התקלה יכולה להיות? מישהו חווה משהו דומה? מפירוט הטיפול במוסך, הם פירקו את תיבת ההילוכים והחליפו שמן. תודה רבה מראש לכל העונים!

פורסם

אהלן,
נשמע שיש כמה תקלות שאינן בהכרח קשורות אחת לשניה:
הראשונה גמגום שמגיע מהמנוע ממה שאני מבין מדברייך, אין כאן קשר לתיבת הילוכים.
הגמגום כשהמנוע קר יכול להגיע ממערכת ההצתה (סלילי הצתה, מצתים, או תקלת חשמל כלשהי) ובד"כ לא מורכב לאבחן אותה - כי כשמחברים סורק לאוטו הוא בד"כ יקפיץ תקלה שתכוון למוקד הבעיה.
אפשרות נוספת היא המצערת (כשאת לוחצת על הגז את בעצם לא מכניסה עוד דלק למנוע אלא עוד אוויר (את הדלק המחשב מוסיף בהתאם), ה'ברז' שאחראי על האוויר מתכלכך מפיח ואדי שמן ואז יש צורך לנקות אותו, ובגלל שהמצערת היא חשמלית ולא מחוברת בכבל לדוושה, יש לבצע 'לימוד מצערת' כל מוסך נורמאלי אמור לדעת את העבודה (חאפרים פחות).
אפשרות אחרונה היא דלק - ממשאבת דלק ועד המסנן והמזרקים - אבל זו אפשרות שכיחה פחות.

באשר לזה ש'אין הילוכים' - תוכלי לפרט יותר על התופעה? האם לאחר הנעה בהילוך סרק, את לוחצת על המצמד ולא מצליחה לשלב הילוך פיסית? או שלאחר שילוב הילוך את עוזבת את המצמד ועדיין בניוטראל? כמה שתפרטי יותר - יהיה יותר קל לכוון אותך.
כתבת שפירקו את תיבת ההילוכים והחליפו שמן, האם מצויין סוג השמן? שמן לא מתאים יכול לגרום לבעיות. בנוסף - אולי פספסו בהרכבה? מדובר במוסך שמבין עניין ומכיר את הרכב או מוסך כללי בחצר של איזור תעשיה סג'עייה? :)

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)
בתאריך 12.3.2021 בשעה 13:57, shellcase כתב:

אהלן,
נשמע שיש כמה תקלות שאינן בהכרח קשורות אחת לשניה:
הראשונה גמגום שמגיע מהמנוע ממה שאני מבין מדברייך, אין כאן קשר לתיבת הילוכים.
הגמגום כשהמנוע קר יכול להגיע ממערכת ההצתה (סלילי הצתה, מצתים, או תקלת חשמל כלשהי) ובד"כ לא מורכב לאבחן אותה - כי כשמחברים סורק לאוטו הוא בד"כ יקפיץ תקלה שתכוון למוקד הבעיה.
אפשרות נוספת היא המצערת (כשאת לוחצת על הגז את בעצם לא מכניסה עוד דלק למנוע אלא עוד אוויר (את הדלק המחשב מוסיף בהתאם), ה'ברז' שאחראי על האוויר מתכלכך מפיח ואדי שמן ואז יש צורך לנקות אותו, ובגלל שהמצערת היא חשמלית ולא מחוברת בכבל לדוושה, יש לבצע 'לימוד מצערת' כל מוסך נורמאלי אמור לדעת את העבודה (חאפרים פחות).
אפשרות אחרונה היא דלק - ממשאבת דלק ועד המסנן והמזרקים - אבל זו אפשרות שכיחה פחות.

באשר לזה ש'אין הילוכים' - תוכלי לפרט יותר על התופעה? האם לאחר הנעה בהילוך סרק, את לוחצת על המצמד ולא מצליחה לשלב הילוך פיסית? או שלאחר שילוב הילוך את עוזבת את המצמד ועדיין בניוטראל? כמה שתפרטי יותר - יהיה יותר קל לכוון אותך.
כתבת שפירקו את תיבת ההילוכים והחליפו שמן, האם מצויין סוג השמן? שמן לא מתאים יכול לגרום לבעיות. בנוסף - אולי פספסו בהרכבה? מדובר במוסך שמבין עניין ומכיר את הרכב או מוסך כללי בחצר של איזור תעשיה סג'עייה? :)

המון תודה על התגובה המעמיקה. מוסיפה פרטים (עכשיו שאני בבית ויכולה להקליד על מקלדת נורמלית): אתמול בבוקר, בתחילת הנסיעה, שוב חוויתי גמגום (אולי באמת מהמנוע), אבל אחרי כמה דקות הסתדר לבד, כמו שקרה הרבה פעמים בשבועות האחרונים. נסענו ללא בעיות כשעה וחצי - כביש מהיר, רמזורים, כיכרות, עצירות - הרכב עבד בצורה תקינה. הילוכים נכנסו בצורה חלקה. עצרנו לחצי שעה וכשהתחלתי לנסוע, לא הצלחתי להכניס רברס (ממש פיסית לא נכנס - הקלאץ' למטה עד הסוף, מנסה לשלב לרברס, כפתור לחוץ - כאילו משהו חוסם אותו בנקודה קבועה והוא לא זז משם. ניסיתי כמה פעמים - שחרור קלאץ', הכנסת קלאץ', ושוב - אחרי 4-5 פעמים הצלחתי לשלב. משם, מנסה לשלב לראשון - קלאץ' לחוץ, המוט נכנס למקום, מנסה להגיע לנקודת ההפרדה, מרימה את הקלאץ', וכאילו אין לו נקודת הפרדה. האוטו מתדרדר לאחור, כאילו אני בניוטרל, רק שהמוט משולב. ניסיתי כמה פעמים - שחרור קלאץ', הכנסת קלאץ' - לא עזר. בנקודה הזו עצרתי את האוטו והזמנתי גרר. 

צריך להדגיש - הגמגום היה שם לפני הטיפול, המצב שבו אני לא יכולה להגיע לנקודת הפרדה - חדש, מאתמול בבוקר, אחרי שהחליפו את המצמד. נאמר לי שהמערכת בנויה כך שכדי לפרק את המצמד, צריך לפרק את תיבת ההילוכים - אין דרך אחרת להגיע. עובדה זו מצביעה אולי על מבנה שבו המצמד ותיבת ההילוכים משולבים יחד בתוך מכלול אחד שאולי לא הורכב כמו שצריך (אני יודעת מרכבים קודמים שכולם היו עם תיבה ידנית שלא היה צריך לגעת בתיבה כדי להחליף מצמד). המוסך שלי הוא לא מורשה יונדאי, אבל בדרך כלל נתן לי שירות טוב מאוד, מוסך מוכר עם צוות מנוסה שלא היה אמור לפספס תקלות ידועות - מה גם שאני פירטתי בדיוק מה אני חווה. מה שכן - כששאלתי אם סרקו את המחשב, הסתבר שלא, למרות שציינתי שקיבלתי 3 התראות שנעלמו.

עריכה אחרונה על ידי ליהי
פורסם

אחלה של תגובה והסבר!
נראה שבאמת מדובר בשתי תקלות שונות.
אני מהמר בבטחון מסויים שהתקלה של הגמגום נובעת מסליל הצתה תקול באחת הבוכנות (אם תרצי הסבר על מה מדובר - תכתבי, ואסביר בשמחה). מדובר ברכיב שאפשר לעלות על תקלה בו בקלות עם סורק תקלות סיני בסיסי ועלות חלק חליפי היא כ200 ש"ח והעבודה פשוטה מאד (3 ברגים קלים לגישה, לא צריך להרים את הרכב אפילו, הכל למעלה ונגיש).
לגבי החלפת המצמד - למיטב זכרוני בחלק גדול (אם לא ברוב המוחלט) של רכבים יש צורך להפריד בין תיבת ההילוכים למנוע, שכן המצמד יושב ביניהם, לא מדובר על פעולה פשוטה, אך גם לא על משהו שמוסך אמור להסתבך איתו.
ממה שאת כותבת, הרכב נסע בסדר (מבחינת הגיר והמצמד) עד אותו נסיון שילוב לרוורס שאחריו לא ניתן היה לשלב יותר להילוך.
הלוגיקה שלי אומרת שבהרכבה של הגיר חזרה הlinkage (מוט\כבל קישור) בין ידית ההילוכים לתיבה נשבר\הורכב לא נכון והתפרק באותו שילוב עיקש.
יתכן כמובן ומשהו בתוך התיבה נשבר, אבל לא פותחים אותה במסגרת החלפת הקלאצ' ואני לא מאמין גדול בצירופי מקרים.

טיפ קטן אך לא קשור למקרה בהכרח, ההילוך האחורי לא 'מסונכרן' כלומר השיניים צריכות ממש 'להסתדר' אחת עם השנייה כדי להכניס אותו, ולכן לפעמים קשה להכניס או שומעים חריקה קטנה, מה שיכול לעזור במקרה זה הוא שילוב להילוך שני או ראשון (משתנה מרכב לרכב ותלוי בתכנון התיבה) ולאחר מכן רוורס, זה עוזר לתיבה להסתנכרן ומקל על השילוב.

בכל אופן, אם הבנתי נכון את הטיים-ליין, המוסך צריך לקחת אחריות על עניין הגיר, הם פירקו והרכיבו - ואחרי העבודה שלהם נוצרה תקלה.
לגבי הגמגום - מדובר בדיאגנוסטיקה בסיסית, בקשי שיסרקו תקלות אם תקפוץ להם תקלה בשם P0300 ועוד אחת P030X כאשר X הוא ספרה בין 1 ל4, אז מדובר בסליל הצתה כמו שכתבתי (לפעמים קוראים לזה קויל (כי באנגלית זה נקרא ignition coil) ולצערי יש גם בורים שקוראים לזה כוהל).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

מה שאת מתארת לגבי ההילוכים קרה לי בעבר, ההילוכים בקושי נכנסו למרות שהמצמד היה תקין, החליפו לי מיסב כלשהו בגיר וזה פתר את הבעיה.

העלות לא גבוהה במיוחד ממה שאני זוכר(באיזור ה-700 אאל"ט)

מה שכן, מכיוון שזה היה בזמן שהייתי יותר לחוץ מבחינה כלכלית התיקון בוצע ב-אם לצטט - "מוסך כללי בחצר של איזור תעשיה סג'עייה"

  • מצחיק 1
פורסם
לפני 5 שעות, shellcase כתב:

אחלה של תגובה והסבר!
נראה שבאמת מדובר בשתי תקלות שונות.
אני מהמר בבטחון מסויים שהתקלה של הגמגום נובעת מסליל הצתה תקול באחת הבוכנות (אם תרצי הסבר על מה מדובר - תכתבי, ואסביר בשמחה). מדובר ברכיב שאפשר לעלות על תקלה בו בקלות עם סורק תקלות סיני בסיסי ועלות חלק חליפי היא כ200 ש"ח והעבודה פשוטה מאד (3 ברגים קלים לגישה, לא צריך להרים את הרכב אפילו, הכל למעלה ונגיש).
לגבי החלפת המצמד - למיטב זכרוני בחלק גדול (אם לא ברוב המוחלט) של רכבים יש צורך להפריד בין תיבת ההילוכים למנוע, שכן המצמד יושב ביניהם, לא מדובר על פעולה פשוטה, אך גם לא על משהו שמוסך אמור להסתבך איתו.
ממה שאת כותבת, הרכב נסע בסדר (מבחינת הגיר והמצמד) עד אותו נסיון שילוב לרוורס שאחריו לא ניתן היה לשלב יותר להילוך.
הלוגיקה שלי אומרת שבהרכבה של הגיר חזרה הlinkage (מוט\כבל קישור) בין ידית ההילוכים לתיבה נשבר\הורכב לא נכון והתפרק באותו שילוב עיקש.
יתכן כמובן ומשהו בתוך התיבה נשבר, אבל לא פותחים אותה במסגרת החלפת הקלאצ' ואני לא מאמין גדול בצירופי מקרים.

טיפ קטן אך לא קשור למקרה בהכרח, ההילוך האחורי לא 'מסונכרן' כלומר השיניים צריכות ממש 'להסתדר' אחת עם השנייה כדי להכניס אותו, ולכן לפעמים קשה להכניס או שומעים חריקה קטנה, מה שיכול לעזור במקרה זה הוא שילוב להילוך שני או ראשון (משתנה מרכב לרכב ותלוי בתכנון התיבה) ולאחר מכן רוורס, זה עוזר לתיבה להסתנכרן ומקל על השילוב.

בכל אופן, אם הבנתי נכון את הטיים-ליין, המוסך צריך לקחת אחריות על עניין הגיר, הם פירקו והרכיבו - ואחרי העבודה שלהם נוצרה תקלה.
לגבי הגמגום - מדובר בדיאגנוסטיקה בסיסית, בקשי שיסרקו תקלות אם תקפוץ להם תקלה בשם P0300 ועוד אחת P030X כאשר X הוא ספרה בין 1 ל4, אז מדובר בסליל הצתה כמו שכתבתי (לפעמים קוראים לזה קויל (כי באנגלית זה נקרא ignition coil) ולצערי יש גם בורים שקוראים לזה כוהל).

תודה גדולה על ההכוונה וההסבר - אני מכירה את מבנה המנוע, כך שהתיאור שלך לגמרי מובן לי. מתכננת שיחה לא נעימה עם המוסך מחר על הבוקר, כי ברור לי שמישהו שם לא התעמק מספיק (העובדה שהקלאץ' היה בסוף דרכו - 200,000 ק"מ עם המקורי - הייתה ידועה גם לפני התקלה הנוכחית, אז הלכו על הפתרון המהיר בשיטת מצליח), לא בדק, לא עשה נסיעת מבחן שמתאימה לתיאור התקלה - כלומר, הנעה ראשונה בבוקר עם מנוע קר. אעדכן כאן בסיום הבירור עבור הדורות הבאים. המון תודה ולילה טוב!

  • רעיון טוב! 1
פורסם

בוקר טוב,

המוסך לקח אחריות מלאה על תקלת המצמד והחוט שהתנתק חובר בחזרה.

לגבי גמגום הבוקר: מנהל העבודה העלה השערה כי מדובר בתסמין של דלק מהול. האם זה הגיוני?

לטענתו, סרק את המחשב ולא היו תקלות הקשורות לסלילי ההצתה (ממש הקראתי לו את הקודים).

מה דעתכם?

תודה רבה והמשך יום מעולה לכולם!

 

פורסם

לגבי גימגום הבוקר, כדאי לבדוק שאין משיכת אויר לא מבוקר אל תוך סעפת היניקה, מה שנקרא דליפת ואקום בלשון העם.

אם יש מכשיר דיאגנוסטיקה ניתן בתור התחלה לבדוק את ערכי תיקון התערובת במחשב, אם ישנה משיכת אוויר זה יתבטא בערך תיקון תערובת חיובי גבוה.

יום טוב גם לך

פורסם

ערב טוב,

מעדכנת לגבי גמגום המנוע - כנראה שבאמת מדובר בדלק מהול. הבוקר, לאחר תדלוק, הניע חלק וללא גמגום. 

שבוע מצוין לכולם!

 

×
×
  • תוכן חדש...