Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2003 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

התייעצתי פה לפני מס' ימים על קיה פורטה - ממנה ירדתי לאחר בדיקה מעמיקה יותר.

 

הכיוון כרגע הוא רכב היברידי משנת 2017-2018
חדש גם נכנס במשוואה, אך בעדיפות ליד שניה בעקבות ירידת הערך שהרכב כבר ספג, אך יש לי התלבטות והיא כזו :

 

אני כיום לא מפנה כסף מזומן לרכישת רכב, מאחר שהוא מיועד למטרות אחרות.

מה שאומר שאני זקוק ל 100 אחוז מימון וברכב משומש בשנתונים האלו, הבנקים לא ממהרים לתת 100 אחוז אלא רק 75-85%.

מאחר שאני לא מעוניין לשים כסף על רכב כרגע, פניתי למגרש של AVIS וקיבלתי הצעה לרכב מסוג יונדאי איוניק שעלה ב 7/2017 עם 48,000 ק"מ על השעון, ביד הראשונה היה ליסינג מימוני.

החברה מציעה את הרכב ב 83,000 ש"ח, מחיר שהוא בעיניי גבוה מדי לאור העובדה שבדקתי היום את מחירון לוי יצחק והמחירון עומד על 81,257 ש"ח לאחר שיקלול הנתונים, מה שאומר שיש לאן להוריד את אוויס. 

 

הרכב במימון מלא ל 5 שנים (ללא בלון) יעלה 1,630 ש"ח לחודש שהם בסה"כ 97,800 ש"ח. ריבית גבוהה מאוד בהשוואה לרכב חדש.

רכב זהה 2021 במימון מלא כמו למשל טויוטה קורולה שמקבילה לאיוניק תעלה 1,580 ש"ח לחודש בהלוואת בלון בסיומה אידרש להחזיר את היתר או להמשיך להשאיר את הרכב אצלי. 

בואו נאמר שאיוניק חדשה תהיה מעט יקרה יותר (142,000 ש"ח מול 138,000 ש"ח לקורולה היברידית) אך ההחזר צפוי להיות סביב אותו מחיר כ -1,600 ש"ח לחודש לערך.

 

ההתלבטות שלי נובעת מהעובדה שברמה החודשית, אני מחזיר בדיוק את אותו הסכום.

ברכב יד שניה - רכב למיטב הבנתי ללא אחריות יצרן או עם אחריות יצרן על המערכת ההיברידית בלבד. טרם ביררתי את הנושא.
 מדובר ב 5 שנים של תשלומים וזהו. אין בלון, הרכב שלי, אך מהצד השני רוב הסיכויים שאני לא אשאיר את הרכב 5 שנים אלא הרבה פחות מאחר שאני נוטה להחליף רכבים כל 3-4 שנים. 

 

ברכב החדש - מדובר ברכב חדש לחלוטין עם כל ההטבות שנלוות לו, בעלות פרטית, 0 ק"מ, אחריות של 5 שנים לכל האוטו ו 7 שנות אחריות למערכת ההיברידית, ניתן למכור יחסית בקלות לאחר 5 שנים יותר מאשר רכב עם עבר ליסינג.

לקורולה יש יתרון אחד מובהק - ניתן לחבר אליה וו גרירה, שזה יתרון בעיניי שמאפשר לי גמישות במידה והעסק שלי אכן יחזור לפעילות מלאה אחרי הקורונה.

 

חשוב לי לשמוע את חוות דעת ההמונים כאן - מה כדאי ?

חדש ? משומש ?
 

 

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

אתה מחשב לא נכון.

 

חשב את עלות ירידת הערך המשוערת לתקופה ואז תכניס את שאר הפרמטרים. נניח עבור האיוניק 2017:

 

מחיר רכישה: 82,000

מחרי מכירה (לאחר 5 שנים, רכב בן 8), נניח לצורך העניין: 42,000

עלות רכב: 40000

עלות מימון: 18000 (בערך)

עלות הרכב: סדר גודל של 60 אלף שח.

 

איוניק חדשה: 140,000

איוניק לאחר 5 שנים (נניח): 65,000

 

עלות רכב: 75,000 ש״ח

עלות מימון: (תחשב, מניח שיהיה קצת פחות): 15,000

עלות הרכב: 90 אלף ש״ח.

 

עכשיו תשקלל פנימה את שאר השיקולים (חדש/ישן, נגרר וכולי) האיוניק אגב מעולה, הייתה לאשתי בליסינג, 0 תקלות, חכמה ומאובזרת, באמת רכב מעולה.

 

פורסם

 

תודה על התגובה המושקעת.

 

הבנתי את כוונתך, אך במקרה הזה ערכתי את החישוב הבא :

 

 

מחיר רכישה: 82,000

מחרי מכירה (לאחר 5 שנים, רכב בן 8), נניח לצורך העניין: 42,000

עלות רכב: 40000

עלות מימון: 15000 (בערך)

עלות הרכב: סדר גודל של 55 אלף שח.

 

איוניק חדשה: 140,000

איוניק לאחר 5 שנים (נניח): 65,000

 

עלות רכב: 75,000 ש״ח

עלות מימון: (תחשב, מניח שיהיה קצת פחות): 12,000

עלות הרכב: 87 אלף ש״ח.

 

עלות המימון באיוניק החדשה מסתכמת ב 12,000 ש"ח

עלות המימון באיוניק הישנה יותר מסתכמת ב 15,000 ש"ח

 

כמובן שלא הכנסתי שום פרמטר אחר כרגע כמו עלות הטיפולים, ביטוחים והכנסתי רק את עלות המימון.

עשיתי חישוב נכון ?

 

 

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

רק מציין שהוצא לי איוניק ליסינג שמורה 2017 במחיר של 75K לפני מיקוח בטייד מוביל. (לא רכשתי)

ככה שלבקש 82K על רכב שמוצף בשוק בכמויות, נראה גבוה. 

 

פורסם

 

תודה על התגובה.

בהחלט מה שחשבתי ואפילו בדקתי במחירון והרכב מופיע בלוי יצחק, אחרי שהורדתי הנחה של "ליסינג מימוני" יצא שהרכב שווה 81,000 ש"ח. 

בהתחשב בק"מ הנמוך יחסית, אין לי מה לשלם על רכב כזה יותר מהסכום שציינת, או באיזור שלו, במיוחד כשמדובר בשוק מוצף.

טרם התמקחתי על המחיר ואני אכן אפעל בעניין במידה ואתקדם עם הרכב המשומש

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

הייתי מוסיף אופציה ג'. 

איוניק / קורולה מליסינג 0 קילומטר. 

הקניה תהיה זולה בכ 18000 שקל. 

התמורה מהמכירה אחרי 5 שנים תהיה נמוכה בערך ב- 5000 עד 8000 שקל. 

חיסכון של 10000 שקל שיהפוך את הקניה של רכב חדש לקצת יותר אטרקטיבי. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם (נערך)

 

אז הסרט חוזר על עצמו.

מבחינת הבנק - 0 ק"מ כמוהו כיד שניה, מה שאומר גם תנאים יד שניה.

זה אומר שהבנק לא יתן 100 אחוז מימון אלא רק 75 עד 85 אחוזי מימון (תלוי מאוד בחברה המוכרת).

מאחר שאין לי כרגע את האפשרות להוציא מזומן על הרכב שהופנה לאפיקים אחרים, הבנק מנצל זאת לתועלתו על מנת להביא אותי למצב שאני רוכש רכב חדש ולא "משומש".

השאלה הנשאלת - אם אמצא חברה שתסכים לתת לי מימון 100 אחוז, אפילו אם הוא חוץ בנקאי, האם זה בכלל ישתלם לי עם כל הריביות הנלוות ?

עריכה אחרונה על ידי SeazeR

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

היות ומדובר בדגמים הכי נפוצים בליסינג, תמצא אותם בכל החברות 

בדוק איזה מימון יציעו לך בכל חברה ותחליט מהיכן לרכוש. 

 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם

החישובים הללו נראים לי בכיוון, כמובן שאף פעם אי אפשר לחשב בצורה מדוייקת.

 

לגופו של עניין, נראה לי שבממוצע, על פני 5 שנים רכב חדש יעלה לך כ-4000~5000 יותר בשנה (400 ש"ח בחודש). מפה זה עניין של אופי וניהול סיכונים, יש כאלו שבסכום הנ"ל יעדיפו להוצאי רכב חדש מהחברה, לקבל את השקט של האחריות ויש שיעדיפו את החסכון ולקיחת הסיכון שלא יהיו הוצאות תיקון בסדר גודל של 20000 אלף על פני 5 שנים. שים לב שפריסת המימון על 5 שנים מגיע ל-250 ש"ח בחודש, כלומר אתה משלם לא מעט על ההלוואה הזו. 

פורסם

תודה על התגובה

באומרך 250 ש"ח לחודש האם כוונתך למימון על הרכב המשומש או החדש?

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם
לפני 15 שעות, SeazeR כתב:

 

אז הסרט חוזר על עצמו.

מבחינת הבנק - 0 ק"מ כמוהו כיד שניה, מה שאומר גם תנאים יד שניה.

זה אומר שהבנק לא יתן 100 אחוז מימון אלא רק 75 עד 85 אחוזי מימון (תלוי מאוד בחברה המוכרת).

מאחר שאין לי כרגע את האפשרות להוציא מזומן על הרכב שהופנה לאפיקים אחרים, הבנק מנצל זאת לתועלתו על מנת להביא אותי למצב שאני רוכש רכב חדש ולא "משומש".

השאלה הנשאלת - אם אמצא חברה שתסכים לתת לי מימון 100 אחוז, אפילו אם הוא חוץ בנקאי, האם זה בכלל ישתלם לי עם כל הריביות הנלוות ?

 

אתה יכול לקחת הלוואה רגילה מהבנק ( אולי גם ללא שעבוד ) ריבית תהיה סביב 3-4% שנתי. 

בדיסקונט ניתן לקחת עד 120 חודשים.

 

בהצלחה

×
×
  • תוכן חדש...