Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1292 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ובסוף הנתיך הנוסף שלך כושל  ולא נשרף (אם על הנתיך חסכת והוא סיני עלום יצרן סיכוי רב שזה יקרה) ויש נזק למעגל חשוב ברכב, במקרה הטוב נשרף הנתיך של המגבים ובמקרה הרע נזק לחווט ודלקה. 

לכן מחברים שקע מצית לחשמל יציב ובודד משאר המערכת או למערכותפחות חיוניות, כמו רדיו או מזגן.

פורסם



ובסוף הנתיך הנוסף שלך כושל  ולא נשרף (אם על הנתיך חסכת והוא סיני עלום יצרן סיכוי רב שזה יקרה) ויש נזק למעגל חשוב ברכב, במקרה הטוב נשרף הנתיך של המגבים ובמקרה הרע נזק לחווט ודלקה. 
לכן מחברים שקע מצית לחשמל יציב ובודד משאר המערכת או למערכותפחות חיוניות, כמו רדיו או מזגן.


הפיוז זה המקורי של החיווט הרגיל שביטלתי. המפצל עובד בוודאות כי שאני מנתק את הפיוז השני אין לי חשמל בשקע אבל כן מגבים.

אני אחייה עם הסיכוי הפצפון הזה שהיה יכול להיות בכול חוט באוטו.



Sent from my SM-G970F using Tapatalk

פורסם

תן לי להבין עד הסוף מה בדיוק עשית, חסר לי רק דבר אחד לדעת: 

מה הערך של הנתיך של המצית ומה הערך של הנתיך של המגבים? 

פורסם
לפני 2 דקות, danniel כתב:

תן לי להבין עד הסוף מה בדיוק עשית, חסר לי רק דבר אחד לדעת: 

מה הערך של הנתיך של המצית ומה הערך של הנתיך של המגבים? 

זכרתי 7.5 או 10 אבל בדקתי עכשיו והוא 20A 😶

פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, danniel כתב:

 20 אמפר זה של המצית?? ומה האמפר של הנתיך מגבים?

20A של המגבים '-' מפתיע אותי גם.

גם המצית 20A.

לא יודע למה זכרתי 10A

Screenshot_20201224-185843_Chrome.jpg

עריכה אחרונה על ידי Shab00
פורסם

אז תתקן את ההתקנה שלך. 

20 אמפר רצוי לחבר לקו מתח ראשי של הצתה או אביזרים, דרך בית נתיך כמובן עם הנתיך המקורי. 
 

פורסם
לפני 15 שעות, danniel כתב:

אז תתקן את ההתקנה שלך. 

20 אמפר רצוי לחבר לקו מתח ראשי של הצתה או אביזרים, דרך בית נתיך כמובן עם הנתיך המקורי. 
 

הייתי באוטו אתמול ובאמת שני הפיוזים 20.

סתם שכחתי מה שמתי, כמו שאמרתי זה היה לפני יותר מחצי שנה.

 

בכל מקרה רק תומך במה שאמרתי לגבי חיבור לקו הזה כי הוא בוודאות מספיק עבה כדי להתמודד עם זה.

פורסם

הוא לא מספיק לעומס נוסף של עוד 20 אמפר ואפילו לא חצי מהעומס הזה.

זה תומך רק בדבר אחד, שיש לך חוסר הבנה בסיסי בחשמל רכב אם אתה חושב שזה תקין מה שעשית.

 

כדאי שתתקן את התתקנה.

פורסם
לפני 34 דקות, danniel כתב:

הוא לא מספיק לעומס נוסף של עוד 20 אמפר ואפילו לא חצי מהעומס הזה.

זה תומך רק בדבר אחד, שיש לך חוסר הבנה בסיסי בחשמל רכב אם אתה חושב שזה תקין מה שעשית.

 

כדאי שתתקן את התתקנה.

בוא תסביר לי איזה עומס אני יכול לחבר לשקע שידרוש 20 אמפר ביום יום? אני אומר לך שזה כולה משמש למטען לטלפון ומצלמה זה לא עובר את ה2.5 אמפר...

 

המנועים עצמם כנראה לא עוברים ביחד את ה10A וזה עוד במהירות גבוה עם גשם מתחקיר קטן באינטרנט.

המנועים שלהם מיועדים ליותר בשביל מקדם בטחון לדברים כמו הרבה קרח ושלג ויצרכו יותר אבל זה לא מצב שקורה אף פעם בארץ וגם בחול לא כזה נפוץ.

עזוב שבכלל נדיר שאני משתמש בוישרים על מהירות גבוה אלא על מצב רגיל אז זה יורד לפחות אפילו. ושואב אבק צורך סביב ה60w (שלי לפחות) אז 5 אמפר בערך.

 

ניקח את הסיטואציה הכי קיצונית שאתה נוהג ושם על מהירות גבוה, שכל השמשה שלך מלאה שלג/קרח (בהצלחה בארץ), תוך כדי חבר שלך משתמש בשואב אבק ושואב לך את האוטו (אחלה חברים יש לך), אתה מטעין את שני הטלפונים שלכם והמצלמה מצלמת.

רק במצב הקיצוני והמוזר הזה הפיוז מגיע לקצה שלו וישרף, והחיווט יעמוד בזה כי הוא בנוי לזה אם הפיוז הוא 20A.

ואני בטוח שגם לחיווט יש מקדם בטחון אז אפילו מעבר לזה.

אני מאמין שזה לא סיטואציה שאף אחד יתקל בה בחיים.

 

כל מילה שנייה שאני אומר אתה מנסה להעליב אותי ואפילו לא התווכחתי איתך.

במקום להסביר למה אתה חושב שאני טועה אתה הולך למקום האישי ורק מוכיח שאתה לא מקצועי ובעל ידע כמו שאתה חושב.

פורסם (נערך)

הבעיה היא שגם אחרי שהבנת שטעית אתה ממשיך להצדיק את דבריך, בדבר כזה לא נתקלתי מעולם.

הפורום הוא מקצועי, וכאן השיח הוא בעיקר על ה"תקן" של תיקון והתקנות מקצועיות  מקובלות ולא קומבינות כפי שאתה אוהב כאן זה לא מקובל וכל ההסברים שלך לא מעניינים איש, התגובות שלך הולכים אפילו נגד הנחיות יצרן ויבואן אז מה אתה מצפה, כי איש מקצוע יודע לצפות את את הנזקים שיגרמו מהתקנות כושלות ואת ההשלכות, כמו להתקע במבול בלי מגבים כי איזה אידיוט חיבר מטען לשקע מצת מקצר.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)

 

לפני שעה, Shab00 כתב:

במקום להסביר למה אתה חושב שאני טועה.

 

בתמונות המצורפות ניתן לראות התקנה מקורית של הייצרן טויוטה לשקע מצית ושקע נוסף (שקעים). שים לב להפרדה בקווי המתח והפיוזים וחיבור ממסר עם הגנה של פיוז על סליל הממסר וגם על העומס.

 

זו התקנה נכונה וככה זה נעשה אצל כול ייצרני הרכב.

 

Untitled.jpg

 

Untitled1.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני כשעה, ba323f כתב:

הבעיה היא שגם אחרי שהבנת שטעית אתה ממשיך להצדיק את דבריך, בדבר כזה לא נתקלתי מעולם.

הפורום הוא מקצועי, וכאן השיח הוא בעיקר על ה"תקן" של תיקון והתקנות מקצועיות  מקובלות ולא קומבינות כפי שאתה אוהב כאן זה לא מקובל וכל ההסברים שלך לא מעניינים איש, התגובות שלך הולכים אפילו נגד הנחיות יצרן ויבואן אז מה אתה מצפה, כי איש מקצוע יודע לצפות את את הנזקים שיגרמו מהתקנות כושלות ואת ההשלכות, כמו להתקע במבול בלי מגבים כי איזה אידיוט חיבר מטען לשקע מצת מקצר.

תקשיבו אתם מגזימים בטירוף אני מההתחלה לא טענתי שזה מקצועי, רק טענתי פתרון קל וסבירות סופר נמוכה שיקרה משהו וגם אם יקרה זה נגמר בפיוז. לא יודע על מה אתם יוצאים עליי.

אם אתם רוצים להתחיל לחווט באופן מקצועי ולחבר לACC ולהתחיל לשים ממסרים בדרך (שיגנבו קצת זרם אגב) ולשלם על זה לחשמלאי/להוסיף הרבה סיבוך שיהיה לכם בכיף, מקצועי יותר? כנראה אבל גם מיותר לשימוש קטן כזה.

אני מציע רעיון שביצעתי בעצמי עם ניסיון של מעל חצי שנה.. כן נסעתי עם המגבים והשקע, אני לא משתמש בשקע הזה ביותר מ2 וחצי אמפר במקסימום אין שום סיבה בעולם שהתוספת הקטנה הזאת תשפיע על קו שתוכנן להתמודד עם 20A.

אם פותח האשכול הולך לשאוב אבק ולהטעין 2 טלפונים בסופת שלגים על וישר במהירות גבוה אז כן אני מציע לו לסחוב איתו עוד פיוז.

 

כולה שקע מצת ומגבים מה עשיתם מזה כאילו אני מוציא לבן אדם גזר דין מוות אלוהים ישמור.

עכשיו מישהו יענה לי פה ויתעלם ממה שכתבתי ויכתוב לי שאני אידיוט על איזה משהו שלא אמרתי מעולם כמו במקצועיות של זה.

פורסם (נערך)

צריך לקחת בחשבון שגם אם תכננת שהצרכן זרם לא יעבור את ה 2 אמפר, יבוא היום שלו והוא יקצר או ששקע המצת יקצר. כאן הפיוז והחיווט נכנסים לתמונה.

לכן בכל התקנה או שינוי לוקחים בחשבון הכל.

אם נצא מנקודת הנחה תיאורטית כמובן שהחיווט שביצעת מעולם לא יכשל ולעולם הצרכן לא יכשל אז מן הסתם שלא יקרה כלום.

גם בבית ללא הארקה ופחת לא היו נחוצים אם אף אחד לא יתחשמל, מי יקח סיכון כזה.

אז תבין את הנקודה.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 2 דקות, ba323f כתב:

צריך לקחת בחשבון שגם אם תכננת שהצרכן זרם לא יעבור את ה 2 אמפר, יבוא היום שלו והוא יקצר או ששקע המצת יקצר. כאן הפיוז והחיווט נכנסים לתמונה.

לכן בכל התקנה או שינוי לוקחים בחשבון הכל.

אם נצא מנקודת הנחה תיאורטית כמובן שהחיווט שביצעת מעולם לא יכשל ולעולם הצרכן לא יכשל אז מן הסתם שלא יקרה כלום.

גם בבית ללא הארקה ופחת לא היו נחוצים אם אף אחד לא יתחשמל, מי יקח סיכון כזה.

אז תבין את הנקודה.

 

מבין את הגישה ואם הייתי נותן שירות ללקוח לא הייתי מחבר ככה.

אבל שזה משהו לעצמי ועוד כזה קטן הרשתי לעצמי לקחת את הסיכון של פיוז שעולה אגורות ויקח לי בדיוק שניה וחצי להחליף אותו ולנתק את המצת.

וכמו שתיארתי מקודם זה יקרה במקרים מאוד קיצונים ומצחיקים שכנראה לעולם לא יקרו.

×
×
  • תוכן חדש...