Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמנות (ועלות) אחזקת ה-M2


BobbyMiata

פוסטים מומלצים

לפני שעה, BobbyMiata כתב:

 

כפי שראית, השנה זה סביב ה-9200 ש״ח. איזה רכב יש לך ומה הגיל?

TYPE R fk2 גיל 28.

מה הגיל שלך שככה זול?

 

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 199
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 12 שעות, ik3 כתב:

מה הגיל שלך שככה זול?

נראה לי שבובי מוכן להתחלף איתך, להיות בן 28 ולשלם ביטוח יקר מאשר 46 עם ביטוח זול.
אפילו היה מחליף איתך את הרכבים. 

תמשיך להנות מהחיים, בגיל 28 נסעתי על סקסו עם סנרוף נוזל.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 2
  • מצחיק 6

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@mcshmupi פייזר בלש פרטי לשרותך!

 

תיאור עובדות המקרה:

1. בובי נרשם לפורום ב 2007 (לפני 17 שנים)

2. אם בובי היום בן 46, אז הוא היה בן 29

3. יש לי תחושה שכשהוא נרשם לפורום היתה לו מיאטה... לא בטוח על מה מבוססת התחושה הזו, אבל אפשר לקרוא לזה אינטואיציה גברית!

 

מסקנה!

(דראם רול...)

 

לבובי היתה מיאטה ב(סביבות) גיל 28.

 

טאדאם!!

 

אבל ברצינות:

אני לא בטוח שאפשר להשוות רכב שהיה לנו לפני 17 שנה לרכב שיש לנו היום, גם מרחק הזמן מתעתע, וגם מה שהיה רכב X לבחור צעיר עם ניסיון מועט, הוא חוויה שונה מאוד מרכב Y לאדם בוגר בכמעט שני עשורים עם ניסיון רב יותר. אני בטוח שאם אני אנהג היום ברכבים שהיו לי בעבר ושמאוד אהבתי (שום דבר בקליבר של מיאטה/ברז/בימר), אני בטוח שברוב המקרים אני אסתכל במראה אחרי שאסיים לנהוג ואגיד לעצמי WTF... וזה עדיין לא סותר את זה שמבחינתי אלו רכבים שמאוד אהבתי בזמנו.

 

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך היה עם ה159? איזו גרסה היתה לך? שנים חלמתי עליה ואני מניח שבחלומות היא תישאר...
ואיך היתה הwrx? בעצם, אצלך כולן חוץ מהאלפא היו הנעה אחורית. מבחינת ההתנהגות וסגנון הנהיגה למי הwrx יותר קרובה?

אגב מגזין אוטו: למה יש 5 מיאטות בתמונה?

יש דרך למצוא את הכתבה?

באילו שנים כתבת שם?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  אענה בקצרה, כי זה קצת לא קשור לשרשור זה, ובכל זאת:

 

הייתה לי 159 2.2 סלספיד בדרגת גימור בינונית. פנים היה מעור (שחור, לשמחתי). הייתי מגדיר אותה כרכב מנהלים ספורטיבי, בוודאי לא רכב ספורט. העיצוב מיוחד לדעתי והרכב ברמת גימור איטלקית והוא ללא ספק הרבה יותר מעניין מהמשפחתית הממוצעת, אבל לא יודע אם זה החומר לחלומות מוטוריים. היום אגב, היא מאוד נגישה, יש המון המון אקזפלרים ולדעתי אפשר למצוא רכב אהוב, שמור ומטופל בסכום נמוך יחסית. אם אין יומרות ספורטיביות מדי, גם ה-2.2 מספיק והסלהספיד סה״כ נחמדה. אם קצת יותר כסף, ה-TBI הידנית תהיה בחירה טובה יותר. יש כמות קטנה מאוד של TBI בדרגת הגימור הגבוהה TI, ואם הן לא קרועות, זה אחלה רכב לדעתי.

 

מצאתי את הסיכום שלי עם ה-159 בפורום, כתבתי לפני 11 שנה בערך, הנה: 

 

 

הנה תמונה (כי אין בסיכום):

img6113medium.jpg

 

ה-WRX הייתה דיי מאכזבת. רכב מאוד מהיר, אבל בגדול - לא עוצר ולא פונה. גם האינטיריור מבאס (סובארו) זו לא STI. לא יודע למה ההתנהגות הייתה דומה יותר, אבל גם היא לא הייתה ממש רכב ספורט לדעתי, זו חיית ביניים, סובארו מהירה עם נטייה להמשיך בקו ישר. בכלל אין תמיד קשר בין ההנעה להנאה (סליחה על התאור הקלישאתי), אבל אתן דוגמא - לאון קופרה הרבה יותר מהנה לנהיגה מב.מ.וו M235i. 

 

לא כתבתי באוטו, השתתפתי (או נכון יותר, המיאטה שלי השתתפה) במבחן. שלי הייתה סטוק והאדומה משופרת, כך גם המיאטות האחרות (NC) האחת מהן, לדעתי הכחולה אגב, הייתה אז סטוק והאחרות משופרות קצת (מתלים, סעפת, פליטה, לא זוכר בדיוק). אני חושב ששמרתי את הגיליון בבית, אני אבדוק.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, BobbyMiata כתב:

הייתי מגדיר אותה כרכב מנהלים ספורטיבי

 

כי זה מה שהיא. הדיון הזה עולה בדרך כלל בהקשר של אלפות, שלרוב נרכשות כאלטרנטיבה למכוניות ספורט בשל מחירון נמוך וביצועים והתנהגות מעל הממוצע. זה לא הופך אותן למכוניות ספורט ייעודיות, מחוץ לדגמי הקצה. וזה יותר מבסדר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני קורא את השרשור שלך בהנאה עוד מכשהתחלת לכתוב אותו, לומד את החוויה והעלויות. 

מבחינתי הרכב שלך לא פחות ממטורף, חלום אמיתי. מרכב קופה יפה, אין דלתות מיותרות, הצבע הנכון, המנוע הנכון ולך יש גם את הגיר הנכון.

לדעתי היא המושלמת. M5 גדולה מדי, M3 לדעתי הרבה יותר יקרה ורובן עם 4 דלתות, אולי רק M850, אבל אין גיר ידני. טוב נו, היא גם עולה מעל מיליון שקל.

 

לי יש אלפא 159 דגם TBI, אומנם לא "TI רשמית" אבל בגלל שהיא מהשנה האחרונה של הדגם, היא קיבלה את הג'אנטים, הבולמים, הקפיצים, ההגה, לוח השעונים ואת האנטירולים שמגיעים ב- TI. רק את המושבים לא קיבלתי. אבל אצלי זו אלגנטה, אז הם לפחות חשמליים עם חימום לקיץ 😈. האבזור יפה, אם כי ראיתי 159 ישנות יותר עם אבזור שלא קיים אצלי.

הרכב הוא כמו שכתבת: ספורט סלון מהנה, חדה, יפה, אני מקבל כל מיני מבטים, שאלות, בקשות אם אפשר לראות\לשבת בפנים\לנסוע איתי מתישהו. 

אבל רכב ספורט היא לא. המרכב גדול, כבד, אני מרגיש את ההשהיה של הטורבו, עוד כוח בהחלט יעשה לה טוב. יש סיכוי שאצרוב תוכנה ואולי אגדיל את הטורבו.

 

לגבי אחזקה: אני מתחזק אותה רק בעצמי, עובד על הרכב בחניה, קונה רק חלקים מקוריים או משופרים. ממחירון עבודות שאני יודע, יוצא שחסכתי ככה לא מעט כסף.

אבל זה עדיין על הצד היקר של הסקאלה. השמן יקר, הפילטרים במיקומים לא נגישים לטיפול עצמי. אני מקדיש לה זמן, אבל זה לוקח לי לפחות יום כל טיפול עצמי כזה.

לפעמים יותר. לא חסר לה מחלות שקורות פשוט אצל כולם, מנסה לטפל בהן בצורה שלא יחזרו במהרה. ישנם חלקים שאי אפשר למצוא: כמו תושבות מנוע וצינורות רדיאטור למשל.

אני חושב שהגיע זמנם של הבולמים הקדמיים שלי, לפחות מגיני האבק כבר מפוררים כמעט לגמרי. מתלבט מה לקנות. אם אחליף אז את הכל (תושבת בולם עליונה, מגן אבק, גומיה תחתונה. רק לגבי הקפיץ אני לא בטוח). להחליף את זה במוסך זה לא עניין זול. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

נכון.

 

אם להיות מדוייק, לזרוע יש rose joint - כלומר חיבור כדורי קשיח. 

בגלל שהמתלה האחורי הוא רב חיבורי, אין השפעה על NVH (לא שאני הרגשתי, לפחות). מניח שאם הייתי מחליף זרועות נוספות ההשפעה המצרפית הייתה מורגשת יותר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שירשור כיפי!
אני מאוד אוהב לקרוא שירשורי אחזקה של מכוניות.
יש לי קצת נסיון עם בימרים ובהחלט תמיד עדיף לקנות M וספרה אחת מאשר ה״חיקויים הזולים״ כמו 235 ושאר ירקות. כל מי שקונה לא M בסוף קונה ושם חלקים של M בהשקעה עצומה.
הבימר שהיתה לי (328 קופה e46) היתה ממש כיפית לנהיגה וגם הרכבתי עליה סופרצ׳ארג׳ר. אבל בסופו של דבר, הרכבים האלו לא מזדקנים טוב ומחיר החלקים שערורייתי (במיוחד בארץ).  הכל שם כמעט הוא over engineered, לטוב ולרע. יש לי אקסל עם החלקים שקניתי על מנת לתקן את רכב ולשפר אותו קצת (בלי קשר לסופר) והמספרים שם מבהילים.
בתור בנאדם שמחזיק רכבים הרבה זמן, לקנות בימר שוב פשוט הרתיע אותי, למרות שאני יכול להרשות לעצמי m2 בעיקרון והיא סוג של חלום ילדות עבורי (טוב יותר m3 e46 אבל גם m2 מדהימה לדעתי).
התפשרתי על BRZ. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...