Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת פדים/רפידות לבלם אחורי של הרכב


shmuckiko
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

 היי,

לאחרונה הייתי במוסך (המרכזי), ורצו ממני כמעט 800 ש"ח על החלפת רפידות של בלם אחורי (למזלי לא היה צריך להחליף את הדיסק/רוטור. כנראה את זה הם שומרים לפעם הבאה 😅).

שאלתי אם אפשרי לנסוע עוד כ-5,000 ק"מ (הטיפול הבא) - אמרו שכן.

בקיצור, הלכתי בלי לסדר את הבלמים, קניתי רפידות של TRW במחיר של 130 וראיתי כמה סרטונים ביוטיוב, מתוך הנחה שאעשה את העבודה לבד (לא נראה כזה סיפור).

ראיתי סרטונים של יניב לוי (זה לדוגמא), הסבר ממש בהיר ומסודר, וגם אחד אחר, באנגלית, לסוג הרכב שלי.

 

 

לענייננו. פירקתי את הגלגל, פתחתי את הקאליפר, והפדים היו נראים לי די בסדר.

מצורפות תמונות.

 

spacer.png

ישן מול חדש (רפידה חיצונית).

 

spacer.png

רפידה פנימית בצמוד לדיסק.

 

כמה שאלות:

  • אשמח לחוות דעת מקצועית להבין האם באמת צריך להחליף אותם.
  • כאשר החזרתי את הקאליפר למקום, זה היה די בלחץ (לא לחצתי את הפיסטון כי לא החלפתי רפידות). ככה זה אמור להיות?
  • לא הבנתי מדוע צריך לפתוח את הפקק של נוזל הברקסים מתחת מכסה המנוע. אשמח להסבר.
  • אשמח לדעת האם הסדר הבא נכון, או ששכחתי משהו:
  1. שימון הברגים של WD40 כדי שהם יפתחו בקלות.
  2. פתיחת קלה של ברגי הגלגל.
  3. הרמת על ג'ק ואבטוח.
  4. פתיחת הברגים והוצאת הגלגל.
  5. פירוק הקאליפר והוצאת הרפידות.
  6. ניקוי שני צידי הדיסק עם חומר מתאים (+יבוש)
  7. פתיחת הפיסטון עד הסוף.
  8. החלפת הרפידות, גירוז החלקים שלא באים במגע עם הדיסק וסגירת הקאליפר.
  9. פמפום ברקס כדי שהפיסטון יסגר.
  10. הרכבת גלגל, ברגים בצורה חלשה.
  11. הורדת הרכב, סגירת הברגים.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך עוד זמן סתם אמרו לך להחליף. אם כבר פירקת הכול היית מרכיב כבר.

עריכה אחרונה על ידי ABSULUTT
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, ABSULUTT כתב:

יש לך עוד זמן סתם אמרו לך להחליף. אם כבר פירקת הכול היית מרכיב כבר.

 

תודה!

כמובן שכבר הרכבתי, עכשיו הכל פועל כמו קודם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עשית בסדר גמור, ממה שנראה מהתמונה המוסך ניסה להכניס לך את הברקס כמו שאומרי, יש לרפידות האלו עוד זמן יפה להמשיך באוטו שלך.

מטרת הפתיחה של המכסה נוזל בלמים היא שתוכל לדחוף את הבוכנה פנימה כשאתה מחליף את הרפידות לרפידות עבות יותר, הפתיחה מאפשרת לנוזל הבלם לחזור בקלות למיכל, אחרת יהיה קשה לך מאוד עד כמעט בלתי אפשרי לדחוף את הבוכנה אבל מכיוון שלא החלפת רפידות לא היית צריך לדחוף את הבוכנה.

כל הכבוד על הלמידה העצמית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, תודה רבה לשניכם!

ותודה על המחמאות :) תמיד כשאפשר אני מעדיך לעשות לבד. בטח במחירים כאלה 🤑

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי סעיף 7, איזה רכב יש לך? במכוניות בהן הרפידות האחוריות משמשות גם את בלם היד, החזרת הבוכנה חייבת להתבצע בסיבוב (לא בלחיצה) עם כלי יעודי. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ישנה עוד אפשרות שתצא לך יותר זולה

אתה יכול ללכת למוסך עם הרפידות שרכשת ולשלם על עבודה בלבד.

רוב המוסכים גובים בין 200-300₪ על העבודה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אז יש סיכוי לא רע שהוא יקבל עבודה לא מקצועית. בדיוק כמו המוסך שהציע לו להחליף.
הרפידות שלך מהתמונות (להבא עדיף למדוד וכך ללמוד את המס' ממש בלי ניחושים) היו בערך ב40%, חבל שהחלפת - אבל להבא: סוף חיי רפידה זה כשנשאר 2-3 מ"מ חומר (ברפידה שלך למשל זה כשהחריץ נעלם), כמובן שאין צורך להגיע לקצה, אבל תחשוב כמה ק"מ נסעת על הרפידות האלה ותבין שיכלת לנסוע עוד מרחק לא מועט.
לגבי פתיחת הכוסית - ככל שהרפידה נשחקת מפלס הנוזל בכוסית ירד, אם תחזיר את הבוכנה אחורה - אתה מעלה את המפלס, אם הפקק סגור אתה מקשה על עצמך.
להבא, תקנה מיקרומטר (אפילו סיני בעליאקספרס) ומדוד על הדרך את עובי הצלחת, תעבור גם על צינורות הבלמים הגמישים ועל גומיות האטימה של בוכנות הקאליפר.
מקווה שסגרת הכל עם ידית מומנט לפי המומנטים הנדרשים, ניקית הברגות עם מברשת ברזל ובאם נדרש ברכבך (ולפעמים גם אם לא) אני ממליץ על נגיעה קטנה של לוקטייט כחול (חוזק בינוני).

  • אהבתי 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, shellcase כתב:

אבל אז יש סיכוי לא רע שהוא יקבל עבודה לא מקצועית. בדיוק כמו המוסך שהציע לו להחליף

יש סיכוי שהוא יקבל עבודה לא מקצועית גם כאשר הוא ירכוש את הרפידות מהמוסך.

בהחלט אפשר להגיע לאחד ממוסכי היבואן ולבצע את העבודה הזו. 

יש לא מעט מוסכים שאפשר לסמוך עליהם ברמה המקצועית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי אם ניסית לשלול את הטענה שלי, אם כן - לא שללת.
אפשר ללכת למוסכים ולשלם 300 ש"ח בשעה ואפשר להחליף לבד.
עם קצת נסיון ההחלפה תיקח פחות זמן מהנסיעה למוסך.
אני היום (אחרי כמה שנים של נסיון בשלל רכבים) מחליף ברכב שלי שמן ופילטר ב30 דק בערך (וזה כי הפילטר אצלי עם גישה חרבנה) - ואני ממש לא יודע לעבוד מהר (וגם לא מנסה).
שמן גיר (ידני) לקח לי 20 דק' להחליף.
פלאגים רבע שעה (ברכבים שבהם לא צריך לפרק כלום, חצי שעה אם צריך לפרק תיבת אוויר, שעה אם צריך להוריד סעפת) ולא נדבר על פילטר אוויר שאפשר להחליף ברוב הרכבים בדקה וחצי.
אפילו לנסוע לחנויות החלפים לא צריך, מזמינים מחו"ל את כל החלפים לפי מק"ט ונשאר רק שמנים (שאפשר היום להוסיף כמה שקלים ולקבל אותם לדלת הבית).

אז למה אני צריך לנסוע למוסך? לשתות קפה זול, לשמוע 'יועץ שירות' מסבן אותי, לחכות 3 שעות שיזיזו את עצמם, על האוטו יעבוד מישהו שבמקרה הטוב יש לו תעודה ממשלב או מכללת עתיד (שעל החומר האנושי שם לא רוצה להרחיב) ואז לחכות חצי שעה לחשבונית מהפקידה? 
מי שרוצה לעבוד לבד אני סופר מעודד את זה.

  • אהבתי 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב גם במוסך לא סוגרים עם ידית מומנט. שלא נדבר גם לא מנקים כלום ולא מורחים כלום לא סיליקון ולא גריז נחושת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים


היי, שוב תודה לכולכם.
לא ברור מאליו המענה המפורט.

 

  1. לעניין הרפידות - מאחר ולא היה נראה לי שצריך - לא החלפתי עדיין.
  2. יש לי מיקרומטר - (או קליבר) - לא חשבתי שיש טעם להוריד אותו לר.. פעם הבאה אדע.
  3. לגבי מברשת ברזל - על איזו אתה ממליץ? אני לא מכיר ייעודית.
  4. לגבי בלם אחורי - יש לי פריוס ואכן הן משמשות גם את בלם היד.
    הייתי חייב לפתוח אותו כדי להחליף.
    הפיסטון נראה כמו בתמונה (את התמונה צילמתי מיוטיוב).
    איך נקרא הכלי הזה?

 

2020-11-17 09_10_12-How to Replace Rear Brakes 10-17 Toyota Prius - YouTube.png

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, shmuckiko כתב:

איך נקרא הכלי הזה?

זה מדריך מפורט שאני עשיתי, רכב אחר אבל זה דומה.

 

יש שם התייחסות לכלי לכיווץ בוכנה בסיבוב. 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...