Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת פדים/רפידות לבלם אחורי של הרכב


shmuckiko
שימו לב! השרשור הזה בן 677 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, shellcase כתב:

לא הבנתי אם ניסית לשלול את הטענה שלי, אם כן - לא שללת.
אפשר ללכת למוסכים ולשלם 300 ש"ח בשעה ואפשר להחליף לבד.
עם קצת נסיון ההחלפה תיקח פחות זמן מהנסיעה למוסך.
אני היום (אחרי כמה שנים של נסיון בשלל רכבים) מחליף ברכב שלי שמן ופילטר ב30 דק בערך (וזה כי הפילטר אצלי עם גישה חרבנה) - ואני ממש לא יודע לעבוד מהר (וגם לא מנסה).
שמן גיר (ידני) לקח לי 20 דק' להחליף.
פלאגים רבע שעה (ברכבים שבהם לא צריך לפרק כלום, חצי שעה אם צריך לפרק תיבת אוויר, שעה אם צריך להוריד סעפת) ולא נדבר על פילטר אוויר שאפשר להחליף ברוב הרכבים בדקה וחצי.
אפילו לנסוע לחנויות החלפים לא צריך, מזמינים מחו"ל את כל החלפים לפי מק"ט ונשאר רק שמנים (שאפשר היום להוסיף כמה שקלים ולקבל אותם לדלת הבית).

אז למה אני צריך לנסוע למוסך? לשתות קפה זול, לשמוע 'יועץ שירות' מסבן אותי, לחכות 3 שעות שיזיזו את עצמם, על האוטו יעבוד מישהו שבמקרה הטוב יש לו תעודה ממשלב או מכללת עתיד (שעל החומר האנושי שם לא רוצה להרחיב) ואז לחכות חצי שעה לחשבונית מהפקידה? 
מי שרוצה לעבוד לבד אני סופר מעודד את זה.

אני דווקא חושב שכן שללתי את הטענה שלך.

אבל לא ניתקע על זה.

אני גם תומך ב-DIY אבל רק לבעלי ידע ונסיון או בפיקוחם.

להמליץ למישהו ללא נסיון וידע להחליף לבד רפידות זה לא ראוי. (ועצם הפעולה לא חוקית, אבל בוא נתעלם רגע מהעניין הזה)

יש כאלה שאוהבים להמתין עם כוס קפה ולקבל רכב מוכן.

וגם לא כל יועצי השירות מסבנים אותך. מנסיון!

אז למי שרוצה לעשות לבד ויודע דחילק אבל זה לא מתאים לכל אחד.

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, dalet11 כתב:

 

תודה, אבל התכוונתי לכלי הייעודי, כמו בתגובה מתחתיך. פלאיירים למינהם יש לי לא מעט, מניח שהם שורטים את הפיסטון ויפגעו בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצליץ על הכלי הזה.

 

יש סוגי בוכנות שדורשות סיבוב + לחיצה ועם הכלי הזה  אפשר לסובב אבל אי אפשר להפעיל כוח לחיצה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 17.11.2020 בשעה 10:45, Buki כתב:

זה מדריך מפורט שאני עשיתי, רכב אחר אבל זה דומה.

 

יש שם התייחסות לכלי לכיווץ בוכנה בסיבוב. 

 

תודה על המדריך המפורט.

אבדוק אותו בעוד כמה חודשים כשארצה להחליף.

בינתיים קניתי סט ב-AliExpress של קליפרים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתכונן לתקלות בבלמים ועוד פריוס שיש שם בלם "יד" חשמלי זה לא מספיק מכשיר לסובב את הבוכנה אתה צריך לשחרר אותה דרך סורק ואז אשר לסובב את הבוכה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, kobika24 כתב:

זה לא מספיק מכשיר לסובב את הבוכנה אתה צריך לשחרר אותה דרך סורק ואז אשר לסובב את הבוכה

תוכל להרחיב? למה צריך להודיע למחשב על תזוזה של הבוכנה? 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור איזה שנה הפריוס ואם יש לה בלם יש חשמלי. 

 

בכל מקרה למייטב ידעתי במכוניות עם בלם יד חשמלי צריך להכניס את המחשב למצב החלפת רפידות כי אחרת הוא לא יתן להחזיר את הבוכנות, כנראה בגלל שהאקטאטור החשמלי מחזיק את בלם היד מופעל כל זמן שהמנוע כבוי. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי אין פריוס, ברור לי שאם יש בלם יד\רגל זה מכאני ואין בעיה, אני מנסה להבין את הסיבה שבבלם חשמלי נדרשת התערבות מחשב כשמזיזים את הבוכנה בהחלפה.


עריכה:
ראיתי את התשובה של בוקי, אם כך זה ברור, אני אנחש שיש שם "מותחן" מבוקר מחשב כלשהו?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב עם בלם חנייה חשמלי יש מנוע חשמלי שלוחץ על הרפידות במצב חנייה. 

כדי להחזיר את המנוע למצב מקורי, ז"א עד הסוף פנימה, צריך סורק לתת פקודה למנועים להכנס למצב התחלתי או מצב שירות של החלפת רפידות. יש גם לתת פקודה נוספת לאחר ההחלפה, ללמד את המנוע/ים את המצב החדש עם הרפידות החדשות. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 26.11.2020 בשעה 08:51, Buki כתב:

סט של מכווצי קליפרים אתה מתכוון? 

כמובן.

קניתי משהו כזה: https://www.amazon.com/dp/B01LYAWUV6

בתאריך 27.11.2020 בשעה 22:49, kobika24 כתב:

תתכונן לתקלות בבלמים ועוד פריוס שיש שם בלם "יד" חשמלי זה לא מספיק מכשיר לסובב את הבוכנה אתה צריך לשחרר אותה דרך סורק ואז אשר לסובב את הבוכה

 

הבלם בפריוס שלי הוא רגל, כמו במכוניות אמריקאיות. אני מניח שזה לא חשמלי....

בתאריך 28.11.2020 בשעה 11:57, danniel כתב:

כמה ק"מ עבר הרכב ואם זה פעם ראשונה שמחליפים רפידות בלם אחוריות? 

הרכב עם 105 אלף ק"מ, לדעתי פעם שניה. אולי שלישית, לא מאמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 677 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...