Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 1 דקה, korola כתב:

המדינה חולה, בדיוק כמו שאדם חולה.

שאתה חולה - אתה מוריד הילוך, ישן יותר, עובד פחות , עושה רק דברים חשובים, יוצא פחות לבלות.

עכשיו המדינה חולה , יש למדינה וירוס שמסתובב ומחסל פריטים במדינה - המדינה צריכה להוריד הילוך.

לעשות רק דברים חשובים , לישון יותר, לעבוד פחות , לעבור למוד הישרדות. 

 

זה לא יקרה

כי אף אחד לא ישלם לאותם עסקים שלא עובדים

לפני 1 דקה, korola כתב:

האמת ... תסביר לי איך חתונה של 1000 איש תורמת למדינה?  

אני מבין שחברת הייטק שעובדת ומוכרת מוצרים לחו"ל ב מיליוני שקלים .. זה רווח למדינה.

אני מבין שרפת שחולבת פרות , ומחלבה שמייצרת גבינות , ומשאיות שמעבירות את המוצרים לסופרים זה פעילות חיונית.

 

אבל איך 1000 איש שמגיעים לחגוג ? ולהתפרע ? איך זה עוזר לנו ? 

 

איך זה עוזר לך שמאפיה פתוחה? אתה יכול לקנות בסופר בחצי מחיר

אתה יכול להסתדר גם בלי חנויות של מותגים בקניון, ממילא כשהכל סגור אין ממש לאן להשקיע בבגדים

אפשר להסתדר גם בלי נדלן, ממילא רוב האנשים לא סוגרים עסקאות חדשות, אם כבר התנועה היחידה היא בכיוון ההפוך ביטול עסקות

אפשר להסתדר גם בלי קוסמטיקה כי ממילא אין ברים ומסעדות וכולם בבית אז למה צריך ?

מסעדות יעבדו על טייק אווי, מה זה משנה שאין רווח...יעבדו

האמת שגם על קניונים אפשר לוותר, סתם התקהלות מיותרת..יש רשתות שיווק קונים שם אוכל ושתיה וזה מספיק

 

אתה באמת חשוב שלתעשיה גדולה שמחזיקה לא מעט אנשים לא מגיע להתפרנס?

למזלנו בממשלה לא חושבים ככה

יכלו בקלות לוותר על האירועים אבל הגיעו למסקנה שאירועים יתקיימו למרות כשהמספרים לא הולכים ויורדים

זה מראה שהתחום שלנו כן חשוב למישהו גם אם לך לא

פורסם
לפני 7 דקות, korola כתב:

הסגר היה מוצדק וחכם ביותר, הרווחנו זמן , למדנו יותר, היום אנחנו יודעים הרבה יותר על הוירוס.

וזרקנו את כול ההנחיות לפח כי... לא ברור למה.

העובדה שבמקום לשמור על הנחיות פשוטות הרוב החליטו לזלזל בזה משלל תירוצים - היא הסיבה לעליה השניה.

 

אני לא מתנגד לצרכנות או משהו. אבל באמת אי אפשר לחכות, או לפחות לא להתנפל על הכול?

באמת אי אפשר לא לחבק את סבתא?

זה כול כך קשה?

 

טרנספורטר, לא רוצה שוב להיכנס לויכוח על המסעדות, אבל אם מסעדנים עם כוכבי מישלן בהולנד טוענים שחייבים להשתנות ולעבוד קצת אחרת, אז כנראה שאפשר ורצוי.

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 17 דקות, Transporter כתב:

 

 

איך זה עוזר לך שמאפיה פתוחה? אתה יכול לקנות בסופר בחצי מחיר

אתה יכול להסתדר גם בלי חנויות של מותגים בקניון, ממילא כשהכל סגור אין ממש לאן להשקיע בבגדים

אפשר להסתדר גם בלי נדלן, ממילא רוב האנשים לא סוגרים עסקאות חדשות, אם כבר התנועה היחידה היא בכיוון ההפוך ביטול עסקות

אפשר להסתדר גם בלי קוסמטיקה כי ממילא אין ברים ומסעדות וכולם בבית אז למה צריך ?

מסעדות יעבדו על טייק אווי, מה זה משנה שאין רווח...יעבדו

האמת שגם על קניונים אפשר לוותר, סתם התקהלות מיותרת..יש רשתות שיווק קונים שם אוכל ושתיה וזה מספיק

 

אתה באמת חשוב שלתעשיה גדולה שמחזיקה לא מעט אנשים לא מגיע להתפרנס?

למזלנו בממשלה לא חושבים ככה

יכלו בקלות לוותר על האירועים אבל הגיעו למסקנה שאירועים יתקיימו למרות כשהמספרים לא הולכים ויורדים

זה מראה שהתחום שלנו כן חשוב למישהו גם אם לך לא

 

לא זוכר איפה גדלת שהיית ילד, אבל כנראה שכחו לספר לך את המשל על הנמלה והצרצר. 

 

הנמלה - עובדת ומייצרת מוצרים שחיוניים לצורך החיים הפיזים.

הצרצר עובד קשה - אבל הוא רק מנגן ושר,  הוא מבקש מהנמלים אוכל עבור השירה שלו. 

 

כל תעשיית הבידור , הופעות ,  הצגות -   הם הצרצר - הם מבקשים שהנמלים יאכילו אותם תמורת זה שהם מצרצרים.

אבל הם לא מייצרים אוכל .

אם למשל הצרצר היה הולך לקן של נמלים אחרות , ומצרצר להם ומביא אוכל לקן שלנו .. אז מילא.. הייתי קורא לו תעשיית ההייטק 

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 40 דקות, David32 כתב:

 

טרנספורטר, לא רוצה שוב להיכנס לויכוח על המסעדות, אבל אם מסעדנים עם כוכבי מישלן בהולנד טוענים שחייבים להשתנות ולעבוד קצת אחרת, אז כנראה שאפשר ורצוי.

 

 

קודם כל אני חושב שצריך לכבד את ההנחיות

אם החליטו שצריך לשים מסכה אז צריך לשים וזהו

מצד שני

יכול להיות שהמסעדנים שם מקבלים משכורות ונוח להם ככה

אם כל העסקים כאן היו מקבלים משכורות אני בטוח שכולם היו בעד לשבת בבית

אבל זה ממש לא המצב. קבלנו סכום עצוב בשביל ה 4 חודשים שלא עבדנו

חודש ראשון ואחרון איכשהו נעלמו מהחישוב, עשו חישוב וזרקו כאן מענק וחצי וניסו לשתיק את כולם

אני בטוח שזה לא המצב במדינות שבעלי מסעדות רצו לסגור את המדינה

 

לא צריך ללכת רחוק מדי...תראה לבד  כמה עסקים נסגרים

אני מכיר בעלי חברות גדולוות מהתחום שלי שעושים מספרים מאוד יפים שפשוט לא ידעו מה עושים

זה לא שהודיעו לך שעוד מעט סוגרים את משק ואתה צריך להערך

אם חודש לפני שזה קרה מישהו בא  ונתן לבן שלו  כסף לדירה?

אם עשינו קניה במאות אלפי שקלים של ציוד לעסק?

אם קנינו רכבים בתחילת שנה?

מישהו צריך  לשלם את התשלומים האלה

ואם גם  סוגרים את המשק וגם  צריך לשלם אז יש בעיה

 

זה מצחיק שכשאנשים מוכרים בעלי עסקים חזקים אמרו שזה בלתי אפשרי - אמרו שהם בכיינים

וכשאנשים עם עסקים קטנים אמרו שזה בלתי אפשרי -  אמרו שהם פשוט לא יודעים להתנהל והעסק שלהם ממילא כושל

במילים אחרות לא מגיע כלום לאף אחד, תמיד נמצא סיבה למה להאשים את בעל העסק ולהמשיך בסגר

 

לפני 28 דקות, korola כתב:

 

לא זוכר איפה גדלת שהיית ילד, אבל כנראה שכחו לספר לך את המשל על הנמלה והצרצר. 

 

הנמלה - עובדת ומייצרת מוצרים שחיוניים לצורך החיים הפיזים.

הצרצר עובד קשה - אבל הוא רק מנגן ושר,  הוא מבקש מהנמלים אוכל עבור השירה שלו. 

 

כל תעשיית הבידור , הופעות ,  הצגות -   הם הצרצר - הם מבקשים שהנמלים יאכילו אותם תמורת זה שהם מצרצרים.

אבל הם לא מייצרים אוכל .

אם למשל הצרצר היה הולך לקן של נמלים אחרות , ומצרצר להם ומביא אוכל לקן שלנו .. אז מילא.. הייתי קורא לו תעשיית ההייטק 

 

 

ובכל זאת גם להם מגיע להתפרנס

וגם לקצביה שמוכרת רק בשר יקר 

וגם לפקטורי 54

כל עסק שעבד לפני הקורונה והתפרנס. 

לא עסקים כושלים שמנסים להפיל את הבעיות שלהם עלה קורונה, אלא כל השאר

אין לי או לך זכות לקבוע שעסק שעובד ומרוויח כבר שנים יעצור הכל ויכנס לקשיים או יסגר בגלל שלדעתך הוא פחות קריטי

הוא קריטי למי שצורך אותו וקריטי למי שעובד יום ולילה כדי להתפרנס ממנו

 

לצערי לאנשים יש טבע כזה לחשוב שמה שלא קשור אליהם לא קריטי

בדיוק כמו שהיו כאלה שחשבו שההפגנות של הנכים מיותרות , שהנכים יסתדרו, למי אכפת מהם בעצם, אנחנו ברוך השם בסדר

בעצם בוא נהפוך את הנכים ליזמים, הם צריכים לשבת בבית ולהפעיל את הראש ולחשוב על סטרטאפים, להיות יזמים ולייצר עסקים שמרוויחים בשבילם תוך כדי ישיבה על כיסא  גלגלים או טיפולים שהם עוברים...אם הם לא מסוגלים לעבוד פיזית, שיהפכו להיות יזמים ויעשו את הכסף שלהם לבד

נשמע לי מעולה

ככה יפסיקו לחסום כבישים ויפסיקו לבקש עזרה מהמדינה

הנה מצאנו להם  פתרון

 

זה לא עובד ככה מצטער

בטח לא כשמדובר בעסקים שעבדו חזק

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם (נערך)
לפני 24 דקות, Transporter כתב:

 

ובכל זאת גם להם מגיע להתפרנס

וגם לקצייה שמוכרת רק בשר יקר 

וגם לפקטורי 54

כל עסק שעבד לפני הקורונה והתפרנס. 

לא עסקים כושלים שמנסים להפיל את הבעיות שלהם עלה קורונה, אלא כל השאר

אין לי או לך זכות לקבוע שעסק שעובד ומרוויח כבר שנים יעצור הכל ויכנס לקשיים או יסגר בגלל שלדעתך הוא פחות קריטי

הוא קריטי למי שצורך אותו וקריטי למי שעובד יום ולילה כדי להתפרנס ממנו

 

לצערי לאנשים יש טבע כזה לחשוב שמה שלא קשור אליהם לא קריטי

בדיוק כמו שהיו כאלה שחשבו שההפגנות של הנכים מיותרות , שהנכים יסתדרו, למי אכפת מהם בעצם, אנחנו ברוך השם בסדר

בעצם בוא נהפוך את הנכים ליזמים, הם צריכים לשבת בבית ולהפעיל את הראש ולחשוב על סטרטאפים, להיות יזמים ולייצר עסקים שמרוויחים בשבילם תוך כדי ישיבה על כיסא  גלגלים או טיפולים שהם עוברים...אם הם לא מסוגלים לעבוד פיזית, שיהפכו להיות יזמים ויעשו את הכסף שלהם לבד

נשמע לי מעולה

ככה יפסיקו לחסום כבישים ויפסיקו לבקש עזרה מהמדינה

הנה מצאנו להם  פתרון

 

לא הייתי מצליח לנסח את זה יותר טוב ממך 

 

לפני 24 דקות, Transporter כתב:

זה לא עובד ככה מצטער

בטח לא כשמדובר בעסקים שעבדו חזק

 

 

אתה מבין את הבעיה בתיאור הזה.. עסקים שעבדו חזק. 

בן אדם ממוצע חי 82 שנה.

בפועל אדם ממוצע עובד ומפרנס רק חצי מחייו  מגיל 24 עד גיל 65 - 41 שנה.

המשמעות היא שבן אדם נורמלי אמור לחסוך כסף בנקודת זמן בחיים לו.

 

בדיוק כמו הצרצר.. אם אתה עובד חזק אז אתה צריך לחיות מחצי מההכנסה שלך.

ככה ששנתיים בלי פרנסה לא אמורים לגמור אותך.

 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם (נערך)
לפני 29 דקות, korola כתב:

 

לא הייתי מצליח לנסח את זה יותר טוב ממך 

 

 

אתה מבין את הבעיה בתיאור הזה.. עסקים שעבדו חזק. 

בן אדם ממוצע חי 82 שנה.

בפועל אדם ממוצע עובד ומפרנס רק חצי מחייו  מגיל 24 עד גיל 65 - 41 שנה.

המשמעות היא שבן אדם נורמלי אמור לחסוך כסף בנקודת זמן בחיים לו.

 

בדיוק כמו הצרצר.. אם אתה עובד חזק אז אתה צריך לחיות מחצי מההכנסה שלך.

ככה ששנתיים בלי פרנסה לא אמורים לגמור אותך.

 

 

אף אחד לא מתכנן שיום אחד תהיה מגפה והוא לא יוכל לעבוד

אנשים עושים השקעות בחיים

קונים נכסים, מגדילים את העסק, פותחים סניפים, קונים סחורה, משתדרגים, קונים רכבים, משקיעים בעסק חדש

בכל התרחישים האלה הם יודעים שיש להם עסק שעובד ויומן הזמנות שסגור לתקופה ארוכה קדימה ככה שאין שום סיכון

אם עסק עשה השקעה מאוד גדולה חודש לפני שהכל התחיל זה אומר שהוא שילם המון המון כסף שהוא חסך במטרה לגדול ולהרוויח יותר אבל המצב הזה מונע ממנו להרוויח

אז אל תבוא ותספר לי על לחסוך

אנשים צריכים לחסוך אבל אנשים רוצים לגדול וזה בדיוק העניין בעסקים

מי שלא עושה השקעות לא גודל.

במקרה הזה גם לא נתנו לך להרוויח מההשקעה שלך וגם ביטלו לך את ההכנסה הבטוחה שלך כי בעצם הכל סגור

אז אל תנסה למצוא סיבות למה בעלי העסקים אשמים

הם  לא אשמים ואף עסק לא צריך להערך לזה שכמה חודשים טובים הוא יהיה סגור. אנחנו לא בימי התנ"ך ואין פה אירועים היסטורים שמשתקים מדינה לכמה חודשים

אני בטוח שגם במהלך הקורונה וגם אחריה אנשים ימשיכו לעשות השקעות, לחשוב על דברים חדשים ולגדול, ואף בעל עסק לא צריך לקחת בחשבון שאולי מחר תהיה מגפה ויגידו לו לשבת כמה חודשים סגור

אם  נחייה ככה אז נשאיר את כל הכסף מתחת לבלטות בבית

 

הממשלה רוצה לסגור את הכל ? שתשלם לאנשים סכומים שיצדיקו את זה שיושבים בבית

אין דבר כזה להגיד לאנשים אל תעבדו ומצד שני גם לא לתת כלום

 

גם הסגר המטומטום הזה שהיה, היה רק בגלל שזה נפל על תקופת חגים ולקחו בחשבון שממילא רוב המשק פחות עובד בפסח, חול המועד וכו' אז תפסו על זה טרמפ ועשו נסיון עם הסגר

אני ממש לא חושב שככה בשגרה באמצע יולי אוגוסט או ינואר פברואר מישהו יכול לבוא ולעשות סגר כאן ולא לתת כסף לאנשים

 

ושוב אתה חוזר ומדבר איתי על המבוגרים

לך תראה את אותם מבוגרים שמתראיינים בחדשות ומספרים שאין להם מה לאכול כי הפסיקו לתת להם אבטלה

ואף עסק לא רוצה אותם

בוא נגיד שמתעלמים מהצעירים שלא עובדים כי הם צעירים וגם בגיל 40 עדיין לא מאוחר להיות מלצר או לעבוד במקדונלדס

אבל אנשים בני 70+ שלא נדבקו בקורונה אבל אין להם כלום בחיים ואין להם למה לקום בבוקר

אם אתה חושב שככה הם רוצים לסיים את החיים שלהם אתה טועה.

הם מעדיפים שהמשק יחזור לשגרה, לחזור לעבוד ולשמור על ההנחיות בצל הקורונה

 

ואל תספר לי שהם שקרנים כי מי שמבטל את הוט בשביל שיהיה לו עוד כמה שקלים לאוכל זה לא בנאדם שמשחק בטלוויזיה כדי לקבל  משהו 

איך שלא תהפוך את זה

המשק צריך להפתח כי אנשים צריכים לשרוד כאן בשביל היום שאחרי

 

הפתרון היחיד שיעובד זה אכיפה

אבל לא אכיפה טיפשית כזאת שלקוח נכנס לחנות ואומר שלא בא לו לשים מסכה אז בעל העסק מקבל קנס

זה לא עובד ככה במדינה שכל אחד עושה מה שבא לו. הרי בעל העסק לא יכול להוציא נשק ולגרש אותו.

בדיוק כמו שלא הצליחו לעצור את תופעת האופניים החשמליים והקורקינט המזויין הזה

ילדים עושים מה שבא להם, נוסעים נגד הכיוון, נוסעים באדום, גורמים לבלאגן ותאונות בכביש

ולא מקבלים על זה שום דבר כי אין דרך לאתר אותם ולתת להם דוחות אז למה לא להמשיך בעצם?

אסור שזה יקרה עם המסכות

נתפסת בלי מסכה? אתה מקבל קנס. לא בעל העסק, לא הנהג אוטובוס, לא המדריך בקייטנה. אתה

כשהילדים המסריחים האלה יתחילו לשלם  500 שקל מהכסף שאין להם הם ילמדו שצריך לשים מסכה.

ולא רק ילדים. כל מי שלא מתייחס לחוקים. רק ככה יתגברו על זה.

במקום לראות בעל עסק שקיבל 2000 שח כי אין לו שלט בכניסה "חובה לשים מסכה"

אני רוצה לראות הורה שצריך שללם 2000 שקל כי 2 הילדים שלו נתפסו פעמיים ביום בלי מסכה

שיתחיל להסתובב עם הילדים שלו ברחוב ולשים להם מסכה בכוח אם הוא לא רוצה לקבל עוד דוחות

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני 5 שעות, Transporter כתב:

אף אחד לא מתכנן שיום אחד תהיה מגפה והוא לא יוכל לעבוד

אנשים עושים השקעות בחיים

קונים נכסים, מגדילים את העסק, פותחים סניפים, קונים סחורה, משתדרגים, קונים רכבים, משקיעים בעסק חדש

בכל התרחישים האלה הם יודעים שיש להם עסק שעובד ויומן הזמנות שסגור לתקופה ארוכה קדימה ככה שאין שום סיכון

אם עסק עשה השקעה מאוד גדולה חודש לפני שהכל התחיל זה אומר שהוא שילם המון המון כסף שהוא חסך במטרה לגדול ולהרוויח יותר אבל המצב הזה מונע ממנו להרוויח

אז אל תבוא ותספר לי על לחסוך

אנשים צריכים לחסוך אבל אנשים רוצים לגדול וזה בדיוק העניין בעסקים

מי שלא עושה השקעות לא גודל.

במקרה הזה גם לא נתנו לך להרוויח מההשקעה שלך וגם ביטלו לך את ההכנסה הבטוחה שלך כי בעצם הכל סגור

אז אל תנסה למצוא סיבות למה בעלי העסקים אשמים

הם  לא אשמים ואף עסק לא צריך להערך לזה שכמה חודשים טובים הוא יהיה סגור. אנחנו לא בימי התנ"ך ואין פה אירועים היסטורים שמשתקים מדינה לכמה חודשים

אני בטוח שגם במהלך הקורונה וגם אחריה אנשים ימשיכו לעשות השקעות, לחשוב על דברים חדשים ולגדול, ואף בעל עסק לא צריך לקחת בחשבון שאולי מחר תהיה מגפה ויגידו לו לשבת כמה חודשים סגור

אם  נחייה ככה אז נשאיר את כל הכסף מתחת לבלטות בבית

זאת חשיבה מאוד נאיבית, אין דבר כזה הכנסה בטוחה ו"אין סיכון".

לא אומר שלא היה פה ארוע סופר קיצוני שהיה הגיוני להערך עליו, אבל אתה מציג את זה בצורה קיצונית לצד השני, כמעט כאילו מישהו חייב לך משהו בגלל שעשית השקעות.

  • רעיון טוב! 4
פורסם

לצערי אני רואה שכאילו קורונה זה כבר חדשות ישנות ואנשים מזלזלים בהנחיות, אפשר ליראות עדיין מסכות על אנשים בוגרים אבל לדעתי מה שיביא לגל השני זה הנוער והצעירים שחוזרים לצאת ולהינות בלי מילוי ההנחיות.

מספיק לראות בשכונה שכל הנוער חזר לשבת בקבוצות של 10+ דבוקים אחד לשני בלי מסכות ובלי כלום, מספיק שאחר מדבק אז זה כבר 10 משפחות מדבקות שבכל אחד מהם זוג הורים שהולכים לעבודה במקומות שונים, מדביקים אנשים בעבודה וההורים הללו מדביקים ילדיהם והילדים שלהם יורדים לשבת בשכונה עם כל החברה ללא מילוי הנחיות והמעגל חוזר על עצמו ומקבלים גל שני, זה עוד בלי לדבר על ההדבקה במוסדות הלימוד.

 

העם טיפש? העם ישלם על מעשיו :-( .

  • אהבתי 1

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם
לפני 1 שעה, hwgeek כתב:

לצערי אני רואה שכאילו קורונה זה כבר חדשות ישנות ואנשים מזלזלים בהנחיות, אפשר ליראות עדיין מסכות על אנשים בוגרים אבל לדעתי מה שיביא לגל השני זה הנוער והצעירים שחוזרים לצאת ולהינות בלי מילוי ההנחיות.

 

צודק, גל שני הוא בלתי נמנע, כנראה אנחנו לא שונים מאירן ומשוודיה, הפרט לא חושב על הכלל.

 

לפני 1 שעה, hwgeek כתב:

מספיק לראות בשכונה שכל הנוער חזר לשבת בקבוצות של 10+ דבוקים אחד לשני בלי מסכות ובלי כלום, מספיק שאחר מדבק אז זה כבר 10 משפחות מדבקות שבכל אחד מהם זוג הורים שהולכים לעבודה במקומות שונים, מדביקים אנשים בעבודה וההורים הללו מדביקים ילדיהם והילדים שלהם יורדים לשבת בשכונה עם כל החברה ללא מילוי הנחיות והמעגל חוזר על עצמו ומקבלים גל שני, זה עוד בלי לדבר על ההדבקה במוסדות הלימוד.

 

העם טיפש? העם ישלם על מעשיו :-( .

 

רוב העם לא ישלם על מעשיו , רק 3% ישלמו על המעשים של כל השאר.

אבל מחקרים מראים ששיעור ההדבקה בין אלו שמזלזלים גבוה יותר מאשר אלו ששומרים,

ולכן אם אתה שומר על ההנחיות ושואף להיות בין ה 30% שלא ידבקו אחרי שנגיע לחיסון עדר, אז דווקא עדיף לך שיהיו הרבה מזלזלים.

ככה הסיכוי לך להיות ב 30% גבוה יותר.

 

לדוגמא:

אם הסיכוי להידבק היה זהה למי ששומר ולמי שלא שומר, אז יש לך סיכוי של 30% להיות בין אלו שלא חלו.

אבל אם הסיכוי של מי שלא שומר הוא כפול ממי שכן שומר ויש 50% שלא שומרים.

אז אם אתה שומר - הסיכוי שלך להיות בין ה30% הוא 60%. 

ואם אתה לא שומר, אז הסיכוי שלך להגיע ל 30% הוא רק 15% 

 

 

פורסם

@Transporter חייב לציין שבמדינת ישראל עם מבצע צבאי פעם בכמה שנים ויכולות של חמאס וחיזבאללה לשתק את המדינה (כי היכולות שלהם גדלות ממבצע למבצע), בעל עסק בתחום האירועים וההופעות צריך להיות מוכן לכך שהכל יכול להסגר לכמה חודשים (כמו גם עובדי תיירות החוץ והפנים, לדוגמא). להבדיל מהמוכר בשוק, חנות הבגדים בקניון או מסעדת הפועלים באיזור התעשיה שלא מצפות לסגירה והסגר נחת עליהם בצורה ברוטאלית ומיידית.

לפני 6 דקות, korola כתב:

צודק, גל שני הוא בלתי נמנע, כנראה אנחנו לא שונים מאירן ומשוודיה, הפרט לא חושב על הכלל.

 

בשוודיה אין גל שני. אי אפשר לקרוא למשהו גל שני כשהראשון לא הפסיק אף פעם. יש שם מחלה, והם מתייחסים אליה כמעט כמו לעוד מחלה...

לפני 9 שעות, korola כתב:

האמת ... תסביר לי איך חתונה של 1000 איש תורמת למדינה?  

אני מבין שחברת הייטק שעובדת ומוכרת מוצרים לחו"ל ב מיליוני שקלים .. זה רווח למדינה.

אני מבין שרפת שחולבת פרות , ומחלבה שמייצרת גבינות , ומשאיות שמעבירות את המוצרים לסופרים זה פעילות חיונית.

 

אבל איך 1000 איש שמגיעים לחגוג ? ולהתפרע ? איך זה עוזר לנו ? 

 

גם זה וגם זה פעילות כלכלית. חתונה של אלף איש עולה כמה מאות אלפי שקלים, ובדרך מפרנסת מאות אנשים שונים (אולם, קייטרינג, תאורה, הגברה, מעצבי חופה, גננים, נגנים, אומני ישראל - אגרה, עיריה, שומרים, בנקים, צלמים, חברות להספקת ציוד למסיבות, מלצרים, חברות השכרת רכבי יוקרה, מפעילי זיקוקים ועוד ועוד ועוד). אותם אנשים מרוויחים משכורת והולכים לסופר, לקנות חולצה בזארה, או נוסעים לסוף שבוע במלון בטבריה, ובתורם מגלגלים את הכסף הלאה והלאה. זה מהות הפעילות הכלכלית. זה לא חלקים נפרדים - זה מערכת סימביוזית אחת. כמו אוואטאר אבל מה שמחבר בינינו זה כסף. די פשוט האמת כשמסתכלים על זה ככה :-)

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 15 שעות, David32 כתב:

זאת אחת הבעיות.

זה הקטע.

יכניסו 500 ועל הקליקר יהיו 248.

 

באירועים זה נורא בעייתי, מלא צלמים, מלא צלמים פוטנציאלים (כל אחד עם סמארטפון), העלאות מיידיות לפייסבוק ולאינסטוש.

יפתחו לבעל האולם ולאחראי הקורונה פתח חדש כמו שאומרים באנגלית.

 

כמו שהחבר של טרנספורטר ראובן גילה, בנושא הזה הם לא משחקים, ברגע שיתלבשו על מישהו הם יקרעו לו את הצורה.

ואם אני זוכר נכון הסעיף הפלילי מבוסס על החוק הבריטי של פקודת בריאות העם, אפילו בג"צ לא יתערב בחוק בריטי.

 

לפני 13 שעות, Transporter כתב:

בגלל שיש וירוס שאין בכלל הוכחה שפוגע ברוב הציבור?

 

אריתמטיקה בסיסית למדי, רוב זה 50.1%, או אפילו 50.0001%, אתה יכול להוסיף אפסים בין ה-1 לנקודה כמה שתרצה.

אתה רוצה לדעת מה קורה כשוירוס פוגע בחצי מהאוכלוסיה?

לשמחתנו גם עם הקורונה אנחנו לא שם.

 

לפני 12 שעות, Transporter כתב:

בגלל שיש וירוס שאין בכלל הוכחה שפוגע ברוב הציבור?

 

מסתתר פה איזה ביטוי, עם איזה בעל חיים מדברי ודבשת לא?

 

לפני 13 שעות, Transporter כתב:

מפה ועד להגיד לאנשים שהם צריכים להחליף מקצוע כי הם לא רלוונטים כרגע כי הוא לא צורך  את השירותים שלהם, זה בזוי ועלוב

 

אתה מבין שזה לא רק שהוא לא צורך את השירותים שלכם כרגע נכון?

אתה מבין ש-3 חודשים אף אחד לא צרך את השירותים שלכם?

 

רק אלוהים יודע איזה זרמי עומק זה יניע בתחומים שלכם, אני לא מתיימר לנחש, אבל הוא בהחלט צודק בזה שאלה דברים שהם מותרות, כמו 1001 דברים אחרים כמו סרטים והצגות, ובשונה מ-1001 דברים כמו אוכל ותרופות.

זו, וזו בלבד, הסיבה שאתם אחרונים בתור לחזור. לא בגלל שבר סימן-טוב שונא את שחר ואמר - "הוא לא".

 

לפני 12 שעות, David32 כתב:

א. אני לא אקבל סטירה, מה זה עם מי אתה חי תגיד לי? רוב חיי הבוגרים אני בסביבה של אנשים עם ימבה $$$$$$$$$$$$ ואף אחד מהם לא יוריד לי סטירה.

אני גם לא אגיד שום דבר לאף אחד. אבל זה לא קשור לזה שלא יורידו לי סטירה.

כולם הזמן יש לך את ההגזמה הזאת. סטירה, יצחקו עליך. זה מראה על מי אתה שחר, או לפחות על איך אתה חושב. אני ממש מצטער להגיד לך את זה.

אתה חייב להסתכל על עצמך, למה זאת התגובה שלך. למה כול אדם, לא משנה כמה הוא עשיר, היה נחמד אלי לא רק זה, אם היה צריך משהו יכולתי לבקש עזרה, וכשההפך קרה עזרתי.

לא צחקו עלי במסעדה (ואני לא צחקתי על אף אחד). לא צחקו על מי שסעד איתי כי הוא ביקש וול דאן. מקום שעושה את זה הוא מקום עלוב שאני לא רוצה לדרוך בו.

באמת בקטע חברי - אתה חייב לצאת מהנקודת מחשבה הזאת. לא חשבתי שאכתוב פה את זה, אבל זה פשוט לא בריא, לא לך ולא לאחרים.

 

ב. אני לא אגיד לאף אחד שום דבר על זה שהוא חי כעשיר - תיהיה בטוח בזה. אלא אם כן זה חבר ואני עוקץ אותו בחברות.

יותר מזה, הרבה אנשים חיים חיים יחסית צנועים והם מפוצצים בכסף. מפוצצים. יותר ממך, יותר מספריאל גם ביחד. תגור בפנטהאוז בקצה המגדל שלך ותקנה לחברה שלך GLE. לי לא אכפת. אכפת לי שהתלהבת פה על כולם עם זה שככה אתה חי.

 

אתה כנראה לא מכיר או ששכחת, בישראל (ואולי גם בעוד מקומות, כנראה שבהולנד לא) יש בשנים האחרונות אימוץ מלא של התפיסה:

עשית ולא פרסמת - לא עשית, אבל הוסיפו לה המשך, לא עשית ופרסמת - עשית.

אנחנו פשוט מקבלים "ישירות מפי הסוס" את התפיסה, בלי פילטרים, בתקופה לא רגועה במיוחד, כשהוא ישב בבית.

 

לפני 12 שעות, sperial כתב:

כי אם יסגרו לאנשים את החיים לעוד כמה שבועות יוכלו להחזיר אותם לחיים נורמליים לגמרי, בלי ריחוק ובלי מסיכות ובלי הגבלה על הסבא של הכלה. אבל עם ה-smoldering הזה לא נפטר מהנגיף, אולי אפילו כמה שנים, ונשלם מחיר כלכלי עצום על פעילות נמוכה. אבל הישראלים חסרי סבלנות לחלוטין, אפילו לא מוכנים להקדיש שניה לעטית מסיכה, ונשלם על כך ביוקר. 

 

אפשר להקביל את זה לכלכלה, יש מי שמעדיף להוציא X שקלים מיידית ולצמצם בקניות לא הכרחיות לתקופה קצרה, ויש מי שמעדיף להוציא 1.5X שקלים אבל ב-12 תשלומים

 

לפני 12 שעות, Transporter כתב:

זה שעכשיו יש קצת הדבקות בגלל  סודנים שגם ככה אין להם מקום כאן

 

ומה אתה מתכוון לעשות ביום פקודה כדי לשנות את זה?

לפני 12 שעות, Transporter כתב:

אני אומר נעשה סגר שנה

ככה בטוח לא יהיה פה אפילו חצי חולה

כולם יתאפקו וישבו בבתים שנה ויהיה  פה נקי מה דעתך?

 

הגזמה דיי טיפשית, מרגע שיש 0 חולים פעילים, זה לא רלוונטי אם תישאר בסגר יום, שבוע או שנה לאחר מכן.

המטרה במקרה כזה היא 0 חולים פעילים ולא סגר ל-X זמן, סגר זה כלי, לא מטרה.

 

לפני 12 שעות, korola כתב:

ברור לך שמספיק שרשרת אחת של  5 אנשים (כל אדם שבועיים - סה"כ חודשיים וחצי) ללא תסמינים על מנת שהוירוס ישרוד חודשיים וחצי.

 

אם אנחנו מדברים על כ-50% אסימפטומטיים לחלוטין, הסיכוי ששרשרת כזו תתקיים חודשיים וחצי רק אצל אסימפטומטיים היא 3% וטיפה (חצי בחזקת 5).

 

לפני 10 שעות, Transporter כתב:

הבינו מי הם האנשים שבאמת נפגעים מהמחלה

 

רק מזכיר אחד, אפיק סוויסה, בן 22, ספורטאי, לא מעשן, ללא מחלות רקע.

במילים שלו - חשבתי שמקסימום כמה ימים עם חום אני אעביר אותם בחדר עם נטפליקס ופלייסטיישן.

הוא כל כך לא נפגע מהמחלה שהוא עבר ממכונת הנשמה למכונת אקמו ולמד מחדש ללכת, שכב בבית חולים מעל ל-70 יום.

אז בוא, מילא שאתה מחנטרש תפיסות עולם ודעות, אבל אם אתה תחנטרש בעובדות אני אתקן אותך.

 

לפני 10 שעות, Transporter כתב:

א-ב-ל...הסתובבו שם ילדות בנות 15-16 עם מסכות שלא מכסות את הפנים

הילדים הטמבלים האלה עושים בלאגן בדיוק כמו שעושים בכבישים ועם הקורקינטים

 

אתה לא מבין שאתה והנערות האלה בדיוק באותה פוזיציה? רק שהן צעירות ממך ולכן מרגישות בטוחות יותר?

שניכם הרי בתפיסה שזה לא עושה כלום לצעירים, וזו הסיבה היחידה שהן לא עם מסיכות!

 

לפני 9 שעות, khalil כתב:

מה בדיוק אתה מציע קורולה? אחרי חודשיים סגר אתה יוצא מסגר בעצלתיים ועדיין סופר מאות נדבקים, מה בדיוק את מצפה שיקרה?

הוירוס הזה עובדה קיימת, לס והרבה אחרים אמר שסגר רק מעכב הדבקה, והוא צדק, נסתגר עוד חודשיים? נתלה כל אדם שלא לובש מסכה בחום הישראלי? נמשיך לחלק דו"חות לעסקים קשי יום על שילוט?

תחזור אחורה תסתכל על מה שהיה, ותסיק לבד את המסקנות, הבעיה היא לא במספר הנדבקים, הבעיה היא במי ששכנע אותך שאפשר להילחם בדבר הזה ע"י סגר ושאפשר לסנדל מדינה שלמה ממשהו שלא מסכן את רוב תושביה.

 

אפשר נניח להקפיד על מסיכות, להקפיד שאם אתה עם טיפה חום, אף מנוזל, שיעול, כל דבר לא נורמלי (למעט אלרגיה) אתה נשאר בבית, נכון שזה לא מוריד לגמרי את הסיכוי שתדביק, אבל זה מפחית משמעותית.

אפשר ללכת בכיוון של ניו זילנד ולהחליט שהולכים לסגר אורתודוקסי כדי להשמיד כמעט באופן מוחלט את הנגיף, לא רואה את זה קורה מאלף סיבות.

אפשר ללכת בכיוון של ברזיל ולהחליט שהנגיף לא באמת קיים, כלומר יש דבר כזה, יש אבחון כזה, אבל לא לעשות שום דבר בנוגע אליו.

אפשר ללכת בכל דבר על הסקאלה הזו.

אפשרויות יש המון.

 

הסגר הפחית באופן מאוד דרסטי את כמות החולים, הוא גם איפשר להצטייד במסיכות, במרץ אם היית מחפש מסיכה היו מוכרים לך KN95 ב-50 שקל, מסיכות כירורגיות לא היו בכלל בנמצא. היום אתה יכול להזמין את שני הסוגים משופרסל עם הקניות מזון שלך.

 

בגדול הסגר החזיר את הגלגל חודשיים אחורה (+ 300 מתים שככל הנראה לא היה איך לעזור להם בכל מקרה מהרגע שנחשפו). כלומר בזמן שבכל העולם רדפו אחרי מנשמים, מסיכות, כפפות, במקביל לעלייה אקספוננציאלית בחולים, אנחנו הרווחנו חודשיים, אולי שלושה, רדפנו אחרי מנשמים, מסיכות וכפפות, אבל לא במקביל לעלייה האקספוננציאלית בחולים, זו נעצרה, עכשיו אין מחסור בציוד ואפשר להתמודד עם העלייה האקספוננציאלית לבדה.

 

אבל אין מה לצפות מלס להבין דברים כאלה, כמו שכתבתי יותר מפעם אחת, בלי Accountability לא מבינים דברים כאלה.

 

לפני 9 שעות, Transporter כתב:

בינתיים ההדבקות מגיעות מבתי ספר. לא ממסעדות לא מחדרי כושר ולא מקניונים

 

שים לב שיש הטייה, אם אתה חיובי אתה צריך להיות בבידוד. שזה ימי מחלה שלך.

אם אתה מבוגר ועובד, זה אומר שאתה לא בעבודה, זה אומר שלפי החוק על היום הראשון לא קיבלת כלום, על השני והשלישי חצי, על הרביעי ומעלה 100%.

בהנחה שלוקח לך יום-יומיים-שלושה עד שאתה עושה את הבדיקה, ועוד יומיים שלושה עד שקיבלת תשובה חיובית, נשאר לך 8 ימים להישאר בבידוד, שזה במילים אחרות 8 ימי מחלה אבל קיבלת כסף על 6, תיאורטית, אם היית עובד 7 ימים בשבוע, אם אתה עובד 6 ימים בשבוע אז מתוך ה-8 ימים בבידוד, 6-7 הם ימי עבודה, שזה במילים אחרות 4-5 ימי מחלה בתשלום, אם אתה עובד 5 ימים בשבוע, אז מתוך ה-8 ימים בבידוד זה יכול להיות רק 5 ימי עבודה, ואז זה 3 ימים בתשלום.

אם אתה תלמיד, זה אומר שאתה לא הולך לבית ספר, זהו, אין השפעות נוספות, בטח לא כלכליות.

 

ולכן תלמידים ירוצו להידבק, מבוגרים לא.

 

עכשיו ההשפעה הרוחבית של זה אומרת שאם המבוגר לא הלך להיבדק, הוא לא נספר כחולה, אבל גם אין חקירה אפידימיולוגית, לא יודעים איפה היה ואיפה נדבק.

 

לפני 8 שעות, Transporter כתב:

איך זה עוזר לך שמאפיה פתוחה? אתה יכול לקנות בסופר בחצי מחיר

 

זה כנראה רק המאפיות בפארק צמרת, או אולי בתל אביב.

כי בכל מקום שבו גרתי וקניתי המחירים במאפייה ובסופר בערך אותם מחירים, ממש לא חצי.

 

לפני 8 שעות, Transporter כתב:

אני בטוח שזה לא המצב במדינות שבעלי מסעדות רצו לסגור את המדינה

 

לפי מה בדיוק אתה בטוח? בכל המדינות הם קיבלו? כמה קיבלו? הרי גם פה העסקים קיבלו משהו.

 

לפני 8 שעות, Transporter כתב:

אני מכיר בעלי חברות גדולוות מהתחום שלי שעושים מספרים מאוד יפים שפשוט לא ידעו מה עושים

זה לא שהודיעו לך שעוד מעט סוגרים את משק ואתה צריך להערך

אם חודש לפני שזה קרה מישהו בא  ונתן לבן שלו  כסף לדירה?

אם עשינו קניה במאות אלפי שקלים של ציוד לעסק?

אם קנינו רכבים בתחילת שנה?

מישהו צריך  לשלם את התשלומים האלה

ואם גם  סוגרים את המשק וגם  צריך לשלם אז יש בעיה

 

ולמישהו הודיעו שעוד מעט הבורסה תצנח ותאכל לאנשים קרנות פנסיה והשתלמות והשקעות?

זו השקעה, על כל ההשקעות, גם כאלה שהמדינה מכריחה אותך, או מעודדת אותך מאוד להשקיע, בתקופה כזו אתה מקבל שטרונגול.

 

אף אחד לא פיצה ולא יפצה אותך על השקעות, קנית רכב? הנה שטרונגול, קנית דירה? שטרונגול בבקשה, קנית ציוד? שטרונגול, פנסיה? הנה עוד שטרונגול, קרן השתלמות? שטרונגול נוסף לשולחן 1.

 

לפני 8 שעות, Transporter כתב:

אין לי או לך זכות לקבוע שעסק שעובד ומרוויח כבר שנים יעצור הכל ויכנס לקשיים או יסגר בגלל שלדעתך הוא פחות קריטי

הוא קריטי למי שצורך אותו וקריטי למי שעובד יום ולילה כדי להתפרנס ממנו

 

זה לא הוא קובע, זה הטבע קובע.

הטבע קבע שצריך אוכל ומים כדי לשרוד, הטבע קבע שצריך סבון או אלכוג'ל כדי להרוג וירוסים וחיידקים, הטבע קבע שלראות קונפטי חוטים זה נחמד, זה מעודד, אבל זה לא קריטי לחברה.

זה קריטי לבנאדם שעד אתמול עשה קונפטי חוטים, קיבל תמורת זה כסף, ועם הכסף קנה אוכל. לחברה זה לא קריטי, החברה התקיימה לפני שהיה קונפטי חוטים ותתקיים גם אחרי, החברה לא התקיימה לפני שהיה אוכל ומים, ולא תתקיים כשלא יהיה אוכל ומים. בחברה שבה לא היה סבון וירוסים התפשטו כמו אש בשדה קוצים. אירופה של ימי הביניים לדוגמה, אפילו חלקים בסין ובהודו של היום, אפריקה של היום.

 

גם הפרנסה שלי לא קריטית לחברה, אם מחר אין טלפונים סלולריים מקום העבודה שלי נסגר יום למחרת. הפרנסה שלי כן עוזרת להתמודד עם פשיעה שזה נחמד וכיף ומקדם את העולם, אבל העולם חי עם פשיעה אלפי ואולי עשרות אלפי שנים.

 

לפני 8 שעות, Transporter כתב:

בדיוק כמו שהיו כאלה שחשבו שההפגנות של הנכים מיותרות , שהנכים יסתדרו, למי אכפת מהם בעצם, אנחנו ברוך השם בסדר

 

אני לא שמעתי או קראתי אפילו אחד שאומר שההפגנות של הנכים מיותרות.

אני כן שמעתי וקראתי שלחסום כבישים זה לא הדרך, בטח לא כשאתה חוסם את הדרך לנמלה שמהמיסים שלה אתה מקבל את הקצבאות ומהמיסים שלה אתה מבקש עוד קצבאות.

זה הצרצר שלא רק מבקש מהנמלה אוכל, הוא גם מפריע לה לאסוף אוכל.

 

לפני 8 שעות, Transporter כתב:

אף אחד לא מתכנן שיום אחד תהיה מגפה והוא לא יוכל לעבוד

אנשים עושים השקעות בחיים

קונים נכסים, מגדילים את העסק, פותחים סניפים, קונים סחורה, משתדרגים, קונים רכבים, משקיעים בעסק חדש

בכל התרחישים האלה הם יודעים שיש להם עסק שעובד ויומן הזמנות שסגור לתקופה ארוכה קדימה ככה שאין שום סיכון

אם עסק עשה השקעה מאוד גדולה חודש לפני שהכל התחיל זה אומר שהוא שילם המון המון כסף שהוא חסך במטרה לגדול ולהרוויח יותר אבל המצב הזה מונע ממנו להרוויח

אז אל תבוא ותספר לי על לחסוך

אנשים צריכים לחסוך אבל אנשים רוצים לגדול וזה בדיוק העניין בעסקים

מי שלא עושה השקעות לא גודל.

במקרה הזה גם לא נתנו לך להרוויח מההשקעה שלך וגם ביטלו לך את ההכנסה הבטוחה שלך כי בעצם הכל סגור

אז אל תנסה למצוא סיבות למה בעלי העסקים אשמים

הם  לא אשמים ואף עסק לא צריך להערך לזה שכמה חודשים טובים הוא יהיה סגור. אנחנו לא בימי התנ"ך ואין פה אירועים היסטורים שמשתקים מדינה לכמה חודשים

אני בטוח שגם במהלך הקורונה וגם אחריה אנשים ימשיכו לעשות השקעות, לחשוב על דברים חדשים ולגדול, ואף בעל עסק לא צריך לקחת בחשבון שאולי מחר תהיה מגפה ויגידו לו לשבת כמה חודשים סגור

אם  נחייה ככה אז נשאיר את כל הכסף מתחת לבלטות בבית

 

אין מה לעשות זה האופי של השקעה, אם הרווחת הרווח שלך (מינוס מה שהמדינה לוקחת לך בדרך), אם הפסדת ההפסד שלך.

יש מספיק שטרונגולים לכולם.

 

אתה חושב שאנשים הפרישו לקרן פנסיה כי תכננו שתהיה מגיפה והבורסה תרד ותאכל להם אחוזים מהפנסיה?

בעלי העסקים לא אשמים, גם המדינה לא, גם האזרחים השכירים לא, רוצה להאשים? תאשים את הסיני שאכל עטלף לא מבושל מעבר לזה מה יש לך להאשים?

זה לא אשמתך ולא אשמתי ולא אשמת קורולה וגם לא אשמת ביבי שיש מגיפה, אבל אני ואתה וקורולה נשלם, ביבי לא.

 

לפני 8 שעות, Transporter כתב:

אבל לא אכיפה טיפשית כזאת שלקוח נכנס לחנות ואומר שלא בא לו לשים מסכה אז בעל העסק מקבל קנס

 

תזכר מה כתבתי כמה חודשים אחורה. אף אחד לא שינה הנחיות, היועמ"ש התעלם בחוסר אלגנטיות מהבקשה של ביבי (ואשמתנו שביבי צריך לבקש מהיועמ"ש), והנה, קרה בדיוק מה שכתבתי.

הפקח לא מתעסק עם הלקוח, אבל כלפי העסק יש לו סמכויות מימי בית שני, אז אין לו בעיה לדפוק דו"ח לעסק.

אבל בוא, אם עסקים שאני לקוח קבוע שלהם והעובד במקום אומר לי לחכות שיצאו לקוחות כדי להיכנס, אני מקשיב, אם לא צריך להעיר לי על מסיכה, זה כי אני מבין. כל זה בא מאמפתיה לחנויות שאני לקוח שלהן, לעובדים בחנויות, לבעלי העסקים.

אבל בוא, אתה בעצמך דוגמה ומופת לחוסר אמפתיה, אז אתה מופתע שאתה מקבל חוסר אמפתיה? הרי זו תפיסה חברתית שלמה היום פה, שמעניין לך את הקצה של הציפורן מה קורה עם אנשים אחרים כל עוד אתה בסדר. אתה פשוט פתאום רואה את הצד הפחות יפה שלה.

 

לפני 31 דקות, garicho כתב:

@Transporter חייב לציין שבמדינת ישראל עם מבצע צבאי פעם בכמה שנים ויכולות של חמאס וחיזבאללה לשתק את המדינה (כי היכולות שלהם גדלות ממבצע למבצע), בעל עסק בתחום האירועים וההופעות צריך להיות מוכן לכך שהכל יכול להסגר לכמה חודשים (כמו גם עובדי תיירות החוץ והפנים, לדוגמא). להבדיל מהמוכר בשוק, חנות הבגדים בקניון או מסעדת הפועלים באיזור התעשיה שלא מצפות לסגירה והסגר נחת עליהם בצורה ברוטאלית ומיידית.

 

ולא רק זה, אלא הכל יכול להיסגר לכמה חודשים בהתראה של שעה או שעתיים לפעמים.

אנקדוטה קלה, בבוקר השחרור שלי התחיל מבצע, עמוד ענן שמו, אני נכנסתי לשערי הבקו"ם כשהכותרות הראשיות מדברות על חיסול אחמד ג'עברי.

עם פרופיל השירות שלי צפיתי שיפעילו את היחידה ששירתתי בה באופן מסיבי, וזה אכן מה שעשו, אפילו הערכתי שיש סיכוי טוב שיורידו גם תוכניתנים לשטח כדי לתגבר, לתקן תקלות ואפילו לתפעל, גם זה קרה (בדיעבד אני יודע).

הרגליים שלי רעדו שיש מצב שאני עכשיו מגיע ואין אישור לשחרר אותי, ברגע שגרסו לי את החוגר נשמתי לרווחה, אבל הייתי מוכן לזה שכל התוכניות שלי לחודשים הבאים עברו לסימן שאלה.

זו המציאות שבה אנחנו חיים

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 4 שעות, BarryG כתב:

זאת חשיבה מאוד נאיבית, אין דבר כזה הכנסה בטוחה ו"אין סיכון".

לא אומר שלא היה פה ארוע סופר קיצוני שהיה הגיוני להערך עליו, אבל אתה מציג את זה בצורה קיצונית לצד השני, כמעט כאילו מישהו חייב לך משהו בגלל שעשית השקעות.

 

עוד פעם

כשיש לך חוזים סגורים לשנה - שנה וחצי קדימה הכסף יכנס

יש חוזה מסודר, יש סעיפי ביטול, אתה יודע שאתה בוודאות הולך להכניס את הכסף הזה

אין שום סיבה בעולם שכל העיריות שאתה עובד איתן יבטלו את החוזים

וגם לא הזמרים שאתה נותן להם שירות

וגם לא הזוגות שאתה מחתן

ולא נשפי הסיום

החוזים האלה סגורים המון זמן מראש ולפי זה אתה יודע איך להתנהל ומה לקנות. אני לא קונה ציוד חדש כי בא לי להגיד  שקניתי, אני קונה לפי צפי

אז כן , זה בטוח, כי זה כבר סגור

מה יכול לקרות ? תהיה מלחמה? 10% מהאירועים שלך ידחו ? בסדר נחיה עם זה 20%? בסדר

אין שום סיבה ש 100% מהם ילכו

 

אותו דבר נכון לגבי מסעדה  מצליחה. אין שום תרחיש שבו היא עוברת מ 100% עבודה ל 0%

יש תקופות ויש ירידה במחזורים מדי פעם, אבל הירידה היא לא של 50% 

 

פורסם
לפני 1 דקה, Transporter כתב:

מה יכול לקרות ? תהיה מלחמה? 10% מהאירועים שלך ידחו ? בסדר נחיה עם זה 20%? בסדר

תלוי איפה המלחמה. בהחלט יכול להיות 100% אירועים מבוטלים, והיה.

זה שאתה יושב בתל אביב, ותמיד עד ללא מזמן נאמר שבנושא הזה תל אביב היא בועה, לא מעיד על הכלל.

 

  • אהבתי 2

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 1 שעה, garicho כתב:

@Transporter חייב לציין שבמדינת ישראל עם מבצע צבאי פעם בכמה שנים ויכולות של חמאס וחיזבאללה לשתק את המדינה (כי היכולות שלהם גדלות ממבצע למבצע), בעל עסק בתחום האירועים וההופעות צריך להיות מוכן לכך שהכל יכול להסגר לכמה חודשים (כמו גם עובדי תיירות החוץ והפנים, לדוגמא). להבדיל מהמוכר בשוק, חנות הבגדים בקניון או מסעדת הפועלים באיזור התעשיה שלא מצפות לסגירה והסגר נחת עליהם בצורה ברוטאלית ומיידית.

 

לא זכורה לי ב 40 שנה האחרונות מסעדה שבה המשק היה סגור מספר חודשים

ואם זה משהו שקורה פעם ב 80 שנה אז אין שום סיבה שנתייחס אליו בשיגרה

בצוק איתן פיצו אותנו כמו שצריך

 

אם נתחיל לחשוב שמחר יכולה להיות כאן רעידת אדמה ומחרתיים יכולה להיות מלחמה ואחר כך יכולה להיות מגפה

אז בוא בכלל נסגור את העסקים  בישראל. נבקש מקבלים להפסיק לבנות כי יש סיכוי טוב שתהיה רעידת אדמה וכל העבודה שלהם תלך לפח

נפסיק לפתוח עוד עסקים ועוד סניפים ונחיה רק עם מה שיש כי חס וחלילה מחר יכול להיות אסון

לפני 1 דקה, David32 כתב:

תלוי איפה המלחמה. בהחלט יכול להיות 100% אירועים מבוטלים, והיה.

זה שאתה יושב בתל אביב, ותמיד עד ללא מזמן נאמר שבנושא הזה תל אביב היא בועה, לא מעיד על הכלל.

 

 

אני נותן שירות גם ללקוחות בשדרות וגם ללקוחות בקריית שמונה וגם למופעי ענק באילת או ים המלח

אבל העסק שלי לא מבוסס רק עליהם

ככה שגם אם תהיה מלחמה. מה זה יבטל לי ? 10|%? 20%? אני יכול לחיות עם זה

לא ראיתי כאן ב 40 שנה האחרונות מלחמה ששיתקה את המדינה ב 100% ל 4 חודשים

אתה באמת חשוב שמישהו מתחום האירועים היה בוכה על שבוע שהיו אומרים לו שצריך לבטל או לדחות אירועים ? מבטיח לך שלא היית רואה אף אחד מאותם אנשים מתלוננים על כלום

 

 

 

לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

שים לב שיש הטייה, אם אתה חיובי אתה צריך להיות בבידוד. שזה ימי מחלה שלך.

אם אתה מבוגר ועובד, זה אומר שאתה לא בעבודה, זה אומר שלפי החוק על היום הראשון לא קיבלת כלום, על השני והשלישי חצי, על הרביעי ומעלה 100%.

בהנחה שלוקח לך יום-יומיים-שלושה עד שאתה עושה את הבדיקה, ועוד יומיים שלושה עד שקיבלת תשובה חיובית, נשאר לך 8 ימים להישאר בבידוד, שזה במילים אחרות 8 ימי מחלה אבל קיבלת כסף על 6, תיאורטית, אם היית עובד 7 ימים בשבוע, אם אתה עובד 6 ימים בשבוע אז מתוך ה-8 ימים בבידוד, 6-7 הם ימי עבודה, שזה במילים אחרות 4-5 ימי מחלה בתשלום, אם אתה עובד 5 ימים בשבוע, אז מתוך ה-8 ימים בבידוד זה יכול להיות רק 5 ימי עבודה, ואז זה 3 ימים בתשלום.

אם אתה תלמיד, זה אומר שאתה לא הולך לבית ספר, זהו, אין השפעות נוספות, בטח לא כלכליות.

 

ולכן תלמידים ירוצו להידבק, מבוגרים לא.

 

עכשיו ההשפעה הרוחבית של זה אומרת שאם המבוגר לא הלך להיבדק, הוא לא נספר כחולה, אבל גם אין חקירה אפידימיולוגית, לא יודעים איפה היה ואיפה נדבק.

 

 

בגלל זה הצעתי לעשות בדיקות במקומות ציבוריים

אתה רוצה להכנס לרמי לוי ? תעבור בדיקה

רוצה להכנס לקניון ? אתה חייב בדיקה

לרכבת ? גם

אין מה לעשות.

מה זה הדבר הזה"לא ירצו להבדק" ? מי שואל אותם בכלל ?

אם אני צריך להיות בבידוד בגלל שאני מסכן מישהו אז נהיה בבידוד מה לעשות.  

מבטיח לך ששבוע שבועיים שאני לא בעסק עולים לי המון כסף אבל חוק זה חוק ואם צריך להבדק ולשבת בבית זה מה שנעשה

 

אגב יש תלמידים שברגע שהם בבית ההורים מחוייבים להיות איתם

אבל אני חושב שרוב ההורים לא משחקים עם זה ואם חושדים הולכים לבדוק

 

הבעיה הגדולה הם הסודנים, ולא אני כתבתי שהם החוליה החלשה בתל אביב, זה מוכח

לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

תזכר מה כתבתי כמה חודשים אחורה. אף אחד לא שינה הנחיות, היועמ"ש התעלם בחוסר אלגנטיות מהבקשה של ביבי (ואשמתנו שביבי צריך לבקש מהיועמ"ש), והנה, קרה בדיוק מה שכתבתי.

הפקח לא מתעסק עם הלקוח, אבל כלפי העסק יש לו סמכויות מימי בית שני, אז אין לו בעיה לדפוק דו"ח לעסק.

אבל בוא, אם עסקים שאני לקוח קבוע שלהם והעובד במקום אומר לי לחכות שיצאו לקוחות כדי להיכנס, אני מקשיב, אם לא צריך להעיר לי על מסיכה, זה כי אני מבין. כל זה בא מאמפתיה לחנויות שאני לקוח שלהן, לעובדים בחנויות, לבעלי העסקים.

אבל בוא, אתה בעצמך דוגמה ומופת לחוסר אמפתיה, אז אתה מופתע שאתה מקבל חוסר אמפתיה? הרי זו תפיסה חברתית שלמה היום פה, שמעניין לך את הקצה של הציפורן מה קורה עם אנשים אחרים כל עוד אתה בסדר. אתה פשוט פתאום רואה את הצד הפחות יפה שלה.

 

אבל אין בזה שום הגיון

כי ברור שללקוח זה לא משנה

מה רוצים שבעלי עסקים יתחילו להרים ידיים על לקוחות ?

אתה לא מסוגל לגרום ללקוח לא לעשן בעסק אז אתה רוצה להגיד לו לשים מסכה כשהוא חושב שזה מיותר?

 

אתה מדבר על עסקים שאתה לקוח שלהם

ברור שיהיה אכפת לך מהם

אבל לא כל מקום שאתה נכנס אתה לקוח קבוע שלו ואכפת לך ממנו, ולא כולם כמוך

יש אנשים שנכנסו רגע לקנות חלב או עיתון או שווארמה ולא אכפת להם שאתה מבקש שישימו מסכה כי מבחינתם הם ירדו לשניה

ופה מתחילה הבעיה

 

לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

 

אין מה לעשות זה האופי של השקעה, אם הרווחת הרווח שלך (מינוס מה שהמדינה לוקחת לך בדרך), אם הפסדת ההפסד שלך.

יש מספיק שטרונגולים לכולם.

 

אתה חושב שאנשים הפרישו לקרן פנסיה כי תכננו שתהיה מגיפה והבורסה תרד ותאכל להם אחוזים מהפנסיה?

בעלי העסקים לא אשמים, גם המדינה לא, גם האזרחים השכירים לא, רוצה להאשים? תאשים את הסיני שאכל עטלף לא מבושל מעבר לזה מה יש לך להאשים?

זה לא אשמתך ולא אשמתי ולא אשמת קורולה וגם לא אשמת ביבי שיש מגיפה, אבל אני ואתה וקורולה נשלם, ביבי לא.

 

אין קשר בין בורסה לבין חוזה סגור

בורסה זה לא חוזה סגור וחתום. זה מקום שאתה מפקיד בו את הכסף ויכול להרוויח או להפסיד

הזמנת עבודה סגורה וחתומה לא מאפשרת לך כבעל העסק להפסיד

אנשים בעקבות ההזמנות האלה הלכו ועשו השקעות וכו'

ידעתי שאני מכניס X וידעתי שאני מוציא Y ואני סבבה עם זה

אף אחד לא אמור לחשוב שיקרה כאן משהו שקורה פעם ב 100 שנה כי אי אפשר לנהל עסקים ככה

זאת הסיבה שפותחים את המשק למרות הכל

אני  מסכים עם זה שהבלאגן הזה לא יגמר אם לא יתחילו אכיפה

ונראה שלא אכפת לאף אחד יותר מדי

עריכה אחרונה על ידי Transporter
×
×
  • תוכן חדש...