Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2147 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

הייתי אצל המוסכניק בעקבות חום מנוע של הרכב

כבר כמה פעמים ואני רוצה להתייעץ 

הרכב התחמם והיה חסר משהו כמו חצי ליטר מעם

(יונדאי i20 2009) 

החלפנו טרמוסטט

המשיך להתחמם ולנזול

החלפנו פלאנץ׳(החיבור של איפה שמכניסים את המים רדיאטור)

ועדיין ממשיך להיות חוסר של מים אחת לכמה נסיעות

כשלא חסר מים הרכב לא מתחמם והכל בסדר

הוא חיבר אותו פעמיים למד לחץ לברר מאיפה יש נזילה כל פעם לכמה שעות טובות ולא נמצא מאיפה יש נזילה)

המוסכניק טוען שזה רק רדיאטור

עכשיו אני רוצה לשאול את דעתכם

לא בא לי להחליף רדיאטור לשלם 1000 שקל ובסוף זה עדיין ימשיך

אשמח לתשובות

תודה רבה

אסף

פורסם

האם אתה מבחין בנזילה חיצונית?

במידה ולא אז הנזילה היא פנימית (בהכרח קיימת נזילה משום שאתה מאבד מים)

ז"א או /שהמים חודרים לתא הבעירה,

או שהם חודרים למערכת השמן.

בדוק צבע אגזוז - אם לבן מים בבעירה

בדוק גובה ומרקם שמן - אם יותר מדיי ו/או מרקם מוזר (נקרא אמולסיה, מזכיר חלב טיפה) מים בשמן.

יש מצב שהנזילה תופיע רק מעל סלד מסויים, מאחר והלחץ יותר גבוה.

הייתי מחליף מוסכניק,

אם הייתה נזילה ברדיאטור היא הייתה מורגשת בבדיקת לחץ שביצעת.

 

 

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

אני לא ממש מבין בזה האמת אבל אנסה לראות בכל זאת מה שהצעת

לדעתך זה לא רדיאטור??

לא ללכת להחליף??

כי ממש קבענו תור לרביעי 

לברר במקום נוסף לדעתך?

בנוסף לזה היה לי קטע

שכשהאוטו התחמם

אם באמת הרמתי סלד על ניוטרל או אפילו בנסיעה לאיזור 3000

החום היה יורד

אם זה עוזר איכשהו לאבחון

בנוסף לזה היה לי קטע

שכשהאוטו התחמם

אם באמת הרמתי סלד על ניוטרל או אפילו בנסיעה לאיזור 3000

החום היה יורד

אם זה עוזר איכשהו לאבחון

*ולא אני לא מבחין בנזילה

זה הקטע שאנחנו לא רואים מאיפה נוזל

פורסם

יש נזילה, אם המכונאי שלך לא מוצא אותה, תחליף מכונאי - להחליף חלקים בניחושים זה נחמד כשאתה זה שמחליף אותם, פחות כשאתה זה שמשלם עליהם.
אם הוא בדק בלחץ את הרדיאטור ולא מצא נזילה ברדיאטור - למה הוא מחליף רדיאטור?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אני מאמין שהוא בדק משאבת מים

חשבתי על זה

ולמה הוא טוען שזה רדיאטור?

הוא אומר שזה כנראה טפטוף קטן קטן ושלא רואים אותו

פורסם (נערך)

כמו שאמרתי וחיזקו אותי קודם כל תחליף מכונאי.

דבר שני תחכה עם להתחלי להחליף חלקים, בריא לחשבון הבנק של המוסך לא לשלך ;) 

דבר שלישי כמו שאמרתי במידה והוא ביצע בדיקת לחץ כראוי, ולא מצא נזילת מים נראת לעין זה מעיד על נזילה פנימית כמו שציינתי.

לגבי מה שהוא אמר ,

אין דבר כזה נזילה שלא רואים אותה, אלה אם כן היא פנימית, במידה והייתה נזילה מהרדיאטור או אפילו הזעה היית רואה אותה,

ואם היא כל כך קטנה ולא מורגשת כמו שהוא טוען לא היית מאבד כמות מים כמו שאתה מתאר.

 

נ.ב בקטע שרשמת עם הסלד גרם לי לחשוד כמו אחרים פה במשאבת המים,

לך למקום אחר מומלץ ותבקש חוות דעת

עריכה אחרונה על ידי Kooper

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

ובמשאבת מים לא היינו רואים את זה כשמחברים למד לחץ?

הבחור מתחייב שהוא יוציא את הרדיאטור ויבדוק אותו

רק בהנחה והוא יחליט שזה בוודאות מזה הוא יחליף אותו

ואם לא הוא יחזיר את הרדיאטור למקום

שווה נסיון לדעתך?

פורסם (נערך)

לא שווה ניסיון,

הוא יחייב אותך על עבודה או יגיד לך שצריך להחליף.

אל תפרק חלקים סתם אם לא בטוחים ב200% שהם בעייתיים.

דעתי היא לקחת חוות דעת ממוסך אחר עם שם טוב.

משאבת מים יכולה להיות גמורה מבפנים. מעדיף פחות להתחיל לנחש את הבעיה ויותר להסתמך על הנתונים בשטח שהם:

איבוד קבוע של מים שגורם להתחממות.

הולפו תרמוסטט ופלאג'

בוצעה בדיקת לחץ ולא נראו תוצאות

 

 

עכשיו קיימת נזילה (לפי התיאור שלך אתה ממלא מים כל כמה ימים).

מערכת מים היא מערכת סגורה, ז"א אין לה איבוד טבעי לסביבה (בשונה ממערכת שמן או מזגן).

שורה תחתונה המים הולכים לאנשהו,או למנוע או לבחוץ.

בדיקת לחץ שוללת נזילה חיצונית.

 

כמו שציינתי תבדוק צבע אגזוז ושמן (גובה ומרקם) ותחליף מכונאי (ולא רדיאטור)

עריכה אחרונה על ידי Kooper

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

קודם תוציא מדיד שמן ותבדוק את צבע השמן, אם הוא דומה לטחינה יש לך בעיה בראש מנוע ופריצה של אטם ראש המנוע כך שמים נכנסים לשמן.

אם השמן תקין תיתן לרכב להגיע לטמפרטורת עבודה, ואז תיתן למישהו שילחץ על הגז ותבדוק את המיכל עיבוי (המיכל מים השקוף) תראה אם יש בועות מים במיכל, זאת עוד אינדיקציה לראש מנוע.

תיגע בשטיחים ברגליים של הנהג והנוסע מימין ותראה אם הם רטובים, יכול להיות שיש פריצה של מים מרדיאטור החימום מתחת לדש בורד, אם כל אלו שליליים יכול להיות שיש נזילה ממשאבת המים, היא מטפטפת בעבודה אבל המים נוזלים על בלוק המנוע בנקודה שאתם לא רואים ומשם מתאדים לפני שהם מגיעים לרצפה.

בכל מקרה להחליף חלקים זה הכי קל, ובטח לקחת כסף עליהם, אם המכונאי לא מוצא את הבעיה זאת לא בושה להחליף מכונאי שיחליף חלקים מקולקלים ולא יחליף לפי ניחוש.

פורסם

יתכן שיש נזילה מרדיאטור החימום הפנימי ואותה לא רואים בעין.

צריך להסתכל ולגעת ביד באזור מע' החימום, מתחת לדשבורד ושטיחי

הרצפה באזור רגלי הנהג והנוסע.

במקרים כאלו של קושי באיתור הנזילה, אני ממליץ לבצעה תחת לחץ המכשיר, 

הן כשהמנוע חם והן כשהוא קר, בגלל התפשטות והתכווצות החומרים.

בברכה  -  רפי לין

פורסם
לפני 7 שעות, Olielasaf כתב:

הוא חיבר אותו פעמיים למד לחץ לברר מאיפה יש נזילה כל פעם לכמה שעות טובות ולא נמצא מאיפה יש נזילה)

המוסכניק טוען שזה רק רדיאטור

 

אני חושב שאתה מתאר בעיית רדיאטור סתום, אבל מקרה אמיתי שקרה לי ואולי לא שווה לפסול את המוסכניק: 

היה איבוד מים ובדיקות לחץ לא הראו נזילה או ירידת לחץ בבדיקה (אין נזילה בראש). בסוף התברר שהנזילה אכן היתה מראש הרדיאטור הפלסטי וקרתה רק כאשר הנוזל היה חם וכאשר בדקתי לחץ במערכת קרה לא נראתה נזילה. גיליתי את זה רק כאשר הנזילה החריפה.

×
×
  • תוכן חדש...