Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יומן אחזקה - אלפא רומיאו ג'ולייטה 1.4T שנת 2013 progression


erezger
שימו לב! השרשור הזה בן 1384 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 2 שעות, BRAVO30 כתב:

תיהנה ממנה, אחלה רכב. כיפית גם בנס הרים. אכן מומלץ להחליף שמן בתדירות קרובה, הייתי ממליץ לך אפילו כל 8 אם אתה מהפדנטים.

לפי מיכאל אפילו כל 6 תלוי באכילה של השמן חחח

 

אז 1200 ק"מ בערך מאחורינו ואפשר לתת דעה קצת יותר מעמיקה על הרכב.

 

נתחיל בתאכלס, במספרים :lol:

 

דלק

תכלס בגלל שזה בשבילי חדש אז אני לא יודע כמה זה אמיתי בגלל סוג הנסיעה כי בכל זאת התלהבות מהרכב ונסיעה באגרסיביות טיפה(אולי יותר מטיפה) כדי להרגיש את הרכב ועדיין וגם לא ממש עשיתי חישוב מדויק אבל בכל זאת.

תדלקתי פעמיים בערך 55 ליטר (כן זה מיכל מאוד גדול 55+5 כך שזה מעולה) ואחרי 1100 קמ בערך נשאר לי שליש מיכל.

כך שלדעי יש פה משהו כמו 1 ל10-11.

יש לציין שרוב הנסיעה היא בעיר (ירושלים) כך לדעתי הנתונים בהחלט לא רעים.

היה נסיעה לנתיבות ולתל אביב.

לא יכול להגיד אם דינאמיק זולל יותר ממצב נהיגה נטורל- בהמשך אולי אתאמץ לבדוק.

(סתם שאלה לא קשורה - באיזה מהירות הגיוני שההגה ירעד ברכב כזה? בשביל הבדיקה רעד לי ההגה באיזור ה 150 קמש (אני לא נוסע במהירויות כאלה אל דאגה זה רק בשביל הבדיקה)

 

 

הוצאות

כרגע לא היו הוצאות - בהמשך נכוון לשדרוג מערכת הסאונד אם כי היא באמת סבירה (על כך אפתח נושא מסודר בפורום אודיו ומולטימדיה)

 

ועכשיו להתרשמות

קטע הזוי ולא מובן לי - בכניסה לחניון בעבודה כמעט ואף פעם לא עולה המחסום ישר אלא צריך לחכות שהבחור שם במבנה יפתח לי לפי המספר - לא יודע אם זה בגלל שהמספר בצד או שהוא סתם מלוכך.
גם הבנתי ותתקנו אותי אם אני טועה זה שהמספר מקדימה בצד זה רק בגלל שבארץ חובה לשים מספר מקדימה ובאיטליה לא והם בכלל לא בנו על זה שיהיה מספר מקדימה (מישהו האכיל אותי חרטה אולי)

 

בכללי

הדבר הראשון שבאמת מורגש עוד לפני הקניה זה איכות הפלסטיקה. כך שמראש הוזהרתי ונהגתי בעדינות בכל מה שקשור בפלסטיקה.

פתיחת הדלתות צתבצעת בצורה מאוד עדינה במאמץ לא לשבור ידית(ידוע שהן נשברות בקלות רבה - סיפור של 700 שח החלפה בארץ)

כמו כן משתדל לחנות בחניה מקורה ואם לא אז כיסוי חובה על הדשבורד שלא יתנפח.

כמו כן כל פתיחה של תא אחסון בכללי ברכב נפתח בצורה מאוד עדינה.

כנראה שהם רוצים שאת כל האגרסיות נוציא בנהיגה עצמה חחח

 

בחניה

אצלי יש מערכת פיוניר עם מצלמת רוורס(באיכות גרועה ביותר) אבל ללא קשר די קל להחנות את הרב הוא לא מפלצתי מדי. קצת רחב בהשוואה להונדה הקודמת אז לפעמים לא נצמד ממש למדרכה אבל בגדול לא רכב שקשה למצוא לו חניה או להיכנס לחניה איתו.

יש לו קטע בנסיעה לאחור שלא רק מספיק לעזוב את הברס שהרכב ישייט טיפה לאחור אלא חייב ממש לחוץ על הגז שהוא יתחיל לנסוע.

 

בנסיעה

המנוע רועש בצורה עדינה ונהדרת בשבילי(כל אחד וההרגשה שלו).

קודם כל נגיד שיש את שלושת מצבי הנסיעה(DNA) שזה בהחלט דבר מהנה ולא כל כך ברור עדיין. מה זה המצב All-weather?מישהו בכלל משתמש בזה?)

בכל אופן ההבדל בין הדינאמיק לנטורל הוא בהחלט משמעותי ברמה קיצונית  (לדעתי)

בעוד שבדינאמיק האוטו מאיץ ברמה של הדבקה עם הגב למושב (כל כך ממכר) בנטורל זה פחות מורגש(הרבה פחות)
אבל בהחלט זה הרושם האשוני שלי מהנסיעה - ההרגשה הממכרת הזאת של להידבק עם הגב למושב בהחלט נותן חיוך על הפנים

גילוי נאות - עושה את זה בכוונה לחברים שלא מכירים אלפא ונהנה מלראות את התגובה שלהם - כל כך מרושע מצידי אבל מהנה ברמה אחרת.

הרכב נוסע חלק ומגיע לסלדים גבוהים והכי חשוב רעשי כביש כמעט ולא קיימים במהירויות סבירות. (שיפור משמעותי מהונדה ג'אז - כמובן שהכל יחסי)

עוד הבדל משמעותי בין מצבי הנהיגה זה נוקשות ההגה בעוד שבמצב נטורל ההגה יחסית קל להזזה ולמשחק במצב דינאמיק ההגה מתקשה ומצריך יותר כח בסיבוב.

 

ועכשיו לחלק שפחות אהבתי זה הקפיצות של גיר בנסיעה עירונית(פקקים וזה). כאילו מרגיש שהרכב רוצה להאיץ ואז מרגיש תחושת ריסון כזאת שגורמת לקפיצות כאלה לפעמים של כאילו תן לנסוע!!!!!

הבנתי גם שזה שוחק את הקלאצים אז לאחר למידה קצרה הבנתי שכדאי לנסוע עד לרכב שלפניך ואז לעצור ולא לדדה בפקקים בנסיעה מתמשכת על בין הילוכים. פחות כיף.

 

המושבים נוחים גם בנסיעה ממושכת. אלה לא מושבי כורסה שאתה שוקע בהם ומחבקים אותך, הם נוקשים יחסית ותומכים אבל לא מעייפים. ועכשיו למתלים. הרכב מתמודד היטב עם שיבושים גדולים וחדים או במפרים למיניהם.

הרכב אוחז יפה על הכביש בסיבובים ויש תחושה של מוצקות בסיבוב גם במהירות גבוהה(יחסית) בלי לסטות טיפה מהנתיב ובלי תחושה של "אני הולך להתהפך".

 

קצת אלמנט של השוואה אבל לא באמת מעמיקה

לאחי יש אאודי A3 ספורטבאק 1.4 טורבו 122 סוסים - לטעמי פחות או יותר אותו רכב 

ויש קצת הבדלים בתאוצה, הג'ולייטה מאיצה טוב יותר. וגם לאאודי יש את הקפיצות האלה בגיר בעיר בהילוכים נמוכים.

וכמובן הבדלים באיכות החומרים לטובת האאודי בצורה מאוד גסה. (גם המחיר)

עוד תהיה שעלתה בי זה שהרכבים הם כמעט זהים בכל הנתונים אבל עדיין 50 כס יותר לא באים לידי ביטוי בצורה מאוד משמעותית.

 

אודיו

טוב לרכב שלי יש מערכת מולטימדיה של פיוניר מאוד ישנה אבל נראה לי שהיא מאוד איכותית. אפילו שהיא ללא אנדרואיד או יכול לקבל משהו בסגנון.

אבל בכל מה שקשור לרמקולים אני בבלבול אחד גדול ואולי מישהו פה יוכל לעשות לי סדר (כי את הספר רכב לא היה לבעלים הקודם ולכן אין לי מושג איך לברר מה יש ברכב)

מבירור שעשיתי הבנתי שהרמקולים הם של  BLAUPUNKT ויש 4 רמקולים(2 מקדימה - לא נראה לי שזה קומפוננטות ו2 מאחורה) ו2 טוויטרים - ואז ראיתי איפשהו(אולי פה באתר) שיש התקנה מקומית ואז הרמקולים הם בכלל של BOSE? ויש מגבר מובנה? (חייב להבין יותר באודיו)
אבל בכל מקרה יהיה אשר יהיה אני מאוד מרוצה מאיכות השמיעה(אני בטוח שהחובבי אודיו פה לא יסכימו איתי). נשמע מאוד נקי בווליום לא גבוה במיוחד ובלי יותר מדי באס.

אבל כמובן שזה בהחלט הפרוייקט הבא שלי ברכב (אולי גם במאזדה של אשתי שם נתחיל עם הניסויים)

 

סיכום

ההתרשמות שלי היא מאוד חיובית מהג'ולייטה כמעט בכל אלמנט.

החל מלחיצה על הגז ועד לחיצה על הבלם מבחינתי הנאה מכל רגע.

בהללט אמליץ על הרכב לכל אחד שטיפה מתלבט בנושא.

וכמובן יגיע בהמשך עוד עדכונים כי אני יודע שצריך להחליף 2 ברקסים ברכב בעוד כ3000 קמ וגם תמונות נוספות לאחר שטיפה ועוד על צריכת דלק לאחר שיהיה יותר זמן לעשות בדיקה בורה יותר טובה וכו.

תרגישו חופשי להוסיף, להעיר ולהאיר או סתם להגיב בכל דבר שקשור לנושא.

 

ומה עם המדבקת פורום שלי?!!!!!😁😁😁 

 

הפרוייקט הבא(נושא  מסודר יפתח בע"ה בפורום אודיו - אודה לעזרה)

 

 

היום - אלפא רומיאו ג'ולייטה 2013
קודם - הונדה ג'אז קומפורט 2017

קודם - סובארו B3 שנת 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי כניסה לחניונים כשהלוחית עצמה בצד שמאל.- גם אצלי זה בעיה בכניסה לעבודה (וביציאה מחניוני פנגו), הפתרון הוא - להיכנס עם הרכב לכיוון המחסום בזווית כזו שהמצלמה תוכל לקרוא את לוחית הרישוי. אנשים לא מבינים למה אני נכנס באלכסון למחסום אבל אצלי זה עובד.

צריך פשוט להגיע בזווית שבו המצלמה יכולה לקרוא את מס. הרישוי.

לגבי זה שהרישוי בצד- גם באיטליה יש לוחיות רישוי מקדימה וגם הם בצד. החלטה עיצובית.

 

זה שאין "גלישה" בעזיבה של הברקס = אופייני מאד לרכבים רובוטיים חד/דו מצמדיים. לא ברור למה זה קורה רק ברוורס- אבל זה קורה בעוד הרבה רכבים גם בגלישה קדימה.

 

לגבי רעשי כביש- יש לי ג'ולייטה 2015, בנסיעות בין עירוניות רעש הכביש מחריש אוזניים. לא יודע אם הבעיה אצלי, אבל קיבלתי את הרושם שלא מדובר ברכב עם בידוד רעשים יוצא מן הכלל. גם פלסטיקה- יש קרקושים וציוצים, אין מה לעשות.

 

אני גם מטפל אצל מיכאל - תותח ומקצוען אמיתי.

 

תהנה מתחושת ה"להידבק למושב" שיש כרגע- בעוד כמה חודשים כנראה תגיד למצב שתתרגל כבר לכח ותדגדג במוחך האופציה לעשות סטייג' 1. אני לא בהכרח ממליץ, אני רק אומר שזה מה שקרה לי. הרכב חזק, אבל לי אישית יש בעיה עם יכולת הסחיבה של המנוע מתחת ל-2800 סל"ד- יש שם בור עצום של טורבו לאג בקטע מטריף.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק שאני מגיע ואז מבקש מהבחור לפתוח לי אז הוא כל פעם אומר לי משהו אחר
פעם אחת - תכבה את האור זה מסנוור

פעם אחרת - תנקה את הלוחית היא מלאה לכלוך

פעם שלישית - תחכה שהרכב מלפניך ממש יעבור הרבה

פעם רביעית - אתה מגיע רחוק מדי מהמצלמה תתקרב לימין

 

הרעש של הפלסטיקה קצת מעצבן מודה

לגבי רעשי כביש מניח שזה יחסי?! אחרי רעשי כביש בהונדה ג'אז כאן זה כאילו לא כלום?!

מקווה שהתחושה של להידבק לא תעבור מהר אבל אני בכל מקרה לא בקטע של סטייג'ים
יש יותר סיכוי שאחליך לתלתן במצב כזה חחח

 

היום - אלפא רומיאו ג'ולייטה 2013
קודם - הונדה ג'אז קומפורט 2017

קודם - סובארו B3 שנת 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא אמור לרעוד לך ב-150 קמ"ש. יש צורך לבדוק את הסיבה אם זה משנה לך. ייתכן ויש צורך באיזון גלגלים, אולי יש בעיה בצמיגים, אולי אפילו ג'אנט עקום. 

   לגבי החניון, אתה צריך להגיע לשער כשהרכב טיפה בהטיה ימינה, כלומר תיכנס ישר ואז בחדות קח הגה ימינה, תוודא שיש מקום לתמרון הזה כמובן. 

    לגבי פקקים, מומלץ להישאר במצב ידני ולא לתת לרכב להחליף כל הזמן בין 1 ו- 2. וכמובן שכשאין אפשרות להתקדם, הרכב במצב עצירה, חזק על הברקס. בשום אופן לא לשחק עם הברקסים בפקקים. 

    רוב הסיכויים שאין לך רמקולים של bose, אלא אם רשום עליהם. זו הייתה תוספת יקרה בזמנו. המולטימדיה של פיוניר לא רעה בכלל. 

    וכן, קשה לנהוג בנורמל, הרכב די מסורס וגם אין לך שיפטרים בהגה ברמת הגימור הזו, שהיו יכולים לסייע לך. 

 

תהנה וסע בדרכים טובות. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון זה 4 צמיגים חדשים של מישלין ועל פניו לא נראה שהג'אנטים עקומים כך שחשבתי שצריך איזון גלגלים (אלך לבדוק את זה בקרוב ואעדכן)

 

אני מניח שזה blaupunkt אם ככה למרות שאני מופתע מהאיכות

 

תודה רבה   

היום - אלפא רומיאו ג'ולייטה 2013
קודם - הונדה ג'אז קומפורט 2017

קודם - סובארו B3 שנת 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשעה טובה ומוצלחת, ברוך הבא למועדון.

מומלץ להכיר את alfaworkshop לחלקי חילוף מקוריים עם משלוח סביר לארץ.

בנושא השמן, קצת מוגזם לדעתי החלפה כל 6000 ק"מ.

בזמנו היתה בבעלותי מיטו תלתן עם אותו המנוע מהג'ולייטה שלך ושם ההחלפות היו במרווח של 7.5-8 א"ק ועוד נחשבתי למחמיר. (יש לזכור שהוראות היצרן דיברו על החלפה כל 30 ושם שורש הבעיה).

מיכאל מכונאי מצוין וכדאי להקשיב לו. אך עם כל זאת - מומלץ לקרוא וללמוד קצת מהפורומים מעבר לים.

 

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1384 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...