Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן בפורד פוקוס 2012


הייתי נהג חדש
שימו לב! השרשור הזה בן 1423 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המזגן בפורד פוקוס 2012 מחולק לצד ימין וצד שמאל של הרכב ואפשר לשנות מעלות לכל צד בנפרד. 

הבעיות אצלי הם 1. שבצד ימין תמיד פחות קר למרות שבשתיהם אני שם את המינמום

2. אבל הבעיה הגדולה היא שהמזגן מתעתע בי הוא יכול לקרר טוב ופתאום באותו נסיעה להפסיק להוציא קור או להוציא קור חלש מאד וכמה שאני משחק עם המצב מקסימיום קור או אויר מתוך הרכב אני לא מצליח לייצב קבוע את הקור שיהיה נורמלי.

אולי אני לא מבין משהו בהגדרות או שיתכן כזו בעיה שזה פתאום מקרר חלש מאד ופתאום חוזר?

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעשה סדר:

במערכת בקרת האקלים יש לך באופן כללי שתי אופציות - הפעלה ידנית (עוצמת אוורור, טמפרטורה) או מצב Auto אשר מווסת את עוצמת האוורור בהתאם לטמפרטורה שנקבעה, כך שאם נכנסת לרכב אשר עמד בשמש ובחרת Auto ו19 מעלות, המאוור יאיץ למהירות הגבוהה ביותר עד שתא הנוסעים יגיע לטמפרטורה הרצויה, ואז המאוורר ינמיך עוצמה בהתאם.

קודם כל, בדוק שאתה לא נמצא במצב Auto, בחר טמפרטורה, נניח 19 מעלות, ובחר מהירות אוורור, האם הכל עובד כשורה?

במצב Auto, האופן בו המערכת מנטרת את הטמפרטורה בתא הנוסעים היא ע"י חיישן אשר נמצא מתחת להגה צמוד לברך ימין שלך, אתה תראה שם חלונית קטנה עם תריס, שם החיישן נמצא. אם החיישן תקול\מתנתק אזי קריאת הטמפרטורה של מערכת בקרת האקלים תהיה שגויה והמערכת לא תדע להתאים את מהירות המאוורר ע"פ הטמפרטורה שנקבעה, ואז עלול להיווצר מצב כפי שאתה מתאר בו המאוורר "משתגע".

אך בהחלט יתכן כי אינך מתפעל נכון את המערכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, mottis כתב:

בנוסף לכך, שים לב שבפוקוס אחרי כעשרים דקות שהסירקולציה מכוונת לפנימית - היא הופכת לחיצונית באופן אוטומטי

 

האמת שחקרתי לעומק (מידי) את הנושא הזה:

המצב היחידי בו סירקולציה פנימית לא תתחלף באופן אוטומטי לחיצונית היא במצב MAX A/C.

 

 Recirculated air may turn off automatically (or be prevented from turning on) in all airflow modes except MAX A/C to reduce risk of fogging. Recirculated air may also turn on and off automatically in Panel or Panel and Floor airflow modes during hot weather in order to improve cooling efficiency.

 

רוצה לומר - יש לוגיקה מעט מורכבת מאחורי הנושא וחלקה נקבע ע"י הטמפרטורה החיצונית כך שאין זמן קצוב קבוע לשינוי האוטומטי בין סוגי הסירקולציות.

כפי הכתוב מעלה, במצב אוורור לכיוון פני הנוסעים או פני הנוסעים + רגליים, יתבצע שינוי אוטומטי בין המצבים. בשאר המצבים הסירקולציה תשתנה לחיצונית בהתאם ללוגיקה הנ"ל.

הסיבה העיקרית היא מניעה של היווצרות אדים עקב סירקולציה פנימית. בנוסף, נמצא שסירקולציה פנימית אינה בריאה ואף מסוכנת במקרים מסויימים בהם גזי פליטה\CO2 חודרים לרכב.

זה קצת מציק לי כאשר אני נוסע מידי פעם במנהרה מסריחה ובוחר בסירקולציה פנימית, לאחר דקה שוב מתחיל להריח את הסירחון.

עריכה אחרונה על ידי omricn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, omricn כתב:

בוא נעשה סדר:

במערכת בקרת האקלים יש לך באופן כללי שתי אופציות - הפעלה ידנית (עוצמת אוורור, טמפרטורה) או מצב Auto אשר מווסת את עוצמת האוורור בהתאם לטמפרטורה שנקבעה, כך שאם נכנסת לרכב אשר עמד בשמש ובחרת Auto ו19 מעלות, המאוור יאיץ למהירות הגבוהה ביותר עד שתא הנוסעים יגיע לטמפרטורה הרצויה, ואז המאוורר ינמיך עוצמה בהתאם.

קודם כל, בדוק שאתה לא נמצא במצב Auto, בחר טמפרטורה, נניח 19 מעלות, ובחר מהירות אוורור, האם הכל עובד כשורה?

במצב Auto, האופן בו המערכת מנטרת את הטמפרטורה בתא הנוסעים היא ע"י חיישן אשר נמצא מתחת להגה צמוד לברך ימין שלך, אתה תראה שם חלונית קטנה עם תריס, שם החיישן נמצא. אם החיישן תקול\מתנתק אזי קריאת הטמפרטורה של מערכת בקרת האקלים תהיה שגויה והמערכת לא תדע להתאים את מהירות המאוורר ע"פ הטמפרטורה שנקבעה, ואז עלול להיווצר מצב כפי שאתה מתאר בו המאוורר "משתגע".

אך בהחלט יתכן כי אינך מתפעל נכון את המערכת.

קודם כל תודה על תגובותיך המפורטות והמוסברות היטב.

אני משחק עם כל המצבים גם מקסימום גם מנסה באופן ידני איורור הכי גבוה ומעלות הכי נמוך גם איורור פנימי וגם בלי איורור פנימי ובכל זאת יש כל הזמן תנודות לפעמים זה אכן מקרר מצויין אבל לפעמים כל המשחקים והמצבים שאני מנסה לא משנים והרכב לא מתקרר או כמעט בכלל או לא מספיק.

מישהו כתב שחסר גז. האם זה הגיוני? כי יש זמנים שהוא מקרר מצויין הרבה זמן.

שוב תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

הייתי במוסך החליפו לי את המאוורר והמזגן הפסיק לשחק ומקרר טוב

אבל עדיין יש פער גדול בין הקירור בצד של הנהג שהוא מצויין לקירור בצד ימין

האם זה יכול להיות קשור לגז?

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1423 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...