Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רגולציות זיהום האוויר מחסלות את ההוט האצ׳ - האם זה מוצדק?


Doron_Z
שימו לב! השרשור הזה בן 1467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין ספק שהתהליך מואץ בגלל התקנות, בשביל זה הן שם. אם התהליך היה קורה באופן טבעי במהירות מספקת, לא היה צורך בתקנות.

אבל לגבי הגיר הידני אני נאלץ - בצער - לחלוק עלייך. הוא זוכה בשנתיים האחרונות פחות או יותר לאיזו עדנה מחודשת, כנראה כי הרבה אנשים קלטו שאוטוטו הוא הולך להיעלם לבלי שוב, אבל גם היא מאוד מצומצמת. דווקא פה האשמה היא לא על התקנות אלא על חובבי הרכב, שרצו מכוניות יותר חזקות ויותר מהירות, עם נתוני 0-100 טובים יותר וזמני רינג קצרים יותר. זה התחיל עוד בתחילת שנות ה-2000 עם מירוץ החימוש של מצרדס/במוו/אאודי, שכבר אז החליטו על הסכם ג'נטלמני להגבלת המכוניות שלהם ל-250 קמ"ש מרביים, אבל המשיכו להילחם קשות על הזמן שלקח למכוניות שלהם להגיע לאותם 250 קמ"ש. משם זה זלג מהר מאוד למכוניות ספורטיביות עממיות והתפלגות המכירות של גולף GTI, לאון קופרה ומגאן RS הקודמות (כלומר דור 6, דור 2 ודור 3 בהתאמה) הביאו לכך ששתיים מתוך השלוש האלה בכלל לא נמכרות עם תיבה ידנית היום. באופן מפתיע, דווקא היום הגיר הזה - וזה מתחבר לתחילת ההודעה - זוכה לעדנה מחודשת והיו יותר אופציות ידניות בשוק בשנתיים האחרונות מאשר היו לפני 5-7 שנים, כמו 308, 208, i30N, אסתי, ברז. 

  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

אז בדיוק על זה אני מדבר, עדנה מחודשת, יש לגיר דרישה וקהל נאמן שרוצה אותו עוד פה, אותו קהל היה אמור לקבל דור חדש לפוקוס RS אבל זה נמנע בגלל אותן תקנות שאני לא אכנס לעד כמה הן נדרשות ועד כמה התהליך לא קורה באופן טבעי בצורה מספקת כי באמת שאין לי הרבה מושג בזה אבל לא בטוח שזו הנחת מוצא שכולם יקבלו באופן עיוור.

 

לפני 36 דקות, פבל כתב:

 

רציתי להגיב על זה, אבל זה כבר הפך לחלק כל כך בלתי נפרד מנהיגה ששכחתי. גיר ידני כבר היום הפך לדבר נדיר מאוד, ובחמש שנים האחרונות נהגתי אולי על 4-5 מכוניות ידניות ורק חצי מהן היו ספורטיביות. ככל שעולים בהספקים ובביצועים, כך גם יש פחות ופחות גירים ידניים כי הם פשוט איטיים מדי ופוגמים בביצועים. 

לגבי שאר המעורבות והחיבור - באמת שאין שום הבדל בין מכונית עם מנוע בנזין לבין אחת עם מנוע חשמלי. מניסיון. גם מכוניות עם מנועי בנזין היום מרגישות מנותקות, מלאכותיות וסטריליות עם הגאים אילמים וכל כך הרבה בידוד שלא תדע שאיבדת אחיזה עד שתצטרך לקלף את האוטו מעץ.

 

נכון הם איטיים יותר ופוגמים בביצועים אבל הרבה מבינים היום שמלחמת המספרים שכבר נהפכה לטירוף ואנחנו על סף של ״כוח הזוי לכל פועל״ אם תרצה, אפילו ברמות של סופר מיני עממיות מקבלים ביצועים לא נתפסים ביחס לעבר, המלחמות האלה הרבה פעמים מפספסות מרכיב חשוב וזה מעורבות וחיבור בנהיגה ולכן אפילו אסטון מרטין החזירה את התיבה הזאת מהבוידעם, לכן יש עדנה, בגלל הדבר הזה שאתה אומר שרכבים ממזמן איבדו את החיבור והמעורבות הזאת, יש קהל גדול לאותו החיבור שאבד והקהל הזה גורם לכך שיש תיקון מסויים גם אם קטן.

 

ובוא רגע נעבור על רכבי ספורט עממיים מודרנים, אתה זה שנהגת ברובן ואני אקבל בלי ויכוח את ההרגשה שלך: הונדה סיוויק טייפ R זה רכב מנותק ומלאכותי? יונדאי 30N? פיג׳ו 308GTI? סובארו BRZ? מאזדה מיאטה האחרונה? פיאסטה ST?

 

אני חושב שכל הרשימה הזאת (ובמיוחד הברז והמיאטה) נחשבות למערבות ומרגשות יחסית (מי יותר ומי פחות), ותמיד אפשר לנתק בקרות אם אתה מרגיש שהרכב מתערב מדי, אני אשמח אם תאיר את עיניי בנושא.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Doron_Z כתב:

ובוא רגע נעבור על רכבי ספורט עממיים מודרנים, אתה זה שנהגת ברובן ואני אקבל בלי ויכוח את ההרגשה שלך: הונדה סיוויק טייפ R זה רכב מנותק ומלאכותי? יונדאי 30N? פיג׳ו 308GTI? סובארו BRZ? מאזדה מיאטה האחרונה? פיאסטה ST?

 

אני חושב שכל הרשימה הזאת (ובמיוחד הברז והמיאטה) נחשבות למערבות ומרגשות יחסית (מי יותר ומי פחות), ותמיד אפשר לנתק בקרות אם אתה מרגיש שהרכב מתערב מדי, אני אשמח אם תאיר את עיניי בנושא.

את צודק חד משמעית, אבל בכולן (חוץ מאשר הסיוויק, בה עדיין לא נהגתי כי... לא משנה, לא אכנס לזה. סתם מעצבן אותי) הגיר הוא חלק קטנטן מהחיבור לנהג ולא היה מפריע לי כהוא זה אם הן היו מגיעות עם תיבות אוטומטיות טובות (טובות = מאפשרות מצב ידני שלא מתערב לא משנה מה, מעביר מהר, לא מעמעם את תגובת הדוושה ולא מאבד יותר מדי כוח). סוד החיבור שלהן עם הנהג הוא בשלדה, בהגה, בתנוחת הישיבה, בחלוקת המשקל, במיקום של הנהג ביחס לסרנים. 

אני יודע שזה נשמע הזוי, אבל הברז והמיאטה הן דוגמאות מושלמות לכך - יחידת ההנעה כולה, בטח ובטח שהגיר או סוג הדלק כשלעצמם, כבר הפכו במידה מסוימת לנון אישיו בפקטור של "פאן". אני באמת לא זוכר מתי בפעם האחרונה נהגתי באוטו שהמנוע הרגיש לי חלש מדי עבור האופי של האוטו

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מופתע שאתה אומר את זה, כמובן שזו החוויה הסובייקטיבית שלך אבל אחרי סקירה של לא מעט חומר על חלק מהרכבים האלה, הגיר בטייפ R וב 30N מתואר כמבריק וההתרשמות שלי מאותן סקירות היא שהוא מוסיף לא מעט לחווית הנהיגה ברכבים אלו.

 

ב BRZ  זה כבר ברמה של חילול קודש (כביכול) לבחור בגיר אוטומט, המון מדובר בעד כמה הגיר תואם וחלק אינטגרלי מהאופי ומהחוויה של הרכב הזה - כנ״ל עם המיאטה.

 

ה 308 זו אולי דוגמא לרכב שבא עם גיר ידני יחסית בינוני אז לא התייחסתי אליו.

 

את השורה האחרונה שלך פחות הבנתי, אתה טוען שהמנוע במיאטה וברז לא חזק מספיק?

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חושב שהוא התכוון הפוך: ה brz לא מרגישה לו חלשה מידי (בניגוד לדעה נפוצה במבחני הדרך שלה)

  • אהבתי 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התיבות במכוניות האלה באמת מבריקים ומצוינים וכל זה, והבחירה בתיבה אוטומטית בברז/מיאטה היא כנראה באמת בגדר חילול הקודש, אבל זה כנראה בגלל שהיא לא מספיק טובה (לא יודע, לא נהגתי). אבל הבעיה היא שכתבי רכב יהיו כתבי רכב, ויש דברים ש"מצופה" מאיתנו לאהוב. אני לא מאמין בזה ולדעתי תיבה אוטומטית טובה לא נופלת בחוויית הנהיגה מתיבה ידנית טובה. במילים אחרות, באמת שאני לא זוכר מתי נהגתי במכונית אוטומטית ואמרתי לעצמי "הלוואי שהיה פה גיר ידני". אני פשוט מפנה את הקשב שהתפנה לי לאספקטים אחרים בנהיגה. 

 

אבל, כמו שאתה אומר, ובצדק, זה לגמרי עניין סובייקטיבי. לאהוב גיר ידני זה לא "נכון" יותר, ולחשוב שאין ליחידת ההנעה משקל מכריע בחיבור עם הנהג זה לא "מטומטם". כאילו, אולי זה כן, כי זה בא ממני אז זה לא יפתיע אותי, אבל אם נגיד מישהו אחר היה אומר את זה בטח הייתם פשוט מהנהנים בהסכמה 😆

 

ולגבי השורה האחרונה - הכוונה היא שהמיאטה והברז הן מכוניות חלשות אמפירית, אבל העובדה הזאת בכלל לא מפריעה להן להיות כיפיות בטירוף. החצי השני היה שכבר מזמן לא נהגתי במכונית שהמנוע היה חלש מדי בשביל מה שהאוטו מנסה להיות. בכלל, לא רק במכוניות ספורטיביות. הרבה יותר פעמים מצאתי את עצמי חושב על כך שמכונית כזו או אחרת דווקא חזקה מדי בשביל מה שהיא אמורה להיות (בעיקר הוט האצ'ים או סדאנים/קופה יוקרתיות. מי צריך 400 כ"ס באינפיניטי Q50?!).

  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה פבל זו דעתך ואני יכול להבין ולקבל אותה. מה שכן יש גם לאחרים דיעות וזה שכתבי רכב אחרים חושבים שזה חילול הקודש לבחור בברז אוטומטית (שאגב מגיעה עם תיבה לא רעה בכלל באופן מפתיע) זה לא אומר שזה כי מצופה מהם.

 

מתאר שחלק אומרים את זה מהמקום הזה אבל תסכים איתי שלפחות חלק מאלו שטוענים ככה הם כאלו עם דעה עצמאית שבאמת חשים ככה ושיש להם חיבור עמוק יותר משיש לך עם סוג התיבה הזאת.

 

סתם מסקרנות, ברור שכל מני ג׳יפונים או סדאנים יכולים להיות חזקים ללא צורך אבל הוט האצ׳ים?! זו טענה שלא שמעתי עדיין, איזו מכונית חמימה לדעתך היתה מרוויחה מזה שהיתה חזקה פחות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד 10-12 שנה יהיו כתבי רכב בלי רשיון לגיר ידני.

לכתוב על חווית נהיגה ברכב כל אחד יכול כי מדובר בטור דעה על רכב, ואם כל מה שיש לך לא ידני,ההשוואה לידני לא תהיה רלוונטית.

 

הטכנולוגיה מתקדמת לטובה,וכמו כל שינוי-בהתחלה יש קבוצה שמתקוממת ובסוף כולם מיישרים קו ונהנים ממה שיש לה להציע.

 

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Doron_Z כתב:

סבבה פבל זו דעתך ואני יכול להבין ולקבל אותה. מה שכן יש גם לאחרים דיעות וזה שכתבי רכב אחרים חושבים שזה חילול הקודש לבחור בברז אוטומטית (שאגב מגיעה עם תיבה לא רעה בכלל באופן מפתיע) זה לא אומר שזה כי מצופה מהם.

 

מתאר שחלק אומרים את זה מהמקום הזה אבל תסכים איתי שלפחות חלק מאלו שטוענים ככה הם כאלו עם דעה עצמאית שבאמת חשים ככה ושיש להם חיבור עמוק יותר משיש לך עם סוג התיבה הזאת.

 

סתם מסקרנות, ברור שכל מני ג׳יפונים או סדאנים יכולים להיות חזקים ללא צורך אבל הוט האצ׳ים?! זו טענה שלא שמעתי עדיין, איזו מכונית חמימה לדעתך היתה מרוויחה מזה שהיתה חזקה פחות?

 

קודם כל, ברור שכל מה שאני אומר הוא דעתי וממש רחוק מלהיות איזו אמת אבסולוטית. אני ממש לא חושב שאני יודע הכי טוב או שכל מה שאני אומר/כותב הוא האמת היחידה וכל מי שחושב אחרת הוא טיפש/דביל/לא מבין מהחיים שלו. במיוחד כשמדובר בנושא שהוא כל כך סובייקטיבי.

 

ב"מצופה מהם" התכוונתי שזו (אהבה לגיר ידני) היא הדעה הפופולרית בקרב חובבי/בוחני רכב, ויש (מניסיון) הרבה מדי אנשים בתחום שמסרבים להשמיע דעות שנויות במחלוקת או שאינן במיינסטרים (בקרב אותה קבוצה). למשל כנראה שתשמע מעט מאוד - אם בכלל - בוחני רכב שיגידו לך שרכב X הוא חזק מכדי שיהיה אפשר לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו בכביש ציבורי או שהם לא מספיק אמיצים כדי לעשות את זה. 

 

גם לגבי האמירה על החיבור שלי עם גיר ידני אני לא לגמרי מסכים. הרכב שלי ידני ואני מעדיף רכב ידני. הנקודה היא שלדעתי גיר אוטומטי טוב לא גורע מהחווייה מספיק כדי לפסול את הרכב בגללו. 

 

*** לגבי ה"חזקים מדי" - עוד דעה לא פופולרית, אבל כזו שלא רק אני משמיע, אלא גם שומע "שלא לפרוטוקול" מיותר ויותר אנשים שאני מאוד מעריך ומכבד את דעתם. קודם כל, הטענה מכוונת ליכולת הניצול של המכונית בכביש ציבורי.

 

את נושא הכוח לבדו אי אפשר לבודד, כי הוא חלק ממכלול. הבעיה היא שאותן מכוניות חזקות מדי דורשות אחיזה גבוהה יותר, שדורשת תגבור הגה חזק יותר (אחרת היה קשה מדי לסובב אותו בחניה, כי הצמיגים רחבים יותר), בסיסי גלגלים ארוכים יותר (כדי למתן את חריפות התגובות של השלדה), בקרות אגרסיביות יותר (כי איבודי אחיזה קורים במהירות גבוהה יותר), בלמים חזקים יותר, ויותר חומרי בידוד (כי הצמיגים דביקים, רחבים ומרעישים יותר). מה שגורר משקל כבד יותר, שדורש עוד כוח וחוזר חלילה. לא סתם אמר בזמנו קולין צ'פמן (האבא של לוטוס) "פשט, ואז הוסף קלילות".

ברגע שאתה שובר את מעגל הקסמים הזה, שרודף אחרי זמני 0-100 ורינג, אתה יכול להוריד אחיזה, שבתורה מאפשרת (שלא לומר מחייבת) להפחית כוח, להוריד תגבור, לקצר את השלדה, לרופף את הבקרות ולהקטין את הברקסים, ואז להגיע למצב שאתה יכול לנצל יותר מהפוטנציאל של הרכב בכל רגע נתון, להתקרב למגבלות האחיזות במהירויות נמוכות ובטוחות יותר (לא רק כי תצטרך לגרד פחות חלקי גוף מגדר ההפרדה, אלא כי יש לך יותר זמן לתקן איבודי אחיזה) ובאופן כללי להנות יותר. 

 

דוגמאות? לא חסר. כל הליין של פולקסווגן מעל גולף GTI (לאון קופרה, גולף R, אאודי S/RS3), מרצדס A45. אפילו מכוניות כמו 308 או פולו GTI לא הייתי מתנגד אילו מעטפת היכולות שלהן הייתה קטנה באיזה 20-30%. ***

 

 

***כל מה שבתוך הכוכביות - הכוונה היא אך ורק לכביש ציבורי.

  • מעניין 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

 

קודם כל, ברור שכל מה שאני אומר הוא דעתי וממש רחוק מלהיות איזו אמת אבסולוטית. אני ממש לא חושב שאני יודע הכי טוב או שכל מה שאני אומר/כותב הוא האמת היחידה וכל מי שחושב אחרת הוא טיפש/דביל/לא מבין מהחיים שלו. במיוחד כשמדובר בנושא שהוא כל כך סובייקטיבי.

 

ב"מצופה מהם" התכוונתי שזו (אהבה לגיר ידני) היא הדעה הפופולרית בקרב חובבי/בוחני רכב, ויש (מניסיון) הרבה מדי אנשים בתחום שמסרבים להשמיע דעות שנויות במחלוקת או שאינן במיינסטרים (בקרב אותה קבוצה). למשל כנראה שתשמע מעט מאוד - אם בכלל - בוחני רכב שיגידו לך שרכב X הוא חזק מכדי שיהיה אפשר לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו בכביש ציבורי או שהם לא מספיק אמיצים כדי לעשות את זה. 

 

גם לגבי האמירה על החיבור שלי עם גיר ידני אני לא לגמרי מסכים. הרכב שלי ידני ואני מעדיף רכב ידני. הנקודה היא שלדעתי גיר אוטומטי טוב לא גורע מהחווייה מספיק כדי לפסול את הרכב בגללו. 

 

*** לגבי ה"חזקים מדי" - עוד דעה לא פופולרית, אבל כזו שלא רק אני משמיע, אלא גם שומע "שלא לפרוטוקול" מיותר ויותר אנשים שאני מאוד מעריך ומכבד את דעתם. קודם כל, הטענה מכוונת ליכולת הניצול של המכונית בכביש ציבורי.

 

את נושא הכוח לבדו אי אפשר לבודד, כי הוא חלק ממכלול. הבעיה היא שאותן מכוניות חזקות מדי דורשות אחיזה גבוהה יותר, שדורשת תגבור הגה חזק יותר (אחרת היה קשה מדי לסובב אותו בחניה, כי הצמיגים רחבים יותר), בסיסי גלגלים ארוכים יותר (כדי למתן את חריפות התגובות של השלדה), בקרות אגרסיביות יותר (כי איבודי אחיזה קורים במהירות גבוהה יותר), בלמים חזקים יותר, ויותר חומרי בידוד (כי הצמיגים דביקים, רחבים ומרעישים יותר). מה שגורר משקל כבד יותר, שדורש עוד כוח וחוזר חלילה. לא סתם אמר בזמנו קולין צ'פמן (האבא של לוטוס) "פשט, ואז הוסף קלילות".

ברגע שאתה שובר את מעגל הקסמים הזה, שרודף אחרי זמני 0-100 ורינג, אתה יכול להוריד אחיזה, שבתורה מאפשרת (שלא לומר מחייבת) להפחית כוח, להוריד תגבור, לקצר את השלדה, לרופף את הבקרות ולהקטין את הברקסים, ואז להגיע למצב שאתה יכול לנצל יותר מהפוטנציאל של הרכב בכל רגע נתון, להתקרב למגבלות האחיזות במהירויות נמוכות ובטוחות יותר (לא רק כי תצטרך לגרד פחות חלקי גוף מגדר ההפרדה, אלא כי יש לך יותר זמן לתקן איבודי אחיזה) ובאופן כללי להנות יותר. 

 

דוגמאות? לא חסר. כל הליין של פולקסווגן מעל גולף GTI (לאון קופרה, גולף R, אאודי S/RS3), מרצדס A45. אפילו מכוניות כמו 308 או פולו GTI לא הייתי מתנגד אילו מעטפת היכולות שלהן הייתה קטנה באיזה 20-30%. ***

 

 

***כל מה שבתוך הכוכביות - הכוונה היא אך ורק לכביש ציבורי.

 

תמיד מעניין לקרוא אותך פבל.

 

אני אשמח אם תחדד את עניין החזקה מדי, אתה אומר שבעצם בגלל שרודפים אחרי כוח אז ההגה מתוגבר יותר, הרכב מבודד יותר, הבקרות אגרסיביות יותר - זאת אומרת הרכב כתוצאה מזה מרגיש מלאכותי ומנותק יותר אם אני מבין נכון.

 

מצד שני אתה מביא כדוגמא את ה 308 שהסכמת שלקרוא לה מנותקת ומלאכותית לא יהיה מדוייק, אבל אתה מביא אותה ורכבים עממיים אחרים כמו הפולו כדוגמא לרכב שאי אפשר להתקרב למגבלות שלו בכבישים ציבוריים.

 

אבל חשבתי אולי לתומי שבכל מקרה כביש ציבורי זה לא המקום והפלטפורמה להתקרב למגבלות של הרכב, בטח לא חזק יחסית, אבל עדיין אפשר לבצע נהיגה ספורטיבית ונמרצת ומהנה מבלי לשחק על המגבלות ועל הדרך גם מבלי לסכן את הרישיון שלך, במסלול תוכל גם לקחת את זה עוד צעד קדימה ולהתקרב למגבלות עצמן.

 

אז למה בעצם הרכב חזק מדי אם ככה? 

 

אם ה 308 כדוגמא היתה מעט חלשה יותר זה לא שהיא בדיוק היתה הופכת למיאטה שזה רכב שגם ב 60 קמש אפשר לבצע שעשועי זנב, אז איפה בדיוק היתה בזה תועלת? 

 

לא מנסה לערער על ההודעה שלך, רק להבין יותר את הראש של חזקה מדי בהקשר הזה.

 

אולי עם הפרארי כמו שג׳רמי קלארקסון אמר זה הגיוני יותר, הרכב כל כך חזק שלחיצה עדינה על הגז ואתה כבר מעל המהירות שאתה רוצה להיות בה, אבל הרכבים שהזכרת הם לא עד כדי כך חזקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, כיף שקוראים אותי :) 

 

"כביש ציבורי הוא לא המקום" זה נכון מאוד, אבל איך הגענו למצב שזה נכון מאוד? כי מכוניות נהיו חזקות מדי ונדרשות מהירויות יותר ויותר גבוהות כדי לנצל את היכולות שלהן. לנסוע מהר אפשר גם עם סקודה ראפיד או ניסאן ליף. אבל "מהר" לא בהכרח שווה "כיף" (כמו שהיטבת לציין בנוגע למיאטה). מהכיוון השני - מכונית עם יכולות מאוד גבוהות תאפשר לך לנהוג מאוד מאוד מהר, אבל אתה תרגיש שאתה יותר מפריע לה מאשר נוהג אותה, ואז זה גם פחות כיף. אם אני אקח את המטאפורה של קלרקסון (ינעל דינו, כל פעם שאני מקשיב לו אני נזכר כמה עוד יש להתקדם ולהשתפר בהתבטאויות והניסוחים), זה כמו להתאמן בטניס עם מה-שמו נידאל. הכל קורה נורא מהר, אבל אתה בכלל לא מבין מה קורה, אתה לא מרגיש כמו שותף שווה, ואתה כל כך רחוק ממעטפת היכולות שלו, שאתה אפילו לא מבין מה צריך לעשות כדי להשתפר. אתה רוצה שהשותף לאימונים שלך יהיה פחות או יותר שקול לך. שתוכל מדי אתה לנצח, ומדי פעם הוא ינצח, שניכם תשתפרו, ושניכם תצאו מהאימון אם הרגשה שנתתם את הכל.

 

זה גם פחות מתחבר לנושא הניתוק - מכוניות מנותקות יכולות להיות עם מעטפת יכולות מאוד צרה, אבל אתה לא תרגיש ותדע מזה עד שכבר לא תהיה לך אחיזה. זה "לא כיף" מסוג אחר. 

 

הרעיון הוא איזון. כמו עם הטניס, גם במכוניות. אתה רוצה שהמכונית תהיה מספיק חזקה כדי לגרום להרגיש שיש סיכוי לא רע שתמות, אבל מאידך שתזכיר לך שהיא שם ותעשה מה שהיא יכולה כדי שלא יקרה. אתה צריך שתהיה לה מספיק אחיזה כדי לעשות לך משהו בקרביים בפניות, אבל לא כל כך הרבה שזה יגרום לך לחשוב שלא משנה כמה חזק ומהר תסובב את ההגה, תצלח את הפניה. אתה רוצה שהיכולות שלך (או היכולות שאפשר לנצל בכביש) יהיו תואמות ליכולות של המכונה, שתרגיש כאילו היא גורמת לך להתאמץ, אבל אתה גורם לה להתאמץ באותה מידה.

 

וכמו שאתה רואה, כל הטקסט הפילוסופי הזה, ואף מילה על גיר ידני 🤪 

  • אהבתי 1
  • מעניין 3

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה פבל, אהבתי את ההסבר, המחיש לי יפה את הכוונה שלך. הייתי יכול לפתח את זה עוד ולהכנס לדגמים ודקויות יותר ספציפיות אבל אני אחסוך את זה ממך. העיקרון ברור.

 

גיר ידני לא הוזכר כי הוא פחות בקטגוריית ההתנהגות והכוח שאנחנו מדברים עליה כרגע ויותר במעורבות ובחיבור, אבל מבחינתי קיבלתי ממך את זה:

לפני 3 שעות, פבל כתב:

הרכב שלי ידני ואני מעדיף רכב ידני

 

אז אני מסופק 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פבל כתב:

הרעיון הוא איזון. כמו עם הטניס, גם במכוניות. אתה רוצה שהמכונית תהיה מספיק חזקה כדי לגרום להרגיש שיש סיכוי לא רע שתמות, אבל מאידך שתזכיר לך שהיא שם ותעשה מה שהיא יכולה כדי שלא יקרה. אתה צריך שתהיה לה מספיק אחיזה כדי לעשות לך משהו בקרביים בפניות, אבל לא כל כך הרבה שזה יגרום לך לחשוב שלא משנה כמה חזק ומהר תסובב את ההגה, תצלח את הפניה. אתה רוצה שהיכולות שלך (או היכולות שאפשר לנצל בכביש) יהיו תואמות ליכולות של המכונה, שתרגיש כאילו היא גורמת לך להתאמץ, אבל אתה גורם לה להתאמץ באותה מידה.

 

מבטא היטב את הסיבה שאנשים מחפשים פיז'ו מזדקנת וכדומה.

כתבת את זה מעולה. תודה!

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חוזר רגע עמוד אחורה ברשותכם, כי רק עכשיו נתקלתי בשרשור.

אני חושב שחלק ממה שמקבלים מרכב עם מנוע בעירה (ידני או לא ידני, זה כבר לא משנה), הוא במשהו נוסף, לא רק הגה מתקשר או סאונד מענג, אלא גם פידבק שמרגישים ברגל ברגע שלוחצים על הגז, מעבר לתאוצה שאנחנו רגילים אליה במנועי בנזין ושונה במנועי דיזל וכל שכן במנועים חשמליים. כשהרגל על דוושת הגז אנחנו יכולים להרגיש את הרטט מהמנוע עובר לגוף שלנו ונותן לנו להתחבר למכונה הזו. האמת? זה משהו שאפשר ליצור בלי בעיה ברכבים חשמליים, ואפילו לעשות את אופציית הרטט המשתנה הזו קונפיגורטיבית למוד נהיגה מסויים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...