Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רגולציות זיהום האוויר מחסלות את ההוט האצ׳ - האם זה מוצדק?


Doron_Z
שימו לב! השרשור הזה בן 1438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז אחרי שפיג׳ו הודיעה שלא תהיה עוד 208GTI ורנו הודיעה שלא תהיה עוד קליאו RS, עכשיו תורה של פורד להודיע שאין להם תוכניות לבנות פוקוס RS נוספת עקב הרגולציות. אני לא אופתע אם גם במגאן וב 308 מהדור שיגיע בעתיד זה יקרה.

 

כחובבי רכב ברור שזה מאכזב נורא אבל כמישהו שהוא בור בנושא אני מנסה להבין עד כמה באמת הרגולציה הקשוחה הזאת שגורמת ליצרניות לוותר לגמרי מוצדקת, הקטגוריה של הרכבים האלה היא כל כך שולית מבחינת ווליום ביחס לרכבים הרגילים שכבר ממזמן עברו את השינויים הנדרשים (עם כל הקטנת נפח המנועים והטורבו), למה זה כל כך מהותי לסביבה אם רכב אחד מתוך 20 (סתם הערכה) שנמכרים יהיה מזהם יחסית? זה באמת מה שיציל את הכוכב שלנו?

 

יכול להיות שאני מפגין פה בורות קשה, אני אשמח שתאירו את עיניי.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

למיטב הבנתי זה זניח לחלוטין.
כלומר אם תיקח שני תרחישי קיצון: שיבנו איזה הוט האצ'ים שבא להם או שיאסרו אותם בכלל, לאקלים זה לא ישנה בשום צורה משמעותית

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא יודע מה יציל את הכוכב שלנו, אבל אם הם יעשו הוט האצ' חשמליות מישהו יתלונן?
הרגולציות האלה לא ממש קשוחות כי בסופו של דבר רוב הרכבים עדיין יהיו עם מנועי בערה פנימית. מדובר בבריאות הציבור ולפני כל הדיבורים הגדולים על החור באוזון והתחממות גלובלית ושאר ההטפות של פעילים סביבתיים, הערים מלאות במכוניות ואנחנו נושמים את הפליטה שלהן. אם הטכנולוגיה של רכב חשמלי כבר בשלה, אין סיבה שנמשיך להרעיל את עצמנו.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב"עידן הקורונה", [כאשר לא ידוע בינתיים מתי יהיה חיסון, עם תחזיות של שנה פלוס], דווקא יש שיפור ניכר בזיהום האוויר. 

יכלו למשוך בשקט את ההייצור של הרכבים הללו.

התירוץ להפסקת הייצור של הדגמים הללו, היה צריך להיות אחר. למשל מחסור בביקוש, או סיבה אחרת.

אבל רגולציות בזיהום אוויר? תירוץ מצוץ מן האצבע.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול זה עובד ככה. 

 

אתה בתור יצרן צריך לעמוד ברף  מסויים של פילטת מזהמים, כך וכך גרם של CO, HC, NOX, וכו' לקילומטר. הרף הזה מתעדכן כלפי מטה כל הזמן.

 

 

זיהום שלך בתור יצרן מחושב על בסיס  ממוצע פליטה של כל המכוניות שאתה מייצר בשנה. ייצרת מיליון מכוניות היברידיות או חשמליות שפולטות משמעותית מתחת לרף המותר - אתה יכול לייצר 1000 או 5000 מכוניות V16 עם מנוע 8 ליטר בלי לחרוג מהממוצע ובלי לשלם קנסות.

 

אבל אם כל המכוניות שאת המייצר עומדות רק מעט מתחת לרף המותר ואין לך בקו המוצרים מכוניות ירוקות שמושכות את הממצוע כלפני מטה, כל רכב קצת יותר מזהם שאתה מייצר יגרום לך לשלם קנסות. לשלם קנסות זה או לעלות את המחיר ואז אתה לא תחרותי, או להפסיד כסף על המכוניות האלו ואז זה לא שווה לך. אז מורידים את הדגמים המזהמים מהמבחר. 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

לא יודע מה יציל את הכוכב שלנו, אבל אם הם יעשו הוט האצ' חשמליות מישהו יתלונן?
הרגולציות האלה מוצדקות כי בסופו של דבר מדובר בבריאות הציבור. לפני כל הדיבורים הגדולים על החור באוזון והתחממות גלובלית ושאר ההטפות של פעילים סביבתיים, הערים מלאות במכוניות ואנחנו נושמים את הפליטה שלהן. אם הטכנולוגיה של רכב חשמלי כבר בשלה, אין סיבה שנמשיך להרעיל את עצמנו.

 

כן יש הרבה חובבי רכב שאוהבים את השילוב של תיבה ידנית ואת הסאונד של מנוע בעירה פנימי שיתנגדו ויהנו פחות מלנהוג בגרסה חשמלית של ההוט האץ׳ שלהם.

 

האחוזים של הז׳אנר הזה הם שוליים נורא ביחס למה שהולך על הכביש, את רוב הזיהום משאית אחת תייצר פי כמה יותר מהרכב החמים הבודד שאולי מסתובב בשכונה שלך, והמשאית הזאת נפוצה הרבה יותר (וכן היא חיונית יותר לכלכלה, ועדיין זה רק מדגיש עד כמה להגביל זיהום של רכב חם זה מינורי בסוף) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אין ספק שרכבים כאלה זה טיפה בים לעומת אוטובוסים ומשאיות, אבל כנראה שמוכרים יותר רכבים מזהמים שהם לא ספורטיביים ואותם לא משתלם להפסיק לייצר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כתוצאה מקנסות עקב כניסת תקן זיהום אוויר WLTP.
על כל גרם חריגה של co2 מעל 95 גרם היצרן משלם קנס או צריך לייצר רכב שפולט פחות מ 95 גרם כדי לא לשלם קנס.
על כל גרם הם משלמים 100 יורו קנס.

לדוגמא - רכב מסוג 208gti שפולט נניח 160 גרם co2 ל 100 ק"מ החברה תשלם 6500 יורו קנס על כל רכב.
כדי להתאזן היא צריכה לייצר רכב שפולט 30 גרם co2 ל 100 ק"מ.

ראשית, זה קשה לייצר כזה רכב. לכן עוברים לרכב חשמלי.
שנית, היום התקן הוא 95 גרם ובעוד שנה ( למיטב זכרוני) זה ירד ל 80 גרם. מה שאומר שעכשיו צריך לייצר רכב עם מנוע שפולט 15 גרם ל 100 ק"מ.
וזאת דוגמא יחסית קלה. יש רכבים שגם מעבר לרכב חשמלי שהוא נקי לחלוטין לא יתקזזו על הקנס שהוא סופג.

העלויות והקנסות כבדים מאוד ולכן יצרנים נוטשים את הרכבים המזהמים והחלק הקל הוא ברכבי הנישה כמו הוט-האצ'.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא מגביל אף אחד בכלום. אומרים להם "תייצרו מה שבא לכם, אבל אם אתם חורגים מרף כזה וכזה, תשלמו ככה וככה קנסות (כמו שבוקי אמר)".

אז הם מסתכלים על כלל הדגמים שהם מייצרים (כולל משאיות, וואנים, אוטובוסים וכו') ומחשבים את הכלכליות של כל דגם בכל תצורה עפ"י נתוני מכירות. 

מה שיוצא בפועל הוא שמשאיות עדיין שווה לייצר בתצורה הנוכחית כי זה (כולל הקנסות) זול יותר או שמוכנים לשלם על זה יותר, והוט האצ'ים לא. 

אבל אל דאגה - אני לא מכיר יצרן אחד שאמר שהוא יפסיק את שיווק הדגמים הספורטיביים שאנחנו מכירים, ולא ציין שהוא יציג גרסאות חשמליות/היברידיות בהקדם. ההכרזות האלה הן פשוט הרבה יותר יעילות ביצירת כותרות ושיח ציבורי. אם תגיד שאתה "מפסיק ייצור של דגם ספורטיבי", אתה יוצר שיח, ואז ידברו עלייך שוב כשתכריז שאתה "מחזיר לתחיה" מותג או שם דגם או סתם מציג דגם ספורטיבי חשמלי. מאידך - אם תוציא הודעה על כך ש"הדור הבא של X" יהיה חשמלי/היברידי - בתסריט הכי טוב ידברו עליך פעם אחת.  

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו נראה עוד הרבה פרות קדושות נשחטות בדרך עקב התקן החדש.
אם פרארי הוציאו מנוע היברידי, אאודי שיש להם רכב חשמלי שלא נופל מגרסאות עם הרבה סוסים, העתיד הוא חשמל ורכבי ספורט יהיו חשמליים. ( עם כל הצער שבדבר).
מנועי בעירה פנימית לא יהיו כלכליים ליצור וכל יצרן שירצה לייצר רכב עם מנוע בנזין או דיזל פשוט יפסיד כסף על כל רכב.
נסעתי על ה etron - יש לו כח ומומנט מדהימים אבל אין רעש. אין פידבק. הכל מרגיש מלאכותי.
אבל זה הכיוון שהעולם הולך אליו.
לפחות נהננו מרכבים שידעו להעביר את התחושה לנהג. הדורות הבאים לא יזכו לחוות את זה.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אפשר להוסיף צליל מלאכותי, כבר עושים ברכבי בנזין כל מיני מניפולציות כדי שמנוע שנשמע מחוץ לרכב כמו שואב אבק ישמע בתא הנוסעים כמו שמנוע צריך להישמע.
לדעתי גם רכב חשמלי שיבוצע כמו שצריך ידע להעביר תחושות לנהג.
זה לא שכל רכב בנזין הוא חוויה מוטורית.

 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שזה הכיוון שהעולם הולך אליו, זה הכיוון שאירופה הולכת אליה ומכיוון שאנחנו שייכים בעיקר לשוק האירופאי זה משפיע גם עלינו.
בארצות הברית ממשיכים לייצר מכוניות ספורט עם מנועי בנזין בינתיים, עדיין אפשר לקבל מנועי v6/v8.
זה עניין רגולטורי (ולכן גם פוליטי) שייתכן וישתנה בעתיד.
מעניין שיונדאי השיקו חטיבת ספורט באקלים הרגולטורי הנוכחי ומתכוונים להציג עוד דגמים , אפילו טויוטה עושה קולות של ספורט לאחרונה.
 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול, אתה מפספס כמה דברים.

 

הראשון הוא יעדי זיהום האוויר שיצרנים אמורים לעמוד בהם ב-2020 (למעשה ב-2021, כי יש שנת הסתגלות) וכמו שזה נראה כרגע אין הרבה סיכוי שיצליחו בכך. מי שלא יעמוד בדרישות יישלם, והרבה - כל גרם של CO2 לקילומטר שיחרוג מהערך הממוצע של 95 גר\ק"מ יעלה ליצרן 95 אירו כפול כל כלי הרכב שהוא מכר באירופה באותה שנה. אין מולי נתונים עדכניים, אבל קנסות מוערכים ליצרני הרכב נעים בערך בין 11 ל-39 מיליארד אירו, תלוי מי, איך ומה מחשבים.

 

הלינק הזה ייקח אותך למחשבון שמראה את ממוצע פליטת המזהמים החזוי לכמה יצרנים וכמה קנס ישלמו בהתאמה.

 

ואז, כדי שהמצב יהיה נורא אפילו יותר, כל השמחה הזו תהיה בתוקף עד שנת 2025, בה הממוצע ליצרן עתיד להיות 80 גר\ק"מ, וב-2030 60 גר\ק"מ...

 

ולכן גם מנועים שאמורים להמכר במספרים איזוטריים יחסית עלולים להשפיע על הממוצע הכולל של היצע היצרן ומשום כך אף אחד לא נלהב לתרום כסף מיותר שאין לו. השקעות מתועלות לתכנון וייצור של מנועים ומערכות אחרות שיקטינו את ממוצע זיהום האוויר, כולל מנועים חשמליים, PHEV, מערכות היברידיות/מיקרו-הברידיות וכו'.

 

הנקודה השנייה היא הוצאות בחינה והומולוגציה תחת תקן WLTP, שזה כסף לא קטן בכלל, שלא לדבר על זמן - יצרנים יעדיפו לבצע הומולוגציה תחת תנאים כאלה לדגמים שנמכרים במספרים משמעותיים - ותוך כדי כך ישפיעו בצורה חיובית על ממוצע הפליטה - או כמו שפופולרי לומר היום - "ישטחו את העקומה".

 

צריך גם לזכור שבחצי בערך ממדינות אירופה מחיר הרכישה נגזר ישירות מערך פליטת זיהום האוויר (ו\או צריכת הדלק) וברוב המדינות האחרות ההוצאות השנתיות השוטפות (חידוש רשיון רכב, למשל) מושפעות מקבוצת זיהום האוויר, ומאחר שנתוני פליטת המזהמים עלו ברוב המכריע של כלי הרכב כי אופן הבדיקה השתנה תחת WLTP לעומת תקן NEDC הקודם (למרות שהמנוע לא השתנה), יש לזה השפעה ישירה על מספרי המכירות של כלי רכב שפתאום נחשבים מזהמים עוד יותר. תוסיף לשני אלה את הוצאות העתק הישירות והעקיפות של משבר הקורונה, ותבין לבד למה שוק הרכב משתנה כל כך בשנתיים האחרונות, ועוד יותר עכשיו.

  • מעניין 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו נראה עוד הרבה פרות קדושות נשחטות בדרך עקב התקן החדש.

אם פרארי הוציאו מנוע היברידי, אאודי שיש להם רכב חשמלי שלא נופל מגרסאות עם הרבה סוסים, העתיד הוא חשמל ורכבי ספורט יהיו חשמליים. ( עם כל הצער שבדבר).

מנועי בעירה פנימית לא יהיו כלכליים ליצור וכל יצרן שירצה לייצר רכב עם מנוע בנזין או דיזל פשוט יפסיד כסף על כל רכב.

נסעתי על ה etron - יש לו כח ומומנט מדהימים אבל אין רעש. אין פידבק. הכל מרגיש מלאכותי.

אבל זה הכיוון שהעולם הולך אליו.

לפחות נהננו מרכבים שידעו להעביר את התחושה לנהג. הדורות הבאים לא יזכו לחוות את זה.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

לשמחתנו המכוניות הטובות, המוצלחות, המענגות והכיפיות כבר יוצרו והן קיימות בעולמנו. ורכבים בעלי VFM גבוה כמו ה208GTI שהיום יורדים מפסי היצור, יהיו זמינות בידי חובבי הרכב ככל שהשנים יעברו

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שפבל ובוקי ציינו מדובר בחישוב קר. אני מהמר על תיכנון לינארי...

בכל מקרה תסתכלו על זה כך, ברגע שכמות החשמליות עולה כל החישוב משתנה. יכול להיות שבעתיד יהיו רק חשמליות והוטהצ'ים לוגמות בנזין למשוגעים. אף אחד לא יקנה משפחתית בנזין.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...