Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רגולציות זיהום האוויר מחסלות את ההוט האצ׳ - האם זה מוצדק?


Doron_Z
שימו לב! השרשור הזה בן 1467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 1 דקה, farkash7 כתב:

יכול להיות שבעתיד יהיו רק חשמליות והוטהצ'ים לוגמות בנזין למשוגעים. אף אחד לא יקנה משפחתית בנזין.

האמת היא שתסריט כזה בכלל לא יפתיע אותי. 

אני מניח כמובן שיצרני מיינסטרים לא יטרחו להחזיק קווי ייצור וחלפים ייעודיים למכוניות מונעות בנזין, אבל לא מן הנמנע שבעתיד כל עניין זיהום האוויר מתחבורה כבר יהיה כל כך נון אישיו, שכל המגבלות פשוט ייעלמו לחלוטין (בטח בכפוף לכל מיני הגבלות אחרות כמו היקפי ייצור וכו') ויצוצו חברות קטנות ונישתיות שייצרו כל מיני דמוי-קליאו עם מנוע V8 או כמו-מיאטות עם 1000 כ"ס שנוכל לגרור על גרר אוטונומי למסלול האהוב עלינו ולתת שם בגז. 

 

אח.... אלה יהיו הימים...

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

לפני כמה שנים נתנו ליצרני הרכב הגדרות מה רמת זיהום האוויר שהחברות חייבות לעמוד בו או שהם משלמים קנס.

הם יכולים למכור מכוניות מזהמות ומכוניות נקיות והם יקזזו אחד את השני.

התקן של 2021 הוא פשוט בלתי אפשרי לעמוד בו עם מכונית בנזין \ דיזל.

בשביל זה כל היצרנים משקרים עם הנתונים שהם מפרסמים.

מכוניות ספורטיביות פחות מבוקשות עכשיו, פורד מעדיפים למכור איזה ג'יפון מזהם במקום פוקוס ספורטיבית.

בארה"ב הרי בכלל הפסיקו למכור מכוניות ועברו רק לג'יפים וטנדרים.

 

רוצה לדעת מי מקבל את הקנס שהחברות משלמות?

ההודי המוזר הזה הוא מי שהמציא את ה e-mail, בחור די חכם.

הוא מסביר לאיפה הולך הקנס שחברות מזהמות משלמות (לא איפה שאתה חושב)

 

 

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, פבל כתב:

אף אחד לא מגביל אף אחד בכלום. אומרים להם "תייצרו מה שבא לכם, אבל אם אתם חורגים מרף כזה וכזה, תשלמו ככה וככה קנסות (כמו שבוקי אמר)".

אז הם מסתכלים על כלל הדגמים שהם מייצרים (כולל משאיות, וואנים, אוטובוסים וכו') ומחשבים את הכלכליות של כל דגם בכל תצורה עפ"י נתוני מכירות. 

מה שיוצא בפועל הוא שמשאיות עדיין שווה לייצר בתצורה הנוכחית כי זה (כולל הקנסות) זול יותר או שמוכנים לשלם על זה יותר, והוט האצ'ים לא. 

אבל אל דאגה - אני לא מכיר יצרן אחד שאמר שהוא יפסיק את שיווק הדגמים הספורטיביים שאנחנו מכירים, ולא ציין שהוא יציג גרסאות חשמליות/היברידיות בהקדם. ההכרזות האלה הן פשוט הרבה יותר יעילות ביצירת כותרות ושיח ציבורי. אם תגיד שאתה "מפסיק ייצור של דגם ספורטיבי", אתה יוצר שיח, ואז ידברו עלייך שוב כשתכריז שאתה "מחזיר לתחיה" מותג או שם דגם או סתם מציג דגם ספורטיבי חשמלי. מאידך - אם תוציא הודעה על כך ש"הדור הבא של X" יהיה חשמלי/היברידי - בתסריט הכי טוב ידברו עליך פעם אחת.  

 

אוקיי תודה לך ולאחרים על ההסבר של איך העניין עובד, חבל שמכל השיטה המסובכת הזאת יוצא שדווקא רכבי ספורט נישתיים נדפקים.

 

בקשר למה שאמרת שכולם יוציאו רכבים היברידיים/חשמליים ספורטיביים, אותי אישית זה לא מנחם, מרגיש לי שזה כבר יהיה שנמוך, במיוחד שלא יבואו עם תיבה ידנית, וכן ברור לי שתיבה ידנית היתה אמורה להיעלם במוקדם או במאוחר אבל אין ספק שרגולציית הזיהום מאיצה תהליך שהיה צריך לקרות נגיד תוך 15 שנה להתהליך של 5 שנים וזה מבאס.

 

לפני 2 שעות, Pecan כתב:

לשמחתנו המכוניות הטובות, המוצלחות, המענגות והכיפיות כבר יוצרו והן קיימות בעולמנו. ורכבים בעלי VFM גבוה כמו ה208GTI שהיום יורדים מפסי היצור, יהיו זמינות בידי חובבי הרכב ככל שהשנים יעברו

 

 

תוך 5 שנים ב 2025 נגיד מה בדיוק יהיה המצב של האקזמפלרים האלה? ה 208, ה 308 וכל ההוא האצ׳ למיניהן יהיו שחוטות, גם מבחינת קילומטראז׳ וגם מבחינת ההתעללות שהן עברו במשך הזמן הזה.

 

לפעמים בא לך לקנות רכב במצב יחסית חדש ולהנות ממנו, לא להריץ פרויקט אחזקה מפואר.

 

לפני 33 דקות, farkash7 כתב:

כפי שפבל ובוקי ציינו מדובר בחישוב קר. אני מהמר על תיכנון לינארי...

בכל מקרה תסתכלו על זה כך, ברגע שכמות החשמליות עולה כל החישוב משתנה. יכול להיות שבעתיד יהיו רק חשמליות והוטהצ'ים לוגמות בנזין למשוגעים. אף אחד לא יקנה משפחתית בנזין.

 

מאחורי זה אני אולי עוד איכשהו יכול לעמוד :)

 

לפני 27 דקות, פבל כתב:

האמת היא שתסריט כזה בכלל לא יפתיע אותי. 

אני מניח כמובן שיצרני מיינסטרים לא יטרחו להחזיק קווי ייצור וחלפים ייעודיים למכוניות מונעות בנזין, אבל לא מן הנמנע שבעתיד כל עניין זיהום האוויר מתחבורה כבר יהיה כל כך נון אישיו, שכל המגבלות פשוט ייעלמו לחלוטין (בטח בכפוף לכל מיני הגבלות אחרות כמו היקפי ייצור וכו') ויצוצו חברות קטנות ונישתיות שייצרו כל מיני דמוי-קליאו עם מנוע V8 או כמו-מיאטות עם 1000 כ"ס שנוכל לגרור על גרר אוטונומי למסלול האהוב עלינו ולתת שם בגז. 

 

אח.... אלה יהיו הימים...

 

לדעתי הימים יהיו יותר רעים לא יותר טובים, ככל שהכל יהיה יותר אוטונומי וחשמלי ככה לדעתי משהו מהחוויה יאבד יותר ויותר.

 

חוץ מזה חלק מהכיף של להחזיק רכב, ספורט או לא ספורט, זה גם הנסיעות דיילי שלך, לעבור באיזה כביש מעניין ולהנות קצת, לא הכל זה מסלול בשיא האטרף, ברגע שהדיילי כבר לא יהיה רלוונטי ככה חלק גדול מהתחביב יצטמצם בטירוף ויהיה נישתי ברמה שהוא כבר שולי מאוד. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת לא מבין את הבכי על מות מנוע הבעירה הפנימית.

צליל? זאת הבעיה?

יש היום מערכות שמע שמחוברות למחשב המנוע שמשמיעות כל צליל מנוע שתבחרו.

מי שנסע ברכב חשמלי חזק צריך להזיל ריר בגלל ההמתנה לעולם של מנועי חשמל.

אני לא מכיר שום יתרון למנוע בעירה פנימית על מנוע חשמלי (באותו הספק).

 

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתבאס בעיקר על ידי התאוצה של הגיר הידני שמגיעה ביחד עם זה.

 

חוץ מזה מערכות שמע זה מגוחך, וכן ידוע לי שיש מקרים גם של מנועי בנזין שהיצרנים משתמשים בסאונד כדי להעצים את הרעש (וגם זה בגלל תקנות הזיהום שגורמות לכך שהרעש מסורס), אבל ברוב המקרים זה לא קורה במידה והמנוע מייצר רעש מספיק טוב.

 

עם חשמל זה ברור שהסאונד הולך קפוט, למי שסאונד זה אלמנט חשוב עבורו ולא בא לו שאיזה ספיקר יצרח עליו אז כן, זה מבאס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורון אל תהיה כל כך שלילי. לא יהיה ריח של דלק ורעש, אבל בהחלט יהיה כיף מסוג אחר.
אני לא בעלים של רכב חשמלי, אבל מעט חברי הפורום שיש כאן ויש להם טסלות מאוד מרוצים מהרכב ומהתחושה הספורטיבית שהוא מעביר.

אני מניח שאפשר להקביל את ההרגשה של תאוצה פסיכית בלי רעש ואחיזת על לרכבת הרים ממש טובה.

  • מבאס 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר היום עניין הסאונד נדפק לגמרי. אמ 2 קומפ נשמעת תחת, פרארי המחליפה של 488 נשמעת כמו קורולה, וזה רק יילך ויחמיר. ולא, סאונד מזויף מהספיקרים לא נשמע טוב. וכן סאונד זה חלק ענק מהעניין. כשאתה נוסע לסופר ליד הבית, כיף מנהיגה כנראה לא יהיה לך. אבל לשמוע את השאגה של המנוע, את הבאס בטורים נמוכים, את הגרגור, הפיצוצים הקטנים - זה מה שעושה פאן. תן רכב פי 2 מהיר משלי בלי כל הסאונד, אני איהנה ממנו הרבה פחות. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שלא. אמרתי שכולנו נתרגל לכיף מסוג אחר.
תשמור לך רכב לוגם בנזין ומעניין. בעתיד תוכל לנהוג בו כנראה רק במסלול סגור, ואתה תקבל שלל הקנטות מכל אלו שעכשיו הם טבעונים והפכו להיות גרטונים (מלשון גרטות). הלפלפים האלה הולכים לנקב לך את הצמיגים בלילה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שלחלקכם לא יצא לנהוג על מכוניות חשמליות חזקות (לא רנו זואי, כן?). הן מאיצות במהירויות שמכוניות בנזין יכולות רק לחלום עליהן. והרעש שהן מפיקות הוא אמנם שונה,  אבל יש לו גם קטע מאוד נחמד. לא, זה לא נשמע כמו V8 מגרגר ונוהם, אבל זה גם לא בדיוק בלנדר מוט. אם כבר, אני מעדיף את הסאונד של מנוע חשמלי חזק מאשר של מנוע בנזין קטן ומעפן.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על etron וגם על פרארי. נכון, החשמל חזק. מאוד חזק. אבל....זה מלאכותי.

לגבי הטבעונים שציינו, אכן, נהיגה ברכב עם מנוע בעירה פנימית יהיה מוזר כמו אנשים שמעשנים במסעדה.

זה פשוט יהיה לא מקובל ותרגיש שזה לא רצוי.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לא יהיה גיר ידני! חלק ענקי מהמעורבות והחיבור שבנהיגה הולך ללכת. אני חושב שכל החוויה תהיה יותר סטרילית ותרגיש קרוב יותר למשחק וידאו מאשר לנהיגה כמו שגדלתם עליה.

 

יהיו כאלה שיהנו מזה וימצאו את הנקודות החיוביות שבזה, אבל עבור אחרים רבים זה יהיה מבאס ברמות.

 

אגב זה היה פחות מפריע לי אם זה היה תהליך טבעי שבו השוק הולך לכיוון הזה, גם אם זה פחות מוצא חן בעיניי, הקטע הוא שהתקנות האלה דוחפות את זה בכל הכוח וזה כבר יותר נכפה על השוק מאשר שהשוק בוחר בזה.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוק בוחר תמיד בדבר אחד - כסף. השוק בחיים לא היה משקיע מרצון בפיתוח מנועים מתוחכמים, יקרים ופחות מזהמים.
הוא היה לוקח את אותו בלוק מנוע שהוא השתמש בו 20 שנה משפר קצת פה קצת שם וממשיך הלאה.
הוא היה לוקח את אותו מנוע/גנרטור דיזל שבשוק כבר 20 שנה, מגדיל קצת את הטורבו וממשיך איתו הלאה.

לפעמים אי אפשר לתת לשוק לבחור.

הזכרת את התיבה הידנית? שם דווקא נתנו לשוק לבחור, מסתבר שאף אחד לא רוצה אותה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוק בוחר תמיד בדבר אחד - כסף. ואם אפשר לעשות כסף מחסכון בדלק אז זה מה שהשוק יעשה
כשהיה משבר דלק בארצות הברית בשנות ה70 היצרנים עברו לייצר מכוניות חסכוניות יותר כי זה מה שהשוק ביקש
טויוטה יצרו את הפריוס לא בגלל רגולציה אלה כי הם זיהו ביקוש למכוניות חסכוניות וידידותיות לסביבה

לגבי התיבה הידנית, בפעם האחרונה שבדקתי רוב אירופה עדיין בוחרת בגיר ידני

  • אהבתי 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, Doron_Z כתב:

גם לא יהיה גיר ידני! חלק ענקי מהמעורבות והחיבור שבנהיגה הולך ללכת. אני חושב שכל החוויה תהיה יותר סטרילית ותרגיש קרוב יותר למשחק וידאו מאשר לנהיגה כמו שגדלתם עליה

 

רציתי להגיב על זה, אבל זה כבר הפך לחלק כל כך בלתי נפרד מנהיגה ששכחתי. גיר ידני כבר היום הפך לדבר נדיר מאוד, ובחמש שנים האחרונות נהגתי אולי על 4-5 מכוניות ידניות ורק חצי מהן היו ספורטיביות. ככל שעולים בהספקים ובביצועים, כך גם יש פחות ופחות גירים ידניים כי הם פשוט איטיים מדי ופוגמים בביצועים. 

לגבי שאר המעורבות והחיבור - באמת שאין שום הבדל בין מכונית עם מנוע בנזין לבין אחת עם מנוע חשמלי. מניסיון. גם מכוניות עם מנועי בנזין היום מרגישות מנותקות, מלאכותיות וסטריליות עם הגאים אילמים וכל כך הרבה בידוד שלא תדע שאיבדת אחיזה עד שתצטרך לקלף את האוטו מעץ.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, farkash7 כתב:

השוק בוחר תמיד בדבר אחד - כסף. השוק בחיים לא היה משקיע מרצון בפיתוח מנועים מתוחכמים, יקרים ופחות מזהמים.
הוא היה לוקח את אותו בלוק מנוע שהוא השתמש בו 20 שנה משפר קצת פה קצת שם וממשיך הלאה.
הוא היה לוקח את אותו מנוע/גנרטור דיזל שבשוק כבר 20 שנה, מגדיל קצת את הטורבו וממשיך איתו הלאה.

לפעמים אי אפשר לתת לשוק לבחור.

הזכרת את התיבה הידנית? שם דווקא נתנו לשוק לבחור, מסתבר שאף אחד לא רוצה אותה.

 

במקרה הזה, גם ללא תקנות שכאלה, בסוף השוק היה עובר לחשמלי, רק שזה היה לוקח יותר זמן, אבל ברור שמבחינת המיינסטרים זה העתיד, ברגע שתתן להם את הפריסה ומחירים שמקבילים למה שהם רגילים לשלם הם שם ואז המעבר יהיה הדרגתי אבל יקרה.

 

בעניין התיבה הידנית, זה גם תהליך שהיה אמור להיות איטי יותר אם לא היה נכפה מבחוץ, היא עדיין נוכחת מאוד ועדיין רבים רוצים בה במיוחד בשוק המכוניות החמות והספורט וברכבים זולים.

 

 מאמין שבסוף אתה צודק והיו מייצרים פחות ופחות ממנה באופן טבעי אבל הקור הכבד של חובבי הרכב היו מחזיקים אותה עוד לא מעט זמן בסביבה, אפשר לראות את זה גם היום עם יצרניות כמו פורשה שמביאות אופציות ידניות מעולות ולפעמים אפילו יחידות רק בגלל שהקהל הנלהב מושך לשם.

 

אפילו אסטון מרטין נאלצה עכשיו להכניס לרכב על שלהם תיבה ידנית בגלל דרישת קהל (ותסכים איתי שזה ז׳אנר שכבר מזמן עבר לתיבות רובוטיות כי כולו מתבסס קודם כל על טהרת הביצועים)

 

אבל, אם תקנות חיצוניות כופות על כולם היברידי וחשמלי אז מן הסתם התיבות האלה ייעלמו ולא בגלל שלא בחרו בהן אלא כי כוח חיצוני דחף אותן החוצה ביחד עם מנוע הבנזין.

 

בסוף תהליך טבעי שהיה צריך לקחת עוד לא מעט זמן מואץ בצורה מלאכותית.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...