Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
קסדה זה חובה באתרים מסויימים, לא באחרים.

קסדה זה ללא ספק האופנה אבל אפשר לנהל דיון שלם עד כמה היא נדרשת או עוזרת, בטח בשביל מתחילים.

לרוץ לקנות אביזר לא זול בשביל 4 ימים כשאולי לא תחזור לגלוש לעולם?

קסדה זה לא אופנה, זה אביזר בטיחות ששומר על החלק הכי חשוב בגוף שלך. הדיון שאתה חושב שאפשר לנהל מקביל לדיון על תרומתה של חגורת בטיחות כשלא מתכננים לנסוע מהר.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
בהחלט הוא אולי לא יחזור לגלוש לעולם אחרי שבביש מזל הוא יפול פעם אחת לא כמו שצריך ויחטוף גוש קרח בראש.

 

בביש מזל גם עלול ליפול עליו מתאבד שקפץ מבנין.

גולשים מתחילים לא מתפגרים בהמוניהם מפגיעות ראש, הם גולשים לאט באיזורים תחומים.

 

קסדה זה לא אופנה, זה אביזר בטיחות ששומר על החלק הכי חשוב בגוף שלך. הדיון שאתה חושב שאפשר לנהל מקביל לדיון על תרומתה של חגורת בטיחות כשלא מתכננים לנסוע מהר.

 

על תרומתה של קסדה בסקי יש מחקרים שמראים שיעילותה מוגבלת למהירות נמוכה, כך שלגולשים מהירים היא לא מספיקה, ואצל גולשים איטיים הסיכוי שהיא תבוא לידי ביטוי נמוך. אז כן, יש דיון, והוא מקצועי, ולא רק זורק ססמאות.

וגם על חגורת הביטחות היו דיונים, וגם הם היו לגיטימיים. וגם לה יש את המגבלות והחסרונות שלה (מנגונים פחות יעילים בפיתוח הראשוני, סיכון לילדים (לפני שפיתחו את מושבי הבטיחות) סיכון לאנשים נמוכים, סיכון לנשים בהריון, סיכון במקרה של התלקחות ועוד), רק שאחרי דיון מקצועי ומדעי התברר שיתרונותיה עולים על חסרונותיה.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

אפשר לינק למחקרים האלה? כי לפי מה שאתה אומר, אין שום סיבה למתחרי הסקי האלפיני להשתמש בקסדות. ותזכור שגולש איטי תמיד יכול להיתקל בגולש מהיר.

פורסם

זה הגיון בריא.

מן הסתם במהירות גבוהה יעילות של קסדה יורדת, כמו שמערכות הבטיחות ברכב לא יעזרו לך אם תסע ב 200 קמ"ש לתוך קיר.

אבל לא צריך מחקרים כדי להבין לבד שאם נופלים על עצם קשה, עדיף שתפגוש אותו קסדה מאשר הגולגולת.

פורסם
בהחלט הוא אולי לא יחזור לגלוש לעולם אחרי שבביש מזל הוא יפול פעם אחת לא כמו שצריך ויחטוף גוש קרח בראש.
אתה גם יכול לחטוף גוש רצפה בראש ואתה לא הולך עם קסדה בבית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

?!?

אני גם יכול לקבל מכה בשיניים מהידית של עגלת הסופר, אבל אני לא שם עליה כרית אוויר, האם זה משליך על זה שצריך לוותר על אמצעי הבטיחות ברכבים?

הסיכוי ליפול בזמן שקשורים למגלשים ונעים על משטח שהם מחליקים עליו בסביבה המונית הוא יותר גבוה מצעידה נינוחה עם גרביים בסלון.

זה הולך ומדרדר. אני פורש.

מי שלא מבין שצריך קסדה, שיהיה לו בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי bobi
פורסם
אפשר לינק למחקרים האלה? כי לפי מה שאתה אומר, אין שום סיבה למתחרי הסקי האלפיני להשתמש בקסדות. ותזכור שגולש איטי תמיד יכול להיתקל בגולש מהיר.

 

הם פורסמו פה בעבר, לצערי לא אוכל לחפשם כרגע.

אתה גם מניח שקסדות מקצועיות זהות לאלה של העמך, זה לא בטוח. וגם אם כן, מי שעוסק באקסטרים כל הזמן ימגן את עצמו ככל שניתן, כי לא כל הפגיעות הן במהירות שיא, רק שהוא עוסק בספורט כעבודה, יום יום, כך שסטטיסטית סיכויו להפגע פגיעה כלשהי, לאו דווקא במהירות גבוהה, גדול מאשר של גולש מתחיל בניסוי ראשון ל-3 ימים.

פורסם

את כל מה שאתה כותב אפשר להגיד על חגורת בטיחות ולמרות זאת אני בטוח שאתה משתמש בה. אני רוצה לראות מחקר שהמסקנה שלו היא מה שכתבת: "

יעילותה מוגבלת למהירות נמוכה, כך שלגולשים מהירים היא לא מספיקה, ואצל גולשים איטיים הסיכוי שהיא תבוא לידי ביטוי נמוך."

פורסם

לא נכון.

היעילות של חגורת הבטיחות בכל מהירות מוכחת ותרומתה לבטיחות קריטית, ועוד יותר בשילוב עם כריות אוויר

 

השימוש בקסדות בסקי עלה בעשור האחרון בעשרות אחוזים. אחוז פגיעות הראש החמורות לא השתנה.

 

הסיכוי לפגיעת ראש במתחילים בסקי היא מאוד נמוכה. החלקה באמבטיה, לעומת זאת, יותר סבירה ויותר קטלנית.

תתמגן בהתאם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אשמח לראות את הנתונים שמאחורי:

- אחוז פגיעות הראש החמורות לא השתנה

- הסיכוי לפגיעת ראש במתחילים בסקי מאוד נמוכה (פחות מהחלקה באמבטיה)

פורסם

תעשה חיפוש בגוגל.

https://www.telegraph.co.uk/travel/ski/news/research-shows-ski-helmets-do-not-prevent-concussion/

 

https://www.nytimes.com/2014/01/01/sports/on-slopes-rise-in-helmet-use-but-no-decline-in-brain-injuries.html

 

https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm6022a1.htm

 

יש מלא.

 

עכשיו, ברור שיותר בטוח עם קסדה מאשר בלי, כמו שברור שעדיף להיות בתאונה ברכב גדול יותר עם ציון בטיחות עדיף.

עדיין אנשים נוהגים במכוניות קטנות. עניין של עלות מול תועלת.

 

עדיף להיות בסקי עם מגן גב, צוואר וברכיים.

 

אני גם אמליץ לא ללכת לאתר זול במזרח אירופה, אלא לאתר יקר במערבה, היכן ששירותי החילוץ והרפואה עדיפים

 

להימנע ממסלולי מתחילים שאין בהם אמצעי חסימה והאטה של גולשים שמגיעים ממעלה ההר במהירות.

 

לא לעשות סקי היכן שיש עצים במסלול. הם מגורמי המוות והתאונות הקשים ביותר

 

לא לעבור 25 קמ"ש, המהירות בה גם קסדה לא עוזרת במניעת פגיעת ראש (אפשר להגדיר

התראה בסלולרי)

 

אני לא חובש קסדה מאותה סיבה שאני לא חובש כובע.

חם לי.

לא נוח לי, אז לוקח את הסיכון. הסטטיסטיקה מדברת על 0.46% סיכוי לפגיעת ראש לכל אלף יציאות.

נראה לי סיכון סביר.

 

 

אני גם לא חובש קסדה ברכיבה לשם התניידות על אופניים בעיר. אני כן כשאני עושה כושר או רוכב שטח.

 

שכל אחד יעשה את החשבון שלו.

רק תזהר באמבטיה, זה הרבה יותר מסוכן ממה שאתה מתאר לעצמך.

 

https://www.nytimes.com/2011/08/16/health/research/16stats.html

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

יפה, בוא נעשה קריאה מבוקרת של הלינקים שהבאת. להלן הנקודות העיקריות של הלינק הראשון:

- כל המומחים מסכימים שקסדות עוזרות למנוע פציעות "skiers and snowboarders wearing helmets are better protected from head injury – and, more surprisingly, any other kind of injury – than those who don’t"

- המחקר מצא שקסדות לא עוזרות למנוע פציעות בסגנון זעזוע מוח: "while helmets gave significant protection against head injuries like gashes and bruises in an accident, the same wasn’t true for brain injuries like concussion"

- המחקר בוצע על ידי שאלון- לא על ידי מדידת המכה בפועל, כמו שעושים במבחני בטיחות לרכב למשל. אני טוען, כביקורת, שאולי קסדות לא עוזרות למנוע זעזוע מוח, אבל בהחלט יכול להיות שהן מקטינות את עוצמת המכה ומכאן את חומרת זעזוע המוח. זה לא נבדק. אנקדוטה אישית, בחופשת הסקי השלישית שלי נפלתי וככל הנראה קיבלתי מכה בראש (עם קסדה) שהביאה לאיבוד זיכרון טווח קצר למשך כרבע שעה. לא רוצה לדעת מה היה קורה אם הייתי בלי קסדה.

- נתון מעניין נוסף בכתבה, הסיכוי להיפצע גבוה יותר אם אתה בן פחות מ- 26 או מעל 50, ברמת מתחיל או בינונית וסנובורד. כמו כן, הפחות מנוסים נטו יותר לקבל מכה בראש: " the less skilled were more likely to hit their head in general".

- הסיכוי לקבל מכה בראש גבוה יותר אצל מי שהיה מעורב בהתנגשות ביחס למי שסתם נפל: "People involved in a collision were more likely to injure their head than those who just fell"

- אני מסיק משתי הנקודות האחרונות שקסדה מאוד חשובה גם למתחילים- גם סטטיסטית הם בקבוצת הסיכון, וגם הסיכוי להיות מעורב בהתנגשות לא ממש תלוי בך (ולפי דעתי יותר גבוה במסלולים כחולים עם הרבה תנועה של מתחילים שעדיין לא יודעים לשלוט טוב בסקי/בורד).

 

ועכשיו אחרי שעברנו על הלינק הראשון פתחתי את השני, שמפנה לאתר של Natioanl Ski Areas Association בארה"ב. העדכון האחרון לגבי שימוש בקסדות בספורט חורף באתר שלהם, מדצמבר 2019, די מייתר את כל הדיון פה...

לינק: http://www.nsaa.org/media/348395/helmet_fact_sheet_1920.pdf

- שיעור פציעות הראש הרציניות ירד מ- 4.2% ל- 3% בין 1995 ל- 2012 ביחס לסך הפציעות כשמסקנת החוקרים הייתה שככל שהשימוש בקסדות עלה ב- 10 השנים האחרונות כך היה שיפור דרמטי בשיעור הפציעות הרציניות, במיוחד זעזועי מוח. פה כן מוזכרת חומרת זעזוע המוח והמסקנה היא שקסדות מועילות מאוד, extremely effective, במניעת שברים בגולגולת ופציעות חיצוניות.

 

לגבי ההשוואה מול פציעה באמבטיה, לפי הנתונים שהבאת הסיכוי להיפצע באמבטיה הוא 96.4 ל- 100,000 איש בשנה, שזה אומר 0.0964%, וזה בלי לפלח לפי גילאים (ואז עבור בני 60 ומטה זה יירד משמעותית). לגבי תאונות סקי, הסטטיסטיקה שאני מצאתי היא 2-4 תאונות לכל 1,000 ימי גלישה. בהינתן ואנחנו עושים חופשה אחת בת 6 ימי גלישה בשנה, הסיכוי במונחים שנתיים הוא 1.2%-2.4%, גבוה פי לפחות 12.45 ביחס לתאונה באמבטיה. וזה, כאמור, בלי להתחשב בשיעור תאונות האמבטיה של שני 60 ומטה. גם הנתון שהבאת, 0.46%, גבוה פי 4.8.

לא נוח לי אמרו כמובן גם על חגורת בטיחות ברכב.

 

p.s. מאיפה הנתון לגבי אי יעילות של הקסדה מעל 25 קמ"ש?

פורסם

בלי להתייחס לכל הנקודות, עדיין פגיעות ראש בסקי הן 3% מכלל הפגיעות. גם בהתחשב בכך שסה"כ כמות הפגיעות בעלייה (המהירות עולה, לא ניכנס כרגע למה), זה אחוז מאוד קטן, ככה שמוזר שאתה ממליץ על קסדה, אבל לא על מגן גב או הגנה לברך.

לגבי התנגשות, רק 7% מתאונות הסקי הן מהתנגשות, ומי שגולש ארבעה ימים לא יגיע למסלולים כחולים. לכן ההמלצה לאתר עם מדרונות נפרדים ומתאימים למתחילים. מקומות אלו מוגנים מגולשים שיגיעו במהירות במורד ההר.

 

בסופו של דבר הסיכוי לפגיעת ראש בסקי הוא קטן מאוד. לא משהו ששווה להשקיע עליו כסף. הרבה יותר חשוב, למשל, זה לגלוש במדינה מערבית, עם שירות רפואי עדיף ופינוי מוסק.

 

את העובדה שקיבלת מכה בראש בסקי כבר סיפרת, ואתה יכול לחזור לשרשור ההוא ולמצוא למה קסדות לא יעילות מעל 25 קמ"ש (או לחפש את הנתון לבד). יכול להיות שבלי קסדה התאונה היתה דווקא פחות חמורה, לך תדע.

אתה כן מציע לכל גולש לגלוש במגבלות היכולת שלו. מי שמתכנן לרדת ב-90 קמ"ש, לעשות שחורים ולעסוק באקסטרים... בוודאי, קסדה, מגן גוף, וכל הווג'ראס, ממש כדאי.

אם אתה כמוני, נשאר רחוק מהמקסימום מהירות שאתה מסוגל, לא מחפש לאתגר את עצמך, ולכן לא נופל, לא לשים קסדה זה לגמרי סביר.

 

לגבי הסיכוי בפגיעה באמבטיה לעומת סקי, פות"ש מתכנן לגלוש ארבעה ימים. להתקלח הוא מתקלח כל יום.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בלי להתייחס לכל הנקודות, עדיין פגיעות ראש בסקי הן 3% מכלל הפגיעות.

טעות. 3% מכלל הפגיעות הן פגיעות ראש רציניות- בהינתן ו- 84% (על פי המחקר) מהגולשים חובשים קסדה. אם אתה לא חובש קסדה, ה- 3% לא רלוונטי לגביך.

 

מוזר שאתה ממליץ על קסדה, אבל לא על מגן גב או הגנה לברך.

מי אמר שאני לא ממליץ עליהם? הדיון הנוכחי מתמקד בקסדות. חוץ מזה שקסדה, כמו חגורת בטיחות, היא אמצעי בטיחות שיש לגביו קונצנזוס ויש אתרים שמחייבים חבישת קסדה.

 

לגבי התנגשות, רק 7% מתאונות הסקי הן מהתנגשות, ומי שגולש ארבעה ימים לא יגיע למסלולים כחולים.

בבנסקו הוא בהחלט יגיע לכחולים.

 

בסופו של דבר הסיכוי לפגיעת ראש בסקי הוא קטן מאוד. לא משהו ששווה להשקיע עליו כסף.

הרוב המוחלט של אוכלוסיית הגולשים דה פקטו לא מסכימה איתך, ויש אתרים שמחייבים קסדות מתחת לגיל 18. אולי יותר סביר להניח שיש לך דיסוננס קוגנטיבי?

 

אם אתה כמוני, נשאר רחוק מהמקסימום מהירות שאתה מסוגל, לא מחפש לאתגר את עצמך, ולכן לא נופל, לא לשים קסדה זה לגמרי סביר.

אז אתה גולש רק מסלולים כחולים באיזי? ואיך החלטת שפות"ש הוא כמוך?

 

לגבי הסיכוי בפגיעה באמבטיה לעומתסקי, פות"ש מתכנן לגלוש ארבעה ימים. להתקלח הוא מתקלח כל יום.

 

הסטטיסטיקה היא פר שנה, לא פר מקלחת/יום גלישה.


×
×
  • תוכן חדש...