Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אי דיווח ירידת ערך


שימו לב! השרשור הזה בן 334 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום,

 

רכשתי לפני כשנה רכב מסוג מיצובישי אאוטלנדר משנת 2014 בעסקת טרייד אין.

לפני הרכישה עשיתי בדיקות מעמיקות ולאחר משא ומתן מפרך סגרנו על עסקה שיצאתי ממנה מרוצה.

לתדהמתי הרבה גיליתי במאגר המידע הביטוחי של הרכבים שלרכב יש ירידת ערך של 33% אחוז במצבר.

שתי תביעות שונות של 25 ו 8.5 אחוז בשתי תקופות שונות.

 

- בדקתי את הרכב במכון בדיקה לפני הרכישה ששם נאמר לי שהוחלף מכסה מנוע, דלת ימין אחורית, וכנף ימין אחורית .

כמו כן, נאמר לי במפורש כי אין ירידת ערך לרכב ולכן גם לא צוין בחוזה עניין שכזה.

 

- ליתר ביטחון וכאמצעי זהירות איתרתי את הבעלים הקודם של הרכב אשר אישר את ההחלפה עקב עץ שנפל.

- בדו"ח גילוי הנאות שקיבלתי מצוין כך : "נגרמו לרכב פגיעות כמפורט להלן : תיקוני פח, צבע, וחלקי מרכב שהוחלפו ברכב".

 

להלן השאלות שלי :

 

1. האם המוכר מחויב לציין שלרכב יש ירידת ערך משמעותית כזאת או שהאחריות להבין את המשמעויות של ההחלפה חלים על הרוכש ?

2. האם יש לי קייס לתביעה ?, אציין כי אכן ידעתי על החלקים שהוחלפו אך בשום שלב לא הובהר לי שמדובר בירידת ערך כזאת ?

 

תודה מראש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חוק מכירת רכב משומש (זכאות למידע וגילוי נאות) מאפשר לאדם שרכש רכב משומש לקבל את כל המידע על הרכב מכל מוסך שבו תוקן וכל מבטח שביטח את הרכב.

החוק מחייב את העוסקים במכירת רכב משומש למסור לקונה לפני הקנייה טופס גילוי המפרט את כל הפרטים המהותיים הרלוונטיים לעסקה. מסירת מידע חלקי או מטעה חושפת את המוכר לקנסות ולתביעות.

הנה לשון החוק. נושא ירידת ערך מוזכר שם באופן מפורש.

 

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Audi A3 Sportback 2.0 TFSI

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין מצב שלא קיימת ירידת ערך בגין החלפת כנף אחורית ( מולחמת ולא מחוברת עם ברגים ). אבל גם במקרה הזה אחוזי ירידת ערך גבוהים מאוד, אני לא מבין מדוע. העץ נפל נפל על הרכב? מה מצב הגג?

עושה רושם שהמכון "עובד" ביחד עם המגרש.

כמה שילמת על הרכב יחסית למחירון ( באחוזים )?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עם הרכב קיבלת טופס גילוי נאות? אם כן צלם אותו וצרף אחרי טישטוש פרטים מזהים

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה מוזר לי שטרייד אין רשמי של היבואן מוכר רכב עם ירידת ערך של 33% במחיר קרוב למחירון. לא הייתי מצפה לראות רכב כזה אצלם במגרש בכלל.

אולי באמת לא ידעו על גודל ירידת ערך, אבל זה לא אמור לעניין אותך.

באמת הוחלפו חלקי מרכב, אבל ירידת ערך פשוט לא הגיונית להחלפת חלקי מרכב.

פנית ל"כלמוביל" לקבל הסבר על פשר הדברים?

לדעתי, הם יהיו מוכנים לסגור את הסיפור בלי הרבה רעש, כי המוניטין כן חשוב להם.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
נושא ירידת ערך מוזכר שם באופן מפורש.

 

נושא ירידת הערך מופיע כחובה של המבטח. לא של כלמוביל.

 

נראה לי יותר מחדל של מכון הבדיקה שלא ציין פגיעות עם משמעות גבוהה אם עץ נפל על הרכב. אולי בדיקה של הרכב היום במכון בדיקה תראה הבדל משמעותי מול הבדיקה שאתה עשית לפני הרכישה.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
[ATTACH=CONFIG]523776[/ATTACH]

 

תוציא היסטוריה ביטוחית של הרכב (עלות סמלית), תפנה לכלמוביל עם ההיסטוריה וירידת הערך וטופס הגילוי הנאות.

היה ולא ירצו לפצות אותך בירידת הערך שהוסתרה מהגילוי הנאות תעבור לשלב מכתב רשמי עם דרישת תשלום.

לא עבד? תכמת את הנזק של ירידת הערך בשקלים ותגיש תביעה, פחות מ-33 אלף שקל תביעה קטנה (עדיף לך), מעל תביעה בבית משפט השלום.

 

כהערת צד - אם הנזק שלך הוא נניח 35 או אפילו 37 אלף שקל, עדיף לך להגיש תביעה על 33 אלף לבית משפט לתביעות קטנות, האגרה קטנה יותר ואין ייצוג של עורכי דין (עורך דין יעלה לך כסף, לכלמוביל יש כאלה שעובדים אצלם)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין לך הוכחה שכלמוביל ידעו שיש ירידת ערך והסתירו ממך אין לך סיכויים טובים, זה תלוי במצב רוח של השופט.

מקסימום תקבל את ההפרש באחוזים את ירידת הערך מהמחיר שקנית כי את השופט לא מעניין ירידת ערך מסחרית רק ירידת ערך של קביעת שמאי.

וגם בתביעה קטנה שאין ייצוג עורך דין כלמוביל ינסחו כתב הגנה מהצוות המשפטי שלהם שבו ינמקו טוב מאוד שאתה אשם שלא בדקת טוב את מצב הרכב או שכאשר לקחת את הרכב למכון בדיקה האחריות היא של מכון הבדיקה ולא של המגרש.

ככה זה שהחוק חסר שיניים והמגרשים מתחמקים מתשלום בבתי משפט של מאות מקרים כאלה-שיטת מצליח במיטבה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה (על פניה תיאורטית):

הטרייד אין בטוח ידע על ירידת הערך? אולי מי שמכר להם עבד עליהם?

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי שהעסק שלו הוא קנייה ומכירת מכוניות, כנראה דיי גרוע אם הוא לא ידע על ירידת הערך.

וזה לא שוק בבועה - מי שגרוע לא שורד לאורך זמן.

 

למה אני מתכוון? נניח שהטרייד לא יודע על ירידות הערך (לא במקרה אחד, אלא כהתנהלות של החברה), קונה רכבים עם ירידת ערך של 33% במחיר מחירון פחות נניח 10% (כי בד"כ כשאתה מוכר לטרייד אין הם קונים במחיר מתחת למחירון), ז"א שהם שילמו על הרכב 23% יותר מהשווי שלו, עכשיו נניח ובחלק מהמקרים אותה ירידת ערך מתגלה ותובעים אותם, ונפסק שהם צריכים להחזיר לקונה את אותם 33% ירידת ערך, יצא הפסידו את אותם 23% בלי לדבר על עלות האופרציה עצמה, משכורות וכו'.

חברה שההתנהלות הכלכלית שלה כוללת הפסדים כאלה כעניין שבשגרה לא שורדת נקודה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חברה קונה רכב משומש ב 15% הפחתה מהמחירון , לא בודקת לעומק את הרכב ומוכרת במחירון.

על 100 קונים 5 מתחילים לחפור אחרי שקנו ומוצאים ירידת ערך.

גם אם החברה תשלם להם את ההפרש, עדיין היא ברווח.

במקרה המדובר הרכב עבר בדיקה ולא נמצאו תאונות שבדרך כלל גורמות לירידת ערך כזאת.

אני עדיין לא מבין איך החלפת כנף אחורית הורידה 25%.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר בירורים והתייעצויות מול עו"ד והמועצה לזכויות הצרכן המסקנה החד משמעית היא שהאחריות היא של הסוחר.

כמי שמוכר ומשווק סחורה מסויימת חלה עליך החובה להכיר לעומק את הסחורה שאתה מוכר,ולדווח על כל מידע רלוונטי ובעל חשיבות.

הסוחר הוא זה שיתחשבן עם מכון הבדיקה שהטעה אותו בעת הרכישה שלהם. כלומר, יכולתי לרכוש את הרכב גם בלי הבדיקה במכון וזו עדיין הייתה הטעיה.

עריכה אחרונה על ידי samadela
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק טוב את הנתונים שיש לך , לפני שאתה מתחיל לתבוע ולשלוח מכתבים.

 

יש לי הרגשה שאתה מסתכל על עלות התיקון ביחס למחיר הרכב ולא לאחוזי ירידת הערך.

תיאור התיקונים מתאים לעלות 2 תיקונים של 25% ו 8%.

פשוט ירידת ערך כל כך גבוהה זה אומר שהתיקון היה גם אמור להיות על גבול אובדן כהלכה..

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 334 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...