Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2821 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אתמול הייתי בטיול שטח (דאסטר דיזל 4X4) , עלינו עליה לא כ"כ קשה אבל דיי ארוכה הייתי עם 4 חברים ברכב וכיביתי לפני העליה את המזגן מתוך מחשבה שלא לאמץ את המנוע , תוך כדי הטיפוס לקראת הסוף המד חום(אביזר שמתחבר לשקע OBD) טיפס מ 80 מעלות לאזור 95 ולא נדלקה נורה או משהו דומה (חייב לציין שכבר חודשיים ויותר אני נוסע עם המד המעולה הזה וה base line של הרכב הוא 80 מעלות בשטח אתגרי וגם בכביש - בדיעבד רק עם מזגן פועל !) ופתאום קפיצה משמעותית בטמפ' מאד הרתיע אותי .

שורה תחתונה ברגע שהמזגן עובד המאורר נכנס לפעולה והטמפ' קבועה ויציבה באזור ה 80 מעלות ללא מזגן בנסיעה איטית מאומצת החום מטפס ל 90 וצפונה ללא הפעלת המאורר .

הייתי במוסך של דאציה החשמלאי אמר שמ 99 מעלות המאורר יכנס לפעולה האם זה הגיוני

(לדאציה מנוע טורבו דיזל 1.5 של רנו פלואנס)

קראתי קצת באינטרנט ורשום שהמנוע לא צריך לעבור את ה 90 מעלות עבודה

האם ב99 מעלות לא נגרם נזק לריכיבי המנוע

האם כדאי לעשות משהו פרואקטיבית כמו להחליף יוניט חום/תרמוסטט ?

כל הנתיכים נבדקו והכל תקין

איזה בדיקה פשוטה ניתן לעשות כדי לוודא שהכל תקין ? שמעתי על לשפוך מיים רותחים על התרמוסטט ולראות אם נפתח ...

איך עושים את זה ?

תודה מראש

עריכה אחרונה על ידי shimiefr
פורסם

אתה רגיל ל80 כי כאשר המזגן דולק הונטה פועלת, לרוב גם על מהירות מאוורר גבוהה, מה שמחזיק את המנוע בתחום הנמוך של הטמפרטורה למרות שאין לזה צורך מבחינת המנוע עצמו.

90 היא טמפרטורה נמוכה למדי ואין מה להתרגש ממנה. מהירות מאוורר נמוכה מתחילה אצלך כניראה ב99 והגבוהה נכנסת מעל 100 (כניראה באיזור 109). כך שכל עוד לא הגעת אל מעל התחום של המהירות מאוורר הגבוהה אין לך מה להתרגש, הכל תקין

יום טוב גם לך

פורסם

מה שאתה מתאר תקין לגמרי. ככה זה עובד בכל רכב, תארת פעולה תקינה של המערכת.

מערכת קירור לא פועלת בטמפרטורה קבועה, יש תחום של כ 20-25 מעלות שהוא תקין, משחק בתוך התחום הזה הוא לפי העומס על המנוע ומהירות הנסיעה.

 

 

כמו שהסביר יגאל, מאוורר שפועל כל עוד המזגן דולק, מחזיק את הטמפרטורה קרוב לתחילת התחום - תחילת פתיחה של הטרמוסטט. ללא מזגן המערכת עובדת בכל התחום.

 

כל מה שבתחום שבין תחילת פתיחת הטרמוסטט (נאמר 82 מעלות) לבין הפעלת המהירות הגבוהה של המאוורר (נאמר 105-107 מעלות) תקין.

 

 

פורסם
אתה רגיל ל80 כי כאשר המזגן דולק הונטה פועלת, לרוב גם על מהירות מאוורר גבוהה, מה שמחזיק את המנוע בתחום הנמוך של הטמפרטורה למרות שאין לזה צורך מבחינת המנוע עצמו.

90 היא טמפרטורה נמוכה למדי ואין מה להתרגש ממנה. מהירות מאוורר נמוכה מתחילה אצלך כניראה ב99 והגבוהה נכנסת מעל 100 (כניראה באיזור 109). כך שכל עוד לא הגעת אל מעל התחום של המהירות מאוורר הגבוהה אין לך מה להתרגש, הכל תקין

 

תודה יגאל !!! איזה פורום נהדר !!!

אגב מעל 90 מעלות לדיזל זה טמפרטורה נמוכה לעומת זאת בבנזין זה כבר נחשב חם ?

כי באתרים מחול רשום שמעל 90 מעלות זה כבר לא בריא למנוע משער שהתכוונו למנועי בנזין ...?

פורסם
תודה יגאל !!! איזה פורום נהדר !!!

אגב מעל 90 מעלות לדיזל זה טמפרטורה נמוכה לעומת זאת בבנזין זה כבר נחשב חם ?

כי באתרים מחול רשום שמעל 90 מעלות זה כבר לא בריא למנוע משער שהתכוונו למנועי בנזין ...?

אין הבדלים מהותיים בין בנזין לדיזל בהקשר הזה. לא יודע מה קראת ובאיזה הקשר זה נאמר.

יום טוב גם לך

פורסם

אשמח לדעת באיזה אתרים בחו"ל קראת את הנתונים הללו.

יונדאי סונטה 2000 | פורד מונדאו 2010 | מיצובישי גרנדיס 2005 | שברולט אפלנדר 2007

בתאריך 1.8.2021 בשעה 17:55, m3x7r3m3 כתב:

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

 

פורסם

בדאסטר אין מחוון טמפרטורה בלוח שעונים אבל במכומיות שיש, היום כבר אפשר לאמור אצל כל היצרנים הוא לא משקף את הטמפרטורה האמיתית אלא מראה קבוע 90 מעלות, כל עוד טמפ' נוזל קירור בין 70 ל 110 בערך.

 

בגלל זה אנשים חושבים שטמפ' אמיתית צריכה להיות תמיד 90 מעלות.

 

 

פורסם
בדאסטר אין מחוון טמפרטורה בלוח שעונים אבל במכומיות שיש, היום כבר אפשר לאמור אצל כל היצרנים הוא לא משקף את הטמפרטורה האמיתית אלא מראה קבוע 90 מעלות, כל עוד טמפ' נוזל קירור בין 70 ל 110 בערך.

 

בגלל זה אנשים חושבים שטמפ' אמיתית צריכה להיות תמיד 90 מעלות.

IMG_20180904_165526.jpg

 

זה עושה את העבודה היטב ! ברמת המעלה

פורסם
[ATTACH=CONFIG]509989[/ATTACH]

 

לא זוכר את האתר אבל זה מה שגזרתי אז כדי לשלוח לחבר

בפוסט הזה מדברים על החיווי בלוח השעונים ולא על טמפרטורת מנוע אמיתית. כפי שבוקי הסביר מרבית היצרנים כבר מזמן לא מראים טמפרטורה אמיתית בלוח המחוונים ובזמן האחרון ויתרו על שעון חום לגמרי מכיוון שממילא התצוגה שלו כמעט בינארית.

 

אפשר קישור למסך הזה שהוספת?

יום טוב גם לך

פורסם

אוסיף רק שעד לפני שנתיים הייתה לי ברלינגו טורבו דיזל 2009, זה פחות או יותר הדגם האחרון של פיז'ו - סיטרואן שמציג טמפ' אמיתית בלוח שעונים. האוטו היה אצלי מאיך שיצא מהחברה ועד כמעט 350 אלף ק"מ. מהים הראשון הטמפרטורה הייתה מטיילת מ 82 מעלות בנסיעה רגילה עם מזגן ועד כ 107 מעלות בעליה תלולה ביום חם. ככה זה נשאר עד שהאוטו נמכר, כאמור זה תקין לגמרי.

 

 

עכשיו יש לי ברלינגו חדשה עם אותו מנוע כמו בישנה. אבל שעון טמפ' כבר "לא אמיתי". מראה 90 מעלות כל הזמן בכל המצבים הנ"ל. עם סורק שמראה את הטמפ' האמיתית רואים את אותם השינויים.

 

 

פורסם
בפוסט הזה מדברים על החיווי בלוח השעונים ולא על טמפרטורת מנוע אמיתית. כפי שבוקי הסביר מרבית היצרנים כבר מזמן לא מראים טמפרטורה אמיתית בלוח המחוונים ובזמן האחרון ויתרו על שעון חום לגמרי מכיוון שממילא התצוגה שלו כמעט בינארית.

 

אפשר קישור למסך הזה שהוספת?

 

 

https://www.aliexpress.com/item/Autool-Multi-Function-Car-OBD-Smart-Digital-Meter-Alarm-Fault-Code-Water-temperature-gauge-digital-voltage/32772243841.html

 

אחלה מוצר חובה בכל דאסטר שיורד לשטח !!!

×
×
  • תוכן חדש...