Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2903 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

לקראת ביצוע טיפול 150k.

 

אחד מהדברים שצריך לעשות זה החלפת נוזל בלמים,

 

הנחיות מיוחדות? להתעקש על החלפה מלאה? במידה וכן, כיצד לוודא שאכן זה קורה ולא מתבצעת החלפה חלקית?

 

תודה מראש.

פורסם

לא ענית לו על שום דבר, אז מה עדיף לחפש בגוגל או להספים? כי החלפה מלאה יכולה להיות החלפה מלאה בכוסית, כן?

ואין כאן מאמין או לא, צר לי לאכזב אותך אשרי כי במוסכים עושים איזה 10 סוגי תרגילים בהחלפת הנוזל ותתפלא, עובדים על אנשים ועוד איך - אין צורך להאמין, זה קורה אם לא מבינים מה מבקשים או מגיעים למקום חאפרי.

 

בכל מקרה, לשאלת פותח השרשור:

 

1. החלפה מלאה בדרך כלל מתבצעת כאשר מסירים את כל ארבעת הגלגלים והרכב נמצא על הליפט

2. כאשר הגלגלים הוסרו, הניקוז נעשה מהפיטמות ניקוז של מערכת הבלמים, כפי שרואים כאן:

DiskBrakeBleederValve.jpg

 

pic02-orig.jpg

 

3. שיטות הניקוז הן שונות, יש כאלו שפותחים במקביל את כל הארבעה ונותנים לטפטף או כל מיני שיטות מוזרות כאלו ואחרות

 

4. בכללי, השיטה הנכונה זה או להחליף בעזרת משאבה המזרימה את הנוזל דרך המערכת מהכוסית בזמן שמחובר/ים לניפלים צינוריות לבקבוקים במקביל בכל הבלמים או בלם בלם, אחד אחד

 

5. לכל רכב יש את המפרט שלו וכמה המערכת מכילה מבחינת הכמות, לכן אם ברכב שלך יש לדוגמא, 0.8 ליטר? אז החלפה מלאה תהיה כאשר תחליף 0.8 ליטר נוזל.

לכן, אם לרכב שלך לפי הספר/המפרט או שבמוסך צריכים להגיד לך יש לדוגמא שוב, 0.8, תבקש להחליף 1 ליטר (תלוי בשיטת הגבייה שלהם כי גם ככה צריך לפתוח בקבוקון של ליטר או 2 של חצי למשל, אלה אם כן יש להם חבית פר ליטר)

 

6. ישנה חשיבות להחלפת כל הנוזל כיוון שהחוליה החלשה ביותר או גם אם החלפת רק חצי לדוגמא, עדיין יש לחות ו "מים" במערכת וזה מוריד את נקודות הרתיחה ולכן, מומלץ מאוד לבצע החלפה מלאה מדי שנתיים (הנוזל סופח לחות)

פורסם (נערך)

ראשית אחלה הסבר, רלוונטי גם בשבילי אז תודה רבה !

 

לא הייתי חותם על המשפט (המודגש) הזה, בטח גם אתה לא, אתה 'סוגר איתי חשבון' על תגובה אחרת שלא היתה לרוחך, אני לא מספים והכל בחיוך וברוח טובה.

 

ולעניין, אכן התאכזבתי לשמוע שגם בשביל החלפת נוזל פשוטה שעולה גרושים, מרמים היום (קורולה 2010)... בסד"ג כזה שצריך להדאיג את הבחור ולציין זאת בפניו ועל 'החלפה מלאה בכוסית' באמת לא שמעתי, אכן עבודה בעיניים.

 

מבלי להעליב, יש לי כמה זוגות תחתונים, בגיל של חלק מהגולשים בפורום ושמחזיקים רשיון נהיגה כמה שנים טובות (לא חטיאר אבל נקשר לדברים..), אז מיותר להסביר לי על קומבינות בענף הרכב, כאו בארץ הקומבינות ועל 'ספאם' בכלל, אני רק אזכיר לפות"ש, שמדובר בהליך פשוט ולא יקר.

 

ו...סליחה ! Automatic1 אם נפגעת מהתגובה 'ההיא', שבטח לא כוונה לגופך (מה שנקרא לגופו של גולש), אז תדע שבשום אופן לא התכוונתי לפגוע, רק הבעתי את דעתי, (ואין לי שום בעיה אם המערכת תמחק אותה לשביעות רצונך...) שולם שולם לעולם...:mm_yeah:

 

לא ענית לו על שום דבר, אז מה עדיף לחפש בגוגל או להספים? כי החלפה מלאה יכולה להיות החלפה מלאה בכוסית, כן?

ואין כאן מאמין או לא, צר לי לאכזב אותך אשרי כי במוסכים עושים איזה 10 סוגי תרגילים בהחלפת הנוזל ותתפלא, עובדים על אנשים ועוד איך - אין צורך להאמין, זה קורה אם לא מבינים מה מבקשים או מגיעים למקום חאפרי.

 

בכל מקרה, לשאלת פותח השרשור:

 

1. החלפה מלאה בדרך כלל מתבצעת כאשר מסירים את כל ארבעת הגלגלים והרכב נמצא על הליפט

2. כאשר הגלגלים הוסרו, הניקוז נעשה מהפיטמות ניקוז של מערכת הבלמים, כפי שרואים כאן:

 

3. שיטות הניקוז הן שונות, יש כאלו שפותחים במקביל את כל הארבעה ונותנים לטפטף או כל מיני שיטות מוזרות כאלו ואחרות

 

4. בכללי, השיטה הנכונה זה או להחליף בעזרת משאבה המזרימה את הנוזל דרך המערכת מהכוסית בזמן שמחובר/ים לניפלים צינוריות לבקבוקים במקביל בכל הבלמים או בלם בלם, אחד אחד

 

5. לכל רכב יש את המפרט שלו וכמה המערכת מכילה מבחינת הכמות, לכן אם ברכב שלך יש לדוגמא, 0.8 ליטר? אז החלפה מלאה תהיה כאשר תחליף 0.8 ליטר נוזל.

לכן, אם לרכב שלך לפי הספר/המפרט או שבמוסך צריכים להגיד לך יש לדוגמא שוב, 0.8, תבקש להחליף 1 ליטר (תלוי בשיטת הגבייה שלהם כי גם ככה צריך לפתוח בקבוקון של ליטר או 2 של חצי למשל, אלה אם כן יש להם חבית פר ליטר)

 

6. ישנה חשיבות להחלפת כל הנוזל כיוון שהחוליה החלשה ביותר או גם אם החלפת רק חצי לדוגמא, עדיין יש לחות ו "מים" במערכת וזה מוריד את נקודות הרתיחה ולכן, מומלץ מאוד לבצע החלפה מלאה מדי שנתיים (הנוזל סופח לחות)

עריכה אחרונה על ידי אשרי
פורסם

היי,

 

נאמר לי שהיום כבר לא מבצעים החלפות מלאות לגמרי כמו שציינתם אלא רק מנקזים את מה שקיים במיכל, מתוך חשש לאוויר שייכנס.

 

האם זה באמת הסטנדרנט?

פורסם
היי,

 

נאמר לי שהיום כבר לא מבצעים החלפות מלאות לגמרי כמו שציינתם אלא רק מנקזים את מה שקיים במיכל, מתוך חשש לאוויר שייכנס.

 

האם זה באמת הסטנדרנט?

 

שטות גמורה, שקר גס.

תגיד להם שיפתחו את הספרות רכב המקצועית או דרישת היצרן ואולי, לשם שינוי... יעבדו לפי הספר.

תגיד להם שיחזירו את רשיון המוסך שלהם, מחששות שלנו גם כן.

 

ברור שיש חשש כאשר יש לך עובדים עם ידיים שמאליות, לא משכילים (הנדסאי רכב) כי זה מה שאפשר לשלם... ואין כלים או ציוד מתאים ובנוסף להכל, גם הכשרה מתאימה אז הכל מסתדר והגיוני מאוד לפי התשובה שלהם.

פורסם
כן, מוזר נורא. דיברתי גם עם המרכזי, הם אכן מחליפים את הנוזל כמו שצריך. אז כמובן אטפל אצלם.

 

גם כאשר אתה מחליט לטפל אצלם תעמוד ותיסתכל הייטב שההחלפה נעשית באופן מלא על ידי משאבת וואקום יעודית. לא ממליץ לבצע את ההחלפה על ידי פימפום הדוושה מחשש שייגרם נזק למשאבה המרכזית ואל תתבייש לומר להם זאת. בסוף התהליך בצע כמה לחיצות טובות על הדוושה שהרכב מונע ותרגיש שהדוושה מיתקשה כמו שאתה רגיל אליה בגובה הנכון.

פורסם

האם המלצה ללחוץ כמה לחיצות טובות על הדוושה בסוף התהליך לא יכולה לגרום נזק למשאבה?

 

שואל כי אחרי שמחליפים רפידות ומחזירים את הקליפר פנימה ..

אז כמה לחיצות טובות בהחלט יכולות להתנהג כמו ניקוז בשיטת הפימפום

פורסם

שלום מאור,

אתה יכול להסביר ממה יכול להגרם נזק למשאבת הבלם המרכזית, אם מפמפמים ודואגים לשמור על מפלס הנוזל ?

 

גם כאשר אתה מחליט לטפל אצלם תעמוד ותיסתכל הייטב שההחלפה נעשית באופן מלא על ידי משאבת וואקום יעודית. לא ממליץ לבצע את ההחלפה על ידי פימפום הדוושה מחשש שייגרם נזק למשאבה המרכזית ואל תתבייש לומר להם זאת. בסוף התהליך בצע כמה לחיצות טובות על הדוושה שהרכב מונע ותרגיש שהדוושה מיתקשה כמו שאתה רגיל אליה בגובה הנכון.
פורסם

החשש הוא להגעת סוף מהלך הדוושה (עד הרצפה ממש), מומלץ להניח משהו שיגביל את מהלך הדוושה ולא תגיע איתה עד הרצפה בזמן הפמפום.

כל עוד מהלך הדוושה תקני, אין שום בעיה עם השיטה הזאת היות ותתפלא.. אתה בולם מאות אלפי פעמים לאורך חיי הרכב גם ככה.

פורסם
החשש הוא להגעת סוף מהלך הדוושה (עד הרצפה ממש), מומלץ להניח משהו שיגביל את מהלך הדוושה ולא תגיע איתה עד הרצפה בזמן הפמפום.

כל עוד מהלך הדוושה תקני, אין שום בעיה עם השיטה הזאת היות ותתפלא.. אתה בולם מאות אלפי פעמים לאורך חיי הרכב גם ככה.

 

נכון מאוד..אם הפימפום נעשה בחצאי מהלך הדוושה אין בעיה והבעיה היותר קשה היא ההתייאשות בניקוז בדרך הזו. למוסך אין זמן להתעסק בחצי מהלך ולכן אם הוא מחליט לפמפם הוא עושה מהלך מלא וזה הסיכון הגדול.

לגבי לחיצות עלמנת להצמיד רפידות לצלחת לאחר החלפת רפידות אז גם במיקרה כזה יש ללחוץ חצי מהלך כל פעם ולא מהלך שלם על מנת לא לגרום נזק למשאבת הבלם המרכזית.

×
×
  • תוכן חדש...