Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איפה הרווח של היבואנים ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2963 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
רווח של 40 אלף על כול רכב? או סביבות ה-40 אחוז רווח? לא רע לטעמי. לא רע בכלל.

 

זה רווח כול כך טוב, שאפילו יבואנים כושלים יחסית שמוכרים בקושי, לא בדיוק פושטים רגל.

 

*הכנסה.

מה עם מזגן וארנונה ושכ"ד ושכר ומלאי ופחת ורצון טוב ואירועים ללקוחות?

משכנתא זה קל

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כל עוד אף אחד לא יביא הוכחות על מחירי קניית רכבים של היבואנים מחו"ל, הדיון הזה מתעסק בניחושים פרועים, וספקולציות.

ולמען הסר ספק, שאף אחד לא יחשוב, גם בטעות, שמישהו חלילה מביא כסף מהבית כדי לממן את "החגיגת ההנחות המופלגת" שהיבואנים מממנים.

פורסם
אז שוב , איפה הרווח ?

 

טיפולים וחלפים.

ברגע שיש לך רכב של יצרן מסויים, אתה במידה רבה שבוי של השרות שלו.

 

וזה לא שמפסידים ממכירת מכוניות חדשות.

 

אם אתה רוצה לרדת לפרטים, יש יבואני רכב שהם חברות ציבוריות, וניתן לראות את הנתונים הכלכליים.

 

מהזיכרון, היה יבואן רכב אחד שאני זוכר שפשט רגל, יפנאוטו, וגם זה בגלל שהבעלים נקלע לקשיים (בשילוב קו מוצרים לא אטרקטיבי).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
כל עוד אף אחד לא יביא הוכחות על מחירי קניית רכבים של היבואנים מחו"ל, הדיון הזה מתעסק בניחושים פרועים, וספקולציות.

 

בבקשה: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4033461,00.html

 

היה בעבר גם דיון ענף בו נותחו דוחות בורסאים וניתן היה לקבל מושג טוב לגבי התמחור של רכבים. אם תבדוק מחירים של ליסינג 0 ק"מ בנוסף, אפשר לקבל מושג עוד טוב יותר (תניח שלא מוכרים בהפסד).

לבסוף, יצא לנו לדבר פה ושם עם יבואנים במהלך השנים... פחות או יותר יודעים.

 

אל תכתוב "פרוע וספוקלציות", כי זה שאתה לא יודע לא אומר שאחרים לא יודעים...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לכן לדעתי, על קיה סיד כזאת שמוכרים ללקוח ב-132 אלף, ליבואן - כולל המיסים, היא עולה בסביבות ה-90-92 אלף ואולי אפילו פחות. רווח של 40 אלף על כול רכב? או סביבות ה-40 אחוז רווח? לא רע לטעמי. לא רע בכלל.

 

זה לא רציני.

רווח לא בודקים על מוצר יחיד. זה כמו לנתח רווחיות של מסעדה לפי כמה עלו חומרי הגלם של מנה ספיציפית לעומת כמה שילם הסועד (בגלל זה אולי כ"כ הרבה מסעדות נסגרות...).

 

יבוא רכב זה עסק מורכב, ויש הרבה מאוד השקעה ועלויות מסביב. מדובר במערך לוגיסטי, לא במחסן באמזון. סתם כמה דברים לחשוב עליהם, עלויות של:

 

שילוח והובלה

אחסון

מכירה (שטחים ואנשים)

מלאי שלא נמכר (מה שמוכרים בסוף בזול)

שיווק

 

ועוד.

 

אני לא אומר שייבוא רכב זה עסק רע, להפך, זה עסק מצוין, אבל לא מסיבות פשוטות כאלו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בס"ד

 

אין ספק שסאגת תיבות ההילוכים (PSA,VW, FORD)+ליין מנועים בעייתי גם בחלק מהיצרנים הנ"ל, פרנס טוב טוב את היבואנים.

ולפני שאנשים יתחילו לכתוב דברים"הוחלף במסגרת אחריות יצרן", היבואן מפוצה ע"י היצרן על כל הדברים האלה.

בנוסף, כמו שכתבו מעלי, מחיר מופקע של חלפים (4 פלגים 112 ש"ח אצל היצן בחו"ל לעומת 560 בארץ).

תחברו את שני אלה, וכבר תבינו לאן הרוח נושבת.

ברכבי יןוקרה המרווח הוא הרבה יותר גדול (ראה ערך עלות רכב ביבוא אישי)

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

פורסם

אגב, סתם מתוך עניין,

 

ע"פ הכתבה הזאת :

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2903353

 

יבואנית "דלק רכב" ב-2015:

הרוויחה רווח נקי של 414 מיליון ש"ח ממכירה של 22,591 רכבים(3000 רכבי ב.אמ.וו+מיני, 2500 פורד, 17 אלף מאזדה)

משמע רווח נקי של 18,400 שקל פר רכב.

 

וע"פ הכתבה הזאת :

https://www.leasing-consultant.co.il/%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%9E%D7%94-%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%99/

 

חלק לא מבוטל של המכירות היו לליסינג(סביבות ה-50 אחוז מכלל המכירות, הרבה בגלל מאזדה). הנקודה החסרה באמת זה כמה רווח ממוצע הם עושים במכירות של ב.אמ.וו+ מיני. אחרי זה עם עוד קצת חפירות, יהיה אפשר לדעת בקירוב די מעניין כמה באמת עושים רווח נקי על קונה הפרטי של המשפחתיות שלהם

פורסם
בהחלט חישוב מוטעה, אבל לא שלי ;)

יש לך דוגמאות בקישורים שצירפו, כ-40 אלף שקלים רווח לרכב משפחתי ממוצע.

 

תצטט לי מהקישורים.

לא ראיתי שם שום נתון כזה... 8)

פורסם

זה לא שאין רווח ליבואנים , העניין שהרווח למדינה יותר גדול מהרווח של היבואן והיצרן גם יחד, וכמובן שזה יוצא מכיסו של הצרכן.

אנחנו במצב שאנחנו משלמים למדינה 100-120% מס על רכישת רכב, ועוד ממשיכים לשלם מדי שנה אגרה , וזה בלי להזכיר שכל תדלוק זה בעצם עוד כספי מס למדינה.

פורסם

המס הוא הרבה יותר נמוך מ-50% מהמחיר. המס מוטל על העלות של הרכב ליבואן ללא רווח (חוץ מהמע"מ שמוטל על הכל)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

http://www.mehoshav.co.il/2799/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%97%D7%93%D7%A9/

 

על פי המקור הזה ישנו 83% אחוז מס על הרכב ובנוסף יש בשיקלול הסופי 17% מע"מ , וכל זה בפועל יוצא בהרבה נמוך מ-50% ממחיר הרכב הסופי לצרכן ? משהו פה קצת לא מסתדר לי

פורסם
אגב, סתם מתוך עניין,

 

ע"פ הכתבה הזאת :

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2903353

 

יבואנית "דלק רכב" ב-2015:

הרוויחה רווח נקי של 414 מיליון ש"ח ממכירה של 22,591 רכבים(3000 רכבי ב.אמ.וו+מיני, 2500 פורד, 17 אלף מאזדה)

משמע רווח נקי של 18,400 שקל פר רכב.

 

לא מחשבים ככה רווח, כי לדלק יש פעילויות שונות, שהן לא מכירת רכבים, ואולי אפילו רווחי הון (מהשקעות), ושהרווחים מהם לא קשורים, מבחינת סוג פעילות וזמן התמורה להשקעה, למכירות של אותה שנה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
http://www.mehoshav.co.il/2799/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%97%D7%93%D7%A9/

 

על פי המקור הזה ישנו 83% אחוז מס על הרכב ובנוסף יש בשיקלול הסופי 18% מע"מ , וכל זה בפועל יוצא בהרבה נמוך מ-50% ממחיר הרכב הסופי לצרכן ? משהו פה קצת לא מסתדר לי

ביחד זה אכן סדר גודל של 50%.

zvit הפריד בין המיסים (ואם הוא הגיב לחישוב שלי, לא ברור לי למה).

עריכה אחרונה על ידי tomerc
פורסם

אנסה להסביר בפשטות כיצד מחושבים המיסים:

 

מס הקניה מחושב על מחיר הרכב ליבואן בנמל (כלומר מה ששילם ליצרן + הוצאות הובלה לישראל) - על הסכום הזה יש 83% מס.

אח"כ מורידים מהסכום שמתקבל הנחות בגין המיסוי הירוק (יכול להגיע ל-16000 ש"ח) והנחה בגין מערכות בטיחות (יכול להגיע ל-2500 ש"ח) בפועל המיסוי אחרי הנחה על רוב כלי הרכב (הלא הברידיים) הוא בממוצע כ-60%. כאשר במכוניות זולות קטנות ולא מזהמות יכול לרדת גם מתחת ל-50% (פיאט 500 למשל)

 

שים לב שהאחוזים הם לא מהמחיר לצרכן אלא מהמחיר ליבואן - מהמחיר לצרכן האחוז הוא עוד יותר נמוך, כי המחיר כולל רווח שלא משולם עליו מס קניה אלא רק מעמ.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית


×
×
  • תוכן חדש...