Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

כל המערכת הבטחונית נוטפת מן הרומנטיזציה של הלוחם. עצם העובדה שאנשי מטה נדרשים לעטות מדים ודרגות (בצבא) ולציית למערכת חוקים וקוד התנהגות שאין בהם שום בצע מחוץ למסגרת לחימה (גם בצבא וגם באגפי משרד ראש הממשלה למיניהם) - היא עדות לכך.

 

יש המון טרימינולוגיות לתפקידים כמו נווטים ("צוותי אוויר"), מפעילי מטוסים ללא-טייס ("כלי טיס בלתי מאוישים"), מפעילי הגנה אווירית ולוחמה אלקטרונית ("לוחמי הגנה אווירית") ועוד, שנועדו לא לרמוז חלילה שכל מחזיקי התפקידים הללו הם פחות "קרביים" מזולתם.

 

גם בעולם המטה, במקרים רבים מידת הנחשקות של תפקיד נמדדת במידת ה"מבצעיות" שלו, כאילו יש קשר ישיר בין כך לבין התרומה הכללית שלו לבטחון. בכלל, המטה נתפס בעיני עצמו לעתים כמי שמשרת את הכוחות בשדה במקום ההיפך.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
יש לי אחיינית איכותית ומלאה במוטיבציה. בעוד כשנה היא מתגייסת. היא מעונינת בתפקיד רציני. מצד שני לא מענין אותה להיות באחד הגדודים המעורבים, לא מענין אותה להיות משק"ית או בחמ"ל כלשהו. היא לא רוצה להיות בתוך חדר ואם נדבר פשוטות וגלויות: החלום שלה להיות לוחמת במוסד או ביחידה 'שקופה'... אז נכון, היא עדיין ילדותית בדרישותיה אבל הבנתם את הכיוון שלה, אני מניח. מצד שלישי, היא בהחלט מודעת לדרישות של תפקיד לוחמני איכותי ולא נרתעת מהפתעות. כרגע היא פעילה בצופים (רשגד"ית) והיא מצליחה בלימודיה (ובעלת דרכון אירופאי).

אז, מה פתוח לפני גברת שכזו?

 

אם שואלים אותי - לדעתי היא איכותית מדי בשביל צה"ל.

 

דווקא בגלל שיש לה ציונים טובים ודרכון אירופאי, הייתי מתחיל כבר מעכשיו לחפש דרכים לצאת מהצבא וללכת ללמוד במקום, לפני שיתקעו אותה להיות מש"קית אחד קפה שתיים סוכר שישאב ממנה את המוטיבציה לחיים.

 

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

נזרקו פה כיוונים של אגף המודיעין ולמרות התדמית ה"משרדית" של התפקידים הללו - אני מבטיח לך שחיילות במקומות כאלו (לפחות בגופי המחקר) ממש לא עסוקות בלעשות קפה.

 

אני אפילו לא מדבר מנקודת מבט של תרומה למדינה כי אם מזווית של אתגר מקצועי ומימוש הפוטנציאל האישי. זה מקום מעולה, בדרכו שלו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אם שואלים אותי - לדעתי היא איכותית מדי בשביל צה"ל.

 

דווקא בגלל שיש לה ציונים טובים ודרכון אירופאי, הייתי מתחיל כבר מעכשיו לחפש דרכים לצאת מהצבא וללכת ללמוד במקום, לפני שיתקעו אותה להיות מש"קית אחד קפה שתיים סוכר שישאב ממנה את המוטיבציה לחיים.

 

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

ואדים, אתה לא האדם לתת עצות לחיים טובים, יו קנואו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אם שואלים אותי - לדעתי היא איכותית מדי בשביל צה"ל.

 

דווקא בגלל שיש לה ציונים טובים ודרכון אירופאי, הייתי מתחיל כבר מעכשיו לחפש דרכים לצאת מהצבא וללכת ללמוד במקום, לפני שיתקעו אותה להיות מש"קית אחד קפה שתיים סוכר שישאב ממנה את המוטיבציה לחיים.

 

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

לא, פשוט לא. הצבא לא עד כדי כך מטומטם ותמיד יש תפקידים לאנשים עם ראש על הכתפיים. נכון שהרבה פעמים לא מגיעים לאן שרוצים, או שהתפקיד מתברר כשונה ממש שחושבים, אבל כן ניתן להגיע לתפקיד מהותי ולא צריך להיות גאון.

 

השאלה ירחמיאל, היא במה אתה מתכוון ל"איכותית"?

האם יש לה ראש, האם היא מחפשת אתגר, ללמוד דברים חדשים?

או שהיא יותר בעניין של כושר, לחימה וקרב?

 

בקרקל יש הכשרה מעניינת ללא ספק, אבל מה אח"כ? בסדיר יש הרבה וואסאח, אבל חוץ מזה לא עושים הרבה. גם במילואים (אם יצא לה לעשות) הכל יסתכם בלא כלום.

באמ"ן לא יהיה שום דבר פיסי כמעט, היא תוכל ללמוד המון, לעיתים גם לאתגר את המח, והמילואים נשארים לא פחות מעניינים מהסדיר.

אבל זה תלוי במה שהאדם רוצה ומחפש בסופו של דבר, כי מדובר על שני כיוונים שונים לגמרי.

 

לגבי סיירות וכו' - לפחות לפי צה"ל בנות לא נכנסות לשדה הקרב, כך שאין להן מה לעשות שם למעט להיות תומכות לחימה.

פורסם

באמ"ן לא יהיה שום דבר פיסי כמעט, היא תוכל ללמוד המון, לעיתים גם לאתגר את המח, והמילואים נשארים לא פחות מעניינים מהסדיר.

 

אבל מצד שני, לפחות בגופי המחקר, המילואים הם מאורע נדיר.

 

וגם בשירות סדיר במחקר מודיעין יש תקופות חלשות. אחת מהן, לפחות עבור מי שעוסק בחקר מדינות ולא ארגוני טרור, היא תקופת חודש הרמצ'אן שאנו בעיצומו. אני תמיד אמרתי שחיל המודיעין צריך הדממה מיוחדת בחודש הזה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...