Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יתרונות מבנה 3 צילינדרים + טורבו


razi_pazi
שימו לב! השרשור הזה בן 2584 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בקורולה, 1600 סמ"ק 136 כ"ס ושעון דיגיטלי בדשבורד. הכי אמין.

 

[ATTACH=CONFIG]484118[/ATTACH]

אפשר להסביר את הבדיחה למי שלא ניחן בחוש הומור מעודן, שללא כל ספק קיים לכבודו בשפע?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נ

קודה מעניינית נוספת: לפני מספר חודשים פורסם שמהנדסי פולקסווגן מצאו שהנפח היעיל ביותר לצילינדר (לא פירטו מאיזה בחינות) הוא 500 סמ"ק ולכן יפעלו לייצר מנועים בהתאם להבנה זו.

 

בהחלט מעניין, אחרי שBMW כמה שנים טוענים את אותו הדבר, ושינו את כל קו המנועים שלהם בהתאם. מסתבר שאומנות ההנדסה היא לפעמים אומנות ההעתקה..

 

 

נכון שהיום ניתן מבחינה טכנולוגית לייצר מנועים קטנים מודגשים ברמת אמינות מספיקה לצורך שימוש ברכבים רגילים.

 

השאלה היא אם באמת יש בכך יתרון אמיתי לעומת מנוע גדול אטמוספרי עם מערכת תיזמון שסתומים משתנה, או שהכל נובע מהאילוצים של התקנים המחמירים יותר ויותר של פליטת מזהמים.

 

לתחושתי הטכנולוגיות האלה עוזרות רק בהשגת נתוני פליטת מזהמים טובה יותר על הנייר. כבר הוכח שבמיוחד בנסיעה מהירה מנועים כאלה לא משיגים חיסכון אמיתי.

 

באופן דומה התיבות הרובוטיות עוזרות להפחית את פליטת הדלק על חשבון אמינות ונוחות. מבחינת חווית הנהג והנוסעים תיבה פלנטרית תיתן נסיעה נעימה יותר.

 

אני אישית אוותר על התענוג של טכנולוגיית downsizing והתיבות הרובוטיות כמה שאפשר.

נוסע היום עם מנוע 6 צילינדר טורי בנפח 2500, ואם אצטרך להחליף בעתיד רכב, מקווה שזה יהיה לV8.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג על 308 עם המנוע ה1.2 טורבו כבר שלוש שנים וכמעט 150K,הרכב מגיב מעולה,חזק,שקט,אין שום רעידות,לא יודע על מה אתה מדבר...

 

איך האמינות של המנוע? היה לך איזשהן בעיות (לא בקטע ציני)?

Seat Leon FR Mk3 1.8TSI DSG 2015

Skoda Fabia Mk1 1.4 16v 2005 - sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית אוותר על התענוג של טכנולוגיית downsizing והתיבות הרובוטיות כמה שאפשר.

נוסע היום עם מנוע 6 צילינדר טורי בנפח 2500, ואם אצטרך להחליף בעתיד רכב, מקווה שזה יהיה לV8.

 

מה V8, טסלה מודל S. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שאתה קצת קשה הבנה, אבל בכל זאת.

את נפח גזי הפליטה קובע נפח המנוע ולא מספר הבוכנות.

מגדשי הטורבו בימינו מיועדים בעיקר להקטין את נפח המנוע מבחי לפגוע בהספק, ועל ידי כך להקטין את זיהום האוויר.

לא אתווכח איתך רק שים לב מה שאתה אומר,אם את נפח גזי הפליטה קובע נפח המנוע ולא מספר הבוכנות, מה קובע את נפח המנוע???

הרי שזה מכפלה של קדח כפול מהלך כפול מספר הבוכנות!!!

ומה זה מגדשי טורבו בימינו,מגדשי טורבו הם אותו הדבר גם אז וגם היום קומפרסורים לדחוף אוויר, ועכשיו בגלל שהקטינו את המנועים וההספקים יורדים מטבעם,מוסיפים את מגדשי הטורבו כדי להעלות את ההספק.

 

 

Sent from my SM-G610F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אתווכח איתך רק שים לב מה שאתה אומר,אם את נפח גזי הפליטה קובע נפח המנוע ולא מספר הבוכנות, מה קובע את נפח המנוע???

הרי שזה מכפלה של קדח כפול מהלך כפול מספר הבוכנות!!!

ומה זה מגדשי טורבו בימינו,מגדשי טורבו הם אותו הדבר גם אז וגם היום קומפרסורים לדחוף אוויר, ועכשיו בגלל שהקטינו את המנועים וההספקים יורדים מטבעם,מוסיפים את מגדשי הטורבו כדי להעלות את ההספק.

 

 

Sent from my SM-G610F using Tapatalk

 

נו ומה ההבדל בין מנוע 2 ליטר עם 280 כ"ס בלאון קופרה לבין ליטר אחד עם 110 כ"ס?

למה על מנוע הקופרה אתה לא מלין?

 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אתווכח איתך רק שים לב מה שאתה אומר,אם את נפח גזי הפליטה קובע נפח המנוע ולא מספר הבוכנות, מה קובע את נפח המנוע???

הרי שזה מכפלה של קדח כפול מהלך כפול מספר הבוכנות!!!

 

 

Sent from my SM-G610F using Tapatalk

 

עוד ניסיון...

מה ההבדל בין מנוע 1.2 של פיג׳ו ל-1.2 של רנו? לאחד 3 בוכנות ולשני 4 בוכנות.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מכם נשמע כמו ANCESTOR בכל מובן המלה.

 

ספארטפון? מה פתאום, רק מסך?!!! מה זה?! אני רוצה כפתורים.

 

חברים, די כבר עם 1600 אוטומטי, מתחדשים, מתקדמים, איפה נתקעתם?! אלוהים ישמור.

 

אתה יודע שנוקיה החזירו לשוק עכשיו את ה 3310 המיתולוגי... אז כנראה שיש מעוניינים.

ובנימה רצינית, יש גם עניין של מחיר. למי שנוסע 20-30 ק"מ ביום מספיק רכב מאוד בסיסי, בסכום נמוך יחסית. אין רכבי טורבו כאלו. משום מה, וזה בולט מאוד בעולם הטלפונים החכמים, אנשים קונים את הכי "טוב" והכי "חדש" ולא את מה שהכי מתאים להם. אינטרנט, מצלמה וווייז רצים סבבה גם בטלפון של 1000 ש"ח.

דרך אגב, גם בשנות השמונים אני זוכר שהיתה איזה אופנה של טורבו שדעכה די מהר. איפה כל הלאנצ'יות היום?

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש קקטוס טורבו, שזולה יחסית לשימושיות, והרבה יותר נעימה לנהיגה מעגלת אלפששמאות.

 

כשאתה צריך כוח, הוא שם. לא ברמה של ספורטיבית, ברמה של מספיק האצה כשצריך לעקוף וכו'

 

והכל עם משקל עצמי נמוך וצריכת דלק טובה לביצועים

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לא מספיק זול

2. לא מספיק אוטומט

3. לא מספיק מעניין כמה הוא צורך, כי למי שנוסע 800 ק"מ בחודש, זה לא מזיז

אבל האוטו נחמד, אני לא אומר שלא, אני באמת מאמין שצריכה להיות התאמה בין הצרכים לבין הרכב, ולא רק לקנות את "הכי טוב".

טוב זה מונח סובייקטיבי.

ותכלס, אני חוטף פה את השרשור, אז אני אפסיק.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד ניסיון...

מה ההבדל בין מנוע 1.2 של פיג׳ו ל-1.2 של רנו? לאחד 3 בוכנות ולשני 4 בוכנות.

בוא תגיד לי אתה מה ההבדל אחרי מה שאני רשמתי ומה שאתה ענית התשובה כתובה.

רות סוף.

 

Sent from my SM-G610F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו, שאין הבדל.

אתה מתעקש שמספר הבוכנות רלוונטי לנפח הגזים שמסובב את הטורבינה, אנחנו מסבירים לך שמה שחשוב זה הנפח, לא מספר הבוכנות.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שאתה קצת קשה הבנה, אבל בכל זאת.

את נפח גזי הפליטה קובע נפח המנוע ולא מספר הבוכנות.

מגדשי הטורבו בימינו מיועדים בעיקר להקטין את נפח המנוע מבחי לפגוע בהספק, ועל ידי כך להקטין את זיהום האוויר.

 

 

מסת גזי הפליטה תלוי במסת האוויר והדלק שהכניסו (יחס דחיסה , גדישה , נפח המנוע וכמות הדלק שהוזרק פנימה).

נפח לא רלוונטי כי נפח ניתן לשינוי על ידי שינוי התצורה הגאומטרית או הטמפרטורה.

חוק הגזים האידיאלים אומר:

 

P*V = n*R*T

 

R הוא קבוע והיחיד שאי אפשר לשנות אותו זה כמות המולים n.

כל השאר ישתנו בהתאם לשינוי של האחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לא מספיק זול

2. לא מספיק אוטומט

3. לא מספיק מעניין כמה הוא צורך, כי למי שנוסע 800 ק"מ בחודש, זה לא מזיז

אבל האוטו נחמד, אני לא אומר שלא, אני באמת מאמין שצריכה להיות התאמה בין הצרכים לבין הרכב, ולא רק לקנות את "הכי טוב".

טוב זה מונח סובייקטיבי.

ותכלס, אני חוטף פה את השרשור, אז אני אפסיק.

1. מתי זה מספיק זול?

2. רצית פינוקי או שימושי?

3. זה היה להמחיש את היתרונות של השימוש במנוע מוגדש קטן. אם ביצועי עגלה מספקים, אפשר לחסוך עוד כמה אלפים ולקנות גירסה לא מוגדשת

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2584 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...