Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יתרונות מבנה 3 צילינדרים + טורבו


razi_pazi
שימו לב! השרשור הזה בן 2584 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חד משמעית - לא.

אין שום קשר בין מספר הבוכנות ליעילות ההגדשה.

ואין גם שום קשר לבלאי שלו.

כבר לפני 30 שנה היפנים ייצרו מנועי 3 בוכנות שהגיעו לנסועה מכובדת מאד.

ברור שיש קשר בין מספר הבוכנות לטורבו...

הרי מה מסובב את הטורבו...? גזי הפליטה!

ואם יהיה 4 בוכנות ו לא שלושה בוכנות יהיו יותר גזי פליטה הטורבו יסתובב מהר יותר הכוונה לסל"ד נמוך יותר, תוכל להרכיב טורבו גדול יותר וכך הספק גדול יותר.

היצרנים מבחינתם מכוונים לצריכת דלק נמוכה, זיהום אוויר נמוך.

ביצועים....הם תמיד יכולים לבנות וזה מה שהם עושים דגם אחד עם מנוע בריא טורבו גדול והספק בהתאם.

 

Sent from my SM-G610F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

משה,

הטיעון שלך לא מחזיק מים. הוא מזכיר חידה ששואלים ילדים - מה יותר כבד, טון נוצות או טון ברזל?

 

3 בוכנות או 4 בוכנות עם אותו נפח כולל ייצרו את אותו נפח של גזי פליטה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורך חיים של מנוע, כמו כל מכונה, הוא פונקציה של תכן הנדסי ומדיניות אחזקה. בהנחה שהמנוע מתוכנן כיאות - אין שום בעיה שיחזיק מעמד שנים רבות.

 

דוגמה מתחום אחר - מנועי סילון תעופתיים. מאז ימי מנועי הסילון הראשונים יחס הלחצים עלה מסביבות 3 לסביבות 50 - ואילו האמינות גדלה לאין שיעור, למעשה מנועי טורבו מניפה מודרניים הם כנראה המכונות הכי אמינות מעשה ידי אדם.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיעון שלך לא מחזיק מים. הוא מזכיר חידה ששואלים ילדים - מה יותר כבד, טון נוצות או טון ברזל?

לצורך ניסוי מספיק 1 קג. צריך לזרוק מגובה חצי מטר למשתתף בניסוי (עם קסדה) על הראש ולשאול איך היה.

  • מעניין 1

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש קשר בין מספר הבוכנות לטורבו...

הרי מה מסובב את הטורבו...? גזי הפליטה!

ואם יהיה 4 בוכנות ו לא שלושה בוכנות יהיו יותר גזי פליטה הטורבו יסתובב מהר יותר הכוונה לסל"ד נמוך יותר, תוכל להרכיב טורבו גדול יותר וכך הספק גדול יותר.

היצרנים מבחינתם מכוונים לצריכת דלק נמוכה, זיהום אוויר נמוך.

ביצועים....הם תמיד יכולים לבנות וזה מה שהם עושים דגם אחד עם מנוע בריא טורבו גדול והספק בהתאם.

 

Sent from my SM-G610F using Tapatalk

 

למנועים קטנים יהיה טורבו קטן יותר, ואין שום קשר לסל"ד. תשים טורבו גדול על מנוע קטן ותקבל השהייה מטורפת.

מנועי 3 צילינדרים פחות מעודנים בפעולתם זה נכון, אבל גם זה הולך והופך לזניח יותר ויותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודה מעניינית נוספת: לפני מספר חודשים פורסם שמהנדסי פולקסווגן מצאו שהנפח היעיל ביותר לצילינדר (לא פירטו מאיזה בחינות) הוא 500 סמ"ק ולכן יפעלו לייצר מנועים בהתאם להבנה זו. לראייה, מנוע 1.5 ליטר המחליף את ה1.4, מנועי 2 ליטר המחליפים את ה1.8 (כולם 4 צילינדרים). 1000 סמ"ק לא מתחלק ב3 (צילינדרים) לפי ההגיון שפירטתי, מאמין ששם היה שיקול אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המאמר,

לא ידעתי שכבר היום יש לא מעט מנועים בעלי צילינדרים של 500 סמ"ק.

בקרוב נראה פולקסווגן UP טסה בכבישי ארצנו עם מנוע טורבו דו צילינדרי :-)

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין, לא מאמין בזה, זו דעתי.

זה לא עניין של אמונה, זה עניין של הבנה. בשביל שלדעה תהיה משמעות, היא צריכה להיות מבוססת על ידע. אחרת זו סתם אמונה תפלה

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest ספורטמוטורי

חלק מכם נשמע כמו ANCESTOR בכל מובן המלה.

 

ספארטפון? מה פתאום, רק מסך?!!! מה זה?! אני רוצה כפתורים.

 

חברים, די כבר עם 1600 אוטומטי, מתחדשים, מתקדמים, איפה נתקעתם?! אלוהים ישמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רזי לשאלתך המקורית,

 

גם לי נדמה שקראתי משהו דומה. כמוך - לא זוכר איפה.

 

ההיפותזה היחידה שיש לי היא שבגלל שבמנוע 3 צילינדרים "פער הזמנים" בין הארועים ארוך יותר ממנוע 4 צילינדרים, מתקבל אפקט דומה ל twin scroll במנוע 4 צילינדרי.

 

ראה קישור להסבר יפה על השפעת ה twin scroll

 

http://dsportmag.com/the-tech/twin-scroll-vs-single-scroll-turbo-test-the-great-divide/

עריכה אחרונה על ידי Top Geek

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מכם נשמע כמו ANCESTOR בכל מובן המלה.

 

ספארטפון? מה פתאום, רק מסך?!!! מה זה?! אני רוצה כפתורים.

 

חברים, די כבר עם 1600 אוטומטי, מתחדשים, מתקדמים, איפה נתקעתם?! אלוהים ישמור.

 

בקורולה, 1600 סמ"ק 136 כ"ס ושעון דיגיטלי בדשבורד. הכי אמין.

 

maxresdefault.jpg

עריכה אחרונה על ידי Tamir FR
 
 

 

 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית סולד מהרעיון הזה של מנוע קטן ועוד 3 בוכנות עם טורבו, למשל באוקטביה החדשה, ולטעון שהוא מהיר יותר או חזק יותר, לדעתי זה להעמיס על המכלולים בצורה איומה.

למשל, יש לנו בעבודה בליסינג את הפיגו 308 שהיא 1.2 3 בוכנות עם......טורבו, מוציאה בערך 130 סוסים.

אתמול נסעתי על אחת עם 12 אלף קמ על השעון. תכלס ? חשבתי שמדובר על מנוע דיזל, רועשת, רועדת במאמץ, ולא חושב שהיא תגיע רחוק, למה ? כי להזיז רכב 1.3 טון פלוס אנשים פלוס מטען דורש כח, ולדעתי, זה אוברשוט, לרכב קטן מילא, אבל למשפחתיות זה בדיחה.

 

אני נוהג על 308 עם המנוע ה1.2 טורבו כבר שלוש שנים וכמעט 150K,הרכב מגיב מעולה,חזק,שקט,אין שום רעידות,לא יודע על מה אתה מדבר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנועים קטנים יהיה טורבו קטן יותר, ואין שום קשר לסל"ד. תשים טורבו גדול על מנוע קטן ותקבל השהייה מטורפת.

מנועי 3 צילינדרים פחות מעודנים בפעולתם זה נכון, אבל גם זה הולך והופך לזניח יותר ויותר.

אין קשר אם יש למנועי 3 צילינדר טורבו קטן יותר או אם תהיה השהיה מטורפת.

מנוע עם יותר בוכנות מספק יותר גזי פליטה לסובב את הטורבו זאת עובדה ולכן יש קשר ישיר בין מספר הבוכנות לבין הטורבו,כמובן שאת גודל הפליטה והיניקה של הטורבו מתאימים לגודל המנוע,לנסיעה בחיי היום יום,לבלאי,לזיהום אוויר,כדי שהרכב יהיה שימושי לכלל האנשים בעולם.

 

Sent from my SM-G610F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שאתה קצת קשה הבנה, אבל בכל זאת.

את נפח גזי הפליטה קובע נפח המנוע ולא מספר הבוכנות.

מגדשי הטורבו בימינו מיועדים בעיקר להקטין את נפח המנוע מבחי לפגוע בהספק, ועל ידי כך להקטין את זיהום האוויר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2584 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...