Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3566 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אל תקפוץ ואל תגזים בהרגלך כמו ילד.

מדברים על קורס בסיסי להכרת הרכב על מנת לתחזק לבד את הרכב בצורה בסיסית או להתנהל טוב יותר מול מוסכים, בדיוק מה שהציע פות"ש.

לכנופיה או כל גורם חובב מגביל, אין את היכולות לעשות זאת וזאת עובדה ברורה.

ואם זה עדיין לא מספיק ברור לך, אני מדבר על כיתת לימוד תאורטי וסדנא מעשית, שמועברת על ידי אנשים מוסמכים ברכב וגם בהדרכה.

 

דניאל , יהירות זה דבר רע, בחיים לא לזלזל ביכולות וידע של אחרים, ידע זה כוח ! גם אם במוסכים יש כלים המאפשרים להניף את הרכב בהינף לחיצת כפתור או יש מפתח אימפקט חשמלי , זה לא מעיד על יכולת מקצועית טובה יותר אלא על כלים נוחים יותר לעבודה.

 

מי שמכיר אותי , יודע שבטרם נכנסתי לתחום של הרכב, באמת הכל היה כדרך המוסך מורשה ובכל עלות שנדרשת היתה משולמת, אך אני אדם שאוהב ללמוד הכל , לדעת מה שנדרש ומה שיש לי ביד ובייחוד איזה עובד. חוסר הידע המקצועי תסכל. עם הזמן הצלחתי לבצע לא מעט פעולות חשמליות ברכב (לכך יש לי גם הכשרה מקצועית בתחום קרוב) ומשם נותר רק הטכני. לצערי השילוב עם מוסכים תחמנים בתחילת הדרך ועד להגעה למוסך הנחלה המוצלח שטיפל בי עד לא מזמן ברכבי (ועודנו ברכב החדש יותר) הביא לרצון עז ללמוד ומפה הכרתי את דרך הלמידה העצמאית. שם אתה מבין כמה זה באמת פשוט ובאמת לא צריך הכשרת הנדסאי רכב מינימלית להבין את החלק המכני ברכב. תשלב זה עם הרכבים החכמים היום, שכל אדם מן השורה יכול לחבר לטלפון הנייד ולהבין תקלות ואתה מקבל אדם מכונאי לעצמו. ברור שיש דברים שהם מעל היכולת הביתית והבטיחותית, אך עם קצת אומץ סבלנות וידע , הכל אפשרי !

 

לאחרונה צצו לי תקלות ברכב, שאנשי מוסך הציגו לי תמונה בת אלפי שקלים לתיקונה , בפועל , מדובר בפעולה מאוד מאוד קטנה ובכל פעם שאני נכנס לזה אני מבין ומתרעם, ההכרות שלי עם חברי הכנופיה וההבנה הבסיסית עוזרת לי להבין שהשד לא נורא! ומאז שהכרנו בוצעו לא מעט טיפולים שהיו מוגדרים "רק מוסך" מבחינתי ומבחינת הסובבים אותי , ואלו חסכו לי אלפי שקלים ! ואני רק בתחילת דרכי, זכיתי להכיר את רכבי שלי ובאותה נשימה אני מצליח גם לאבחן ולתת פתרונות ולאתר תקלות לאנשים בעל רכבים דומים לשלי.

 

לסיכום אומר , שמכונאי רכב , מוסמכים , בעלי מוסכים כללים וכו' לא שונים בעבודתם מאדם פרטי שיתקן בבית את הרכב שלו , אני לא מדבר על רמה של שיקום רכב לאחר תאונה אלא ברמה של טיפולים בסיסיים, זה כל אחד יכול לעשות גם בעצמו אם ירצה.

 

ושוב.. בחיים לא לזלזל בידע של אחר, אלא דווקא חובה להעריך , משום שהוא עושה את זה במינימום כלים ובעבודה אמיתית.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ראשית יהירות זה לא דבר רע.

שנית אין פה יהירות אלא הבנה של הצרכים.

העלו צורך בהדרכה להכרות הרכב, אני חושב שאם לקחת את זה רציני, אז לקחת את זה מאנשים מקצועיים ובפלטופרמה נכונה ולא להתבסס על ידע חובבני רק כי הוא מגיע בחינם.

 

אתה אגב טועה בענק לגבי רכבים מודרנים ויכולות של החובבן מולו ולא משנה איזה אפליקציה הוא מריץ על האייפון שלו.

בקצרה היכולות מאוד מוגבלות הם של האפליקציות והם של אלו שמפעילים אותן.

 

 

מי היה זה שאמר שעשרה מפגשים זה יותר מידי? זה אפילו לא תורת המנוע של מכונאי שלב אחד.

בעשרה מפגשים אולי קצת יותר אפשר להגיע לרמה מאוד בסיסית של הבנה של הרכב, יותר מאשר האדם החובב שעושה זאת בעצמו.

אם המיקוד זה רק טיפולים שוטפים של הרכב אולי אפשר בפחות...אך אני בספק.

פורסם
אל תקפוץ ואל תגזים בהרגלך כמו ילד.

מדברים על קורס בסיסי להכרת הרכב על מנת לתחזק לבד את הרכב בצורה בסיסית או להתנהל טוב יותר מול מוסכים, בדיוק מה שהציע פות"ש.

לכנופיה או כל גורם חובב מגביל, אין את היכולות לעשות זאת וזאת עובדה ברורה.

ואם זה עדיין לא מספיק ברור לך, אני מדבר על כיתת לימוד תאורטי וסדנא מעשית, שמועברת על ידי אנשים מוסמכים ברכב וגם בהדרכה.

 

דניאל,

בתור ״מועמד פוטנציאלי״ להירשם לסדנא כזו,

מה לדעתך חסר לכנופיה מבחינת כלים ויכולת ?

הרי מדובר על סדנא שבסופו של דבר ״תכשיר״ אותנו לעשות טיפולים שוטפים ולהבין קצת יותר איך פועלת המכניקה של הרכב, לצורך העניין אפשר להסתפק במצגות, רכב לדוגמא וכלים ביתיים... אחרי הכל המטרה שנעשה את הטיפולים בתנאים ביתיים, לא ?

פורסם

יש לי הרבה הרבה כבוד לכנופיית הטיפולים השוטפים... נתחיל מזה.

 

לדעתי דניאל מתכוון לכך שהוא לא רוצה שחובבן יחליט אחרי כמה מפגשים להחליף לבד מסנן שמן- בעקבית סגירה לקויה- נזילת שמן- אופנוע- מצבה .

 

כנ"ל בלמים, מתלים ושאר בטיחותיים .

 

בתור אחד שעושה הכל לבד, יצא לי לעשות בתחילת הדרך מספר טעויות של חוסר נסיון.

 

ואני רק לצורך הדיון הנדסאי וקצין בטיחות בתעבורה. עם רקע לא קטן במכונאות..

פורסם
נא באמת...תחשוב זו על שאלה רצינית שאתה רוצה לשאול בתור מועמד פוטנציאלי.

שחבר קונה רכב חדש והוא לא יודע מה כל הכפתורים עושים אז אתה מסביר לו, וככה זה פה

הם לא יסבירו לאנשים איך להחליף מנוע, אלה להעשיר את הידע בכל מה קשור לרכב, ומה טוב לדעת לעשות טיפולים בסיסים לבד.

PEUGEOT 206XS

פורסם
יש לי הרבה הרבה כבוד לכנופיית הטיפולים השוטפים... נתחיל מזה.

 

לדעתי דניאל מתכוון לכך שהוא לא רוצה שחובבן יחליט אחרי כמה מפגשים להחליף לבד מסנן שמן- בעקבית סגירה לקויה- נזילת שמן- אופנוע- מצבה .

 

כנ"ל בלמים, מתלים ושאר בטיחותיים .

 

בתור אחד שעושה הכל לבד, יצא לי לעשות בתחילת הדרך מספר טעויות של חוסר נסיון.

 

ואני רק לצורך הדיון הנדסאי וקצין בטיחות בתעבורה. עם רקע לא קטן במכונאות..

 

מובן שאנשים יעשו טעויות, אבל רק ככה לומדים.. , כמו שאמרת גם אתה עשית טעיות, וכמובן שגם במוסכים טעיות קורות... ומי שיחליף פילטר שמן בצורה לקויה ישלם את המחיר, אבל לא הבנתי את הקשר בין ההדרכה ״החובבנית״ ( שגם עם זה אני לא מסכים), לבין החלטות של ה״מתלמדים״ .

אחרי הכל לא מדובר בהדרכה על שיפוץ ראש מנוע או שיפוץ גיר.

 

ניקח לדוגמא סדנאת הנדי מן שאנשים עושים, מי לדעתך יכול להעביר סדנה שכזו? האם רק בוגר הנדסה אזרחית מהטכניון ? או שמספיק חובבן ע״מ ללמד הדיוט איך לקדוח חור ולתקוע דיבל או איך לתלות וילון בחדר שינה?

 

בסופו של של דבר מה שחשוב הוא הנכונות של מעבירי התוכן, הידע שלהם בנושאים המועברים (!) והפלוס הגדול הוא שהם נמצאים שם גם אחרי ...

פורסם

ברור, אם אדם נורמטיבי מחליט להחליף נורה בסלון אז סבבה . כל עוד לא ינסה להתקין פחת לבד .

 

בגדול, לדעתי פשוט תצטרפו לטיפולים של הכנופייה .

 

אם אני אעזר בכנופייה מבטיח לארח עם מאפים ושתייה כמות של 10 איש בכיף.

פורסם

ברור לי לחלוטין שאתם לא מבינים מה זה הדרכה טכנית אמיתית ומצפים לכלום תמורת כלום (או אולי תמורת קצת זמן) איך מחליפים פילטר אויר או שמן או אומר נורת מצבר דולקת.

לזה בהחלט לא צריך שום הדרכה וכל DIY עם קצת נסיון כמו חברי הכנופייה יוכל להדריך אתכם.

פורסם
אז אתה לא מועמד פוטנציאלי .

 

זה בסדר, אם אתה היית מעביר סדנא סביר להניח שלא הייתי מגיע, אחרי הכל אני רוצה ללמוד מאנשים שלא מזלזלים באחרים בלי לתת טיעון אחד נורמאלי לגופו של עניין ...

פורסם

מעניין כי אני מתייחס רק לגופו של עניין ולרעיון ואתה בהחלט לא.

אני לא מעביר סדנאות, בטח לא לחובבים, אבל יכול אולי לסייע בהקמה של סדנא כזאת דרך בתי ספר מקצועיים שאולי ירימו את הכפפה.

בינתיים שום דבר...מעלים רעיון מקצועי אבל המגמה היא חובבנית.

פורסם

אתה לא מסביר אלא מנפנף ב ״זו עובדה גמורה״ זה לא התייחסות רצינית

אז אחזור לשאלה ... מה חסר לאנשי הכנופייה מלקיים סדנא שכזו ?

פורסם
אתה לא מסביר אלא מנפנף ב ״זו עובדה גמורה״ זה לא התייחסות רצינית

אז אחזור לשאלה ... מה חסר לאנשי הכנופייה מלקיים סדנא שכזו ?

 

כיתות לימוד עיוני ומעשי, מקורות ידע לימודי ומקצועי ומתורגם אם צריך (הפקת חוברות וחומרי עזר אם ידרש), הכשרה מקצועית בתחום ההוראה והמקצוע.

ראה שרשור קודם של ההדרכה שחברת לדיקו העבירו פעם לחברי הפורום הנבחרים כדוגמא פחות או יותר.

 

להיצמד לחבר כנופיה לאיזה טיפול זה טוב ונחמד ואבל רחוק ממה שאני מכוון אליו, יש ערך מוסף מללמוד מבעלי המקצוע מוסמכים, גם אם הלימוד הוא לרמת הבסיסית לחובב הרכב וה DIY וזה נכון לכל תחום.


×
×
  • תוכן חדש...