Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורקינט חשמלי שמתקפל בקלות, לטובת נסיעה ברכבת


מרטין מקפליי
שימו לב! השרשור הזה בן 2798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי כחודשיים של רכיבה יומיומית (וכמעט 300 ק"מ במצטבר) חוות הדעת שלי היא - שאני מפחד לשכוח איך הולכים

 

הקורקינט הזה הוא מסוג הדברים שאני לא מבין איך לא קניתי קודם, הוא קטן, נוח, יעיל, מתקפל ונפתח במהירות

מספיק מהיר לנסיעה עירונית (הגבלתי אותו ל 25 קמ"ש בשבוע הראשון כשהרגשתי לא יציב ופשוט אני לא מוצא צורך אמיתי להסיר את ההגבלה היום כשאני מרגיש עליו הרבה יותר יציב). גם ככה את רוב זמן הנסיעה אני מבלה ברמזורים אדומים, בקיצור - יופי של כלי!

כשהוא מקופל הוא נכנס ברכבת בין המושבים (הדגם הגדול יותר של אינוקים לא נכנס בין המושבים ולכן מאלץ נסיעה בקרון האופניים)

פעם אחת ניסיתי לבדוק לאיזה טווח הוא מגיע והגעתי ל 29 ק"מ על הספידומטר (לא יודע אם יש זיוף ואם כן אז של כמה)

בדרך כלל אני מטעין אותו אחרי כ 20 ק"מ, שקע ההטענה (בדגם הלייט שיש לי) הוא בחלק הקדמי עליון של משטח העמידה (מטען וחיבור דומים לשל מחשב נייד אבל במתח גבוה יותר)

 

חסרונות - אין בולמי זעזועים, בנסיעות ארוכות (3-4 ק"מ) על מדרכות עם ריצוף "לא משהו" הדבר מורגש בגב, על מסלולי אספלט בסלילה טובה הנסיעה ממש חלקה.

לעומת אופניים אין אפשרות נשיאה לדברים שלא בתיק גב (חוץ מתיק כידון מוגבל בגודלו)

אין רגלית ולכן קשה להעמיד אותו

כשהוא מקופל הוא מאוד לא יציב ונוטה ליפול לאחד הצדדים (מגובה אפס), היום אני פשוט מניח אותו על הצד בשביל שלא יפול

לי באופן אישי יש בעיה בקיפול הכידון באחד הצדדים, בהתחלה זה הפריע לי (לא מספיק בשביל לנסוע לחנות בחזרה) אבל היום אני לא מוצא צורך אמיתי בקיפול הכידון ופשוט חי עם זה

אין לו ידית נשיאה, אלתרתי אחת באמצעות ידית שהזמנתי מאיביי

לעומת אופניים, אין אפשרות בטוחה להרכיב עליו ילדים לפיזור הבוקר

 

לסיכומו של דבר, אחת הקניות היותר חכמות שעשיתי בחיים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מוזר העניין של המיקום ברכבת,

לפי המפרט באתר הלייט מקופל אורך 96, גובה 40, רוחב 18

בעוד הQuick גם במצב מקופל אורך 109, גובה 37, רוחב 25

 

כלומר הבדל של 13 ס"מ באורך, (שאר המידות אני מניח שלא מהוות בעיה), דווקא נראה כי הוא כן יכנס בין המושבים,

ובמידה הלייט נכנס ונשאר טיפה מקום באורך אז בכלל, מקסימום יבלוט בכמה ס"מ לא?

או שאני טועה?

 

מעניין אותי מאוד האם הוא ישרוד בגשם קל\ או בנסיעה אחרי גשם, כלומר המכלולים שם איכשהו עמידים בגשם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האמינות, אני לא חושב שיש לי מספיק פז"מ בשביל חוות דעת אמיתית (כחודשיים ו 300 ק"מ) אבל עד כה לא נתקלתי בבעיות (פרט לבורג קיפול הכידון שקשה לפתוח אותו עם היד בצד אחד.

איכות הבניה מרגישה הרבה יותר טובה מקורקינטים אחרים שבדקתי.

לגבי גשם - לא ניסיתי אותו בגשם, אבל על פי האתר הוא אמור להיות עמיד בגשם (אבל יש רק דרך אחת לדעת אם וכמה זה נכון...)

כשכותבים בין המושבים, הכוונה היא שמושבי הרכבת מסודרים ברביעיות - זוג מול זוג. בבין המושבים, הכוונה היא במרווח שנוצר בין גב של זוג מושבים אחד לזוג המושבים האחר.

דגם ה Light הוא בדיוק באורך של המיקום הזה, למען האמת, הוא ארוך ממנו בכ 3-5 ס"מ אשר לא באמת מפריעים.

תוסיף לבליטה הזו עוד כ 10 ס"מ וחסמת את המעבר או לחלופין תגרום לאנשים להיתקל בכידון ואולי ליפול - לא נעים בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שרוב המדרכות בארץ בנויות מאבנים משתלבות ולא מאספלט, האם זה פרקטי להשתמש בקורקינט ללא בולמי זעזועים בארץ?

על הכביש לדעתי זאת התאבדות וחוסר אחריות לנסוע עם קורקינט או אופניים (מבחינת הרוכב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שהמושבים ברכבת נמוכים מגובה הקורקינט (המקופל) אי אפשר לסדר אותו (בקלות ובמהירות, הרי לא תרצה לחסום את המעבר בקרון ליותר מכמה שניות כשאתה עולה לרכבת) בצורה אחרת. לפחות אני לא הצלחתי...

אני רוכב רק על המדרכות (עבריין, אני יודע, מעדיף דוח על פגיעה מרכב) אבל כשאני עובר ליד הולכי רגל אני יורד למהירות הליכה אם לא פחות מכך (קשה לצפות מתי הולך הרגל שלפניך יזוז הצידה)

אם ריצוף המדרכה הוא לא רשלני לחלוטין ואין בו מרצפות שקועות / בולטות (חלק גדול מהמדרכות הן בסדר בסופו של דבר) הרכיבה תהיה נוחה למרחקים של 2-3 ק"מ

דבר מעניין (ועצוב מאוד) שנתקלתי בו ברכיבה הוא שבניגוד לפעם האחרונה בה רכבתי על מדרכה על אופניים (לפני כ 20 שנה) הולכי הרגל הפכו להיות ללא מודעים לחלוטין לסביבה בה הם הולכים.

בעבר, כשהייתי רוכב על אופניים על המדרכה, הולכי הרגע שבאו מולי היו רואים אותי ממרחק ומפנים לי את הדרך. היום, בודדים הם הולכי הרגל שמסתכלים לכיוון אליו הן הולכים. רוב הזמן אני רואה מולי זומבים שכל מבטם והריכוז שלהם מכוון לסמרטפון ואליו בלבד.

לא פעם אני נתקל גם בהולכי רגל שיורדים לכביש במעבר חציה (מרומזר אמנם, אבל זה לא תירוץ) מבלי להעיף מבט לכיוון הכביש!

אני משתדל שלא לצלצל בפעמון (מאותה סיבה שאני לא אוהב לצפור ברכב) ולנסות ולצפות את הכיוון אליו הולך הרגל יכול לזוז בפתאומיות. אבל, בפעמים שאני כן מצלצל בפעמון (בשביל להסב תשומת לב, אף פעם לא בשביל לעקוף מכיוון שלהבנתי המדרכות שייכות קודם כל להולכי הרגל ואם ארכב לאט חצי דקה לא יקרה לי כלום), אפשר לראות את ההפתעה של הולך הרגל מכך שאני בכלל קיים באזור ומכך שהוא התנתק מהסמארטפון לשניה - עצוב, אבל הפכנו לעדר של זומבים

 

מצד שני, אני מאוד נהנה מלהתחבר בבוקר לדברים הקטנים שבעיר (בניגוד לנסיעה ברכב או באופנוע כדרך ההגעה לעבודה בעבר), מהקלילות של הכלי ומהניתוק מהטלפון וממחשבות היומיום בדקות הקצרות של הרכיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקוויק עם משטח יותר גדול, יותר סוללות, גלגלים יותר גדולים (פחות זעזועים מהמדרכה), גבוה יותר (פחות יציבות בגלל מרכז כובד גבוה יותר אבל יותר נוחות בעליה / ירידה ממדרכות), והחסרון מבחינתי - לא מתקפל לגודל שמאפשר לנסוע איתו בקרון רגיל ברכבת.

 

בגדול, אם הייתי רוכש קורקינט רק לנסיעות בתוך העיר וללא צורך בנסיעה בתחבורה ציבורית הייתי בוחר בקוויק. אם מדי פעם צריך להתנייד איתו בתחבורה ציבורית - הלייט הוא הפתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...