Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3774 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברוך הבא.

 

מצטרף להמלצה על דבורי בתלפיות. שירות טוב ומחיר זול.

לפני שהחלפתי מצבר הוא אפילו התעקש שאפשר למשוך עוד קצת עם המצבר הישן(גם כן ורטה, החזיק כמעט 7 שנים).

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
לא רשם מטען,אלה רשם אלטרנטור שהקיבולת שלו נמוכה מיכולתו להטעין.

דובר על האלטרנטור של הרכב ולא מטען אחר.

אלטרנטור שמיועד לטעון 45 אמפר שעה,יתקשה להטעין מצבר של 75 אמפר שעה,

יעבוד שעות נוספות ובלאי גבוה וכנראה לאורך זמן יפגע בו וגם לא יטעין את מצבר

הרכב הגדול בצורה יעילה (75).

אלטרנטור לא מיועד לטעון מצבר X, אלטרנטור מיועד לספק זרם (הספק) חשמלי.

קרא שוב את השאלה שלי, לא נדרש זרם גבוה בשביל לטעון מצבר. ספק (אלטרנטור, מטען, ילד עם מנואלה או כל מקור הספק אחר) של אמפרים בודדים מתאים לטעינה של כמעט כל ספקטרום הרכבים על הכביש.

כל אלטרנטור יודע לספק כמה אמפרים מבלי להרגיש. השאלה לא מתייחסת לבלאי לאלטרנטור אלא לנזק למצבר שנציג וורטא דיבר עליו.

בקיצור התשובה שלך לא בכיוון, מחוסר הבנה או מחוסר תשומת לב..

 

אשמח אם נציג וורטא יסביר את עצמו בתור סמכות מקצועית

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם
לא רשם מטען,אלה רשם אלטרנטור שהקיבולת שלו נמוכה מיכולתו להטעין.

דובר על האלטרנטור של הרכב ולא מטען אחר.

אלטרנטור שמיועד לטעון 45 אמפר שעה,יתקשה להטעין מצבר של 75 אמפר שעה,

יעבוד שעות נוספות ובלאי גבוה וכנראה לאורך זמן יפגע בו וגם לא יטעין את מצבר

הרכב הגדול בצורה יעילה (75).

המשפט הזה לא נכון "אלטרנטור שמיועד לטעון 45 אמפר שעה,יתקשה להטעין מצבר של 75 אמפר שעה".

 

האם ראית אי פעם נתון אשר קושר בין קיבולת המצבר לזרם המוצא של האלטרנטור ?

איזה כייף לי :)

פורסם

הזרם שיוצא בדרך כלל 14 וקצת וולט והוא דומה בשאר הרכבים שמונעים ע"י 12 וולט.

אן קשר לאמפר שעה לטעינה שיוצא בכל רכב שונה ובהתאם למערכות הרכב השונות.

ולא לא ראיתי נתון קושר בן קיבולת המצבר לרכב,בגלל המשפט שרשמתי קודם.

מה שיוצא מאלטרנטור הוא השונה (אמפר לשעה) ולא הזרם בוולט.

ואם יש משהו אחר אשמח ללמוד.

פורסם (נערך)
הזרם שיוצא בדרך כלל 14 וקצת וולט והוא דומה בשאר הרכבים שמונעים ע"י 12 וולט.

אן קשר לאמפר שעה לטעינה שיוצא בכל רכב שונה ובהתאם למערכות הרכב השונות.

ולא לא ראיתי נתון קושר בן קיבולת המצבר לרכב,בגלל המשפט שרשמתי קודם.

מה שיוצא מאלטרנטור הוא השונה (אמפר לשעה) ולא הזרם בוולט.

ואם יש משהו אחר אשמח ללמוד.

אתה עושה סלט שלם ממושגים בסיסיים בחשמל מה שמראה על הרקע והבסיס הרעוע שלך בחשמל, לא ניתן לנהל כך דיון טכני ענייני..

זרם לא נמדד בוולטים,

קיבולת לא קשורה בשום צורה לזרם.. מאלטרנטור לא יוצא "אמפר לשעה" (יחידות מידה של קיבולת) וכו כו...

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם
הזרם שיוצא בדרך כלל 14 וקצת וולט והוא דומה בשאר הרכבים שמונעים ע"י 12 וולט.

אן קשר לאמפר שעה לטעינה שיוצא בכל רכב שונה ובהתאם למערכות הרכב השונות.

ולא לא ראיתי נתון קושר בן קיבולת המצבר לרכב,בגלל המשפט שרשמתי קודם.

מה שיוצא מאלטרנטור הוא השונה (אמפר לשעה) ולא הזרם בוולט.

ואם יש משהו אחר אשמח ללמוד.

תתחיל מלמידה בסיסית של מושגים בחשמל קרי זרם, מתח, התנגדות והספק.

איזה כייף לי :)

פורסם

כדאי לדבר בפחות ביטחון אם אתה לא ממש יודע על מה אתה מדבר, כי אתה עלול להטעות אחרים.

אז אני אנסה להסביר :

מתח זה הפרש פוטנציאלים. נמדד בוולט. המצבר ומערכות הרכב עובדים על מתח של 12V. בפועל המתח הוא קצת יותר כשמודדים על המצבר.

כשהרכב מונע האלטרנטור מייצר זרם, לא מתח. המצבר נטען מהזרם שיוצר האלטרנטור, וגם לו יש מתח מסויים, קצת מעל 12V.

הזרם נמדד באמפר (A), והוא תלוי בסל"ד של המנוע ובגודל של האלטרנטור בגדול.

 

אם נקביל את זה למים - המצבר זה מאגר, בריכה, שמספקת מים (חשמל) למערכות הרכב.

האלטרנטור ממיר אנרגיית תנועה מהמנוע לחשמל, נקביל את זה למשאבה ששואבת מים ממקום נמוך יותר וממלאת את הבריכה.

הקיבולת של המצבר נמדדת באמפרXשעה. כלומר כמה שעות הוא יוכל לספק זרם של אמפר, או לחילופין כמה אמפר הוא יוכל לספק למשך פרק זמן של שעה שלמה. כמובן שזה תאורטי כי מתחת לרמת מטען מסויימת המצבר כבר לא יהיה שמיש, למרות שהוא לא פרוק לגמרי.

מכאן שמצבר גדול יותר (בריכה גדולה יותר) יוכל לספק זרם נתון למשך זמן ארוך יותר, אבל גם ייקח יותר זמן לטעון אותו בזרם נתון.

נאמר שהאלטרנטור יודע לספק זרם של 10A (אין לי מושג כמה זה בפועל), אז מצבר של 40AH יתמלא מ-0 ב-4 שעות, מצבר של 80AH יתמלא ב-8 שעות.

במצב נורמלי המצבר משמש כמאגר ביניים - בזמן התנעה הוא מבזבז קצת מהמטען שלו להנעה של הרכב, אבל אז האלטרנטור מופעל וממלא את החסר. במצב תקין התפוקה של האלטרנטור אמורה לשמש את כל הצרכנים של הרכב, ובנוסף להטעין את המצבר עד שהוא מלא. אם הצריכה גבוהה מהתפוקה אז לאורך הנסיעה המצבר יילך ויתרוקן במקום להשאר מלא. זה כמו שיש מטענים גרועים לטלפון, שאתה משתמש במכשיר כשהוא מחובר למטען, והוא כביכול מראה טעינה, אבל בפועל האחוזים יורדים לאט.

אז מה יקרה אם המצבר גדול מהמצבר המקורי ? כלום, הוא יתפוס יותר מקום, יותר משקל, אבל לא יעמיס את האלטרנטור בשום צורה שונה. במקרה של תקלה בטעינה או רכב לא מניע וכו', הוא יחזיק יותר זמן מהמצבר הקטן. והוא גם יותר יקר.

כלומר אין הרבה תועלת, אבל גם לא מזיק.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

אלטרנטור הוא מקור הזרם למעשה, והוא מטעין בנוסף את המצבר, אז מה הטעם להעמיס

מצבר גדול יותר על הרכב אם הטעינה לא תגיע לתפוקה מלאה כאשר מצבר גדול יותר

הורכב? לא צריך למעשה להגדיל גם את תפוקת האלטרנטור? ולקבל יעילות גדולה יותר?

נראה לי מסובך ויקר, השאלה היא האים כדאי בכלל? לי לא נראה שכדאי.

פורסם
הטעינה לא תגיע לתפוקה מלאה

מה המשמעות של תפוקה של טעינה?

 

ולקבל יעילות גדולה יותר?

יעילות מוגדרת כתועלת שהתקבלה חלקי אנרגיה שהושקעה. איזו יעילות אתה שואף להגדיל?

 

מעבר לזה שאתה לא מתנסח ברור מבחינה טכנית,

לדעתי עדיין לא הבנת שלא נדרש צינור גדול בשביל למלא בריכה גדולה, מספיק צינור קטן אבל נחוש. וזה גם הבסיס לשאלה שהפניתי לנציג וורטא וטרם התקבלה תשובה..

יום טוב גם לך

פורסם

כמו שאמרתי - כל עוד אין גירעון של צריכה - כלומר האלטנרטור מצליח לטעון את המצבר בזמן נסיעה כשכל הצרכנים עובדים - אין שום תועלת בלהגדיל את התפוקה שלו. כל מה שזה ייתן זו הטענה מהירה יותר של המצבר כשהוא ריק, אבל גם זה לא קורה בנורמה.

מגדילים אלטרנטור כשמוסיפים צרכני חשמל שהרכב לא תוכנן איתם במקור, כמו מערכת שמע מאד חזקה שצורכת הספק גבוה.

מצבר גדול יותר יעזור רק כשתגיע למצב שאתה צריך את מלוא הקיבולת שלו - כלומר כשאין טעינה תקינה, או שהמנוע לא פועל.

למשל זה יעזור אם אתה רוצה לעשות קמפינג ולהשתמש בחשמל מהרכב בלי שהמנוע עובד, או להפעיל מצלמה כשהרכב עומד וכו'.

זה בדיוק כמו סוללה של מכשיר טלפון - גדול יותר מחזיק יותר זמן בלי טעינה, אבל יותר יקר יותר גדול ויותר כבד, ולוקח יותר זמן להטעין.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

  • ספונסר פורום
פורסם
שלי זו איבו 9 ולא איבו 10 מהחדשות יותר,אצלי הגודל מאוד קטן של המצבר.

 

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]449678[/ATTACH]

השאלה שלי אם צריך מצבר מיוחד? פריקה עמוקה או עוד סודות מקצועים לרכב שסך הכל,אינו נוסע יום

יום ותודה על העזרה.

מיקי

 

ישנו מצבר מאוד איכותי בשם אופטימה המצבר מיועד לשימושים קיצוניים וגם לרכבים שהשימוש בהם אינו תכוף

המצבר בגודלו הפיזי אינו גדול ומשמש בדרך כלל לרכבי שטח רכבי מירוץ סירות מירוץ וכו'

מדובר במצבר ג'ל והוא מצבר יקר יחסית

מנהל הפורום נתן פה הצעה שאולי תתאים לך לחבר את המצבר למטען קבוע במידה והרכב לא חונה ברחוב אולי זה ישים בשבילך

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

  • ספונסר פורום
פורסם
שלום, שאלה כללית

הפלואנס שלי הגיע עם מצבר מקורי של 55 אמפר שיושב בתוך תיבה גדולה בהרבה- ניתן להכניס לתוכה מצבר של 65 ואף יותר. האם מצבר גדול יותר יחזיק יותר זמן או שמדובר בתוספת כסף ומשקל מיותרים?

 

אין לך סיבה לשים מצבר יותר גדול ממה שיצרן הרכב ממליץ בוא נזכור שהמצבר של הרכב מטרתו היא להניע את הרכב לאחר ההנעה מערכות הרכב מקבלות חשמל מהאלטרנטור במידה והוא תקין

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

  • ספונסר פורום
פורסם
ברוך הבא.

 

מצטרף להמלצה על דבורי בתלפיות. שירות טוב ומחיר זול.

לפני שהחלפתי מצבר הוא אפילו התעקש שאפשר למשוך עוד קצת עם המצבר הישן(גם כן ורטה, החזיק כמעט 7 שנים).

 

כן דבורי הם 2 חברה אמינים ונחמדים מאוד

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130


×
×
  • תוכן חדש...