Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שירות לקוחות VARTA - רצינו לומר שלום


שרות לקוחות טלרון
שימו לב! השרשור הזה בן 3012 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעניין מצברי אופטימה - הם מעולים, אבל כשהם מתים זה בלי אזהרה או הודעה מוקדמת. רגע אחד המצבר עובד. דקה אח"כ הוא מת מוות קליני. עכשיו, בגלל שאתה יודע כמה שילמת על אופטימה, ויודע שזה מצבר פריקה עמוקה, אתה מסרב להאמין שהמצבר מת, ולוקח את האוטו למוסך, ובודקים לך חצי אוטו, ובסוף אומרים לך שהאוטו תקין, רק המצבר מת. ואז אתה מקלל, כי הבדיקה עלתה לך כמו חצי מצבר חדש פשוט, וקונה מצבר.

מבוסס על סיפור אמיתי.

היה לי מצבר ברכב שטח עם חיבור ישיר וקבוע למקרר לשטח. המקרר היה עובד כל הלילה בשטח, ולכן רציתי מצבר פריקה עמוקה.

היום אני פשוט שם מצבר רגיל בגודל הנדרש וזהו.

רכב שעומד זמן רב, אם יש אפשרות, אז רק מטען מצברים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • ספונסר פורום
אלטרנטור לא מיועד לטעון מצבר X, אלטרנטור מיועד לספק זרם (הספק) חשמלי.

קרא שוב את השאלה שלי, לא נדרש זרם גבוה בשביל לטעון מצבר. ספק (אלטרנטור, מטען, ילד עם מנואלה או כל מקור הספק אחר) של אמפרים בודדים מתאים לטעינה של כמעט כל ספקטרום הרכבים על הכביש.

כל אלטרנטור יודע לספק כמה אמפרים מבלי להרגיש. השאלה לא מתייחסת לבלאי לאלטרנטור אלא לנזק למצבר שנציג וורטא דיבר עליו.

בקיצור התשובה שלך לא בכיוון, מחוסר הבנה או מחוסר תשומת לב..

 

אשמח אם נציג וורטא יסביר את עצמו בתור סמכות מקצועית

 

שלום ובוקר טוב לכולם !

בואו נעשה קצת סדר לגבי מצברים גדולים ,קטנים ,מתח ,זרם ואלטרנטורים מצברי חומצה ומצברי ג"ל:

 

האלטרנטור תפקידו לייצר זרם תקין לטעינת המצבר ואספקה של זרם למערכות הרכב שהמנוע עובד.

זרם תקין לטעינה אמור להיות בין V14.2 -14.4V שהרכב בטורים גבוהים ולא פחות מ-13.8V בטורים נמוכים.

בשום פנים ואופן לא אמור לעבור את ה-15V ( טעינת יתר)

 

עכשיו , אמרנו זרם תחשבו בריכת מים לבריכת המים לא חשוב מה גודל הצינור שממלא אותה יכול להיות צינור דק או עבה

המשמעות היחידה היא כמה זמן יקח למלא את הבריכה ( במקרה שלנו המצבר)

מצבר עם אמפר נמוך = לבריכה קטנה , מצבר עם אמפר גבוה = בריכה גדולה .

גודל המצבר נקבע על ידי היצרן על מנת לאפשר קיבולת מספיקה להתנעת הרכב ( שמו של מצבר הרכב באנגלית הוא START BATT)

כי באמת תפקידו העיקרי להניע את הרכב

לאחר התנעת הרכב האלטרנטור יזרים זרם למילוי המצבר שהתרוקן מעט בהתנעת הרכב.

ככל שהמצבר ריק או גדול וריק , יקח יותר זמן למלא אותו ( דבר שידרוש נסיעות ארוכות )

 

עכשיו נחזור ברשותכם לדימוי של הבריכה שלנו השאיפה שלנו היא שהבריכה תהייה תמיד מלאה ( מספיק מלאה על מנת להניע בקלות)

ולכן למעט שימושים מיוחדים וחריגים ( רכבי שטח ,סיירים, מותקני מערכות מיוחדות) ההמלצה החמה שלנו היא תמיד להיצמד להוראות היצרן.

וכדי להוסיף קצת ולסבך יותר :) אז אני מזכיר שמצבר חומצה רגיל של רכב לא נועד לבצע פריקות עמוקות וטעינות חוזרות זה מוריד מאיכותו מקצר בסופו של דבר את חייו.

מצברי ג'ל או STOP@START משנים את התמונה בהיבט זה שכן הם בעצם אפשר לומר הכלאה בין מצבר עם כח התנעה למצבר פריקה עמוקה. ( וחוזרת)

 

מקווה שעזרתי ,

לכל שאלה אני פה

יוסי

עריכה אחרונה על ידי שרות לקוחות טלרון

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרשה לי לתקן (טעות סופר אני מניח) :

 

מתח תקין לטעינה אמור להיות בין V14.2 -14.4V שהרכב בטורים גבוהים ולא פחות מ-13.8V בטורים נמוכים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ובוקר טוב לכולם !

בואו נעשה קצת סדר לגבי מצברים גדולים ,קטנים ,מתח ,זרם ואלטרנטורים מצברי חומצה ומצברי ג"ל:

 

האלטרנטור תפקידו לייצר זרם תקין לטעינת המצבר ואספקה של זרם למערכות הרכב שהמנוע עובד.

זרם תקין לטעינה אמור להיות בין V14.2 -14.4V שהרכב בטורים גבוהים ולא פחות מ-13.8V בטורים נמוכים.

בשום פנים ואופן לא אמור לעבור את ה-15V ( טעינת יתר)

 

ברשותך אנסה לחדד מספר נקודות אשר התייחסת אליהם.

 

מתח המוצא של אלטרנטור תלוי מאוד בטמפ' החיצונית אשר באופן ישיר משפיעה על טמפ' ווסת המתח ובמקרים מסויימים מתח המוצא עשוי להיות 15.5 וולט כאשר הטמפ' החיצונית נופלת מתחת ל-20-מעלות צלזיוס או 13.2 וולט כאשר הטמפ' החיצונית היא מעל 50 מעלות צלזיוס.

 

אחת הסיבות לשינוי מתח המוצא של האלטרנטור בתלות הטמפ' החיצונית היא מצד אחד לשפר את יכולת הטעינה של המצבר בימים קרים ומאידך בימים חמים מתח המוצא יורד בכדי למנוע טעינת יתר של המצבר ומניעת היווצרות של גזים (מימן וחמצןׂׂ)

 

במילים אחרות ווסת המתח של האלטרנטור הינו מקוזז טמפ' בעל מקדם טמפ' אשר עשוי לנוע בין 6-10- מיליוולט למעלה צלזיוס.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב לנציג VARTA,

אשמח לקבל יעוץ בנוגע למצבר שלי,

ברשותי פורד פוקוס סטיישן (טורייר) ידנית 1600 בנזין משנת דגם 2012,

הכל התחיל לפני כחודשיים כאשר הדבר היחיד שמתי לב הוא שהרדיו, שמתוכנן לעבוד עוד זמן רב לאחר כיבוי המנוע, למעשה כובה מהר יותר, מלבד זאת ממש כלום, הרכב ממשיך להניע כרגיל ללא שום מאמץ.

כאשר בשבוע האחרון הרדיו כבה כדקה אחרי שכיביתי את המנוע, התחלתי לחשוד שאולי המצבר מאותת לי שהגיע הזמן...

נכנסתי לחשמלאי רכב שחיבר מכשיר שכנראה הפעיל עומס על המצבר, אמר לי שהמצבר "גמור", ונתן הצעת מחיר למצבר של שנפ 72 אמפר\שעה.

אמרתי תודה ושאשקול את העניין וניסיתי להניע, אלא שאז המצבר באמת לא הצליח לתת שום סימן חיים, החשמלאי חיבר לי משהו אחר, אמר להניע, הדלקתי ונסעתי

כל זה התרחש לפני מספר ימים בלבד, כלומר מעט לפני הקור הגדול שנחת עלינו כעת, ואולם למרבה ההפתעה, המצבר הצליח להטען כבר בנסיעה מהחשמלאי הבייתה, וממשיך להניע כל בוקר את הרכב, אם להיות הגון, אולי קצת יותר מושך את הסטארטר מאשר בדרך כלל, אבל הטמפרטורה בימים אלו היא סביב ה 2-4 מעלות (אני גר באיזור הרי ירושלים).

 

הערה נוספת חשובה, בדקתי לאחר מכן את המצבר (המקורי) והוא רק 60 A\H (נדמה לי סילבר קלציום או משהו דומה).

 

ואחרי כל הסיפור הזה, שאלותי אלייך:

1. מה לדעתך אני צריך לעשות? להחליף או לחכות שאולי אתקע בוקר בהיר אחד?

2. האם החשמלאי צדק, ובמידה ואחליף, אני צריך להעלות את האמפראז'? האם זה נובע מסוג המצבר (סילבר משהו) לעומת המצברים "הרגילים" בשוק?

3. שאלה אחרונה, התחלתי לחרוש את האינטרנט ומצאתי הבדלי מחיר מטורפים בין ירושלים לשפלה וגם שם, בין מקומות שונים (לגבי דגמי מצברים זהים), היתכן וישנם זיופים של VARTA בשוק?

תודה מראש על הסבלנות

ירון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת מצבר תחת עומס היא שיטה יישנה ולא תמיד מדוייקת בגלל שחלק גדול מהחשמלאים לא מבצעים אותה בצורה נכונה לכן המלצתי לבצע בדיקה בעזרת ציוד מודרני יותר כמו בדיקה של ביצועי המצבר בעזרת ציוד תוצרת חברת Midtronic אשר מאפשרת קבלת תמונה יותר ברורה לגבי מצבו של המצבר.

 

לאור העובדה שציינת שהמצבר כבר בן 4 שנים ולאחר בדיקה תחת עומס לא הצלחת להניע את הרכב הייתי שוקל להחליפו למצבר שווה ערך למקורי תוצרת וורטא ולא תוצרת שנפ.

 

אין שום צורך לבחור במצב בעל קיבולת גבוהה יותר מאשר המקורי במידה ושאר נתוני המצבר תואמים למצבר המקורי.

 

קיבולת המצבר הינו נתון משני וחשוב יותר לבדוק את כושר ההתנעה של המצבר. אם תעלה צילום של המצבר המותקן ברכבך נוכל להתאים לך מצבר מתאים תוצרת וורטא או בוש.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לשאול שאלה לגבי אמפרז' של מצבר, נראה לי שזה המקום הנכון,

 

מה ההשלכות של קניית מצבר עם אמפרז' יותר גדול ממה שהרכב צריך?

 

חוץ מההיבט הכלכלי, אם נניח צריך 40 אמפר ואני שם ברכב 60 אמפר, יהיה איזשהו הבדל? לטובה או לרעה?

 

שואל מבחינה תאורטית כדי להבין מה זה בעצם נותן ושוב רק מזכיר שאני לא מדבר על זה שה 60 אמפר סביר להניח יהיה יותר יקר, אני מדבר רק מבחינת פעולת המצבר.

 

לצורך הדוגמא מדובר על רכב בלי צרכני חשמל גדולים, רכב סטנדרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת מצבר תחת עומס היא שיטה יישנה ולא תמיד מדוייקת בגלל שחלק גדול מהחשמלאים לא מבצעים אותה בצורה נכונה לכן המלצתי לבצע בדיקה בעזרת ציוד מודרני יותר כמו בדיקה של ביצועי המצבר בעזרת ציוד תוצרת חברת Midtronic אשר מאפשרת קבלת תמונה יותר ברורה לגבי מצבו של המצבר.

 

לאור העובדה שציינת שהמצבר כבר בן 4 שנים ולאחר בדיקה תחת עומס לא הצלחת להניע את הרכב הייתי שוקל להחליפו למצבר שווה ערך למקורי תוצרת וורטא ולא תוצרת שנפ.

 

אין שום צורך לבחור במצב בעל קיבולת גבוהה יותר מאשר המקורי במידה ושאר נתוני המצבר תואמים למצבר המקורי.

 

קיבולת המצבר הינו נתון משני וחשוב יותר לבדוק את כושר ההתנעה של המצבר. אם תעלה צילום של המצבר המותקן ברכבך נוכל להתאים לך מצבר מתאים תוצרת וורטא או בוש.

 

מרק - מדוע אתה ממליץ לא להחליף למצבר שנפ?

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שמצברים תוצרת וורטא או בוש הם מצברים איכותיים וגם מותקנים ברכבים חדשים של הייצרן VAG קרי עומדים בתקנים של הייצרן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
אתם מוכרים כבר מצברים של STARTUP לרכבים בעלי מערכות STARTSTOP? לדוגמא ל3 החדשה?

 

מצברי STOP&START ממותגים רק כמצברי VARTA תוכל לראות על המצבר עם הוא מטכנולוגית EFB או AGM שניהם טכנולוגיות תומכות STOP & START והמק"ט יתחיל תמיד ב- VR5

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
רציתי לשאול שאלה לגבי אמפרז' של מצבר, נראה לי שזה המקום הנכון,

 

מה ההשלכות של קניית מצבר עם אמפרז' יותר גדול ממה שהרכב צריך?

 

חוץ מההיבט הכלכלי, אם נניח צריך 40 אמפר ואני שם ברכב 60 אמפר, יהיה איזשהו הבדל? לטובה או לרעה?

 

 

 

שואל מבחינה תאורטית כדי להבין מה זה בעצם נותן ושוב רק מזכיר שאני לא מדבר על זה שה 60 אמפר סביר להניח יהיה יותר יקר, אני מדבר רק מבחינת פעולת המצבר.

 

לצורך הדוגמא מדובר על רכב בלי צרכני חשמל גדולים, רכב סטנדרטי.

 

אין סיבה להשקיע המצבר עם אמפר גבוה יותר

עדיף להשקיע במצבר איכותי יותר

יוסי

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
שלום רב לנציג VARTA,

אשמח לקבל יעוץ בנוגע למצבר שלי,

ברשותי פורד פוקוס סטיישן (טורייר) ידנית 1600 בנזין משנת דגם 2012,

הכל התחיל לפני כחודשיים כאשר הדבר היחיד שמתי לב הוא שהרדיו, שמתוכנן לעבוד עוד זמן רב לאחר כיבוי המנוע, למעשה כובה מהר יותר, מלבד זאת ממש כלום, הרכב ממשיך להניע כרגיל ללא שום מאמץ.

כאשר בשבוע האחרון הרדיו כבה כדקה אחרי שכיביתי את המנוע, התחלתי לחשוד שאולי המצבר מאותת לי שהגיע הזמן...

נכנסתי לחשמלאי רכב שחיבר מכשיר שכנראה הפעיל עומס על המצבר, אמר לי שהמצבר "גמור", ונתן הצעת מחיר למצבר של שנפ 72 אמפר\שעה.

אמרתי תודה ושאשקול את העניין וניסיתי להניע, אלא שאז המצבר באמת לא הצליח לתת שום סימן חיים, החשמלאי חיבר לי משהו אחר, אמר להניע, הדלקתי ונסעתי

כל זה התרחש לפני מספר ימים בלבד, כלומר מעט לפני הקור הגדול שנחת עלינו כעת, ואולם למרבה ההפתעה, המצבר הצליח להטען כבר בנסיעה מהחשמלאי הבייתה, וממשיך להניע כל בוקר את הרכב, אם להיות הגון, אולי קצת יותר מושך את הסטארטר מאשר בדרך כלל, אבל הטמפרטורה בימים אלו היא סביב ה 2-4 מעלות (אני גר באיזור הרי ירושלים).

 

הערה נוספת חשובה, בדקתי לאחר מכן את המצבר (המקורי) והוא רק 60 A\H (נדמה לי סילבר קלציום או משהו דומה).

 

ואחרי כל הסיפור הזה, שאלותי אלייך:

1. מה לדעתך אני צריך לעשות? להחליף או לחכות שאולי אתקע בוקר בהיר אחד?

2. האם החשמלאי צדק, ובמידה ואחליף, אני צריך להעלות את האמפראז'? האם זה נובע מסוג המצבר (סילבר משהו) לעומת המצברים "הרגילים" בשוק?

3. שאלה אחרונה, התחלתי לחרוש את האינטרנט ומצאתי הבדלי מחיר מטורפים בין ירושלים לשפלה וגם שם, בין מקומות שונים (לגבי דגמי מצברים זהים), היתכן וישנם זיופים של VARTA בשוק?

תודה מראש על הסבלנות

ירון

 

הי

קודם כל אתה צריך מצבר 60A .

נשמע לי שהמצבר שלך קצת עייף (גם הבדיקה של מכשיר העומס "סוחטת" את המצבר ולכן שציינת שהוא לא הניע לאחר הבדיקה מחזק את ההערכה לכך שהוא "עייף"

אני מציע לך להתכונן לחורף / קרה ולהחליף את המצבר אבל ההמלצה שלי היא להיכנס לאחת מתחנות השרות המורשות שלנו

כך בטוחני שיבדקו ויתאימו לך רק מה שאתה צריך ולא מה שטוב להם למכור.

לגבי סוג המצבר הסדרה הכחולה של VARTA בהחלט מספיקה לצרכים שלך וגם מצבר ה-STARTUP יכול להתאים בהחלט אם כי תקופת האחריות עליו קטנה יותר ( 12 חודשים)

לגבי מחירים אז אני לא בטוח שכל מי שמפרסם מצבר במחיר אטרקטיבי באמת מתכוון לכך בהרבה מקרים האתרים מנסים "לדוג" אותך ובסוף מציעים לך מוצר אחר שכדאי להם יותר למכור לך.

לפי השאלות נראה לי שאתה לא פרייר ותתעקש על מה שאתה צריך ורוצה

לגבי זיופים :

אני לא שמעתי על מצברי VARTA מזויפים בשוק אבל תמיד יש הפתעות אז אם מישהו שמע מכיר יודע אשמח להתעדכן ולשמוע

חשוב לדעת: על מנת לזהות שהמצבר הוא VARTA מקורי או STARUP מקורי שעל צד המצבר יהיה רשום פרטי היבואן במדבקה עם כותרת "זהירות" ופרטי החומרים המסוכנים שבמצבר וכן פרטי היצרן והיבואן - לא מצוין "טלרון" אל תגעו זה כנראה מצבר לא מזוהה/ מזויף ובכל מקרה לא תהיה עליו אחריות של היבואן.

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3012 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...