Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7837 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ובכן למה זה מורכב... בואו נפרט קצת על המערכת ועל צריכה כללית שלה.

המערכת עצמה כוללת שני מגברי 500 וואט של רוקפורד + קבל 1 פאראד.

הפיוז הוא אוטומט של 100 אמפר.

הענין הוא שמגבר אחד מנוצל עד סופו המר (שני סאבים ב 2 אוהם) מה שאומר 500 וואט +. (501BD)

ובמגבר השני יש את הקומפוננט שמוגבר . נניח! ו 125 וואט RMS .. נניח. (חיתוכים וכו' הניצול יורד).

(המגבר השני הינו 500A2, כאשר 125 וואט ב 4 אוהם לכל צד).

 

בכל אופן העניין הוא שקורה מידי פעם רחוקות והפיוז קופץ.

השאלה היא למה?!

מה גורם לכך, ע"פ החברה המגברים הנ"ל צריכים כל אחד 50 אמפר בהספק מקסימלי נניח 120 עם סטייה של 10 אמפר.

העניין הוא שהניצול כאן בא לידי ביטוי באיזור ה 75 מקסימום! נניח עוד 10 למעלה מגיעים ל 85.

השאלה היא, למה הוא קופץ ? מה הסיבה לכך ?

 

כדי לשלול דברים אני אומר מראש החיבורים תקינים לחלוטים, אין שום מגע רופף וכו'. ההסבר שאני מחפש כאן הוא מבחינת חשמל נטו איך יתכן הדבר.

 

כמו כן הדבר הוא לא דבר שכיח הוא קורה לעיתים רחוקות מאוד אבל! הוא קורה.

וזה רק כאשר המערכת בעוצמה מלאה עם טראק באיכות גבוהה יחסית אשר מנצל באותו הרגע את מלוא ההספק לדעתי שהמגברים מוציאים (פיק).

 

אז מה השלב הבא ? מה בעצם גורם לבעיה הזאת. איפה הצרכן הנוסף שאני לא לוקח בחשבון ?

 

כמו כן התופעה לא כל כך מציקה לי בחיפוש אחרי פתרון כמו למה זה קורה.

פורסם

(רק רציתי לציין שאישית אינני מתיימר להיות חשמלאי רכב, רק משום שפנית אלי ספציפית אז אני מוצא לנכון לנסות להיות עזר ...)

 

לפי דעתי יש 2 גורמים שאינך לוקח בחשבון, 1 התגובה של הפיוז שלך, 2 המשיכה האמיתית שעוברת בכבל מתח שלך.

 

תצטרך למדוד את המשיכה שלך בפיקים הגבוהים שלה.

ותצטרך למצוא אינפורמציה לגבי הפיוז והOPENING TIME שלו, או אפילו אם יתאפשר לך "לתת לו" בראש.. ולבדוק מתי הוא "קופץ" :)

מקווה שעזרתי מעבר לכך אינני חושב שאוכל לתרום בנושא..

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

זהו זאת השאלה.. מוזר לי מאוד שיש משיכה של יותר מ 100 אמפר עקב הנתונים שיש בידי.

תגובת פיוז ... פיוז אמור לקפוץ אחרי 100 אמפר זה הדבר היחידי שאני יודע.

כמו כן הפיוז למיטב זכרוני של L.AUDIO

פורסם

לכל פיוז יש OPENING TIME, אני בספק אם הפיוז שלך נפתח בדיוק כשעובר את ה100 אמפר.

למרות שזה אפשרי ..

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

סטייה של 10% זה המון ?

מה לגבי סטייה של 200% ? :)

 

 

Fuse Opening Time:

A fuse does not blow when the current reaches its rated current. It is designed to pass its rated current without opening. A fuse will take varying times to blow under different conditions. A fuse will pass significantly more than its rated current for a very short time. It may take 10 minutes or more to blow a fuse at 25% over its rated current. The table below is an example of the specifications for a slow blow fuse. You can see that a 20 amp fuse may pass 40 amps of current for as long as 5 minutes before blowing although it probably wouldn't take a full 5 minutes to blow. The times for other fuses will be slightly different.

 

 

דרך אגב רציתי להזכיר, שאם הצריכה המקסימלית של המגברים שלך הינה X, לאחר זמן ממושך והתחממות , הצריכה תעלה .. בכמה ? אינני יכול לענות ... אבל כמובן שהיעילות תירד.

אולי תמיר יכול להעיד עד כמה ההתחממות רלוונטית ליעילות החשמל.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

זה אחרת!... אנחנו מדברים כאן על מצב שפיוז מתפוצץ... אני מדבר כאן על מצב של סטייה 10 אחוז למטה!.

שזה לא אמור לקרות. אם כבר אז למעלה ניחה אבל כלפי מטה. ממש מוזר לי.

 

כמו כן היעילות של מגברי CLASS D בכלל ובפרט 501BD היא יחסית גבוהה (המגבר ממש לא מתחמם לעומת ה 500A2 שבעל ניצול של 50% , סתם להשוואה כללית להבין עד כמה ה 501BD לא מתחמם בכלל).

×
×
  • תוכן חדש...