Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה מוזרה בחימום באוטו- עזרתכם


berlusca
שימו לב! השרשור הזה בן 7060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נשמע כמו ספיקה נמוכה ברדיאטור החימום הפנימי (בהנחה שזרימת האויר מפתחי החימום היא נורמלית). בעליית הסל"ד, כשמשאבת המים מסתובבת מהר יותר, הלחץ מספיק כדי להזרים מים דרך הרדיאטור, אבל בסל"ד נמוך כנראה שלא.

יכול להגרם מסתימה ברדיאטור, מחסימה בברז החימום או באחד הצינורות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפקידה של משאבת המים זה להזרים מים למנוע וליצור סרקולציה נכון?

 

אז אם אני נוסע והמנוע קר והטרמוסטט סגור, המשאבת מים לא תיצור לחץ במערכת כי יש "סתימה" שהטרמוסטט יוצר כי הוא סגור?

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשאבה מתפקדת כמשאבת סחרור , לא כמשאבת לחץ. למים יש כל הזמן מסלול בו הם יכולים לזרום.

 

פתיחת התרמוסטט בסה"כ מוסיפה אורך למסלול ואז המים עוברים דרך הרדיאטור שכל תפקידו הוא להוריד את הטמפ' של הנוזל .

אין לו שום השפעה על הלחץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי אז מה לדעתך יכול לגרום למים להתקרר בנסיעה? בעמידה החום מנוע תקין, בנסיעה החום יורד, והחליפו טרמוסטט. מה עוד יכול להיות הבעיה? גם המשאבה חדשה

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר למזגן - הרץ חיפוש בפורום כדי לדעת למה.

 

האישפוז כבר ענה לך.

החלפת רדיאטור מזגן גוררת פירוק רדיאטור והתעסקות עם מערכת קירור המנוע.

לכן, קשורים השניים.

 

בדוק עצמך ודייק בהערותיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי אז מה לדעתך יכול לגרום למים להתקרר בנסיעה? בעמידה החום מנוע תקין, בנסיעה החום יורד, והחליפו טרמוסטט. מה עוד יכול להיות הבעיה? גם המשאבה חדשה

הטמפ' בחוץ - בחורף המנוע מתקרר במכוניות PSA.

היה על זה שרשור או שניים - בדוק.

גם אצלי ב-ZX הטמפ' צונחת לאיזור ה-70 בנסיעה בינעירונית , ומתייצבת על כ-90 בעמידה/עיר וכו'.

 

ברלוסקה - הח' רדיאטור מזגן אינה מחייבת פירוק רדיאטור רגיל בכל רכב - ומעבר לזה - פירוק הרדיאטור לא יפגע בשום מצב בפעולת החימום הפנימי (אלא אם אתה נוסע בלי מים בכלל - ספק רב ,כיוון שאז היית אומר שלום רב למנוע). אם כבר - פעולה לא נכונה בפירוק הרדיאטור תגרום להתחממות יתרה של המנוע , לא לחוסר פעולה של החימום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי אז מה לדעתך יכול לגרום למים להתקרר בנסיעה? בעמידה החום מנוע תקין, בנסיעה החום יורד, והחליפו טרמוסטט. מה עוד יכול להיות הבעיה? גם המשאבה חדשה

יכול להיות שהמאוורר עובד כל הזמן??

45 מעלות (אתה סגור על זה שזו קריאה נכונה?) - לא תקין. צריכת דלק גבוהה, בלאי מנוע מואץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך עובד כל הזמן? הרי רק בנסיעה החום יורד, אם הוא היה עובד כל הזמן אז גם בעמידה המנוע היה קר, מה שלא קורה בפועל.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין שהמנוע חם או קר, החימום (לא מזגן) מחמם רק בסל"ד גבוה, בעמידה או בסל"ד נמוך, החום

יורד עד למצב של סתם אוויר מבחוץ.

 

מה דעתכם?

הרדיאטור חימום שלך כנראה סתום כמעט לגמרי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפקידה של משאבת המים זה להזרים מים למנוע וליצור סרקולציה נכון?

אז אם אני נוסע והמנוע קר והטרמוסטט סגור, המשאבת מים לא תיצור לחץ במערכת כי יש "סתימה" שהטרמוסטט יוצר כי הוא סגור?

שמר הסביר שמשאבת המים ברכב היא משאבת סחרור ולא משאבת לחץ, ושפעולת הטרמוסטט מאריכה את מסלול מי הקרור.

ובכן, כדי להעמיד דברים על דיוקם - המושגים משאבת סחרור ומשאבת לחץ מתארים פונקציונלית את תפקיד המשאבה ואינם קשורים כלל ללחצים או לספיקות (ספיקה - כמות ליחידת זמן).

משאבות ניתן לחלק למשאבות מדחק חיובי (כמו משאבת בוכנות, דיאפרגמה, גלגלי שיניים וכדומה) ומשאבות דינמיות (צנטרפוגליות). במשאבות מדחק חיובי כשהספיקה הולכת וקטנה הלחץ עולה עד להרס המשאבה, ולכן בסוג משאבות זה יהיה תמיד, בהגדרה, סוג של שסתום להגנה מפני לחץ יתר (שסתום עוקף, שסתום פורק וכדומה). לחילופין, במשאבת דלק מכנית למשל שהיא משאבת דיאפרגמה, ישנו סידור המפסיק את פעולתה לפי הספיקה ובמצב מופסק הלחץ מוכתב ע"י קפיץ וקבוע מראש ע"י המתכנן. דוגמא אופיינית למשאבת גלגלי שיניים - משאבת השמן במנוע.

משאבת המים במנוע היא משאבה צנטרפוגלית וככזו, יש אומנם קשר בין הלחץ לספיקה אבל תיאורטית ניתן להפעילה כשהיציאה שלה חסומה כליל. הלחץ שלה הוא דינמי, נובע מהאצת הנוזל וערכו המכסימלי מוגבל.

במנוע לא ניתן לחסום כליל את סחרור המים בבלוק המנוע ובראש, לא בגלל נזק למשאבה אלא כי לא יהיה פיזור והומוגניזציה של החום ובנוסף, עלול לחלוף זמן רב מדי עד שהחום יתפשט ויגיע לטרמוסטט. בזמן זה עלולים חלקים במנוע בו אין סחרור מים להתלהט. לכן קיים סדור המאפשר לכמות מים יחסית קטנה להסתחרר במנוע גם כשהטרמוסטט סגור לגמרי. המים מוחזרים לקו היניקה של המשאבה באמצעות צנרת כזו או אחרת.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...