Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה בודקים בטסט השנתי לרכב?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

מישהו יכול לרשום לי בבקשה מה בודקים בדיוק בטסט לרכב ? כולל הכל

 

תודה רבה !!!

פורסם

בבקשה (הועתק מאתר משרד התחבורה)

 

ביצוע מבחן רישוי שנתי לרכב (טסט) במכון רישוי



על פי החוק, אחת לשנה, חובה על בעל רכב רשום, לבצע לרכבו מבחן רישוי שנתי(טסט). את המבחן השנתי ניתן לבצע באחד ממכוני הרישוי הפזורים ברחבי המדינה.



לפני ביצוע מבחן הרישוי יש לשלם את אגרת הרישוי השנתית לרכב:

 

  • תשלום באמצעות המענה הקולי - יש להציג במכון הרישוי את רישיון הרכב המשולם שנשלח לבעל הרכב.
  • תשלום באמצעות אתר שירות התשלומים הממשלתי - יש להציג במכון הרישוי את רישיון הרכב המשולם שנשלח לבעל הרכב. כל אסמכתא אחרת חוץ מרישיון רכב משולם לא תתקבל במכון הרישוי. לא ניתן יהיה לבצע מבחן רישוי על סמך האסמכתא לתשלום.
  • תשלום באמצעות בנק הדואר או בכל בנק אחר - יש להציג במכון הרישוי את רישיון הרכב המשולם עם חותמת הבנק.
  • תשלום באמצעות עמדת שירות עצמי - עם סיום ביצוע התשלום יוצא באופן מיידי רישיון משולם ואיתו ניתן לגשת למכון הרישוי ולבצע מבחן רישוי שנתי (טסט).



להלן המסמכים, לרבות הבדיקות שיש לבצע טרם ביצוע מבחן הרישוי:

 

  • רישיון רכב מקורי משולם
  • תעודת זהות מקורית של בעל הרכב הרשום, במידה והמבחן מתבצע באמצעות מיופה כוח, יש להצטייד ביפוי כוח (מצורף לחידוש רישיון הרכב) ותעודת זהות מקורית של בעל הרכב ושל מיופה הכח
  • תעודת ביטוח מקורית בתוקף
  • גיל הרכב מעל 15 שנים - אישור מאת מוסך מורשה המעיד על ביצוע בדיקה ותקינות מערכת הבלמים (ללא האישור, לא ניתן יהיה לבצע מבחן רישוי)
  • גיל הרכב מעל 19 שנים - אישור מאת מוסך מורשה המעיד על בדיקה ותקינות מערכת הבלמים (ללא האישור, לא ניתן יהיה לבצע מבחן רישוי)
  • בדיקת מערכת התאורה ברכב, כולל 4 מהבהבים
  • בדיקת תקינות המגבים ותקינות מערכת התזת מים לשמשות (מגבים יבשים או קרועים יש להחליף)
  • בדיקה אם ברכב יש משולש אזהרה, מגבה, אפוד זוהר, אשפתון, מכשיר כיבוי אש (מכשיר כיבוי אש מתייחס לרכב מסחרי)
  • בדיקת תקינות המראות ברכב (מראות שבורות או סדוקות יש להחליף)
  • בדוק תקינות הצמיגים (כולל רזרבי).יש להחליף צמיגים יבשים, סדוקים או שחוקים



 

מצ"ב סרטון שמציג מהלך שלם של מבחן רישוי

 



 

 

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

שבוע שעבר עשו לי טסט ומסתבר לי היום שהנורות של הלוחית רישוי לא פועלות אצלי, בנוסף המגב האחורי כבר תקופה ארוכה לא בשימוש ולא בדקו את זה

בטח שלא בדקו גם צמיג רזרבי\אפוד וכו'

חותמים ויאללה סע

פורסם
שבוע שעבר עשו לי טסט ומסתבר לי היום שהנורות של הלוחית רישוי לא פועלות אצלי, בנוסף המגב האחורי כבר תקופה ארוכה לא בשימוש ולא בדקו את זה

בטח שלא בדקו גם צמיג רזרבי\אפוד וכו'

חותמים ויאללה סע

 

נו, וזה אומר שצריך להזניח את הרכב ולבנות על כך שלא יבדקו בטסט ?!

(מחר אם תצטרך את הגלגל הרזרבי - ואין בו טיפת אויר, אז מה ?!)

alfa 156 2.5.

פורסם

מודגש בפוסט #2:

גיל הרכב מעל 15 שנים

גיל הרכב מעל 19 שנים

בראשון מופיעה גם המילה "ביצוע". מעבר לכך כל המלל זהה. האם אכן יש הבדל בין הדרישות לרכבים בגילאים הנ"ל, ובמה זה מתבטא?

פורסם
נו, וזה אומר שצריך להזניח את הרכב ולבנות על כך שלא יבדקו בטסט ?!

(מחר אם תצטרך את הגלגל הרזרבי - ואין בו טיפת אויר, אז מה ?!)

איפה ראית שאמרתי דבר כזה?

פורסם
מודגש בפוסט #2:

גיל הרכב מעל 15 שנים

גיל הרכב מעל 19 שנים

בראשון מופיעה גם המילה "ביצוע". מעבר לכך כל המלל זהה. האם אכן יש הבדל בין הדרישות לרכבים בגילאים הנ"ל, ובמה זה מתבטא?

יש הבדל.

 

גיל הרכב מעל 15 שנה (למעשה משנה 16 משנת ייצור) צריך אישור תקינות מערכת בלמים ממוסך מורשה משרד התחבורה, טסט עדייו פעם השנה.

 

גיל הרכב מעל 19 שנה (למעשה משנה 20 משנת ייצור) צריך אישור רכב מיושן ממוסך מורשה משרד התחבורה, האישור כולל בדיקת מערכת בלמים, היגוי, מתלים.

תוקף הטסט 6 חודשים, האגרה השנתית מתחלקת ל 2. כל 6 חודשים צריך אישור חדש.

 

בגיל 30 אפשר לרשום את הרכב כרכב אספנות (רשות, לא חובה) ואז תוקף הטסט חוזר להיות שנה, בכפוף לאישור רכב מיושן כמו שנדרש לרכב מעל גיל 19.

 

 

פורסם
איפה ראית שאמרתי דבר כזה?

 

זה משתמע (אולי בעקיפין) מהודעתך - ואם לא לכך התכוונת, אז מחילה וסליחה 8)

 

בכל מקרה - תקינות הרכב היא באחריות בעליו ואין צורך להמתין לרישוי שנתי ע"מ לסדר רג'קטים שונים.

alfa 156 2.5.

פורסם

בנוסף בודקים אם לוחיות הרישוי דהויות, אם המגבים תקינים,אם הרכב מזהם (כדי שיוכלו למכור לך תוסף דלק כמו שעשו לי הרבה פעמים) ואם יש לך מדבקות הכהייה על השמשות הקדמיות.

פורסם
זה משתמע (אולי בעקיפין) מהודעתך - ואם לא לכך התכוונת, אז מחילה וסליחה 8)

 

בכל מקרה - תקינות הרכב היא באחריות בעליו ואין צורך להמתין לרישוי שנתי ע"מ לסדר רג'קטים שונים.

לא לכך התכוונתי, לא אמרתי שאני בטוח שהרכב שלי תקין רק בגלל שהוא עבר טסט, להיפך, אני בודק אותו בעצמי על אחת כמה וכמה

פורסם

יש את הקטע המסריח, המוכר לכולם, של לוחית הרישוי.

לפני שנים, היו מכשילים אותך על לוחית רישוי (אם היתה עלייה רק שריטה) ואז אתה צריך לשלם למכון הרישוי, לשם לוחית חדשה וכמובן מבחן רישוי חוזר, למרות שבפועל לא עושים מבחן אלא רק חותמים על הנייר.

 

לאחר זמן מה, יצאה תקנה במשרד התחבורה, כי לא ניתן להכשיל רכב אך ורק, עקב לוחית רישוי תקולה.

מאז באמת, עברתי טסטים, ללא בעיות וגם הפסקתי לצבוע את הלוחית רישוי בטוש.

 

אבל...כל פעם שנכשלתי בגלל משהו, סתם נזרוק צמיג תקול, אז תמיד היה בנוסף, לוחית רישוי להחלפה.

 

והיום...זה עדיין ממשיך.

פרנקופיל מושבע!

פורסם

חבר הפורום zvit כתב -

"יש להציג במכון הרישוי את רישיון הרכב המשולם שנשלח לבעל הרכב.

כל אסמכתא אחרת חוץ מרישיון רכב משולם לא תתקבל במכון הרישוי.

לא ניתן יהיה לבצע מבחן רישוי על סמך האסמכתא לתשלום."



 

ברצוני לתקן את הנכתב בציטוט.

מתוך פרסום באתר משרד התחבור



מיום שלישי, 23 יוני 2015 12:39



החל מ-1 ביולי, יוכלו נהגים לשלם את אגרת רישיון הרכב ("טסט"),

באמצעות האינטרנט או המוקד הטלפוני ולבצע מיידית את מבחן הרישוי השנתי לרכב,

מבלי להמתין לאישור תשלום של הבנק



עד כה, נאלצו נהגים ששילמו את אגרת רישיון הרכב, הנדרשת לצורך ביצוע ה"טסט",

באינטרנט או במוקד הטלפוני,

להמתין מספר ימים עד לקבלת הטופס עליו מוטבעת חותמת תשלום של הבנק "שולם".

 

עד לקבלת אישור תשלום של הבנק, לא התאפשר לבעלי הרכב ששילמו את האגרה באמצעים המקוונים,

לבצע את מבחן הרישוי השנתי,

למעט מי שהנפיק טופס אגרה באמצעות עמדות הרישיומט, המוצבות כיום בסניפי הסופר פארם ובמשרדי הרישוי.

 

בתום מבחן הרישוי השנתי לרכב ולאחר קבלת דיווח ממכון הרישוי, כי הרכב עבר את הטסט בהצלחה,

משרד התחבורה ישלח לבעל הרכב רישיון רכב שבו יופיע אישור התשלום ואישור על ביצוע המבחן שנתי.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ציין כי השירות החדש התאפשר בעקבות חיבור מחשבי מכוני הרישוי בארץ (ONLINE) למחשבי משרד התחבורה, זאת במסגרת שיפור השירות לנהגים.

 

 

להן מידע נוסף שנרשם ע"י חבר הפורום - kompy בדיון קודם בנושא -



"אין גם צורך להדפיס את אישור התשלום. פקיד/ת הקבלה רואה ע"ג המסך את תוקף התשלום."



×
×
  • תוכן חדש...