Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיימר לדוד מתחיל לזמזם.


matanfr
שימו לב! השרשור הזה בן 2943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הדו קוטבי ליד הדוד זה חובה כי זה מחוץ לתחום חלל המגורים.

 

הדו קוטבי במפסקים שמתקינים כמיתוג בחיבור על הקיר הינו כי זה מפסק דוד והוא מיוצר גם בהנחה שאולי הדוד נמצא בחלל הדירה ואין פאקט צמוד אליו.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

איציק, על הגג בשביל הטכנאי דודים, ובבית למקרה של קצר (0 לאדמה).

 

ולפות"ש לדעתי קיימות שלושה בעיות שיכולות לגרום לטיימר להשרף ככה.

1. שימוש בחוטים בלי חתך קטן (התקן מחייב חוטים בחתך 2.5 מ"מ לבויילר).

2. שבדוד שלך מותקן גוף חימום גדול מהרגיל, (רגיל 2500W גדול 3500W).

3. החיבור של החוטים נעשה בצורה לא תקינה (לא סגרו את הקלמרות כמו שצריך או חיבור של חוט גמיש בלי סופיות)

אני מהמר על סעיף 3.

 

בנוגע לסעיף 1 - אני רואה לא מעט דוודים שמחוברים עם כבל XLPE בחתך של 1.5 ממ"ר ללא שום בעיה.

לכאורה זה לא אמור לגרום לבעיות בחיבורים, במקרה ה"גרוע" להתחממות המוליך עצמו ו/או ירידה בהספק בקצה.

 

עקרונית, התקן אומר שעל חוט של 1.5 ממ"ר יהיה חצי-אוטומט של 10A, אבל על הכבלים עצמם ניתן לראות (גם לבנים וגם ירוקים) שהכבל תומך ב 16A.

אצלי בבית קיימת הארכה של 5 מטר מתוך הדירה לדוד בחוץ (במקור הוא היה בתוך הדירה) עם כבל 3X1.5 וזה עובד ככה כבר כמעט 8 שנים ללא שום בעיה בטיימרים או בחיבורים.

 

הטיימרים שקניתי עד כה היו של גרסלין והם מעולים. כל אחד מחזיק כ-4 שנים (עד שהגלגל שיניים על המנוע הפנימי נטחן ולא מסובב את השעון).

למרבה הפלא, המתג ויתר הרכיבים נשמרים כמו חדשים.

 

אופציה 2 וגם אופציה 3 נשמעות סבירות, האחרונה יותר (לא נתקלתי ביום-יום בגופים של 3500W).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

השתמשתי כ10 שנים רצוף בטיימר מכני ללא תקלה, אולם עדיין יש המון חימום מים שלא לצורך ואם חושבים להתקלח בזמן לא מתוכנן אין מים.

גופי חימום היו נשרפים לי אחת לשנתיים.

מזה כשנה וחצי משתמש בדבר הנפלא הזה - http://www.thermobit.co.il/

 

בהתחלה הייתי משתמש בו כמו טיימר ומתכנת אותו לזמנים. באיזשהו שלב שמתי אותו על מצב ידני 42 מעלות. ועכשיו תמיד, אבל תמיד יש מים חמים, בכל ימות השנה. יחד עם שימוש מועט ביותר בחשמל, כי הבוילר לא עובד כשאין צורך. אני מאמין שגוף החימום נשמר במצב הרבה יותר טוב מבעבר.

עכשיו ראיתי שהמחיר עלה ל700, חבל. אני קניתי ב500 בערך.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת. החימום הוא ל 42 בלבד כך שרוב הזמן הוא לא מחמם בכלל. במיתוג רגיל אתה מחמם הרבה יותר ללא צורך ואתה גומר את הגוף חימום ששוב משתמש ביותר חשמל. כמו כן אם המים התחממו בשמש (כמעט כל יום עם אור) הבוילר לא יידלק בכלל.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוקא הבנתי.

יש חסכון בחימום ל-42 מעלות בלבד (אבל את זה אפשר להשיג גם על ידי כוונון של הטרמוסטט הרגיל שיש בדוד.) מקסימום חסכון תשיג אם תחמם ל-42 מעלות רק לזמנים בהם המים נדרשים (ורצוי רק לפנות ערב, אחרי שהשמש חיממה את המים).

 

לדוגמה, אין שום טעם לחמם את המים בחזרה ל-42 מעלות ב-12 בלילה, אחרי שכולם סיימו להתקלח.

 

אגב, זה נחמד שאפשר לכוון את הטמפ' בדיוק של מעלה, אבל בדוד, רוב הזמן, אין טמפרטורה אחת, אלא תחום טמפרטורה בגראדיינט מלמעלה (מיים חמים מגוף החימום/קולטים) עד למטה (מיים קרים מכניסת המים).

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא הבנתי , אם גוף החימום עובד בשביל לשמור על טמפ' של 42°(תאמת זה לא משנה הטמפ' ,גוף החימום תמיד יעבוד על מקסימום) כל כמה זמן הוא נדלק?

כמה זמן הדוד מצליח לשמור על אותה טמפ' ,הרי ירידה של מעלה אחת הוא כבר נכנס לעבוד שוב.

 

לדעתי, מה שנוח במערכות מהסוג הזה שאפשר לדעת מה מצב המים (טמפ') וככה לא סתם להדליק את הדוד חצי שעה בשביל להיות בטוחים.

עריכה אחרונה על ידי dmxsir

_________________________________

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי המים החמים נדרשים 24 שעות.

ברור שזה לא מדוייק ברמת המעלה זה לא העניין. פשוט אין צורך להגיע לטמפרטורות גבוהות.

החיישן נמצא בנקודה גבוהה בדוד.

עם הבידוד שיש לדוד, לדעתי הגוף חימום עובד כשתי דקות כל שעה.

אני רואה שחשבון החשמל נמוך משמעותית משימוש בטיימר רגיל שלא איפשר לי להחזיק מים חמים 24 שעות.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא הבנתי , אם גוף החימום עובד בשביל לשמור על טמפ' של 42°(תאמת זה לא משנה הטמפ' ,גוף החימום תמיד יעבוד על מקסימום) כל כמה זמן הוא נדלק?

כמה זמן הדוד מצליח לשמור על אותה טמפ' ,הרי ירידה של מעלה אחת הוא כבר נכנס לעבוד שוב.

במערכות כאלו יש היסטרזיס, והטמפרטורה בה הטרמוסטט יפעיל את החימום נמוכה בכמה מעלות מהטמפרטורה בה הוא יכבה אותו. כתוצאה מכך, לא יהיו מיתוגים תכופים מדי של גוף החימום.

 

אני רואה שחשבון החשמל נמוך משמעותית משימוש בטיימר רגיל שלא איפשר לי להחזיק מים חמים 24 שעות.

מקובל, רק שהיית מגיע לתוצאה דומה אם היית מכוון את הטרמוסטט לכ-40 מעלות ומששאיר את הדוד פועל רצוף.

הטימר מתאים לשלוט בזמן שבו יהיו מים חמים, ולא בטמפרטורה המקסימלית אליה הם יחוממו.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל אלו ששאלו איך זה מדוייק;

זה לא מדוייק מאוד, אבל הטרמוביט הוא למעשה מכשיר אלחוטי שעובד עם חיישן טמפרטורה וממסר מיתוג.

כל הסיפור הזה נמצא בממשק נוח לשימוש.

 

החיישן טמפ' הוא חיישן פשוט כמו שקונים באיביי עם חוט.

הוא מתחבר לקופסת פיקוד אלחוטית שמתקינים מתחת לדוד.

את המתג בתוך הדירה משאירים מופעל קבוע ומחברים את החשמל לטרמוביט (וממנו יש יציאה לגוף חימום שמופעל באופן טורי דרך הטרמוסטט שמגן מפני טמפ' גבוהה יותר).

 

למעשה, למי שיש דוד צמוד לדירה ולא צריך מכשיר אלחוטי אפשר באמצעות בקר פשוט מאיביי, קונטקטור וחיישן טמפ' לעשות דבר דומה בהרבה פחות כסף.

 

כל הסיפור של הטרמוביט זה למעשה טרמוסטט משוכלל יותר עם ממשק הפעלה נוח יותר.

במדינה כמו שלנו זה פחות שימושי כי למי שיש דוד שמש הוא לא משתמש בחימום חשמלי רוב ימות השנה, אבל למי שיש דוד חשמל בלבד זה דבר מעולה ואפילו שהמחיר נראה גבוהה (700 שח) בשיקלול הסופי זה לא הרבה כסף.

 

הנה סירטון מיוטיוב על איך נראה כזה דבר מכיוון הדוד.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי להתקין טרמוסטט קצר מהארוך שיש כרגע בדוד. השאלה אם זה יחמם כמות גדולה יותר? הגיוני שכן.

 

בערך... החום המקסימלי הוא בקצה העליון של צינור הטרמוסטט, ולכן טרמוסטט קצר "ירגיש" כנראה טמפרטורה נמוכה יותר מטרמוסטט ארוך, ולכן יחמם את המיים לטמפרטורה יותר גבוהה לפני שיכבה את הג"ח. אבל במקום להחליף טרמוסטט, אתה יכול פשוט לכוון את הארוך הקיים לטמפ' גבוהה יותר.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...