Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3861 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

אחרי כמה שנים שלא היה לי אופניים, החלטתי לחזור לתחביב זה.

המטרה: קניית אופני שטח, שבילים ומדי פעם כבישי העיר.

התקציב: 3 אלף ש"ח ומוגבל לרשתות מגה ספורט וורטהיימר (איש קבע מושחת שרוצה לנצל נקודות ספורט:-D).

המגבלות: גובה (1.9 מטר) וחוסר ניסיון רכיבה מלבד אופניים זולים שהיו לי עד עכשיו.

 

השאלות: האם שווה ללכת על אופני זנב קשיח או שכוח מלא?

האם מידה 20 תהיה בסדר או שעדייף לנסות למצוא 21?

מה עוד נדרש לדעת ושווה לבדוק באופניים? (בולמי דיסק? מהלך בולם? פתיחת פרפר לגלגלים?)

 

עד עכשיו עשיתי סיבוב בחנות ואלו האופניים שנראות לי מעניינות:

diamondback overdrive

shift r1 haro

 

תודה!

תומר

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בתקציב הזה - רק זנב קשיח.

לשימוש הזה - כנ"ל.

המידה, תלוי בפרופורציות של האופניים. הייתי נוטה ל-21, אבל זה משתנה בהתאם לדגם.

אם אתה רוצה לקנות אופניים שווים, אל תקנה אותם במגה ספורט.

אבל אם זה בחינם... אז זו נקודת התחלה טובה.

 

מהלך בולם - לא אומר כלום. תתעלם.

פתיחת פרפר - סטנדרטי. זה כמו להגיד "יש כידון".

בלמי דיסק - יש מכאני ויש הידראולי, ויש רמות שונות. לפי מה שמצאתי, תקבל הידראולי (שזה טוב) ברמה הכי בסיסית (שזה פחות טוב).

 

הדאימונדבק שציינת, יעשו את העבודה, אלא אם תהפוך לרוכב יותר רציני.

אם היית מוציא את הכסף מהכיס, יש אופציות עדיפות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

תודה על העזרה, יש גם אופציה לאופנים האלו:

לכידה.jpg

האם הם נחשבים טובים יותר?

ראיתי שגם חנות "רוזן ומינץ בע"מ" בא בחשבון ושם יש גם את ההטבה.

פורסם

נראה סבבה אבל שים לב למידה. אל תתפשר על התאמה פיזית, זה רק יקשה עליך.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם
תודה על העזרה, יש גם אופציה לאופנים האלו:

[ATTACH=CONFIG]441437[/ATTACH]

האם הם נחשבים טובים יותר?

ראיתי שגם חנות "רוזן ומינץ בע"מ" בא בחשבון ושם יש גם את ההטבה.

 

עדיף לקנות מרוזן מינץ. זו רשת שמתמחה באופניים.

יש להם יותר היצע והם גם יכולים לטפל, אם יש סניף קרוב.

המחירים של המוצרים שהם מייבאים הם גם לרב טובים.

 

לגבי הדגמים הספיציפיים, צריך להגיע ולראות מה יש להם ברגע נתון. יש מציאות...

[מה שאתה מראה יש רק ב-S...]

 

אתה איש גדול, ולשימושים שלך, לך על 29, לא 27.5 (26 זה כבר בר-מינן).

אני אחפור להם קצת בקטלוג ונראה מה יש.

 

להתחלה: אתה טיפוס ספורטיבי? חזק (ידיים, גב)?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מצטרף להמלצה לגבי רוזן מינץ - כמובן שעדיף לרכוש מהם ולא במגה.

לא יודע מאיפה אתה בארץ, אבל הם פתחו סניף חדש בצומת ביל"ו והשרות שקיבלתי שם היה מצויין.

פורסם

קודם כל, אם יש סניף ליד הבית, תמיד עדיף.

אופניים שעושים בהם שימוש צריכים תחזוקה שוטפת, ולפחות בהתחלה צריך ללמוד, לפני שאפשר ללמוד לעשות דברים לבד.

 

ב-29" (כאמור, לאיש גבוה אני ממליץ) יש לרוזן GT ו-Merida. בהכללה נראה לי שהמרידה יותר קרביים בגיאומטריה שלהם, קרי, תנוחת ישיבה יותר רכונה קדימה ("קרבית"). בכל אופניים ניתן לשחק עם זה קצת בגובה הכידון, אבל ההכללה נכונה.

להיות זקוף (GT) יותר קל על הגב העליון והכתפיים ויש פחות משקל על הידיים, למי שלא יודע להחזיק את עצמו נכון מהגב. גם יותר קל להסתכל קדימה והאופניים פחות "עצבניים". מי שאין לו כוח ורוכב על אופניים בגיאומטריה "קרבית" (מרידה), נשען מן הסתם על כפות הידיים, וזה מתכון לכאבים (כאמור, מי שיש לו כוח ויודע קצת לרכב, מסוגל להחזיק את עצמו מהגב ושרירי הליבה).

מצד שני, תנוחה קרבית נותנת כושר תמרון ופוטנציאל מהירות עדיפים (מרכז כובד יותר נמוך וחלוקת משקל יותר טובה)

 

קודם תבחר מה נוח לך.

אני רוכב על GT ובזמנו (וגם היום) העדפתי את הנוחות היחסית של ה-GT על הקרביות של המרידה. חבר שהיה איתי בחר הפוך. אני מעדיף לרכב בנוחות ולהגיע הביתה בשלום...

 

 

לאחר מכן זה משחק של איזה אבזור אתה מקבל לכסף.

כאן זה ממש תלוי מה יש להם בהיצע. כדאי לרב לקנות דגמים "ישנים" שלא נמכרו. לפעמים הם יכולים גם להיות עדיפים על החדשים, מבחינת מפרט. אפשר גם לקנות משומשים מהטרייד, עם אחריות. אז אולי אתה יכול לקבל משהו משופר לתקציב שלך, אבל בכל מקרה הוא מספיק לשימוש שציינת ולהתחלה. יש לי חבר (אחר) שרוכב על אופניים ברמה הזו 75 ק"מ כל סופ"ש (ולעבודה באמצע השבוע), בלי בעיות.

אל תיתן למוכר לדחוף אותך במעלה התקציב, באופן מהותי. לא צריך.

 

כשתהיינה לך הצעות קונרקרטיות, תחזור.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מסכים עם רוב ההמלצות של עופר, במיוחד בנוגע ל29 אינטש שעבור הגובה שלך ורמת רכיבה בסיסית זו הבחירה ההגיונית המתבקשת (אל תתן למוכר בחנות לזרגג לך במוח על זה ש27 זה העתיד וכו').

כשיש על הפרק את רוזן ומגה, כמובן שעדיף רוזן.

אבל - אני סבור שאם כבר רוכשים אופניים חדשים, עדיף בהרבה ללכת לחנות אופניים קטנה יותר, כזו שיש עליה המלצות. הפרמיה שאתה משלם כשאתה רוכש אופניים חדשים היא בעיקר על השירות (כי ניתן למצוא אופניים פרקטיקלי-חדשים מבחינת מכלולים ביד2 ב30%-50% הנחה), ויסלחו לי חובבי רוזן אבל יש להם הרבה סניפים עם תודעת שירות רצפה (יש לי נסיון רע עם סניף קסטרא, קריות, נתניה ותל אביב - ואני מדבר על נסיון מגוף ראשון בלי להכניס כל מיני צ'יזבטים ששמעתי עליהם מחברים נוספים).

בחנות קטנה, כזו שיש עליה המלצות, אתה בד"כ תזכה ליחס אישי יותר. יש הרבה סניפים של רוזן/מצמן שעובדים בשיטת ה'לקוח מזדמן' ולא בשיטת ה'לקוח הקבוע'. אם אתה בכל זאת רוצה רוזן, ממליץ על הסניף בפ"ת עליו טרם שמעתי תלונות מהותיות.

ישנה כקבוצה בפייסבוק שיכולה לעזור לך בהתייעצות על אילו אופניים / חנויות וכו' מומלצים למתחילים: MTBC (MTB CHAT), מקווה שזה בסדר שרשמתי את שמה (מנהלים - במידה וזה אסור, אשמח אם תחליפו את שם הקבוצה ב'דבר איתי בפרטי').

 

בין GT למרידה הייתי בוחר במי שמרגישים לי נוח יותר, מרידה בד"כ יגיעו מאובזרים טוב יותר, אבל GT חברה קצת יותר 'נחשבת' (אל תשאל למה, סטיגמות של רוכבים). אני לא סגור האם יש באמת הבדלים בגאומטריה אבל המרידה אכן נראים קצת יותר 'התקפיים'. אם הייתי חייב לבחור בין הצמד הייתי הולך על הGT (בפרט: הGT שצורפו למעלה זו אחלה רכישה).

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
אבל - אני סבור שאם כבר רוכשים אופניים חדשים, עדיף בהרבה ללכת לחנות אופניים קטנה יותר, כזו שיש עליה המלצות.

 

אבל אין לו נקודות...

 

בין GT למרידה הייתי בוחר במי שמרגישים לי נוח יותר, מרידה בד"כ יגיעו מאובזרים טוב יותר, אבל GT חברה קצת יותר 'נחשבת' (אל תשאל למה, סטיגמות של רוכבים). .

 

אני חושב שדווקא ההפך.

למרידה יש קבוצות מירוצים וכו'. מרידה זה גם יצרן שלדות וגם מפעל (שמייצר גם לאחרים).

אבל ברמה הזו אין שום יתרון אינהרנטי למותג כזה או אחר. בכל מקרה מלבד השלדה, כל האביזרים נרכשים מאותם יצרנים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

לא הבנתי את ההערה הראשונה,

לגבי ההערה השניה, אני מכיר טוב את מרידה ולי אישית אין איזושהי התנגדות/רתיעה מהמותג, אני מדבר מתוך נסיון 'מהשטח' (you see what i did there? ;)), משום מה בארץ המותג מרידה סובל מכל מיני סטיגמות.

הסיבה שהעלתי זאת, היא שהרבה פעמים אופני כניסה מתפקדים כ...אופני כניסה, אנשים שנכנסים חזק לתחום נוטים לשדרג אותם תוך זמן לא ארוך, ובקטע הזה אני סבור שיהיה קל יותר למכור GT ממרידה.

 

ושוב, השורה התחתונה שלי היתה לבחור עפ"י בדיקה בפועל, וזאת רק אם בחרת באופציה הפחות מוצלחת (לדעתי) של רכיבה מהיבואן המדובר.

 

נ.ב. לפות"ש, מה שאתה יכול לעשות בשביל לנצל את ההטבה של משרתי הקבע, זה לרכוש ציוד מקיף לרוכב מרשת שמכבדת את ההטבה הזו - אתה תצטרך מכנס מרופד, קסדה, כפפות רכיבה ועוד כמה פיצ'יפקעס.

כתבתי על כך רשומה לפני כמה שנים, אתה מוזמן להסתכל.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
לא הבנתי את ההערה הראשונה,

 

אני חושב שיש לו הנחת קבע רק ברשתות מסויימות.

אם בכל מקום, אז עדיף לקנות מהחנות בה תקבל שירות שוטף, אלא אם יש דיל יותר טוב במקום אחר (ולרוזן יש מחירים טובים, יחסית).

 

אני מקבל שירות מצויין מסניף רוזן הקרוב אליי, אבל זה תמיד תלוי במי עובד בסניף ואיך אתה בונה את הקשר איתו (ורוכבי שטח מפתחים קשר עם המכנופאן, אם הם לא עושים הכל לבד...).

 

לגבי ההערה השניה, אני מכיר טוב את מרידה ולי אישית אין איזושהי התנגדות/רתיעה מהמותג, אני מדבר מתוך נסיון 'מהשטח' (you see what i did there? ;)), משום מה בארץ המותג מרידה סובל מכל מיני סטיגמות.

 

כן... יש המון חרטא בתחום האופניים.

כבר נתקלתי במספיק כאלה שמחרטטים ידענות האופניים, בזמן שהם עצמם יושבים כמו שק תפוחי אדמה על הכסא (ולא תגרום לי לקרוא לזה אוכף... אוכף שמים על סוס).

 

אנחנו מדברים כאן של אופני ז"ק, קרי, שני משולשי אלומיניום מולחמים בפסי ייצור שמוציאים עשרות מיליונים. אין פה טכנולוגית טילים מונחים... רק למצוא את הזוויות והמרחקים שיותר מתאימים לך. השאר, כאמור וכיודע, אותו אבזור מאותם יצרנים (קונצרנים) מוכרים.

 

אף אחד כאן לא המציא את הגלגל (you see what i did there? ;)).

כן, מידי פעם איזה עיתונאי תומך רוזן מינץ ממציא סיבות למבנה השלדה הייחודי של GT (זה חזק, זה משכך... זה חרטא).

 

מי "שנכנס חזק" לתחום, ועובר לשטח יותר דורשני משבילים, כבר צריך אופניים יותר עמידים ממה שניתן לקנות ב-3K ש"ח, אם הוא נשאר בזנב קשיח, או לעבור לשיכוך מלא, בשביל הנוחות/קלות דיווש. כנ"ל מי שמתחיל להיות יותר בכיוון תחרותי, וצריך משהו יותר קל/מהיר ואגרסיבי.

 

אבל חזון למועד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

נו, וכסא שמים ליד השולחן.

באנגלית רושמים saddle, הפעולה שאנחנו מבצעים בעברית היא 'רכיבה', כשאתה מסיים פעולה שכזו שנמשכה זמן רב יש סיכוי סביר שיכאבו לך הוובו'ס (במיוחד אם אתה בלי 'חיתול') - אתה צריך עוד הוכחות לכך שהמונח הטבעי הוא אוכף? :)

 

ובהקשר הזה - הנה רכיבה מאתמול שבסופה הרגשתי כמו סוס.... (מת)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אני לא מכיר את האזור. זה ברשימת ה-ToDo שלי, אבל אני לא בליגה הזו של מרחק/מאמץ.

עד 30 ק"מ בשטח ועד 1000 מ' עליות מצטברות, זה מספיק לי.

 

משהו בסגנון ריש לקיש + שמשית/הסוללים.

 

אני לא רוכב ברבעון של הקיץ, ושנה שעברה לא רכבתי כמעט בכלל (פציעה), אז עכשיו אני רק חוזר לכושר... כרגע 30 ק"מ בירקון מפרקים לי את הרגליים (הגב בסדר, בזכות השחייה).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אלו מסלולי הבית שלי, אם אתה אוהב אותם אני ממליץ לך בחום על הזורע - אחד הסינגלים המוצלחים, לא טכני יותר מדי אבל לגמרי יש בו אקשן, חלוקה טובה של ק"מ לטיפוס, אפשרות לעשות אותו מלא או לחתוך באמצע, מוצל ברובו המוחלט. מסלול מאוד מאוזן.

במידה ואינך מכיר ותרצה לחוות אותו איזו פעם עם אחד הnatives, דבר איתי.

יש בסטראבה שלי הקלטות שלו: מסלול מלא, מסלול בלי חלק אחרון.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200


×
×
  • תוכן חדש...