Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3919 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הקבלים אחלה רעיון, אבל אחרי שראיתי את המחיר לסט ברחתי :-).

אני ממיזמן רוצה להעיף את הזבל הזה מהרכב ולהחליפו בLIFEPO4, אבל לא רוצה לשחק באש ולקחת את הסיכון שחס ושלום יגרום לשריפה או משהו לכן נאלץ להישאר עם הגרוטאה הנוזלת לבינתיים.

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
חסר לך רק תואר אחד שנקרא ניסיון מעשי בעבודות חשמל ברכב. הפיתרון שהצעת אינו אינדקציה טובה למצב המצבר מהסיבות שציינתי קודם לכן.

 

זמן ההתנעה המקובל בתיכנון מערכות החשמל ברכב הינו כ-20-30 מילי-שנייה לכן מכשיר המדידה צריך להיות בעל קצב דגימה של 1 או 10 מילי-שניות בכדי 'להקליט' את המתח המינימלי של המצבר בזמן ההתנעה.

 

גם אנוכי לא שלחתי אותו לרכוש ציוד מתקדם אלא הצעתי לו לפנות לחשמלאי רכב בעל ציוד מתאיםץ

 

הרי לא סתם ייצרנים מייצרים ציוד מתאים לבדיקת מצברים תחת עומס וגם ציוד מתקדם המבוסס על בדיקת מוליכות המצבר שעולים כמה מאות דולרים אם היה אפשר לוותר על כול הציוד הזה ולהשתמש במד-מתח פשוט ב-60 שקלים.

 

אני מציע לך לקחת 3 מדי מתח ב-60 שקלים תוצרת ייצרנים שונים ולבצע את הבדיקה שהצעת ותגלה שחלק מהמכשירים בכלל לא מסוגלים לעקוב אחרי קצב השינויים או כול מכשיר יציג תוצאה שונה.

 

דרך אגב רוב ייצרני הרכב כבר לא משתמשים בבדיקה שנקראת בדיקת מצבר תחת עומס וגם בדיקה זו לא קבילה בפני הייצרן בכדי להחליף מצבר תחת אחריות ייצרן הרכב.

היום ייצרני הרכב משתמשים בציוד תוצרת Midtronics או שווה ערך שהינו המילה האחרונה בבדיקת מצברים.

 

 

פשוט מדהים שאתה מדבר על ניסיון פרקטי אך כל הזמן מזכיר את השיטה הכי חדשה והציוד הכי חדיש.

ביקור אצל חשמלאי יעלה כסף , וכשמצבר חדש עולה כ-500ש"ח גם אם החשמלאי יהיה חביב ויקח רק 100ש"ח על הבדיקה אז זה 20% מעלות המצבר שהלכה לשווא.

 

למה לשווא ? כי הוא יכל לבדוק את זה לבד בצורה שציינתי.

 

נ.ב הרב מודד הפשוט שקניתי ב-60ש"ח הראה תוצאות זהות לרב מודד המקצועי של החשמלאי שבדק לי את הרכב ( היה חשד של זליגה ולא מצבר גמור ).

אבל עזוב , רק לך יש ניסיון , רק לך יש רב מודד ומצבר בהישג יד.

 

תן לי לנחש? המלצת לו בפרטי על חשמלאי שאתה מכיר , או עלייך? מישהו צריך להחזיר את העלות של הפלוק ב1500ש"ח שקנית.

פורסם

לדעתי אפשר לנתק את ההצתה או כל דרך אחרת על מנת למנוע מהמנוע להניע, ואז לתת סטרטר כאשר המודד מחובר אפילו לשקע המצת. גם המודד הפשוט יוכל לקלוט את ערך מתח המינימום.

פורסם

מספיק עם הזריקת רפש.

אף אחד לא המליץ לי בפרטי, למרות שהפלוק הזה קורץ לי מאוד בינתיים אני אשאר עם התחליף הזול שלי.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם (נערך)

תן לי לנחש? המלצת לו בפרטי על חשמלאי שאתה מכיר , או עלייך? מישהו צריך להחזיר את העלות של הפלוק ב1500ש"ח שקנית.

אל תכניס דברים שלא קשורים לדיון. הבדיקה אצל כול חשמלאי היא ללא עלות.

 

הפלוק שרכשתי לפני מספר שנים מיועד לפרוייקטים בתחום האלקטרוניקה שאני עוסק בהם והוא אחד מיני רבים שיש ברשותיי.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
לדעתי אפשר לנתק את ההצתה או כל דרך אחרת על מנת למנוע מהמנוע להניע, ואז לתת סטרטר כאשר המודד מחובר אפילו לשקע המצת. גם המודד הפשוט יוכל לקלוט את ערך מתח המינימום.

במקרה של ניתוק ההצתה אכן התוצאה שתקבל תהייה קרובה יותר למציאות בגלל משך הבדיקה שהינו כ-10 שניות ולא סטרטר קצר.

הבדיקה שציינת מתייחסת בדרך כלל לבדיקת תקינות הסטרטר ולא למצבר.

איזה כייף לי :)

פורסם

 

נ.ב הרב מודד הפשוט שקניתי ב-60ש"ח הראה תוצאות זהות לרב מודד המקצועי של החשמלאי שבדק לי את הרכב ( היה חשד של זליגה ולא מצבר גמור ).

אבל עזוב , רק לך יש ניסיון , רק לך יש רב מודד ומצבר בהישג יד.

המכשיר הראה תוצאה זהה מכיוון שהבדיקה אצל החשמלאי כנראה בוצעה תחת עומס קבוע של מכשיר הבדיקה לפרק זמן מסויים לכן המכשיר לא 'התבלבל'.

איזה כייף לי :)

פורסם

קודם כל בודקים את מתח המצבר כדי לוודא שהוא טעון ברובו .

בודקים את מתח המצבר בזמן ההתנעה .

אם הוא פחות מ 9.5 וולט המצבר עייף .

בדיקה פשוטה שמוכיחה את עצמה ולא זקוקה לציוד של נאסא .

רצוי לציין שאת הבדיקה אני עושה לאחר שהאוטו נח לפחות 12 שעות .

פורסם
בדיקה ראשונה:

1.חבר את המולטימטר במקביל למצבר כשהרכב כבוי , המצבר צריך להראות בסביבות ה-12V-13V.

2.התנע את הרכב והסתכל על הערך בזמן ההתנעה , הערך אמור להשאר מעל 10V בהתנעה.

3.כשהרכב דולק והמצבר נטען , הערך צריך להיות בסביבות 13V-14V.

 

בדיקה שנייה (וכאן אתה צריך אמפרמטר שמסוגל להתמודד עם זרמים גבוהים , עד כ-100A):

1.נתק את אחד הקטבים של המצבר.

2.חבר את המולטימטר בטור לצד שניתקת.

3.כאשר הרכב כבוי הערך אמור להיות בסביבות ה-50mA.

4.התנע את הרכב , פה זה כבר תלוי ברכב אבל הוא אמור לספק כמה עשרות אמפרים.

5.בזמן עבודה הצריכה אמורה להיות בסביבות 10A פלוס מינוס , תלוי מה תדליק בנוסף (מנורות , מזגן וכו').

 

הערכים שנתתי הם בערך , אתה יכול לחפש קצת בגוגל על ערכים ספיצפים לרכב שלך ומדוייקים יותר באופן כללי.

 

תרשה לי לחלוק על דבריך. הבדיקה הראשונה שאתה מציע תיתן תוצאה אקראת שתלויה ברב המודד ובזריזות העין של הצופה, שום דבר שניתן להסיק ממנו משהו:

ראשית מתח מצבר תקין יורד מתחת לעשרה וולט. על פני זמן ההתנעה מופיע גרף מתח ייחודי, אך פרק הזמן קצר מידיי מכדי שהתצוגה של רב מודד (זול או יקר) תתעדכן בו. גם אם הייתה מתעדכנת השינוי היה מהיר מידיי מכדי שהצופה יבחין במינימום. שנית המתח משתנה כך שלא מדובר בגל שרב מודד שאיננו בעל מתמר מסוג true RMS יכול למדוד בצורה מהימנה. הסיכוי היחיד למדידה שניתן להסיק ממנה משהו אמיתי היא בעזרת רב מודד True RMS איכותי בעל פונקציית מינימום וקצב דגימה מספק (לדעתי בסביבות אחד קילוהרץ מספיק).

 

לגבי הבדיקה השניה- חיבור רב מודד בטור למצבר הוא קשקוש מוחלט:

1. זרם ההתנעה מגיע לכמה מאות אמפרים. רב המודד ישרף מיידית (במקרה הטוב רק הפיוז יישרף)

2. גם אם רב המודד ה מסוגל למדוד זרמים כאלו אתה באמת חושב שהחוטים של הפרובים יכולים לעמוד בזרם כזה? חוטים כאלו לא יאפשרו לסטרטר אפילו להתחיל להסתובב ויישרפו מייד (או יגרמו לך לכוייה כך שתבין מייד שטעית).

 

לפי הגיבוב שכתבת אני מניח שביצעת רק את הבדיקה הראשונה- קיבלת תוצאה שלא ניתן להסיק ממנה הרבה (אולי מעט). את הבדיה השניה בוודאי שלא ביצעת שכן הייתה נוכח לדעת שהיא לא אפשרית. אני מציע שתשקול טוב יותר את עצותיך ולא פחות את הנפנוף ב״תארים שלך״ שכן תארים מעולם לא היו ערובה לידע.

 

לשאלה המקורית- האינדיקציה שקיבל פותח השרשור (התנעה חלשה) היא הטובה ביותר למצבו של המצבר. ראה זו כמתנה משמיים לפני שהחזיר את נשמתו לבוראו. בצע בדיקה פשוטה לשלילת בעיית טעינה (יש מידע רב בפורום איך לבצע בדיקת טענה) ואם הטעינה תקינה החלף מצבר. ברוב החנויות שמוכרות מצברים יכולים לבדוק לך במקום שהטעינה תקינה לפני החלפת המצב.

 

בהצלחה.

פורסם
מספיק עם הזריקת רפש.

אף אחד לא המליץ לי בפרטי, למרות שהפלוק הזה קורץ לי מאוד בינתיים אני אשאר עם התחליף הזול שלי.

יישנם מכשירים זולים יותר אשר מסוגלים לבצע את מה שהפלוק שלי יודע לעשות.

 

http://www.hlt.co.il/products/index/4062

איזה כייף לי :)

פורסם
לדעתי אפשר לנתק את ההצתה או כל דרך אחרת על מנת למנוע מהמנוע להניע, ואז לתת סטרטר כאשר המודד מחובר אפילו לשקע המצת. גם המודד הפשוט יוכל לקלוט את ערך מתח המינימום.

מה שבטוח ברכב שלך זה בלתי אפשרי כמו ברוב רכבי קונצרן VAG.

איזה כייף לי :)

פורסם

סאנשיין מצבר עולה 380 שח.

סכום זעום בשביל פעם בשנתיים.

והייתי משלם כדי לא להתקע באישון לילה באיזה חור חשוך.

עם כל הבדיקות שתעשה, אל תשכח לבדוק את הסטרטר כי יכול ליהיות שהוא האשם.

 

תמשיכו עם הדיון הפורה, גם אם זה לא ישים לחשמלאי החובבן\חסר הציוד.


×
×
  • תוכן חדש...