Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3918 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי מצבר שמורכב על הרכב שלי כבר שנתיים.

לאחרונה יש לי כמה התנעות קשות ואני חושש שהוא עומד לסיים את חייו ולא בא לי שזה יקרה באמצע שום מקום.

יש לי מולטימטר אבל לפי מה שאני זוכר הבדיקה הזו לא מספיק אמינה.

חוץ מללכת לחשמלאי רכב שידחוף לי מצבר איזה בדיקות אני יכול לעשות עם מולטימטר?

וכן, ביצעתי חיפוש בפורום ולא מצאתי מידע קונטקרטי ופשוט, תודה!

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בדיקת עומס על ידי מדידת COLD AMPS, אמפר תחת עומס,

אבל זה תלוי איזה מולטימטר יש לך, רוב המודדים הפשוטים יכולים למדוד עד 10A אז תזהר לא לשרוף את הפיוז.

AUTOTECH

Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning

פורסם

יש לי משהו יותר רציני.

איך אני מבצע את הבדיקה?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם
יש לי משהו יותר רציני.

איך אני מבצע את הבדיקה?

 

בדיקה ראשונה:

1.חבר את המולטימטר במקביל למצבר כשהרכב כבוי , המצבר צריך להראות בסביבות ה-12V-13V.

2.התנע את הרכב והסתכל על הערך בזמן ההתנעה , הערך אמור להשאר מעל 10V בהתנעה.

3.כשהרכב דולק והמצבר נטען , הערך צריך להיות בסביבות 13V-14V.

 

בדיקה שנייה (וכאן אתה צריך אמפרמטר שמסוגל להתמודד עם זרמים גבוהים , עד כ-100A):

1.נתק את אחד הקטבים של המצבר.

2.חבר את המולטימטר בטור לצד שניתקת.

3.כאשר הרכב כבוי הערך אמור להיות בסביבות ה-50mA.

4.התנע את הרכב , פה זה כבר תלוי ברכב אבל הוא אמור לספק כמה עשרות אמפרים.

5.בזמן עבודה הצריכה אמורה להיות בסביבות 10A פלוס מינוס , תלוי מה תדליק בנוסף (מנורות , מזגן וכו').

 

הערכים שנתתי הם בערך , אתה יכול לחפש קצת בגוגל על ערכים ספיצפים לרכב שלך ומדוייקים יותר באופן כללי.

פורסם

תודה רבה!

אנסה

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם
בדיקה ראשונה:

1.חבר את המולטימטר במקביל למצבר כשהרכב כבוי , המצבר צריך להראות בסביבות ה-12V-13V.

2.התנע את הרכב והסתכל על הערך בזמן ההתנעה , הערך אמור להשאר מעל 10V בהתנעה.

3.כשהרכב דולק והמצבר נטען , הערך צריך להיות בסביבות 13V-14V.

 

בדיקה שנייה (וכאן אתה צריך אמפרמטר שמסוגל להתמודד עם זרמים גבוהים , עד כ-100A):

1.נתק את אחד הקטבים של המצבר.

2.חבר את המולטימטר בטור לצד שניתקת.

3.כאשר הרכב כבוי הערך אמור להיות בסביבות ה-50mA.

4.התנע את הרכב , פה זה כבר תלוי ברכב אבל הוא אמור לספק כמה עשרות אמפרים.

5.בזמן עבודה הצריכה אמורה להיות בסביבות 10A פלוס מינוס , תלוי מה תדליק בנוסף (מנורות , מזגן וכו').

 

הערכים שנתתי הם בערך , אתה יכול לחפש קצת בגוגל על ערכים ספיצפים לרכב שלך ומדוייקים יותר באופן כללי.

חלק מהבדיקות שציינת לא ניתן לבצע בעזרת רב מודד פשוט ולא מציע לאף אחד שאין לא ניסיון לבצע את הבדיקה שציינת בסעיף 4.

איזה כייף לי :)

פורסם

מה הערכים שהרב מודד אמור לעמוד בהם כדי לבצע את הבדיקות הנ"ל?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

XL830L

טעיתי, הוא עד 10A

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

חוץ מבדיקה של מתח הקטבים של המצבר כאשר המנוע כבוי או עובד אתה לא יכול לבצע שום בדיקה אמינה של מתח המצבר בזמן ההתנעה או חיבור בטור בכדי לבדוק את זרם ההתנעה בעזרת הרב מודד שברשותך.

 

צריכת הזרם בזמן ההתנעה מבצעים בעזרת צבט (מד זרם השראתי) אשר מסוגל למדוד ולאחסן ערכי מינימום/מקסימום ובעל קצב דגימה מהיר.

איזה כייף לי :)

פורסם

אני מבין שאין מנוס מללכת לחשמלאי רכב,

איך נקרא המכשיר שאיתו הוא בודק?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

אני קניתי בודק מצברים כזה, סתם בתור גדגט, שיהיה:

http://www.amazon.com/BA5-100-1200-Cranking-Electronic-Battery/dp/B0017R5EQK

זה לא עושה בדיקת עומס, אבל יודע לתת תוצאה של CCA ומתח על המצבר.

 

לחשמלאי רכב יש מכשיר שבודק עומס משהו כמו זה (אני מניח שמשהו יותר מקצועי מזה):

http://www.amazon.com/Schumacher-BT-100-Battery-Load-Tester/dp/B000AMBOI0

--------------------------

Škoda Fabia IV TSI&DSG

פורסם

אני שואל איך נקרא המכשיר, כדי לשאול בטלפון אם יש אותו לבחור, כי אם אין לו אותו הוא פשוט יתסכל על התאריך של המצבר ויגיד לי להחליף.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

מכשיר לבדיקת מצבר תחת עומס או ציוד מתקדם יותר המבוסס על בדיקת מוליכות אשר נותן תוצאות יותר מדוייקות.

 

שים לב ! בכדי לבצע את הבדיקה תחת עומס חשוב שהמצבר יהייה טעון לכן רצוי להטעין את המצבר לפני הבדיקה אם זה על-ידי נסיעה או בעזרת מטען מצברים.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
בדיקת עומס על ידי מדידת COLD AMPS, אמפר תחת עומס,

אבל זה תלוי איזה מולטימטר יש לך, רוב המודדים הפשוטים יכולים למדוד עד 10A אז תזהר לא לשרוף את הפיוז.

קשקוש...

אף אחד לא בודק את CCA אמפר תחת עומס וגם אין שום משמעות טכנית למה שכתבת.

 

הנתון של 'כושר ההתנעה' CCA של מצברים משמש לקביעת זרם העומס בזמן בדיקת המצבר בעזרת ציוד לבדיקת מצברים תחת עומס.

 

לדוגמא:

נתון מצבר של 60AH בעל CCA של 280A.

בזמן בדיקת המצבר תחת עומס מכוונים את המכשיר שיצרוך 200A (נתון שנגזר מקיבולת המצבר ומכושר ההתנעה) למשך 10-15 שניות ובו זמנית מנטרים את מתח הקטבים של המצבר.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...