Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ראשון -מאזדה 1.6vs2.0


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4045 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רווק וצעיר וצריך לקנות רכב ראשון לנסיעות לעבודה בעיקר (30-50 ק''מ ביום ממוצע) יש לי תקציב של 30-35 אלף ואני מחפש רכב אמין בטיחותי עם חלפים ותיקונים זולים יחסית ושאני יצליח למכור יום אחד (רישיון על אוטומט).

חשבתי על אלטו ועל i10 אבל בתקציב שלי זה מאוד גבולי ואני מעדיף לא לקחת רכבי ליסינג/השכרה .

אז בסוף ההתלבטות זה בין מאזדה 3 2008 1.6 אוטומט לבין מאזדה 3 ספיריט 2006 2.0 אוטומט (מיצובישי לנסר קלאסיק גם הייתה בהתלבטות אבל היא לא מגיעה לפי דעתי (ודעתי לא מקצועית) לרמה של מאזדה 3) .

מה דעתכם ?שווה לרדת שנתיים שלוש בשנתון בשביל ספיריט במקום 1.6?

יש לכם הצעות לרכבים טובים בשנתון שמעל 2006 שיכנסו לתקציב שלי ומתאימים לדרישות שלי ?

 

 

 

תודה רבה מראש על העזרה .

פורסם

יונדאי גטס (לא ברמת גימור GLF הבסיסית), דייהטסו סיריון.

 

המאזדה 3 עם מנוע 1.6 תספיק בהחלט.

 

להחליט שאתה לא קונה רכב שהיה בעברו בליסינג/השכרה מוריד לך קרוב ל-75% מהשוק. אני הייתי בודק לגופו של עניין, ולא םוסל באוםן גורף כלום.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

במקרה של מאזדה 3 זה לא כ"כ משנה אם הרכב מודל 2006 או 2008. הם יכולים להיות באותו מצב ועם אותו קילומטרז', הישן יותר יכול להיות במצב טוב יותר וגם להפיך.

 

מאזדה 3 ברמת גימור הפשוטה Active 1.6 כמעט כולן היו בליסינג ב 3 שנים הראשונות. 2.0 ליטר ספיריט היו פרטיות רובן גם ביד הראשונה.

 

 

2.0 ליטר משמעותית יותר זריזה וחזקה, יותר מאובזרת (סאנרוף, שליטה מההגה, גלגלי סגסוגת במידה יותר גדולה ועוד).

 

צריכת הדלק שלה גבוהה בכ 10% בהשוואה ל 1.6, גם עלות אחזקה כללית תהיה גבוה יותר במעט. (אגרת רישוי גבוהה יותר, צמיגים יותר יקרים ועוד).

 

 

ממליץ לחפש את גירסת ה 5 דלתות (הגיעה עם שני המנועים) - קצת יותר ייחודית ופחות נפוצה, קצרה ונוחה יותר לחניה, יותר שימושית ויפה.

 

 

וזה אוטו הרבה יותר טוב מגטס. כן, יותר ישן אבל עם עלות תחזורה לא גבוהה משמעוצית אם תקנה רכב מטופל ומתוחזק טוב.

 

 

פורסם

אמנם משוחד אבל אני גם ממליץ לך על הרכב, כל מה שכתבו לך פה עליו נכון, בנוסף אם לא נהגת עליה זה מה שאתה עלול לחוות

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?568240-העברת-הילוכים-בעייתית-מאזדה-3-דור-1

אבל זאת לא בעיה, פשוט ככה הרכב מתנהג, תקרא את התגובות שרשמו לו. אני אישית התרגלתי די מהר.

פורסם (נערך)
יונדאי גטס (לא ברמת גימור GLF הבסיסית), דייהטסו סיריון.

 

המאזדה 3 עם מנוע 1.6 תספיק בהחלט.

 

להחליט שאתה לא קונה רכב שהיה בעברו בליסינג/השכרה מוריד לך קרוב ל-75% מהשוק. אני הייתי בודק לגופו של עניין, ולא םוסל באוםן גורף כלום.

 

לא אמרתי באופן גורף ,מעדיף שלא .

כנראה שאני יקח את ה1.6 ,הספיריט נדירה מידי ולמצוא במצב שאני רוצה יהיה בלתי אפשרי .

 

 

מציע לבדוק גם פוקוס 2.0 משנתון 2007-2008

רכב מאובזר, אמין ונוח

 

אתה הבן אדם הראשון שלא אומר לי לברוח מפורד פוקוס .(הבנתי שהוא מלא בתקלות וצריכת הדלק שלו יחסית גבוה )

 

במקרה של מאזדה 3 זה לא כ"כ משנה אם הרכב מודל 2006 או 2008. הם יכולים להיות באותו מצב ועם אותו קילומטרז', הישן יותר יכול להיות במצב טוב יותר וגם להפיך.

 

מאזדה 3 ברמת גימור הפשוטה Active 1.6 כמעט כולן היו בליסינג ב 3 שנים הראשונות. 2.0 ליטר ספיריט היו פרטיות רובן גם ביד הראשונה.

 

 

2.0 ליטר משמעותית יותר זריזה וחזקה, יותר מאובזרת (סאנרוף, שליטה מההגה, גלגלי סגסוגת במידה יותר גדולה ועוד).

 

צריכת הדלק שלה גבוהה בכ 10% בהשוואה ל 1.6, גם עלות אחזקה כללית תהיה גבוה יותר במעט. (אגרת רישוי גבוהה יותר, צמיגים יותר יקרים ועוד).

 

 

ממליץ לחפש את גירסת ה 5 דלתות (הגיעה עם שני המנועים) - קצת יותר ייחודית ופחות נפוצה, קצרה ונוחה יותר לחניה, יותר שימושית ויפה.

 

 

וזה אוטו הרבה יותר טוב מגטס. כן, יותר ישן אבל עם עלות תחזורה לא גבוהה משמעוצית אם תקנה רכב מטופל ומתוחזק טוב.

 

חיפשתי ספיריט ומתחת ל150 אלף קילומטר יש אולי 5 בארץ למכירה באיזורים נידחים או לא במצבים הכי מזהירים.

 

אמנם משוחד אבל אני גם ממליץ לך על הרכב, כל מה שכתבו לך פה עליו נכון, בנוסף אם לא נהגת עליה זה מה שאתה עלול לחוות

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?568240-העברת-הילוכים-בעייתית-מאזדה-3-דור-1

אבל זאת לא בעיה, פשוט ככה הרכב מתנהג, תקרא את התגובות שרשמו לו. אני אישית התרגלתי די מהר.

האם לי בתור נהג חדש שלא נסע אפילו פעם אחת על הרכב בלי מורה נהיגה (וגם אז זה היה b3 1.6 אוטומט ) יהיה באמת משמעותי לנהוג על 2.0 או על 1.6 ?

 

 

תודה לכולכם על התגובות

עריכה אחרונה על ידי Fou
פורסם

פוקוס מלא בתקלות? דווקא הוא נחשב מאוד אמין. (בדור החדש נשמע שיש בעיות גיר אבל זה לא רלוונטי לתקציב שלך)

 

רכב נוח ומהנה, במיוחד בגרסת 2 ליטר. ומחירון ברצפה אז אתה יכול לקנות שנתון גבוה בכלום כסף.

פורסם

הפוקוס 1600 זה רכב גרוע רק בגלל דבר אחד, המנוע - הוא קטן מדי על האוטו(ולכן צריך 'לקרוע' אותו כדי שיסע). הבעיה נפתרת בגרסת ה2000, היא אפילו חסכונית יותר מה1600.

אבל אני רק שאלה - למה רווק צעיר כמוך צריך רכב כזה גדול? למה לא סופר-מיני כמו הI20 למשל או אפילו סיריון?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)
פוקוס מלא בתקלות? דווקא הוא נחשב מאוד אמין. (בדור החדש נשמע שיש בעיות גיר אבל זה לא רלוונטי לתקציב שלך)

 

רכב נוח ומהנה, במיוחד בגרסת 2 ליטר. ומחירון ברצפה אז אתה יכול לקנות שנתון גבוה בכלום כסף.

אני אבדוק על הפוקוס 2.0 ,לא חשבתי על זה עד עכשיו

 

 

הפוקוס 1600 זה רכב גרוע רק בגלל דבר אחד, המנוע - הוא קטן מדי על האוטו(ולכן צריך 'לקרוע' אותו כדי שיסע). הבעיה נפתרת בגרסת ה2000, היא אפילו חסכונית יותר מה1600.

אבל אני רק שאלה - למה רווק צעיר כמוך צריך רכב כזה גדול? למה לא סופר-מיני כמו הI20 למשל או אפילו סיריון?

 

אני משווה בין צריכת דלק/אמינות/מחיר חלפים/טיפולים (מיני vs משפחתית ) אם יש הפרש קטן אז לא שווה לקנות מיני אלא לקחת כבר רכב שתהנה מימנו ויהיה נוח ומרווח .

יונדאי i10 זה הרכב הכי נורמלי שראיתי אבל מנוע 1000-1250 חלש / לא נוח / איבזור מאוד דל .(1-14 )

מאזדה 3 1.6 אוטומט שנתון יותר נמוך אבל נוח מרווח ומנוע חזק חסית (1-10)

אין פה פער משמעותי בין המיני אוטומטיות לבין משפחתית אוטומטית בצריכת דלק לפחות .

סוזוקי אלטו עושה 1-16 אבל היא לא משתווה ליונדאי i10

אני עוד פעם אומר ,הדעה שלי היא לא מקצועית בכלל .כל מה שאני יודע מגיע משיטוט ארוך מאוד בפורום הזה אז יכול להיות שיש לי טעויות .

מה דעתכם ?הגיוני לקחת משפחתית במקום מיני (להעדיף כוח על צריכת דלק בגלל ההפרש הקטן בין צריכות הדלק של הרכבים )

 

כי אם אתה יכול להשיג רכב יותר טוב בפחות כסף אז למה לא?

 

כמו איזה רכב? סיריון ?

תיתנו לי רעיונות לרכבים שאתם חושבים שהם טובים ושיתאימו לדרישות ,עד עכשיו נמנעתי מהסיריון בגלל הצורה המכוערת שלו אבל עכשיו זה דווקא נראה לי הגיוני לקחת סופר מיני אמינה כמו הסיריון (אם אני ימצא במצב טוב לתקציב שלי )

עריכה אחרונה על ידי Fou
פורסם
כמו איזה רכב? סיריון ?

תיתנו לי רעיונות לרכבים שאתם חושבים שהם טובים ושיתאימו לדרישות ,עד עכשיו נמנעתי מהסיריון בגלל הצורה המכוערת שלו אבל עכשיו זה דווקא נראה לי הגיוני לקחת סופר מיני אמינה כמו הסיריון (אם אני ימצא במצב טוב לתקציב שלי )

 

אני לא אוהב סיריון. בכלל לא אוהב סופר מיני. יש להם שוק חזק ואפשר להביא מכוניות הרבה יותר טובות במחירים שלהם.

 

ובתכלס, בניגוד למשפחתיות, אין לך באמת סופר מיני טובות בתקציב שלך.

 

סופר מיני טובה לדעתי זה או הפולו או הפיאסטה, אבל בדורות החדשות הם לא בתקציב שלך.

 

לדעתי פוקוס זה הבחירה הכי טובה שאפשר לעשות. בין אם 1.6 או 2.0, ואם לומר את האמת גם ה-1.6 לא כזה עגלה, למדתי עליו נהיגה לא זכור לי שהרגשתי בעיה כלשהיא.

 

ויודע מה, גם אם הפוקוס היא הרכב הכי לא אמין בעולם, אם אתה מביא פוקוס ב10 אלף פחות מסופר מיני מקבילה, כבר יש לך גיר, מנוע, ועוד 2000 שקל עודף אם יקרה משהו.

פורסם
, ואם לומר את האמת גם ה-1.6 לא כזה עגלה, למדתי עליו נהיגה לא זכור לי שהרגשתי בעיה כלשהיא.

תאמין לי שאם היית לומד על GMC סוואנה עם מנוע 1300, גם לא היית מגריש בעיה כלשהיא.

זה בגלל שני דברים:

1. כשאהת תלמיד נהיגה, אתה מנצל במקרה הטוב 10% מהספק מנוע. נוסע לאט ומאיץ הכי לאט שאפשר.

2. מכיוון שלא נהגת (אני מקווה) לפני שקיבלת רישיון בשום רכב אחר, אין לך עם מה להשוות.

 

 

יש בעיית ביצועים מסויימת בפוקום 1.6. לחלק מהאנשים זה לא מפריע. אבל אם אתה קצת אוהב לנהוג ורכב בישבליך הוא יותר מכלי תחבורה שלוקח אותך מ A ל B - זה די מבאס.

 

 

פורסם

השנקל שלי - אם אתה כבר הולך על מאזדה 3 1.6 ל', חפש את דגם הקומפורט שסביר להניח היה פרטי מיום היוולדו.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

פורסם

ההבדל באחזקה בין סופר מיני אסיאתית למשפתית אסיאתית קיים, אבל אם אתה לא נוסע הרבה הוא זניח יחסית.

בקשר לפוקוס 1.6, בעיית הביצועים שם, לפחות בעיניי, היא בעייה רצינית מאד - הרכב הזה כבד מדי על המנוע והוא ישלם על זה בדלק ובלאי, אם פוקוס דור2, רק 2.0.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

×
×
  • תוכן חדש...