Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפורים לרכב עם Wastegate ושסתום פריקה [סיאט לאון]


שימו לב! השרשור הזה בן 7078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם !!!

טוב אז ככה יש לי רכב סיאט לאון ספורט ואני רוצה לשפר אותה לחלקי מנוע יותר טובים וכמובן לעלות את הביצועים ושלא תבינו לא נכון הרכב פשוט פגז

מוסך אמר לי שאפשר לסדר משהו כמו למשל שסתום פריקה יותר גדול שיכול לעמוד בלחצים יותר גדולים (חברת TiAL) וגם להחליף את Wastegate שלי ל40MM כמובן ליותר גדול מימה שיש לי שזה משהו כמו 12MM עכשיו השאלה שלי היא כזו :

מישהו מכיר חברה יותר טובה מ TiAL

ועם אפשר גם לקבל אתר שמראה לי פחות או יותר אך הוא נירא בשטח

וגם מחירים

המחירים שלי נתנו זה 250$ לשסתום ול Wastegate 40MM 350$ שזה ממש לא רע

אבל אני בטוח שיש מוסכים יותר זולים

 

תמונות של החילקים :

תמונה של Wastegate 44MM

WG44mm.jpg

תמונה של השסתום פריקה :

BVred.jpg

וכמובן האתר :

http://tialsport.com/

בתודה מראש DuakNet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

I can't think of a better way to waste your money... you'll have a racing wastegate that will be great for 2 bars of boost and a blow off valve to dump them... that's great only that you're not running that kind of boost

 

?How much boost are you running to begin with

 

Turbo cars make nice differences with breathing mods, intake and exhaust systems are the first ones to touch... the diameter and type of muffler that you'll use on it will make a nice big difference, not only in peak power but throughout the entire range and faster spool up as well... what's the diameter of the stock exhaust piping? you need to look at it all the way from the down pipe to the muffler... what kind of intake and air filter do you have on your car? that will make a nice big difference too

 

Anyways, forget about the wastegate and blowoff valve, it ain't worth shit on a stock set-up

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור מה שמוטי הסביר לך זה, שלא יעזור לך הווסטגייט ובטח לא השסתום אם אין לך לחץ לפרוק אותו החוצה ...

 

אם אתה רוצה לשפר , היישר לפרילינג סע, וצ'יפ תשים , וגדישה תעלה .... ובראש תתן ;)

 

בקיצור ... לך תשים צ'יפ , יהיה לך יופי של ביצועים חדשים ומענינים ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור מה שמוטי הסביר לך זה, שלא יעזור לך הווסטגייט ובטח לא השסתום אם אין לך לחץ לפרוק אותו החוצה ...

 

אם אתה רוצה לשפר , היישר לפרילינג סע, וצ'יפ תשים , וגדישה תעלה .... ובראש תתן ;)

 

בקיצור ... לך תשים צ'יפ , יהיה לך יופי של ביצועים חדשים ומענינים ...

בדיוק!

 

ברכבים מוגדשים, הצ'יפ יתן שיפור משמעותי בביצועים, ובמיוחד במנוע מצויין כמו ה1.8T של VAG.

הצ'יפ יוכל לתת לך שיפור של כ-15כ"ס בעלות של פחות מ500$!

מה שישאיר לך מספיק ממון לקנות פילטר אויר שונה, שישפר את נשימת המנוע וגם להגדיל את גדישת הטורבו.

כל הדברים האלו יועילו לך בצורה עצומה יחסית למחירם, שהוא יותר זול מהמחיר שציינת לשסתום הפריקה ולWASTEGATE, דברים שלא יועילו לך לביצועים כלל, אלא רק יפחיתו את הבלאי וישמרו על המנוע, וגם זה רק במקרה שלחץ גדישת הטורבו גבוה בהרבה ממה שהוא תוכנן.

 

כל זאת בנוסף לדבריו הנכונים, כמובן, של מוטי.

 

בברכת חג שמח,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יש פה טעות קטנה של החבר'ה

לא שווה לו לשים צ'יפ, הוא נוסע עם 180 כ"ס מקוריים....מה שאומר שיהיה לו 192 כ"ס ההבדל ממש לא מטורף, כולה 12 כ"ס, אם הוא משפר אז עדיף כבר להתעסק עם צנרת וכל השאר ולהביא את האוטו ל210 כ"ס, ואם ממש חסר לו כח יש לשקול מעבר לטורבו K04 ובקיצור : פרוייקט שיעמיד את האוטו על 240\270 כ"ס, לבחירתו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- Sounds like the chip is the magic part... only you guys forgot to mention a few things

 

A - installing a performance chip will increase fuel consumption

 

B - raising the boost doesn't mean that the rest of the engine components can support it which means that it will either be inefficient or harmful for the motor

 

C - I'm wondering how you got to your numbers, Atid

 

Why not starting with modifying the stuff that can only help the motor, decrease fuel consumption and gain more HP and better response? a full exhaust system will do that as well as a new intake

 

I'll be very suprised if it will make a 30 HP difference as Atid expects though, 20 will be great but will feel like much more because of the dramatically improved response

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, כמובן שאתה צודק!

 

אבל ככל הידוע לי שיפורי הצנרת והסעפות הרבה יותר יקרה מהתקנת הצ'יפ.

לפי הבנתי, בעל הרכב מחפש שיפורים בעלות נמוכה יחסית, לכן הצעתי לו באותו מחיר פחות או יותר שיפורים עדיפים על מה שהוא הציע, שלא ייתנו בפועל כלום.

וכשהתכוונתי להעלאת לחץ הגדישה, כוונתי הייתה להעלותו ממש במעט, מה שלא בטוח יפגע בחלקי המנוע האחרים בצורה משמעותית.

 

אך כמובן, אני בטוח שדבריך באים מנסיון והבנה הרבה יותר מעמיקה משלי, ולכן יותר מבוססים ונכונים.

 

חג שמח! (שלצערנו כבר נגמר..)

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

I'm definitely not talking about the exhaust or intake manifolds, you hardly ever touch them when you intend to make a little bit more power... it's a serious overkill, I'm talking about the Exhaust from the turbo back

 

I don't understand maybe... if the price of the chip in israel is $500, do you want to tell me that an alum-steel exhaust cost more than that?? I'm having hard time to believe that, it should go for about $300-400 at the most

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון תודה על העזרה

אני רוצה לתת קצה מוסג למה אני לא שם צ'פ ומעדיף את השיפורם של הפורק ושל ה - Wastegate

כמו שכבר אמרו שחלקים אלו רק יפחיתו את הבלאי וישמרו על המנוע .אבל גם יכינו את המכונית שלי לשיפורים טובים יותר בעתיד

שלפי דעתי דבר ראשון צריך ליבנות קדום כול את האפשרות ליפרוק ביחס יותר גדול ולאחר מיכן את את הפריקה בתחלס בעזרת צ'פ

שגם לפי דעתי לשנות היום מחשב ניהול מנוע שלא בא עם החברה לא מומלץ וסתם זה לנצל את המכונית למה שהיא לא מסוגלת וזה סתם מקצר את חיי המכוניות

וכמו שכבר אמרו אני יחדד את הדברים שלכם אני רוצה שמכונית שלי תהיי חזקה לאורך זמן ארוך ולא קצר ולא בעזרת הצי'פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יש פה טעות קטנה של החבר'ה

לא שווה לו לשים צ'יפ, הוא נוסע עם 180 כ"ס מקוריים....מה שאומר שיהיה לו 192 כ"ס ההבדל ממש לא מטורף, כולה 12 כ"ס, אם הוא משפר אז עדיף כבר להתעסק עם צנרת וכל השאר ולהביא את האוטו ל210 כ"ס, ואם ממש חסר לו כח יש לשקול מעבר לטורבו K04 ובקיצור : פרוייקט שיעמיד את האוטו על 240\270 כ"ס, לבחירתו...

מסכים לגמרי, עדיף להשקיע במערכת יניקה ופליטה מאשר בצ'יפ. בעזרת מערכת יניקה ופליטה הרכב "נושם" יותר טוב, והשיפור הוא גבוה יותר (מצ'יפ), ואכן מורגש.

:idea: להזכירכם, צ'יפ שוחק את הטורבו לטווח הארוך יותר. עוד חיסרון אחד, שמצטרף לחסרונות שמוטי ציין.

 

נ.ב

לא בטוח אם המספרים ש"עתיד" הציג מדוייקים, אני אודה לו אם הוא באמת יוכל להסביר כיצד הגיע למספרים הללו.

 

בברכה. :wink:

שי אסרף - Team Kobi-Racing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוייקים אחי

צ'יפ על מנוע קיים מגיע עד 192 כ"ס

שיפורי צנרת וחרטות (אולי גם מזרקים) על טורבו קיים עד 210 כ"ס פשוט הטורבו לא מסוגל לספק יותר

כדי לעבור את מחסום ה210 כ"ס צריך טורבו K04 שהוא מעט גדול יותר, אתה יכול לראות באתר של פרילינג נעשה פרוייקט שכזה ובעולם הוא מאוד נפוץ, מביא את האוטו ל240-270 כ"ס תלוי בגיא, ובתוכנה שאתה מבקש ובאופי שלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, מה עיניין מחת לשחת?

 

שסתום הפריקה לא יתן לך שום שיפור בהספק.אם תשפר את האוטו בעתיד,סביר להניח שתזדקק לשסתום משופר (שסתום ה BOSCH שלך נוטה לקרוע דיאפרגמה די מהר), אבל כרגע נושא השסתום לא רלוונטי.

שנית-אם וכאשר תרכוש,אל תתפתה לשים שסתום אשר פורק לאטמוספרה- מכיוון שזה מאיץ את אפקט החממה. (סתאאם)-מנועי ה 1800 של פולקסוואגן/אודי/סיאט/סקודה/למבורגיני/רום כרמל/אינטל לא מגיבים טוב לפורקים חיצוניים-המחשב מתחרפן מזה.

 

לגבי ה WASTEGATE-אתה פשוט מרים גדישה באופן מכאני באמצעות קפיץ חזק יותר-האוטו פשוט יחזיק קצת יותר זמן גדישה.זה לא יתן הרבה כוח-ויותר חשוב- יש גבול לכמות הדלק שהמחשב שלך יוכל לתת כדי לפצות על זה.אתה תגמור מהר מאוד עם טורבו עגבנייה והשיפוץ וההחלפה יקרים.נכון שבעתיד תזדקק לאחד משופר,אבל זה לא הצעד הראשון שאתה צריך לעשות.

 

בניגוד למה שהומלץ לך כאן,אני דווקא כן ממליץ על צ'יפ.הצ'יפ ניתן להסרה,לתכנות מחדש כאשר תשדרג את שאר המערכות ברכב ואינו יקר.מי שטען שצי'יפ גורם נזק לטורבו,צריך לראות מה גורמת גדישה גבוהה יותר שנעשית דרך WASTEGATE בלי צ'יפ מתאים שיפצה על הדלק החסר.הטורבו נראה כמו מנורה בצבע אדום.זה מצטלם טוב,אבל עולה יקר. שלא לדבר על העובדה שלא כל צ'יפ מעלה גדישה בחצי באר.מספיק להרים 0.2 עם מספיק דלק כדי להרגיש הבדל משמעותי.

(מה גם שבליאון המחשב חותך אם עוברים גדישה של באר.זו פונקציה שצריך לבטל דרך צי'פ- אז בכל מקרה הWASTEGATE יגרום לבעיות).

 

צדק מי שאמר שההספק דרך צ'יפ מוגבל,אבל מע' פליטה טובה לא תיתן יותר כוח מצ'יפ- אולי אם היא תשודך לDOWNPIPE מתאים.ואז העלות עוברת מחיר של שני צ'יפים, שלא לדבר על העובדה שמע' של ליאון צריכה DOWNPIPE מאלומיניום...האזור של חיישן הלמדה מתחמם מהר אם הצנרת עשויה ברזל.המחשב יודע את זה-ולא נותן דלק.

 

קח בחשבון שהמגבלה הגדולה של הרכב היא המגדש וסעפת הפליטה. ברגע שתחליף את השניים האלה (עם אינטרקולר נורמאלי,DOWNPIPE ומזרקים שיתנו יותר דלק) ,תוכל לראות 270-80 כוחות סוס.

 

הבעיה בכל רכבי פולקסוואגן בגירסת ה 180 כ"ס היא שלא ניתן לחלץ מהם הרבה כוח בלי שינויים משמעותיים בטורבו.

 

אז תעשה את השיקול שלך מבחינת סדר העדיפויות,התקציב והזמן שתחזיק את הרכב.בהתאם לאלה תחליט.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול תודה לתומר הדר על העזרה ועל הלימוד וההסבר וכמובן גם לכולם

אבל יש לי כמה שאלות אלך "תומר הדר "

כמו שאתה אומר כדי שאני יוצא יותר כוח להמנוע שלי שהוא די מוגבל וצריך להחליף חלקים רבים

כמו טורבו יותר גדול סעפת הפליטה ואינטרקולר

כול אלו דברים ממש יפים אבל כמו שאני יודע החלקים במכונית שלי לא יכולים לעמוד

בלחץ של טורבו יותר גדול ולכן אני חייב להתחיל מקטן כמו מה שאני חושב שכדי לעשים

לפני שאני מתחיל לשנות את הדברים שאתה אמרתה

השמח לתושובתך ?

בתודה DuakNet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול תודה לתומר הדר על העזרה ועל הלימוד וההסבר וכמובן גם לכולם

אבל יש לי כמה שאלות אלך "תומר הדר "

כמו שאתה אומר כדי שאני יוצא יותר כוח להמנוע שלי שהוא די מוגבל וצריך להחליף חלקים רבים

כמו טורבו יותר גדול סעפת הפליטה ואינטרקולר

כול אלו דברים ממש יפים אבל כמו שאני יודע החלקים במכונית שלי לא יכולים לעמוד

בלחץ של טורבו יותר גדול ולכן אני חייב להתחיל מקטן כמו מה שאני חושב שכדי לעשים

לפני שאני מתחיל לשנות את הדברים שאתה אמרתה

השמח לתושובתך ?

בתודה DuakNet

 

מיסתבר שאתה לא יודע

 

והחלקים שבאוטו שלך יעמדו גם בטורבו ענק..ולמעשה אין קשר לטורבו....

300 כוחות סוס אמיתיים (ויותר) על מנוע סגור ועוד בגדר האמינות זה כבר לא חדש (בארץ) על המנועים האלו

להתחיל מקטן זה ציפ...

אמרו שזה מעלה 12 כוחות סוס..טוב ...אבל מה עם המומנט ? לא חבל על עוד 8-+ קג'מ ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Wastegate חצוני ו BOV לא יתנו לך כולם בשלב זה מכמה סיבות , אתה לא גודש מספיק

גבוה ככה אין לך בעיה שה - Wastegate לא מחזיק לך את הגדישות ה"מטורפות" .

אין צורך ב - BOV אם אתה לא גודש גבוה וכמו ש "תומד הדר" אמר לגולף,איביזה,ליאון,אודי וכו'

יש בעיה עם BOV , עוד דבר בגלל שאתה גודש נמוך יש מצב שעם BOV לא תפרוק בכלל כי

בד"כ BOV מגיעים עם קפיץ יותר חזק מאשר ל -DUMP של BOSCH .

אז חבל לזרוק כסף על משהו שבכלל לא תנצל , ואני לא מאמין שצ'יפ יהרס לך את האוטו .

צי'פ ברכבים מוגדשים אמור להוסיף בין 30 ל-40 כ"ס להבדיל מרכבים אטמוספרים 7 - 12 כ"ס , ככה שאתה לא חייב לשים צ'יפ שבא עם מפות של גדישה,דלק,הצתה מוכנות , אתה

יכול ללכת לגיא פרילינג ולבקש ממנו יעלה לך קצת את הגדישה . ואני בטוח שיהיה הבדל

מורגש וזה יהיה משהו שיש לו תמורה .

 

 

נ"ב

אני בטוח שהמחירים שרשמת זה על החלקים ללא עבודה , אז לפני שאתה מתחיל להשתולל עם כל החלקים , תדע שבשביל להתקין את ה WasteGate החיצוני צריך לבצע כמה ריתוכים

ושינויים בסעפת פליטה וב DOWNPIPE , לבטל את ה -Wastegate בטורבו שלך ולאטום את התריס .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...