Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפורים לרכב עם Wastegate ושסתום פריקה [סיאט לאון]


שימו לב! השרשור הזה בן 7078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כול תודה לתומר הדר על העזרה ועל הלימוד וההסבר וכמובן גם לכולם

אבל יש לי כמה שאלות אלך "תומר הדר "

כמו שאתה אומר כדי שאני יוצא יותר כוח להמנוע שלי שהוא די מוגבל וצריך להחליף חלקים רבים

כמו טורבו יותר גדול סעפת הפליטה ואינטרקולר

כול אלו דברים ממש יפים אבל כמו שאני יודע החלקים במכונית שלי לא יכולים לעמוד

בלחץ של טורבו יותר גדול ולכן אני חייב להתחיל מקטן כמו מה שאני חושב שכדי לעשים

לפני שאני מתחיל לשנות את הדברים שאתה אמרתה

השמח לתושובתך ?

בתודה DuakNet

צ'יפ יעלה את כוח הסוס למעל ל 192 ,למעשה ליותר מ 200.

ממש לא משנה כשהיתרון העצום מורגש יותר במומנט.

למעשה זה יותר נכון כשמדברים על ה KKK03 בגרסאות ה 150 כ"ס.

בגרסאות ה 180 כ"ס (לא כולן ויש לי ת'רד ענק בנושא) מותקן טורבו KKK03 Sport

לא שמו האמיתי,אבל שם שנדבק בו עם הזמן,במידה וקוד המנוע שלך הוא AUQ או ARY

זהו טורבו טיפה שונה שבנוי לעוד 10-15 כ"ס טובים ופעילים.

אבל זה נכון שאתה דיי תתקע באזור ה 210 גם עם צנרת ויניקה.

אפשרי "לסחוט" 220-230 כ"ס עם צנרת (מלאה) קיט יניקה ושדרוג לצ'יפ בתכנות עצמאי.

המון כסף כשאפשר (לדעתי לפחות) להשקיע בדברים אחרים.

 

בשביל מספרים גדולים יותר צריך טורבו חדש.

K04 עדיין יגביל אותך לאזור ה 270-280,אי אפשר להוציא ממנו יותר מזה.

 

המלצה שלי,לך על צ'יפ ממקום אמין ומוכח ולא תצטער.

שכח מהבלאי,אני משתמש עם צ'יפ כבר מ10K (חשוב מאוד לא מוקדם מידיי) ויש לי אותו

כבר 3 שנים טובות.

ברור שישנו בלאי מסויים,אבל אני מאמין שאותו בלאי יכול לקרות גם ללא הצ'יפ.

אם תטפל ברכבך (ביחוד אם הוספת משהו) באהבה,כמו כל רכב ,לא תדע צרות.

החלף שמן לאחד טוב יותר (לא רק טוב יותר אלא הכי טוב שתמצא) ,הקפד על תחלופת שמן תכופה יותר,הקפד על הגעה לטמפרטורת עבודה לאחר התנעה,והקפד על מנוחה לפני כיבוי לאחר מאמץ,ובכך תאזן את התגברות הבלאי,ובכלל הקפד לא להעמיס ליותר מכמה דקות על הטורבינה,יש לנו רכבים ספורטיביים ונהדרים אבל אין זה אומר שאנחנו בתחרות\מרוץ כל הזמן.

את שסתום הפריקה אתה יכול להשיג במקומות כמו EBAY בהרבה יותר זול.

פעולת ה שסתום תורגש רק אם תעלה גדישה,שכן השסתום המקורי מתחיל לגמגם טיפה

במעברי ON\OFF לאחר העלאת הגדישה.

חשוב לזכור שסתום פורק (BLOW OFF) אינו מומלץ בכלל,לא משנה אם רשום שהוא מתאים.

למנוע זה השסתום חייב להיות RECIRCULATING.

שסתום מומלץ ממשתמשים רבים בעולם הוא FORGE 007P (אני בדקתי וקניתי ומאוד מרוצה).

גם ה 006 יתאים.

אל תיגע בוויסטגייט,ואין לך צורך ב FUEL REGULATOR שאני בטוח שיציעו לך בזמן זה או אחר.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני גם משתמש בforge 007p אומנם בלי פצססס אבל עומד בגדישה גבוהה יותר מהמקורי.

 

Ozzy, מאיפה אתה קנית את הצ'יפ שלך שמשרת אותך כבר 3 שנים ? (הישג יפה אני חייב להוסיף).

 

גם לי יש צ'יפ של אפסולוט שמותקן על האוטו שנה והאוטו נוסע וגודש מצויין.

 

לי דווקא יש fuel regulator. אין לי שמץ של מושג על כמה לחץ הוא צריך לעמוד אז מבחינתי הוא באמת מיותר.

 

אצלי כן שיחקו בוייסטגייט, זה כל כך גרוע ? האוטו אצלי נוסע ככה כבר 10K ואני מבסוט ממנו.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Wastegate אני בטוח שהמחירים שרשמת זה על החלקים ללא עבודה , אז לפני שאתה מתחיל להשתולל עם כל החלקים , תדע שבשביל להתקין את ה WasteGate החיצוני צריך לבצע כמה ריתוכים

ושינויים בסעפת פליטה וב DOWNPIPE , לבטל את ה -Wastegate בטורבו שלך ולאטום את התריס .

אי אפשר לשנות את הסעפת פליטה באיביזה.. היא מיציקה.. כלומר אפשר אבל לא כדאי. עדיף לבנות חדשה. ועם כבר בונים סעפת חדשה אז כדאי להחליף טורבו להספר יותר גדול.

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם משתמש בforge 007p אומנם בלי פצססס אבל עומד בגדישה גבוהה יותר מהמקורי.

 

Ozzy, מאיפה אתה קנית את הצ'יפ שלך שמשרת אותך כבר 3 שנים ? (הישג יפה אני חייב להוסיף).

 

גם לי יש צ'יפ של אפסולוט שמותקן על האוטו שנה והאוטו נוסע וגודש מצויין.

 

לי דווקא יש fuel regulator. אין לי שמץ של מושג על כמה לחץ הוא צריך לעמוד אז מבחינתי הוא באמת מיותר.

 

אצלי כן שיחקו בוייסטגייט, זה כל כך גרוע ? האוטו אצלי נוסע ככה כבר 10K ואני מבסוט ממנו.

 

דניאל.

גם לי יש אפסולוט.....כך שאתה בידיים טובות (אין פיקים,ואין מצבי רוח).

 

ה FUEL REGULATOR אצלי הוא 3 באר מקורי,אני מניח (שכן לא בדקתי) שבאיביזה הדבר דומה.

 

גדולים וחכמים ממני בדקו את הנושא ,וגם אחרי צ'יפ תצרוכת הדלק לא מדגדגת אותו.

 

שידרוגים גדולים יותר כמו מזרקים גדולים,זה כבר סיפור אחר.

 

משחק בוויסגייט הוא אכן גרוע משום שאפשרי לעקוף את נהלי קוד מפת ניהול המנוע.

 

ואני לא מדבר רק על נזק אלא על כניסה למצבי LIMP MODE שלא לצורך.

 

אפשר כמובן להחליף את ה N75,שסתום האחראי כמודמני על ויסות זרימת הגדישה למנוע.

 

לא מצאתי עד היום שום הוכחה לשיפור משמעותי מלבד פתרון לבעיות קודמות,או שיפור תגובות מצערת.

 

אני אמנם עם צ'יפ כבר 3 שנים אבל עשיתי איתו "רק" 20K.....:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OK..

אני פשוט הנחתי שבעל הרכב מעוניין בכוחות סוס נוספים בקלות ובעלות נמוכה, ללא 'התחשבות' במנוע, כמו רוב האנשים בימינו לצערי.

לכן המלצתי בתחילה על צ'יפ, אך אם בעל הרכב מתכנן לשפר את הרכב לעומק ובאחריות, כולכם צודקים בכך שעדיף לשפר גם את מע' הפליטה ואולי בשלב מאוחר ומעמיק יותר, גם את הטורבו ואת מע' הדלק.

 

למרות זאת הצ'יפ עדיין מתגבר בהרבה יותר כ"ס, אך פוגע באמינות, דבר שאני אישית לא הייתי עושה.

 

ולבעל הרכב, מה שבטוח הוא שצריך להתחיל בשיפור מע' הפליטה או הצ'יפ ולא בשסתום הפריקה והWASTEGATE, כל עוד אתה לא מעלה את לחץ הגדישה, מכיוון שהם פשוט לא יתנו כלום!

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שנה הלאון שלך ??

וכמה קילומטר כבר יש לך עליה ?

 

בכל מקרה - עדיף לך להתחיל לשפר כמו שצריך מהדברים הבסיסיים -

ציפ , צנרת , וקיט יניקה (פילטר)

 

אלו הדברים שיתנו לך את הכי הרבה כוח במקסימום אמינות.

 

בקשר למה שאתה רוצה לשפר - כמו שאמר מוטי זה לא יתן לך כלום מכיוון שכרגע האוטו שלך סטאנדרתי וכול הרכיבים שבאים מהחברה מתאימים לו בול, ואין צורף בפורק טוב יותר או Wastegateשונה.

 

בקשר לציפ - אצלי בלאון (Fr) הטורבו מגיע מהחברה K04 , וציפ מעלה את הכ"ס לסביבות ה

220 ...

 

אני לא יודע כמה אצלך זה יעלה במדוייק אבל זה בטח יעבור את ה 200 , שזה כבר שיפור מטורף שמומלץ לעשות אותו.

 

בקשר לאמינות של ציפ - ציפ זה דבר מאוד אמין , הוא אמנם מעלה את צריכת הדלק במעט אבל הוא בהחלט שווה את התמורה שהוא נותן, לדוגמא ההבדל היחידי בין

Audi 1.8T

לבין

T אדום זה פשוט ציפ שונה שבא מהחברה, ככה שאפילו באוודי עצמה משתמשים בציפים בשביל להעלות כ"ס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לשנות את הסעפת פליטה באיביזה.. היא מיציקה.. כלומר אפשר אבל לא כדאי. עדיף לבנות חדשה. ועם כבר בונים סעפת חדשה אז כדאי להחליף טורבו להספר יותר גדול.

נכון , היא מיציקה כמו רוב הרכבים , אבל זה אפשרי .

אני רק רוצה להסביר לבחור מה כרוך בהתקנת WasteGate ושידע שכדי להרכיב WasteGate

חיצוני חייבים לבנות חיבור כלשהו (צנרת מקשרת) בין הסעפת פליטה ל - WasteGate ול - DOWNPIPE , וזה יצריך שינוים בסעפת פליטה ובטורבו .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון , היא מיציקה כמו רוב הרכבים , אבל זה אפשרי .

אני רק רוצה להסביר לבחור מה כרוך בהתקנת WasteGate ושידע שכדי להרכיב WasteGate

חיצוני חייבים לבנות חיבור כלשהו (צנרת מקשרת) בין הסעפת פליטה ל - WasteGate ול - DOWNPIPE , וזה יצריך שינוים בסעפת פליטה ובטורבו .

נכון בטח שזה אפשרי. אבל לא אמין ויקר.

 

כדי לרתך יציקה או לרתך משהו ליציקה במקרה שלך פלנג' לWasteGate צריך לחמם את החומר לטמפרטורה מאוד גבוהה ואז כשהוא חם לרתך ולהוריד את הטמפרטורה בהדרגה. זאת עבודה שכל רתך או חרט יקח לך עליה מאות שקלים,

לכן כדאי להכין סעפת לבד או לקנות אחת מוכנה.

 

מקווה שעזרתי.

 

WOOT WOOT

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חשוב לי לציון שאני רק לומד דברים חדשים :smile:

ואם לא רק בן אדם אומר שהשיפורים שאני חשבתי לא ממש עוזרים לי

אז לא אני זה שיגיד אחרת (כמובן שאין אדם בלי נסיון אבל גם צריך לישמוע)

אז באמת תודה לפני הכול לאנשים שנותנים את זמנם לשאלות שלי

 

בדבר Shahaf

אני פשוט הנחתי שבעל הרכב מעוניין בכוחות סוס נוספים בקלות ובעלות נמוכה, ללא 'התחשבות' במנוע, כמו רוב האנשים בימינו לצערי.
אז זהו שלא נכון אני ממש מתחשב ברכב ולכן אני חשבתי שקודם עדיף החלקים האלו !!!! לפני שאני משנה את מחשב במכונית (צ'פ)

 

לדבר dKiller יש לי סיאט לאון 2005 FR

ואני לא בטוח שאתה צודק בקשר לזה שהמכונית באה עם K04

ועוד דבר שאני רוצה לומר יש אחריות על המנוע שנתיים ולא שלוש

 

טוב אז שאלה לי אחרת ואני יודע שאני מציק . כמו שאתה אומרתם לגבי הצ'פ

איזה חברה היום מומלץ לרכב כמו שלי ? :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה חברה היום מומלץ לרכב כמו שלי ? :idea:

בקשר לחברה.... צ'יפ שצרבו אותו בישבילך לפי מצב הרכב שלך יהיה יותר איכותי משתקנה אחד מוכן.

אני מוצא מיותר לקנות צ'יפים ג'נריים כגון אפסולוט וסופרצ'יפס . אבל זה רק אני...

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדבר Shahaf אז זהו שלא נכון אני ממש מתחשב ברכב ולכן אני חשבתי שקודם עדיף החלקים האלו !!!! לפני שאני משנה את מחשב במכונית (צ'פ)

סבבה!

שמחתי לשמוע שזה כך, אני מאוד מכבד את זה.

פשוט לאור כמות האנשים כיום שכל מה שאכפת להם זה שהאוטו יהיה קצת יותר מהיר ולא אכפת להם שהמנוע ייפגע, כבר התרגלתי לרעיון ובגלל זה המלצתי ישר על הצ'יפ..

אך אני שמח לשמוע שאכפת לך מהמנוע, ולכן לדעתי, כמו דעתו של מוטי והרוב, כדאי להתחיל עם שיפור מע' הפליטה והיניקה, אבל אני לא בטוח שזה יצא יותר זול.

אני לא יודע עד כמה זה משמעותי אם קודם תתקין צ'יפ או מע' פליטה שונה, אם מדובר בזמן קצר.

 

מה שכן, לגבי הצ'יפ כדאי לך להתייעץ עם גיא פרילינג, אנשים לא מפסיקים להמליץ עליו.

בנוסף, אם לא תאהב את השינוי הוא יחזיר לך את הכסף והכל לקדמותו.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

טוב אז שאלה לי אחרת ואני יודע שאני מציק . כמו שאתה אומרתם לגבי הצ'פ

איזה חברה היום מומלץ לרכב כמו שלי ? :idea:

פרילינג רייסינג (גיא פרילינג).

 

ד"א-

 

באמת קוראים לי תומר ושם המשפחה הדר.אין צורך במרכאות.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לדבר dKiller יש לי סיאט לאון 2005 FR

ואני לא בטוח שאתה צודק בקשר לזה שהמכונית באה עם K04

ועוד דבר שאני רוצה לומר יש אחריות על המנוע שנתיים ולא שלוש

 

טוב אז שאלה לי אחרת ואני יודע שאני מציק . כמו שאתה אומרתם לגבי הצ'פ

איזה חברה היום מומלץ לרכב כמו שלי ? :idea:

אם יש לך לאון Fr זאת אומרת שאתה בלחץ עברת רק את ההרצה אם בכלל .. וזה אומר שממש אבל ממש לא מומלץ לך לשנות רכיבים ברכב - בטח של Wastgate , וBOV ....

 

קודם כול תעשה קצת קילומטראז על האוטו ורק אז תתחיל לשפר אותו, ממש חבל לאבד את האחריות בשביל דברים כאלו , מה גם שעוד לא הרגשת את האוטו בכלל ואתה כבר רוצה לשפר אותו.

 

חבל סתם לשנות דברים באוטו בייחוד בהתחלה - זה ידוע שהמכוניות באלו רגישות בגלל שלל האלקטרוניקה שמעורבת בכול דבר, וכול שינוי קטן (אפילו פילטר) יכול להכניס את האוטו ל לימפ.

 

בקשר לטורבו - או שזה K03 מוגדל .. או שזה K04 לא סגור על זה אבל זה בטח לא K03 רגיל כמו בלאון הקודומות כולל ה

Top Sport

 

ובקשר לציפ - ציפ קאסטום אצל פרילינג לא נחוץ מכיוון שהאוטו שלך סטאנדרתי ויש ציפים שבאים מוכנים ובדוקים כבר בשביל זה מחו"ל (אפסולוט , סופרציפ ) .

ציפ של אפסולוט יתן לך 218 כ"ס ואני שמעתי על ציפ שנותן בערך 225 ..

ככה שתעשה סקר שוק לפני.

 

דבר עם פרילינג ותעדכן אותי - כי גם אני מעוניין בצ'יפ בקרוב (רק סיימנו את ההרצה עכשיו ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הצ'יפ של פרילינג עדיף מכיוון שאם הרכב ישופר בעתיד תהיה אפשרות לשנות פרמטרים במקום לזרוק את הצ'יפ לפח.

 

 

 

מה שבטוח-אם האוטו חדש,לאן אתה רץ עם השיפורים? אם הוא חלש לך,היית צריך לקנות משהו אחר.אם אתה רוצה להגיד "שיפרתי"- חבל על הכסף.

 

אם הקטע הוא מכונית אחרת שאתה רוצה לעמוד איתה-תחסוך ותעשה הכל במכה.איפה ההנאה אם כל פעם עלית 20 כוח סוס? אז הבחור השני יעלה גם.... תבוא יום אחד עם 250 כוח סוס...זה נשמע ונוסע אחרת .

 

לגבי השאלה על רכיבי מנוע פנימיים- עד איזה 350 כ"ס הפנים של המנוע יכול להישאר סטנדרטי מהניילון.מעבר לזה תכין רשת לתפוס את הקראנק כשהוא יעוף....

 

מה שבטוח- תקפיד לבצע רק שיפורים מוכחים ובדוקים.כמו שאמר קודמי,במכוניות האלה כל זבוב מכניס אותו ללימפ-ואז לך לחברה שישחררו אותו ולך תסביר להם ששיפרת את האוטו וכולי וכולי וכולי.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

....ההבדל היחידי בין

Audi 1.8T

לבין

T אדום זה פשוט ציפ שונה שבא מהחברה, ככה שאפילו באוודי עצמה משתמשים בציפים בשביל להעלות כ"ס.

לא נכון !!!

 

ההבדל הוא בטורבו וכמובן שהמחשב מכווון לטורבו האחר.

בכל הדגמים של ה 180..גם TT גם A3 ו גם A4 ובלאון שיש בארץ יש טורבו שונה מזה שמגיע עם ה A#, A4 ו GTI עם ה 150 כוחות סוס

זה KO3S...מוגדל ומניפות שונות

למעשה יש אותו באיביזה אבל באיביזה הכל מכווון ל 156 כוחות סוס..

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...