Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עצירה לרגע בחניית נכה של שכן


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4137 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אין להם סמכות בגלל שחניות מסומנות ע"י עריה בחוק עזר ערוני, תנסה להזמין שוטר ותראה את התגובה שלהם.

כל עוד אין הפרעה לתנועה הם לא מתערבים.

הסבר קטן. תבין – תבין. לא תבין ? – אז לא צריך.



 

כדי שלגוף כלשהו (משטרה, עיריה וכו') יהיה אפשרות וסמכות לבצע משהו –צריך לחוקק חוק שיעניק להם סמכות לכך.

 

בנושאי תנועה, יש 2 חוקים עיקריים : פקודת התעבורה + תקנות התעבורה.

בחוקים אלו, בין השאר, מוגדרים חוקי התעבורה + למי יש סמכות לאכוף עבירות על חוקים אלו.

 

פקודת התעבורה נותנת לעיריה סמכות מאוד מוגבלת לקבוע חוקי עזר בתחום התחבורה (בתנאי שלא יהיו בניגוד לחוקי התעבורה כפי שהוגדר ע"י פקודת התעבורה ותקנות התעבורה).

 

כמו כן, פקודת התעבורה נותנת למשטרה סמכות (כמעט לא מוגבלת) לאכוף את כל חוקי התעבורה.

 

שורה תחתונה – למשטרה יש סמכות חוקית לאכוף עבירות תעבורה שהן גם עבירות על חוק עזר מקומי (חנייה שאדום-לבן, חנייה כפולה וכו').

 

זה שהמשטרה לא מעוניינת להתעסק עם עבירות חנייה ומעדיפה שיטופלו ע"י פקחי עירייה – זה כבר נושא אחר שנובע משיקולים מערכתיים שונים.

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

היי,

יש לי גם שכן עם חנית נכה, קורה לפעמיים בגלל שהוא קרוב לבניין אבי מחנה לרגע את הרכב נניח להוריד קניות, מישהו מבוגר,

מישהו בא מחול וכו'.

פקחים ושוטרים כבר כמה פעמים ראו אותנו אף לא העיר לנו, כי ראו שזה לצורך פריקת דברים למשך בדיוק דקה.

אם זה עוזר אני ירושלמי.

רועי

פורסם

יש לי שכן שהבת שלו נכה, ולמרות שהיא נשואה וגרה במקום אחר, החניה עדיין שמורה לה (437 עם מספר) אצל ההורים. פרוטקציה בעירייה?

הרבה פעמים בני משפחה אחרים, עם רכבים בעלי מספר רישוי שאינו תואם את זה שעל התמרור חונים שם להנאתם. אף שוטר לא קנס מישהו שחונה שם, אלא אם כן בעל החניה מתלונן. הייתי עד לפחות לשני מקרים בהם הוזמנה משטרה וקנסה.

פורסם
זאת אומרת שהחוק אומר גם אם עצרתי לרגע ולא שמתי לב שזו חניית נכה אני מקבל דוח ?

בנאדם לא יכול לטעות ?

לעצם העניין לא נשארתי לחנות שם, עזבתי את החניה מיד לאחר מספר דקות בודדות ..

כנראה רצו שאתה תראה כי חניית הנכה והאזור מצולם, להרתעה כדי למנוע את תפיסת חניית הנכה ע"י רכב זר .

אולי משפחת הנכה הנ"ל מצלמת בגלל בעיית החניה באזור, הרי הם לא יודעים כי הרכב שלך עוצר לרגע, אולי אתה מתכן לחנות להרבה זמן..

 

ולכל השאלות התשובה כן, אסור לחנות וגם לעצור בחניית נכה.

ואת הטיפול בחניית נכה מבצעת המשטרה, וגרירת רכב מחניית נכה מבוצע בד"כ ע"י העיריה בתאום עם המשטרה.

 

אבל גדול - יש גם הגיון ודרך ארץ בחיים, אם ברצונך לרגע לעצור ולהוריד ילדים קטנים - הפעל ארבע אורות אזהרה ועצור לרגע.

אם ברצונך לפרוק מטען כבד, כנ"ל , בצע זאת מהר ולרגע ולא כדרך חיים. ( של ניצול הזדמניות )

אני חוזר למשפט חכם שכתבתי בעבר.

דברים שרואים מכאן לא רואים משם .

אני נכה צה"ל עם חניית נכה, הנסיעות שלי קצרות והרבה פעמים יש לי כאבים.

ואין לי מקום נורמלי אחר ליד הבית שנוח להכנס ולצאת מהרכב, כך כי תפיסת חנייה מבחינתי אומרת כי עליי להשאר ברכב.

כאשר אני מת :lol: לצאת כבר.

אבל מנגד - כואב כואב, אם בשביל נתינת אפשרות לילדים לרדת בבטחון מהרכב, אני מוכן להמתין עם חיוך וכאבים.

לכן דרך ארץ התחשבות וראיית כל התמונה - ואם באמת עצרתה לרגע לא נראה לי כי יגישו תלונה כנגדך.

ובבקשה לא לעצור סתם לרגע בחניית נכים ציבוריות או בקניונים .

כאשר אני ברכב קשה לי לצאת ולבדוק אם יש לרכב תו חנייה לנכה, או יש נהג ברכב, או עצר לרגע.

אני נותן פיצפוץ קל, מסמן עם האור אם אין תגובה מצד הרכב , אני מוותר וממשיך ומבטל את התוכניות שלי.

ראה את מצב הנכה ברכב, כמטוס באויר אשר צריך מסלול נחיתה, אין מסלול נחיתה פנוי,, קראש.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
למגיב BAGIR

אני מספיק גבר , ולידיעתך הרבה .

כל שקל שאני אשלם , מי שגרם לי לשלם אותו ישלם כפול ...

מניסיון .

תגובה נוראית, על אחת כמה וכמה כשמתחשבים בנסיבות האירוע.

 

לא מזמין אותך לתקלט בחתונה שלי.

"יאללה בירי".

פורסם

באגף התנועה מציינים כי עבירה זאת מוגדרת על ידם כעבירת "בריונות כביש" ועל כן נאכפת באופן ממוקד ומתחילת 2011 נרשמו יותר מ-15 אלף דו"חות.



"אכיפת החוק בנושא חניית הנכים הינה משימה מוסרית ותעבורתית המתבצעת מדי יום על ידי שוטרי משטרת ישראל"

(רנ"צ יוחנן דנינו, 30.10.2011)

 

 

 

אז אני יכול לומר לך את התגובה של המשטרה כי אני בורג קטן במערכת וטיפלתי בעשרות אירועים מסוג זה שנגמרו תמיד ברישום דוח משטרתי.

 

אבא שלי גר ביקנעם והוא נכה ולא פעם ולא פעמיים חנו לו בחניה, פעמיים כשהייתי עד לכך פניתי למשטרה

פעם אחת הם פשוט התעלמו, במקרה אחר הם שלחו שוטר שימצא מי חנה שם

באף מקרה לא נרשם דו"ח

אייל אולי אתה עובד במשטרה אחרת ממה שמוכרת לי, כי המשטרה שאני רואה ביומיום היא רופסת ואימפוטנטית וממש לא דומה למה שאתה כותב על דפי הפורום או מציג בסרטונים שלך

פורסם
למגיב BAGIR

אני מספיק גבר , ולידיעתך הרבה .

כל שקל שאני אשלם , מי שגרם לי לשלם אותו ישלם כפול ...

מניסיון .

 

בצעת עבירה ועכשיו אתה גם מאיים על מי שלכאורה נפגע מביצוע העבירה שלך? ועוד נכה?

כל הכבוד! גבר גבר אתה, אין מה להגיד.

 

מה חשבת שמשפחת הנכה תעשה? תבוא להגיד לך תודה על זה שאתה חונה להם בחניה בניגוד לחוק?

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

האמת שאני לא כועס על הדי.גיי.

הוא עצר דקה בחניית נכה בשביל לאסוף את הילדה מהגן.

 

אנשים בשביל לאסוף את הילד בייחוד שיש איזה טיפת גשם מחרבנים על כל העולם.

 

זכור לי יום שישי אחד שהיה טפטוף כל הורה הגיע עצר מול בית הספר באמצע הכביש, ירד מהרכב הלך להביא את הילד. לקח לי 20 דק׳ לנסוע 150 מטר

פורסם

ברחוב בו אני גר יש שני בתי ספר כך שאני מכיר את התופעה היטב על בשרי. כל כמה ימים מגיע שוטר ודופק לכולם רפורטים.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
אבא שלי גר ביקנעם והוא נכה ולא פעם ולא פעמיים חנו לו בחניה, פעמיים כשהייתי עד לכך פניתי למשטרה

פעם אחת הם פשוט התעלמו, במקרה אחר הם שלחו שוטר שימצא מי חנה שם

באף מקרה לא נרשם דו"ח

אייל אולי אתה עובד במשטרה אחרת ממה שמוכרת לי, כי המשטרה שאני רואה ביומיום היא רופסת ואימפוטנטית וממש לא דומה למה שאתה כותב על דפי הפורום או מציג בסרטונים שלך

 

תראה, אני יכול לספר רק עליי ועל דרך הפעולה שלי.

אין לי כל ספק שיש במשטרה בעיות, אפילו הרבה בעיות אך מההכרות שלי עם המערכת רוב השוטרים אכן באים לעבוד ולא רק באים לעבודה.

לא תמיד חייבים לרשום דו"ח ולעיתים ניתן להסתפק בהפסקת העבירה ומתן אזהרה.

מה שאתה אומר על הנקודה ביקנעם קצת מפתיע אותי מכיוון שבכל פעם שהתקשרתי למשטרה ביקנעם על עבירות חניה, תמיד הניידת הגיעה מהר ורשמה דו"ח או איתרה את הבעלים והפסיקה את העבירה מלבד פעם אחת שבה קיבלתי טלפון מראש המשמרת שהוא מתנצל שהטיפול לוקח הרבה זמן מכיוון שהיה אירוע חריג בעפולה והניידת ביקנעם עם עצורים ולכן אין לו ניידת לשלוח בעתיד הקרוב.

דרך אגב, בכל הפניות שלי למוקד המשטרה בנוגע ליקנעם לא ציינתי שאני שוטר מעולם וקיבלתי שירות מצויין.

פורסם
למגיב BAGIR

אני מספיק גבר , ולידיעתך הרבה .

כל שקל שאני אשלם , מי שגרם לי לשלם אותו ישלם כפול ...

מניסיון .

פשששששש, סחתיין חכם על נכים, פרס לגיבור השנה.

גם לי יש נכה בבניין שעושה דברים קצת יותר מרגיזים, אז אני הולך ומרביץ לו?

צילמה אותך, למדת עכשיו לא לחנות שם עכשיו.

רועי

פורסם

יש בחיים דברים פשוטים של אסור או מותר, דברים שכבר נקבעו עבורנו כמו אדום-לבן וכד',

כל אחד בוחר לפעמים לעשות את ה'אסור' וזה נפוץ ויומיומי, למשל לנהוג ב-120 קמ"ש :

פשוט חשוב לזכור כשעושים משהו אסור מתוך ידיעה ובחירה לא לבוא אח"כ בתלונות למישהו אחר.

The first one to get angry loses

פורסם

שאלה מעשית: אם אני עוצר על חנית נכה לצורך תמרון - למשל מעבר לרברס על מנת לחנות בחניה (ציבורית) בעברו הנגדי של מגרש החניה: האם מדובר בעבירה או לא? סה"כ מדובר בעצירה לשניה או שתיים לצורך החלפת כיוון והמשך נסיעה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

זו ממש לא התחכמות. לא אחת צריכים להיכנס למקום חניה אחד כדי להצליח להשתחל לאחר. מה אעשה אם איתרע מזלי שמקום החניה שאני עובר דרכו הוא של נכה? מבחינה נומינלית אני עבריין!

 

זה גם עניין של רושם של צד שלישי: אנשים אחרים שרואים אותי (גם אם זה לרגע) חושבים שאני "תופס" את החניה של הנכה.

 

הרבה משאיות חלוקה שחוסמות לנו נתיב בלית ברירה, יעדיפו לחסום נתיב בצורה זו, ולא לעמוד בחנית נכים ריקה לכמה דקות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...