Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4157 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

הקורולה שלי שנת 2001 עם 183,000 ק"מ.

בחודשים האחרונים שמתי לב לרעש מוזר (מעין רשרוש/הד מעצבן בתא הנוסעים המורגש במהירות של 80 קמ"ש ומעלה...)

הרעש מופיע בד"כ כשההגה במצב ישר או בפניות ימינה! ניסיתי במהלך נסיעה לשחק עם ההגה ימינה שמאלה ולמרבה הפלא - מסובבים את ההגה שמאלה - אין כלום, ימינה - הרעש מופיע.

הסברתי למוסכניק וזה אמר, שכנראה מדובר במיסב ימין. הוא עשה נסיעת מבחן ואמר לי ש 90 אחוז הבעיה.

הוחלף מיסב ימין מקדימה אולם הרעש לא נעלם ונהיה אפילו יותר חזק (!!!???)

מה גם שיש תחושה שההגה טיפה מתנגד ומושך הצידה ולא ממש חלק ויציב כפי שהיה...

אנא חברי הפורום היקרים, האם מישהו נתקל בזה בעבר ? יכול לתרום מניסיונו ולשפוך קצת אור על הנושא ?:cry:

פורסם

בשביל לפסול שהרעש מגיע מהצמיגים הייתי בודק לחץ אוויר ומחליף בין ימין ושמאל (אצל פאנצ'רמאעכר) או מחליף בין הימני קדמי לימני אחורי.

לאחר החלפת צירייה מומלץ לעשות גם כיוון פרונט, אבל קודם תמצא את הבעייה שלא תשלם על עבודה פעמיים.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הרעש מופיע בד"כ כשההגה במצב ישר או בפניות ימינה! ניסיתי במהלך נסיעה לשחק עם ההגה ימינה שמאלה ולמרבה הפלא - מסובבים את ההגה שמאלה - אין כלום, ימינה - הרעש מופיע.

הסברתי למוסכניק וזה אמר, שכנראה מדובר במיסב ימין. הוא עשה נסיעת מבחן ואמר לי ש 90 אחוז הבעיה.

הפוך,

כאשר מסובבים את ההגה שמאלה בזמן נסיעה, יש יותר משקל על הצד הימני ופחות משקל על הצד השמאלי של הרכב.

אם דווקא בסיבוב שמאלה הרעש נעלם אז הבעיה היא ללא ספק במיסב השמאלי מכיוון שהוא מרעיש פחות כאשר יש עליו פחות משקל.

רוב הסיכויים שתצתרך להודות למכונאי שלך על החלפת מיסב תקין ולבקש יפה שיחליף את הצד הנכון.

יום טוב גם לך

פורסם

אני לא בטוח שזה הצמיגים - שמתי לפני שנה וקצת מישלין - חדשים לחלוטין ולחץ האוויר נמדד כל שבועיים כשהצמיג קר :-D

אבל הרעש הגיע ומגיע עדיין מצד ימין!!!

הייתכן שזה המיסב השמאלי ?!

פורסם

זה ששמת מותג טוב לא אומר שאין איתם בעייה, מה גם ששנה זה הרבה זמן. בצע את ההצלבה שהצעתי (אצל פאנצ'רמאעכר, יעלה 50 ש"ח) וחזור לדווח.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

טוב, חברים אז עידכון: חזרתי היום למוסך לאחר ויכוח (וקצת צעקות כמו כל ישראלי טוב ...:lol:) הגיע הפיתרון.

1. המיסב המרעיש - התלוננתי על רעש בצד ימין מקדימה, לאחר נסיעת מבחן נוספת המכונאי טען שהמיסב הדפוק הוא בצד שמאל מאחורה.

2. הברקסים המרעישים - הרעישו לאחר החלפה לרפידות מקוריות וחריטת צלחות. הוחלף קפיץ כלשהוא הקשור ברפידות ואכן הרעש פסק.

3. כמו כן, שלח אותי לכיוון גלגלים מאחר ולאחר שהחליף בפעם הראשונה מיסב קדמי ימני (שטוען עדיין שגם הוא היה תקול) ההגה משך שמאלה.

לסיכום - הוחלף מיסב נוסף, הפעם שמאלי אחורי בנוסף לקדמי ימני והרעש פסק! (למרות שטען כי יש "רעש שכיסה על רעש" אבל לי זה ממש לא נשמע הגיוני - אמרתי לו בוא נחליף את כל המיסבים וזהו אולי כולם מרעישים ?!), קפיץ ברפידה הוחלף והבלמים שקטים וכיוון גלגלים. ובא לציון גואל!

פורסם

יש רעשי מיסבים שלא עולים עליהם גם עם גלגלים באויר ומסובבים את גלגל ומנסים לשמוע או להגיש ויברציה והדרך היחידה לאתר את המיסב התקול זה ניסיון של המכונאי,, ניסוי ותעיה או שימוש בסט מיקרופרונים לאיתור רעשים (chassis ear ).

פורסם

אני לא יודע מי כיסה פה על מי אבל המכונאי מכסה את התחת שלו זה בטוח.

מתיאור התקלה בפורום בלבד ניתן להבין בקלות שהרעש מגיע מהצד השמאלי של הרכב, את המהלך המחשבתי כבר נתתי למעלה.

מברוק על תיקון התקלה.

יום טוב גם לך

פורסם
הפוך,

כאשר מסובבים את ההגה שמאלה בזמן נסיעה, יש יותר משקל על הצד הימני ופחות משקל על הצד השמאלי של הרכב.

אם דווקא בסיבוב שמאלה הרעש נעלם אז הבעיה היא ללא ספק במיסב השמאלי מכיוון שהוא מרעיש פחות כאשר יש עליו פחות משקל.

רוב הסיכויים שתצתרך להודות למכונאי שלך על החלפת מיסב תקין ולבקש יפה שיחליף את הצד הנכון.

 

טוב, חברים אז עידכון: חזרתי היום למוסך לאחר ויכוח (וקצת צעקות כמו כל ישראלי טוב ...:lol:) הגיע הפיתרון.

1. המיסב המרעיש - התלוננתי על רעש בצד ימין מקדימה, לאחר נסיעת מבחן נוספת המכונאי טען שהמיסב הדפוק הוא בצד שמאל מאחורה.

2.

 

 

טוב שיש את חברי הכנופייה:-D

פורסם

האמת שאין לזה חוקיות כי מסיבי הגלגל הם כפולים ואז תלוי מאוד איפה הברינלינג על המיסב, אם בצד החיצוני או הפנימי ואז הרעש יבוא או בסיבוב ימינה או שמאלה בלי קשר לצד גלגל בו נמצא המיסב אלא למיקום הברינלינג.

רעשים כאלו אני אומר מניסיון לעיתים רחוקות יש לציין, קשה מאוד לאתר מאיפה בא וזה נשמע כל פעם ממקום אחר ברכב ורק אוזניים טובות ניסיון רב או ציוד מקצועי מאפשרים איתור נכון של המיסב הבעייתי וגם זה לא תמיד.

כבר הייתי בסיטואציה שאני מחליף מיסבים בשיטת הניסוי וטעיה כי אי אפשר היה להתחקות על מקור הרעש אפילו לא עם ציוד ומקרופונים.

פורסם

בנושא הזה אני מעט צוחק :)

 

תשמע, הבעיה העיקרית היא ש90 אחוז הוא החליף מיסב תקין יפני מקורי למיסב תקין חדש סיני. במקום להשאיר את האיכותי התקין הוא החליף לו ושם לו איזה סיני שעוד שנה מקסימום יתפרק. לא אוהב את השיטה הזאת, שלא נדבר על הכסף שנזרק.

×
×
  • תוכן חדש...