Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4310 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בגדול ישנן שתי אסכולות, אחת גורסת בטיפול במוסך מורשה, משלמים יקר אבל בדר"כ מקבלים טיפול מקצועי יותר ונכון יותר לרכב, אסכולה שנייה בוחרת במוסך קטן או מוסך מדרכה, חלפים לא תמיד מקוריים וסיכון לנזק שייגרם מטיפול לא מקצועי.



הדוגמאות שאני מביא כאן מניסיוני האישי על הונדה סיוויק מודל 2000:

 

דוגמאות לפערי מחירים:

 

דוגמאות לטובת מוסך אחר

סעפת פליטה- במוסך יבואן רצו רק מקורי 3,100 ש"ח, במוסך אחר קיבלתי ב 650 מפרוק.

משאבת הגה כח רצו ביבואן 1800 לשיפוץ, מצאתי במוסך אחר קיבלתי ב 350 מפרוק.

שיפוץ מנוע- רצו ביבואן אוברול ב 5,500, במוסך אחר החלפתי מנוע מיבוא ב 5,000 כולל רדיאטור חדש.

צלחות+רפידות+עבודה- במורשה מעל 1300 במוסך אחר 500 במזומן.

אלטרנטור- לא זוכר כמה הציעו במורשה, שילמתי 350 ש"ח במוסך אחר.

החלפת פנסים כולל עבודה- ביבואןהציעו 1800 שילמתי במוסך אחר 900 במזומן.

רפידות- ביבואן 450 במוסך אחר 200.

מצבר, לא זוכר אבל המחיר שהוצע לי ביבואן היה יקר משמעותית, החלפתי באוטודיפו ב 590.

בטיפולים אני משלם בערך חצי מהמחיר שמוצע לי ביבואן, וזה עוד בגלל שאני משתמש בדרך כלל בחלפים מקוריים, אחרת אני עוד יכול להוזיל בהרבה.

 

תקלות במוסך אחר

החלפת תושבת גיר (באופל) לאחר החלפה אמר לי המוסכניק שהתושבת המוחלפת הייתה תקינה, שילמתי בכל זאת כי הערכתי את היושר שלו.

החלפת גומיה לציריה- כשהרכיבו את הצירייה בחזרה שכחו להחזיר את הפין פציל, הציריה נפלה תוך כדי נסיעה, כמעט התהפכתי.

 

כל העלויות ששילמתי רשומות אצלי, הצעות המחיר מהמורשה נשלפו מזכרוני,רוב התשלומים במוסך קטן בוצעו עם קבלה, במספר מקרים, בעיקר בחלקים מפרוק בוצע תשלום במזומן ללא קבלה וללא מע"מ , ויש לי עוד הרבה דוגמאות...

 

זו השוואה בין מוסך יבואן לבין שני מוסכים קטנים ומקצועיים, לטוב ולרע.

 

לעיונכם ולקבלת תמונה כללית על סדרי גודל מחירים.

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

פורסם

אני מטפל המורשים בלבד,אני מעדיף לשלם יותר אבל לדעת ששמים לי חלפים מקורים,מוסך מקצועי למרות שמורשה יבואן לא בהכרח אומר מקצועיות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

ואם הרכב כבר לא באחריות אז אין יותר מה לחפש במוסכי היבואן.

יש מוסכים מתמחים שיהיו זולים יותר ובהרבה מקרים גם מקצועיים יותר ממוסכי היבואן.

V5

פורסם

זה ממש לא נכון שאין אופציה אחרת אם הרכב באחריות.

על פי חוק אתה רשאי לטפל בכל מוסך מורשה משרד התחבורה כל עוד הטיפולים מתבצעים על פי הנחיות היצרן.

הבעיה היא שכאשר תצטרך לממש את האחריות לך תתחיל להוכיח שטיפלת על פי הנחיות היצרן ויהיה להם קל יותר להתנער ממך.

 

כל החוכמה היא למצוא מוסך שמתמחה בסוג הרכב שיש לך ושאינו מוסך מורשה היבואן.

כך אתה נהנה מכל העולמות גם מחירים נוחים בהרבה וגם חלפים מקוריים (אם תרצה).

אני בקורולה 2008 של אשתי טיפלתי במשך שנים במוסך מורשה היבואן בלבד. לאחרונה נפתחו לי העיניים והבנתי שגובים ממני מחיר מופקע על כוס הקפה והתחלתי לטפל במוסך קטן מורשה משרד התחבורה שמתמחה בטויוטות (מוסך קרוזר) שבעל המוסך שלו היה בעבר מנהל העבודה של המוסך מורשה היבואן בו טיפלתי.

בעל המוסך הכניס אותי למחסן שלו והראה לי שיש לו הכל מקורי אם רק תרצה. החל מרפידות בלם, מסננים שונים ואפילו מי קירור מקוריים של טויוטה.

מי שרוצה יקבל מקורי ומי שרוצה יקבל תחליפי.

פורסם

שים לב להשוואות שלך:

 

חלק חדש ומקורי מול חלק משומש (המורשים שאני מטפל בהם בהחלט מציעים גם חלפים תחליפיים איכותיים וגם מפירוק בהתאם לחלק), שיפוץ משאבה מול משאבה משומשת ושיפוץ מנוע מול מנוע משומש.

 

אלה בכלל לא אותן העבודות ולא אותו התיקון אז אין מה להשוות. אם אתה רוצה להשוות אז תשווה עבודה זהה (למשל החלפת בלמים עם חלפים מקוריים בשני המוסכים). זה כמו להגיד שמרצדס גנבים כי הם לוקחים פי 5 על אוטו לעומת מה שסוזוקי לוקחים על האלטו.

 

אישית מטפל במורשים כי ההפרש לא גדול במיוחד ואיכות הטיפול והאחריות הארוכה שווים לי את ההפרש.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ספרינג, אני מבין ככה:

מי שיש לו הונדה ישנה ומטפל במורשה הונדה מוציא הרבה כסף.

מי שיש לו אופל ומטפל בלא מורשה אופל מסכן את חייו.

האם הבנתי נכון?

מה כדאי לעשות למי שיש לו מיצובישי?

תודה.

פורסם

ספרינג, אתה משווה תפוחים לתפוזים רקובים.

 

א. כן, ידוע שמוסך מורשה יבואן יקר יותר ממוסך רגיל.

ב. אם אתה רוצה לעשות השוואה אמיתי תקח הצעות מחיר לטיפול באותם חלקי חילוף, ולא בלמים מקוריים במורשה לעומת סיניים על המדרכה.

ג. תחליף את המוסך שהחליף לך גומיה בציריה.

פורסם

מניסיון עם "מוסך מדרכה" על הפז'ו שהייתה לי נגמר בבעיות רציניות ויקרות יותר. האוטו עבר תאונה קלה מקדימה שבה הרדיאטור הוחלף באותו "מוסך מדרכה" ושילמתי כסף לא קטן. אחרי שבועיים וקצת החלו להופיע סדקים והאוטו החל לעשות מלא בעיות, הגעתי חזרה והבן אדם באיומים העיף אותי לכל הרוחות מהמוסך ואמר שאם אני אחזור זה לא יגמר בטוב(בלשון המעטה). חודש לאחר מכן מכרתי את הפז'ו(חתונה קתולית) לסוחר רכבים מפוקפק ורק לפני מספר חודשים קניתי לעצמי רכב.

אני מעדיף להוציא עוד 500 שקל למוסך מורשה(בעל רישיון מסודר וחבר באיגוד המוסכים) מאשר מוסך מדרכה זול ורחוק מאוד מלהיות איכותי. לגבי מוסכים מרכזיים של היצרן מן הסתם שיהיו יותר יקרים אבל גם לזה יש יתרון קל באיכות החלקים ובשירות שאתה מקבל(מניסיון עם המאזדה של ההורים שמטופלת במוסך המרכזי של מאזדה ופורד בחדרה).

הפולו שלי מטופלת אצל רון, מוסך מורשה אבל לא מרכזי :) מחירים טובים ואיכות טפו טפו בלי תלונות.

אני: כמה שתית שוב ?

נהג שיכור: "וואלה לא הרבה, רק בקבוקיים"

(שיחה עמוקה ביני לנהג שיכור)

פורסם

אבל בין מוסך מדרכה המנוהל ע"י חאפרים למוסך המרכזי יש אפשרויות נוספות.

 

אני טיפלתי בפיג'ו 407 שלי במוסך גבע בתל אביב.

זהו לא מוסך יבואן או 'מורשה' אך מוסך מומחה שמעבר לכותרות, יוסי ורונן באמת 'מבינים' את רכבי המותג, מכירים את פרוטוקולי הטיפולים, בעלי ניסיון ובעלי תודעת שירות.

לא הייתה פעם אחת שעברתי אצלם להחלפת נורה/שאלה/תהייה ולא קיבלתי תגובה ושירות מיידים.

 

מחיר שעת עבודה קיים גם אצלם, אך הוא מגלם את שעות העבודה האמיתיות שלהם ולא סכימה של הוראות היצרן.

אצלם ניתן לבחור גם בחלפים חלופיים שלעיתים יהיו אף טובים מהמקור ותמיד זולים יותר.

 

בהשוואת מחירים שביצעתי בהזדמנויות שונות בינם לבין המוסך בבני ברק, התוצאות היו 'משעשעות'...

דוגמאות:

  • טיפול 120KKM - במרכזי רצו ממני 1690 ש"ח. כן, לא התבלבלתי, אפילו שאלתי מה בדיוק עושים ולמה זה כל כך יקר. התשובה הייתה - מחליפים גם פלאגים... בגבע עלה פחות מחצי.
  • טיימינג עלה 40% פחות ממה שביקשו במרכזי. הכל בחלפים מקוריים.
  • מצבר שהחלפתי אצלם עלה חצי מהעלות במרכזי (כולל עבודה...).

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם (נערך)
בגדול ישנן שתי אסכולות, אחת גורסת בטיפול במוסך מורשה, משלמים יקר אבל בדר"כ מקבלים טיפול מקצועי יותר ונכון יותר לרכב, אסכולה שנייה בוחרת במוסך קטן או מוסך מדרכה, חלפים לא תמיד מקוריים וסיכון לנזק שייגרם מטיפול לא מקצועי.

[/b][/b][/b][/b][/b]

אילו אסכולות בדיוק ?

סלח לי, אבל התאפקתי לא לרשום "חארטה-בארטה" שבמוסך מורשה (יבואן) מקבלים טיפול יותר מקצועי מאשר במוסך אחר :lol:

בתיאוריה (המאוד מאוד רחוקה) יש על הנייר לפחות, יתרון למוסכים המורשים (בנושא הדרכות שהם עוברים, חלקים מקוריים. מחיר - כמובן שלא).

הבעייה שזה לא מתורגם ברוב המקרים למקצועיות ומקצוענות (יש סיבות - המוסך צריך להחזיק את עצמו והבורקס.נט שהוא נותן בפינת ההמתנה).

תעבור על שרשורים ותראה בעצמך (למשל אחד מהזמן האחרון - "פאנצ'ר פשוט שהסתבך" . זה אני כבר זוכר בע"פ).

 

אין. נגמרו הימים שמוסך יבואן הוא יותר מקצועי ממוסך מתמחה (שוב - זה לא כולם אבל זה לא היה צריך להיות ככה, כי יש למורשי יבואן הרבה סיבות להיות טובים).

מי שרוצה - מתמקצע, משתלם מקצועית ולומד.

מתייחס היטב ללקוחות - ונותן שרות כמו שצריך.

 

על מוסכי מדרכה (אילו ללא רישיון) - לא נדבר בדיון זה. יש בעייה קשה לקבל שרות ממוסך שגורם מקצועי ממונה, לא מכיר בו / לא הסמיך אותו.

 

רכב באחריות, שצריך לבצע טיפולים שוטפים פשוטים - אני אישית, עוד מוכן לעשות במוסך יבואן (אבל לא חושב שהרבה מעבר לכך ובוודאי לא עם סיום האחריות).

עריכה אחרונה על ידי חולגי
תוספת

alfa 156 2.5.

פורסם

חולגי, תבחין בין מוסך יבואן למוסך מורשה יבואן.

 

מורשה יבואן הוא מוסך רגיל שעבר הסמכה אצל היבואן/יצרן. יש כאלה טובים ויש זבל.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

מענה לשאלות:

 

אני נזהר מלצאת עם מסקנות חד משמעיות. לאלה ששאלו, כמובן שגם במורשה התעניינתי בחלקים מפרוק העניין הוא שהם אומרים לך, נחפש ומה לעשות הם חלשים בתחום או שלא מעוניינים.

לכל אלו שאומרים שזה השוואה בין עגבניות למלפפונים, התשובה היא נכון חלקית, בהרבה מקרים מצאתי שגם אם אקנה בעצמי את החלקים המקוריים ואטפל המוסך אחר, זה יצא זול יותר. פילטר שמן ושמן גיר לדוגמא אני שם רק מקורי, למרות המחיר היקר.

בכל אופן, תמיד במוסך היבואן מציעים את האופציות היקרות ונמנעים לתת מענה זול.

 

לפנדוב, התקרית עם הצירייה דווקא הייתה בהונדה ולא באופל.

 

להבהרה, את מרבית הטיפולים ביצעתי במוסך מורשה שהוא לא מוסך היבואן, ובחלקם הקטן ביצעתי במוסך מדרכה (ללא קבלות), שניהם מקצועיים מאוד.

 

לאלו שביקשו מסקנות

 

מסקנה שכן הגעתי אליה, שברכבים פולקסווגן ואופל, בגלל חוסר בשוק של חלקים מפרוק יצא שפערי המחירים בין מוסך היבואן למוסכים אחרים היה נמוך ודווקא שם לא פעם טיפלתי במוסך היבואן.

 

בשבע השנים האחרונות אני עם ההונדה, אלו התקלות המופיעות לעיל, וכאן מצאתי פתרונות זולים לתקלות ברכב ואותם ציינתי. אחרי תקופה קצרה ביבואן(שני טיפולים), הבנתי שאני בברוך כספי ונאלצתי לחפש מוסכים אחרים. מה שקורה אתה יושב באולם ממוזג מקבל קפה וממתין, לא יודע מה עושים לך באוטו.

בסיום אתה מקבל חשבון מפקידה חמודה שמציעה לך לפרוס לשישה תשלומים. עד כאן...

 

לגבי שביעות רצון, אני אחרי 325,000 ק"מ וכל תקלה שטופלה לא חזרה על עצמה, כך שבכללי אני מרוצה ולא חושב שהתפשרתי על איכות התיקונים, טיפולים.

מצד שני היה את התקרית עם הצירייה שביצע מכונאי מתחיל ואכן יכלה לעלות בחיים. ארוע כזה לא יכל לקרות גם במוסך יבואן ?

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

פורסם

כמו שאמרו לך - אתה משווה מחט לתחת.

 

שמוסך אחד מציע לך חלק חדש ומקורי ומוסך אחר מציע לך חלק משומש או חלק חליפי - אז אין טעם להשוות בין המחירים.

 

 

נכון להיום אני מטפל בכל הרכבים במוסכים מורשי יבואן.

באחד מהם אני לא אחזור למוסך (המרכזי דווקא) - לא בגלל מחיר - אלא כי אני מרגיש שיש לי אפשרות לטפל במקום שהוא מקצועי יותר (וגם זול יותר - אבל לא זאת הסיבה).

 

אחד מהם חדש ולכן ימשיך להיות אצל היבואן (מכיר את החוק - מעדיף לא להתעסק עם זה בשביל לחסוך 200 ש"ח בטיפול שנתי).

 

ואחד שכבר עבר את תקופת האחריות - שטרם מצאתי לו בית כמו שצריך. היה עד עכשיו אצל היבואן, אבל זה יבואן שרמת המוסכים שלו (ממה שאני ראיתי עד עכשיו) נמוכה (וכולם יכולים לנחש במי מדובר) - מחפש לו מוסך אלטרנטיבי. טרם מצאתי. ננסה מורשה אחר שהמליצו לי עליו.

פורסם

לחולגי, תרגיש חופשי לרשום "חרטה ברטה", אם לא הבנת מדבריי אני גם חושב ככה וממש לא שייך לאסכולה הזאת. אתה חייב להודות שהרבה מאוד אנשים לא בדעה שלנו והם מטפלים רק אצל היבואן בשביל השקט הנפשי. הצגתי את שתי הגישות, גם זו שמנוגדת לדעתי.

נוסע בפריוס 2008

×
×
  • תוכן חדש...