Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4338 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום
פורסם

noggie, נכון ובגלל זה אני לא ממליץ עליה למישהו עם תקציב מצומצם, שמחפש בין היתר חיסכון.

וזה תקף לכל הפרימיום המזדקנות.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

שאלה שמסקרנת אותי- בהערכה גסה, כמה יעלה לפלוני שרכש 147 בת 12 לבצע יישור קו שיכלול טיפול מונע למחלות הידועות של הדגם?

 

אסביר את כוונתי- כשרכשתי את הרכב ורציתי לדעת מה עלול להפתיע אותי מבחינת הוצאות פשוט ישבתי על האינטרנט וחקרתי את המחלות הידועות של הדגם, את הממצאים האלה שלחתי למוסכניק שלי וקיבלתי את הצעת המחיר לתיקון כל הנ״ל.

זה נתן לי ״מספר״ שנתן לי אינדיקציה לגבי אם זה רכב שאני יכול לחיות איתו או לא.

 

מה ה״מספר״ של ה-147?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

  • אחראי פורום
פורסם (נערך)

אם אתה מתכנן שהכל "יפול" עליך, אז בגדול מככבים המתלים.

הקדמיים ידועים באורך חיים קצר יחסית של 60-80 אלף ק"מ.

משולשים עליונים, תחתונים ומוט מייצב (שאותו כבר לא מחליפים קומפלט אלא רק בוקסות חדשות) זה סיפור של 3000-3500. הכל כמובן מקורי.

האחוריים יותר זולים אבל איתם לא התנסיתי. הבלאי שלהם גם נמוך יותר.

חוץ מזה ומעבר ליישור קו קלאסי, יש את עניין שתיית השמן המוגברת של ה-TS. מקילו ל-3000 ק"מ ועד מקרי קיצון של קילו לכמה מאות ק"מ,

אבל זה כבר מנוע חולה מת. אם זכית לקנות TS משופץ או אחד "לימון איטלקי" (כלומר האחד הזה שבלי שיפוץ צורך פחות שמן),

כל השאר זה תחזוקה רגילה לגמרי בלי שום מאפיינים איטלקיים אקזוטיים.

אצלי אחרי השיפוץ למשך כ-6000 ק"מ, לא ירד מ"מ במדיד.

טיימינג יקר - 3500-4000 ש"ח. בדגם ה-105 כ"ס אולי רבע מזה.

בולמי מונרו לדוגמא, זה סיפור של כ-3200 ש"ח אם אני זוכר נכון (הצעת מחיר, אני לא החלפתי).

האייבך שהיו לי עלו לפני כמה שנים 4500 ש"ח.

 

צריך להוסיף: רכב שנשמר מקורי ודאגו לטפל בו במקומות ראויים (2-3 בארץ) ובחלקים מקוריים ואיכותיים, נדיר שיפתיע.

רכב עם משחקים בחשמל, התקנות, הסבות, טיפול חצי רשלני, חלקים תחליפיים- ה-147 לא סובלת את זה. אלה רכבים שיקר לאושש.

משולש תחליפי יילך לפח אחרי 20-30 אלף ק"מ.

 

וואלה, מתגעגע אליה.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

עידן, לא יודע להגיד "מספר" אבל הנה כמה נקודות:

 

החלפת משולשים עליונים, תחתונים, כל הבולמים, כריות בולמים, מוט מקשר למוט מייצב וכוון פרונט- מעט פחות מעשרת אלפים.

משאבת דלק- כשלושת אלפים.חיישנים שונים-יתכן כשלושת אלפים בחברה, שליש מחוצה לה.

בעיות בחיישני מזגן חיצוניים ובעיות חשמל מרגיזות- יעלה בזמן וכסף.

מצמד- כמה אלפים. אלטרנטור- כאלפייה.

רדיאטור- מחיר שאינו יוצא דופן.

מאוורר לרדיאטור- יקר.

חלקי מזגן- יקר.

כל צינור שלא תמצא לו תחליף- יקר. תושבות- יקר.

 

מה שציינתי עד כה, אינו בגדר מחלה אלא בלאי של רכב ישן. מי שרוצה להנות מן הרכב, יקדים הוצאות בנושא מתלים.

אך יש גם חלוקה לפי דגמים: דגם 1.6"פשוט" עם 105 סוסים- טיפול טיימינג בפחות מאלפיים שקלים, כל שלוש שנים אם נוסעים מעט.

דגם 1.6 120 סוסים- טיימינג יקר יותר ובכל כמה שנים כנראה גם החלפת וריאטור ב3000 ופחות או שיפוץ זול יותר.

דגם 2000 כמו ה120.

דגם 2000סלספיד- יתקל כנראה מדי פעם בבעיות מרגיזות, יצטרך להחליף מתישהו משאבה ויצטרך לרכוש בחו"ל בכמה אלפי שקלים רובוט.

 

המנועים צורכים שמן באופן "טבעי"בד"כ סינטטי יקר.ה 2000 ברובם לא מאריכים ימים הרבה מעבר ל200000.

 

כמובן, המצב משתנה מרכב לרכב בהתאם לנהיגה ותחזוקה. הרכב בבסיסו אמין אך ישנו בלאי והחלפים בחלקם יקרים. רוב המכוניות הן משנת 2002מ בשל המחיר האטרקטיבי בראשית השווק. ניתן למצוא גם חדשים יותר- תלוי כמה ומתי מחפשים.

פורסם (נערך)

עידן, לא יודע להגיד "מספר" אבל הנה כמה נקודות:

 

החלפת משולשים עליונים, תחתונים, כל הבולמים, כריות בולמים, מוט מקשר למוט מייצב וכוון פרונט- מעט פחות מעשרת אלפים.

משאבת דלק- כשלושת אלפים.חיישנים שונים-יתכן כשלושת אלפים בחברה, שליש מחוצה לה.

בעיות בחיישני מזגן חיצוניים ובעיות חשמל מרגיזות- יעלה בזמן וכסף.

מצמד- כמה אלפים. אלטרנטור- כאלפייה.

רדיאטור- מחיר שאינו יוצא דופן.

מאוורר לרדיאטור- יקר.

חלקי מזגן- יקר.

כל צינור שלא תמצא לו תחליף- יקר. תושבות- יקר.

 

מה שציינתי עד כה, אינו בגדר מחלה אלא בלאי של רכב ישן. מי שרוצה להנות מן הרכב, יקדים הוצאות בנושא מתלים.

אך יש גם חלוקה לפי דגמים: דגם 1.6"פשוט" עם 105 סוסים- טיפול טיימינג בפחות מאלפיים שקלים, כל שלוש שנים אם נוסעים מעט.

דגם 1.6 120 סוסים- טיימינג יקר יותר משמעותית ובכל כמה שנים כנראה גם החלפת וריאטור ב3000 ופחות או שיפוץ זול יותר.

דגם 2000 כמו ה120.

דגם 2000סלספיד- יתקל כנראה מדי פעם בבעיות מרגיזות, יצטרך להחליף מתישהו משאבה ויצטרך לרכוש בחו"ל בכמה אלפי שקלים רובוט.

 

המנועים צורכים שמן באופן "טבעי"בד"כ סינטטי יקר.ה 2000 ברובם לא מאריכים ימים הרבה מעבר ל200000.

 

כמובן, המצב משתנה מרכב לרכב בהתאם לנהיגה ותחזוקה. הרכב בבסיסו אמין אך ישנו בלאי והחלפים בחלקם יקרים. רוב המכוניות הן משנת 2002מ בשל המחיר האטרקטיבי בראשית השווק. ניתן למצוא גם חדשים יותר- תלוי כמה ומתי מחפשים.

 

 

עריכה: 1 כרגע ראיתי שגם איתי ענה. 2אמנם פות"ש מצא רק שרשור מ2007, אך יש כאן וגם בפורום של מועדון אלפא שרשורים רבים מאוד. כ"כ רבים מהדברים שנכתבו על תחזוקת 156, נכונים גם ל147.

עריכה אחרונה על ידי [פנדוב
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

אני אתן דוגמא מעצמי:

 

לאחרונה החלפתי משולשים עליונים ותחתונים, קלאץ', משאבת קלאץ', זוג בולמי מונרו קדמיים (שלא הייתי חייב להחליף, אבל ביקשתי), תושבת גיר אחורית, כריות בולמים (הימנית הייתה קרועה), גומיות מוט מייצב, חריטת גלגל תנופה, הכל מקורי וחדש בלבד. עלה לי כמעט 15K כולל עבודה.

 

ושוב, זה לא מחלות או בעיות והרכב נסע גם בלי כל זה. זה פשוט בלאי- אלו רכבים שקונים בשביל לנסוע בהם ולא תמיד מהבית לסופר. היא כבר לא חדשה וצריך לקחת את זה בחשבון.

עריכה אחרונה על ידי Pavlik

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם
עידן, לא יודע להגיד "מספר" אבל הנה כמה נקודות:

 

החלפת משולשים עליונים, תחתונים, כל הבולמים, כריות בולמים, מוט מקשר למוט מייצב וכוון פרונט- מעט פחות מעשרת אלפים.

משאבת דלק- כשלושת אלפים.חיישנים שונים-יתכן כשלושת אלפים בחברה, שליש מחוצה לה.

בעיות בחיישני מזגן חיצוניים ובעיות חשמל מרגיזות- יעלה בזמן וכסף.

מצמד- כמה אלפים. אלטרנטור- כאלפייה.

רדיאטור- מחיר שאינו יוצא דופן.

מאוורר לרדיאטור- יקר.

חלקי מזגן- יקר.

כל צינור שלא תמצא לו תחליף- יקר. תושבות- יקר.

 

מה שציינתי עד כה, אינו בגדר מחלה אלא בלאי של רכב ישן. מי שרוצה להנות מן הרכב, יקדים הוצאות בנושא מתלים.

אך יש גם חלוקה לפי דגמים: דגם 1.6"פשוט" עם 105 סוסים- טיפול טיימינג בפחות מאלפיים שקלים, כל שלוש שנים אם נוסעים מעט.

דגם 1.6 120 סוסים- טיימינג יקר יותר ובכל כמה שנים כנראה גם החלפת וריאטור ב3000 ופחות או שיפוץ זול יותר.

דגם 2000 כמו ה120.

דגם 2000סלספיד- יתקל כנראה מדי פעם בבעיות מרגיזות, יצטרך להחליף מתישהו משאבה ויצטרך לרכוש בחו"ל בכמה אלפי שקלים רובוט.

 

המנועים צורכים שמן באופן "טבעי"בד"כ סינטטי יקר.ה 2000 ברובם לא מאריכים ימים הרבה מעבר ל200000.

 

כמובן, המצב משתנה מרכב לרכב בהתאם לנהיגה ותחזוקה. הרכב בבסיסו אמין אך ישנו בלאי והחלפים בחלקם יקרים. רוב המכוניות הן משנת 2002מ בשל המחיר האטרקטיבי בראשית השווק. ניתן למצוא גם חדשים יותר- תלוי כמה ומתי מחפשים.

 

התמונה שמצטיירת מדברייך מציגה רכב יקר להחריד מבחינת אחזקה כי אם אני רוצה לרכוש היום רכב כזה אני צריך לקחת בחשבון שעלולות להיות לי הוצאות בגובה כ-20K שקלים, אבל אני לא בטוח כמה זה מציג תמונה ריאלית של אחזקת הרכב מכמה סיבות:

1.את רוב החיישנים\מאווררים ועוד לא מעט חלקי חילוף ניתן לרכוש בחו"ל וגם לאחר משלוח ומיסים מקומיים לחסוך לא מעט כסף.

2.כל המכלולים שציינת ידועים כרגישים מאוד ב-147 או שפשוט ציינת כל חלק שיכול להתקלקל (ורלוונטי לכל רכב אחר לצורך העניין)?

שואל כי להגדיר בכלליות "חיישנים" לא ריאלי ברוב המקרים כי כמעט בכל רכב ישנם חיישנים שנדיר שדורשים החלפה וישנם חיישנים אחרים שידוע שבגיל מסויים חייבים החלפה.

כנ"ל רדיאטור, האם זו איזו מחלה מוכרת של הרכב שבגיל 10-12 חובה להחליף אותו אחרת הוא יתפוצץ\יסדק?

 

אני שוב מחדד את כוונתי כי אני חושב שזה יכול לעזור לפותח השרשור, מה הן ההוצאות הגדולות הנפוצות ברכב הזה?

 

אני בדעה שמי שקונה רכב ישן עם אחזקה די יקרה רצוי שיעשה שיעורי בית ויכין את עצמו, כך אני נוהג עם כל רכבי.

עוד לפני שרכשתי את הבימר הייתי נעול על הדגם הספציפי (סדרה 3 סדאן מנוע 6 טורי) ולכן מראש רכשתי בחו"ל חלפים שמטפלים בעצם בכל נקודות התורפה- קירור, מתלים וכו'.

זה חסך לי הרבה כסף בטיפול המונע וכמובן נתן לי שקט תעשייתי מבחינת תקלות.

 

במרצדס עקב זה שטיפול מונע לכל התקלות היה עולה לי לא מעט (מעל 80K שקלים) פשוט טיפלתי בדברים הקריטיים יותר ועם היתר החלטתי שאתמודד רק אם אדרש לכך (לך תחליף מראש מחשב בלמים בעלות 20K שקלים רק כי הוא לרוב נוטה למות בגיל 10).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

עידן. קודם כל ראה הודעה עדכנית של פאבליק לפני התגובה האחרונה שלך.

אני לא חושב שהרכב יקר להחריד להחזקה, אך לא זול. הוא אמין בבסיסו ורוב מה שתיארתי אינו מחלה. אם אדם רוכש רכב שאינו מוזנח, חלק מן הדברים ודאי נעשה.

 

רוב הדברים אינם"מועדים" ומיוחדים לרכב וחלקם יקר גם במכוניות אחרות- אני פשוט מכיר פחות.

עוד נקודות ששאלת: חיישן מאף ואחרים, הרדיאטור בהחלט אינו מועד, שכחתי מנעולי דלתות פה ושם, גם רדיאטור חימום החלפתו יקרה אך אין בעיה עקרונית. שוב, רכב ישן עם חלפים לא זולים, שמן לא זול, טיימינג לא זול לגרסאות שאינן בסיסיות.אם תציב זאת מול מחיר הרכב או תקתקציב מצומצם של הרוכש= אז כן, לא זול.

  • אחראי פורום
פורסם

אני שוב מחדד את כוונתי כי אני חושב שזה יכול לעזור לפותח השרשור, מה הן ההוצאות הגדולות הנפוצות ברכב הזה?

 

קרא את הודעתי. מתלים קדמיים זו מחלה כרונית מוכרת של הדגם. השאר זה תחזוקה.

גם pavlik נתן זוית: היו דברים שהיה צריך להחליף והיו דברים שעשה כי כבר פירקו ושווה להוסיף אותם כתחזוקה מונעת.

פנדוב נתן לך רשימה של כל מה שניתן להחליף כמעט, זה לא אומר שביום בהיר ב-150KKM זה נוחת עליך וזה לא אומר שכל 147 משעבדת את בעליה למוסך.

זה ממש לא רכב עם תחזוקה יקרה להחריד. זה כן רכב עם תחזוקה יקרה יותר ממכוניות אחרות בקטגוריית הקומפקטיות

אך הוא לא שונה בכלל מהחברות בקטגוריית הקומפקטיות הספורטיביות.

אין לי ניסיון עם גולף, A3 ודומותיהן, אבל בטוח שהעלויות לא שונות משמעותית.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

אני מאמין שאני והאלפא קיבלנו איזכור בפוסט הנ"ל.

 

רק עידכון קטן לפני התייחסותי לפותח השרשור ולנושא שלו.

 

מאז הפוסט הקודם, הרכב עבר עוד 20,000 ק"מ (וכרגע אני עומד על 201,000 ק"מ), והדבר היחיד שהוחלף כתוצאה מבלאי זה משולשים עליונים, ואותה גומיה שיושבת על בית הטרמוסטט החלה לנזול שוב, הנושא טופל כך שלא יחזור על עצמו.

 

לגבי הגיר, תיקון קל למה שנאמר (בעצם תיקון משמעותי), זה לא שהגיר "נטחן", טבעות הסנכרון של ההילוך השלישי שחוקות, ובהעברת הילוך תחת עומס יש קושי בלשלב הילוך - בנסיעה רגילה אין לזה חצי איזכור (חברים שנהגו באוטו לא הבינו על מה אני מדבר).

 

נ.ב. גז בניים פותר את הבעיה של הסנכרון, ונשמע נהדר! :lol::lol::lol:

 

חוץ מזה טפו טפו טפו הכל תקין.

 

עכשיו, לפותח השרשור, זה הרכב הכי מהנה שתמצא בכסף הזה, ואם תמצא אחת שמורה שטופלה כראוי, תזכה לשקט יחסי (בכל זאת רכב ישן)

 

אם תתקל בשרשור שלי, אני לא מדד אמיתי כי הוצאתי הרבה על דברים שלא היה בהם צורך, וגם רכשתי רכב לימון (אבל מהסוג שיגרום אפילו ללימון להחמיץ) בידיעה שהוא לימון זאת לאחר שראיתי שהשלדה תקינה וישרה (תיקוני פח כן, אבל שלדה ישרה!).

 

אחזקת הרכב יקרה במעט מרכבים יפניים, אך לא יקרה יותר מאחזקה של גולף (מהנה פי מליון, עיצוב יפהפה, איכות חומרים טובה).

מחלות ידועות כמו שאמרו, הם המשולשים הקדמיים, סנכרון הילוך שלישי, צריכת שמן ו....זהו, כל השאר כאמור פונקציה של נסועה ותחזוקה מיד קודמת.

 

אם תמצא אחת שמורה, עם היסטוריית טיפולים מלאה, ומוסף אמין שבו הרכב טופל/יטופל והנוסעה שלך לא תסתכם ב35,000 בשנה, הרכב לא יגמור לך את הכיס, ויהיה מהנה.

פורסם
התמונה שמצטיירת מדברייך מציגה רכב יקר להחריד מבחינת אחזקה

אם הכל באמת "נופל" עליך - זה באמת יקר להחריד.

ואם לא הכל נופל עליך - זה רק יקר...

לדעתי, אם ניתן להגדיר איזשהו "כלל" למי שקונה רכב כזה - צריך להשאיר בצד לפחות עוד 50% ממחיר עלותו ליישור קו (לרכב במצב "סביר") או לשלם אותם (לפחות סכום זה) על רכב מתוחזק למשעי במעמד הקנייה.

האפשרות השלישית, היא ה"יקר להחריד".

alfa 156 2.5.

פורסם

אל תגע במחלות האלה, אתה סטודנט תפרן אין לך שקל על התחת, ואתה רוצה להחזיק אלפא? בשביל להחזיק אלפא שבאמת תסע, צריך להיות חולה נפש שמוכן לעבוד כמו חמור בשביל לבוא ולפרנס את המוסכים, או להיות עשיר, ואז כשאתה עשיר אתה קונה אלפא חדשה מהניילון, ולא קרקשה בת 12-15 שלא היו לה תקלות בשנה הראשונה שלה על הכביש.

 

זה בור ללא תחתית, קח את ה20 אלף, שים אותם כמקדמה, וקח עוד 10 מהבנק בהלוואת סטודנט, ותקנה סוזוקי אלטו ידנית, סטודנט לא צריך מכוניות משוגעות בלימודים, אני יודע שזה מגניב, לי הייתה 306 GTI6 ואח"כ 206 XS בשנתיים הראשונות של הלימודים, היה קשה מאוד עד בלתי אפשרי, להחזיק אותן, עם דלק 98, טיפולים כל 5 אלף, וכל פעם שאתה נכנס לסדנא, אז זה כבר התעייף, והבוקסה הזאת נקרעה אז לא תזמין גרופ N? והדוד מרעיש לא תבודד מחדש? כבל גז נקרע לא תחליף? דוד של רדיאטור התפוצץ לא תחליף? רדיאטור חימום התפוצץ, לא תחליף? (אני לא חורני שעושה מעקפים), וצמיגים אוחזים לא תקנה? ומה עם חומרי טיפוח, הסלון עור והדשבורד לא צריכים להיות מבריקים? והבקרת אקלים פתאום מגמגמת, לא תסדר כי אחרת אין לך מזגן?

התענוג שמוביל אותך

×
×
  • תוכן חדש...