Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיבוי צרכנים לפני דימום מנוע


יניב_ה
שימו לב! השרשור הזה בן 7130 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מומלץ לכבות אורות לפני כבוי מנוע ובעצם המטרה היא הפוכה, למנוע התנעת הרכב כשהאורות פועלים כי אז יש שנויי מתח גדולים המקצרים את אורך חיי הנורות. מתח המצבר שהנו כ 12.5 וולט ירד בזמן התנעת הרכב לכ 10 וולט ויעלה כשהמנוע פועל לכ 14.2 וולט (עקב טעינת האלטרנטור) ושנויי מתח אלו גורמים לקיצור חיי הנורות ברכב. ברכבים חדישים בהם פעולת מדחס המזגן עוברת דרך מחשב נהול המנוע אין צורך לכבות המזגן לפני דמום מנוע הרכב. מחשב נהול המנוע יפעיל רק כעבור השהיה קצרה את מדחס המזגן ובכך נמנע עומס המדחס בזמן התנעת הרכב. כשמנוע הרכב קר השהית הפעלת המדחס ע"י מחשב נהול המנוע תהיה ארוכה יותר עד שמנוע הרכב קצת יתחמם. במכוניות עם הפעלת מדחס ישירה ע"י מתג המזגן רצוי מאוד לכבותו לפני דמום המנוע כדי שבהתנעת המנוע עומס המדחס לא יעצור את המנוע.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה נכון גם לגבי שעון של רדיו דיסק שפועל גם כשהרדיו כבוי?
אי אפשר בכלל להשוות בין צרכן כמו מדחס/ אורות דרך שצורכים מס' מכובד של "אמפרים" לבין שעון של הרדיו דיסק.

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המזגן ידלק עם המנוע ביחד אז יש סיכוי טוב שהמנוע יכבה בגלל העומס שיש עליו.

 

לגבי אורות וכו', אצלי האורות נכבים עם המנוע (יותר נכון עם הוצאת מפתח) אז אין לי חשש מזה, אבל הבנתי גם שלא כדאי להתניע את האוטו אם האורות ידלקו ביחד עם המנוע בגלל המתח הגבוה (או במצבר או במנורה אני לא כ"כ בטוח).

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מומלץ לכבות אורות לפני כבוי מנוע ובעצם המטרה היא הפוכה, למנוע התנעת הרכב כשהאורות פועלים כי אז יש שנויי מתח גדולים המקצרים את אורך חיי הנורות. מתח המצבר שהנו כ 12.5 וולט ירד בזמן התנעת הרכב לכ 10 וולט ויעלה כשהמנוע פועל לכ 14.2 וולט (עקב טעינת האלטרנטור) ושנויי מתח אלו גורמים לקיצור חיי הנורות ברכב. ברכבים חדישים בהם פעולת מדחס המזגן עוברת דרך מחשב נהול המנוע אין צורך לכבות המזגן לפני דמום מנוע הרכב. מחשב נהול המנוע יפעיל רק כעבור השהיה קצרה את מדחס המזגן ובכך נמנע עומס המדחס בזמן התנעת הרכב. כשמנוע הרכב קר השהית הפעלת המדחס ע"י מחשב נהול המנוע תהיה ארוכה יותר עד שמנוע הרכב קצת יתחמם. במכוניות עם הפעלת מדחס ישירה ע"י מתג המזגן רצוי מאוד לכבותו לפני דמום המנוע כדי שבהתנעת המנוע עומס המדחס לא יעצור את המנוע.

בברכה - רפי לין :-)

לדעתי אתה לא מדייק. ברוב ברכבים קיימים מייצבי מתח(voltage regulators) בכניסה למעגלים החשמליים של הרכב, שיסננו קפיצה רגעית במתח. הבעייה האמיתית,לדעתי, הינה קיצור אורך החיים של המצבר דווקא, היות ובהצתה נמשך ממנו זרם גבוה במיוחד, והעמסת זרם נוספת, שכשהדבר מתרחש בקביעות, יכול לפגוע במצבר.

כמו שציינת - ברכבים בחדישים רוב מערכות החשמל הכבדות(מבחינת צריכת זרם) מנותקות בזמן ההתנעה, כך שאין הרבה חשיבות לעניין.

אשמח לשמוע את דעתך בנידון!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7130 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...