Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Merc 190sl metal work restoration


57mmStroke
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3303 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

This merc needs a lot of work

 

I hope to be good and post pictures of the work as I make progress

 

This first set is of a section I let into the front inner wing bottoms there where about 5 sections like this in both sides

 

Most of the work at this shop is on future classics. like this red one.

DSCF7361.JPG

DSCF7364.JPG

DSCF7367.JPG

DSCF7381.JPG

DSCF7378.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מדהים! אני תמיד נהנה ליראות את השיפוצים שאתה מבצע.



 

מה ההבדל בין ניקוי סודה לניקוי חול? הבנתי שמשתמשים בשני השיטות.

 

הרכב עבר צבע יסוד בצבע כחול?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Toda,

 

Soda blasting is not as aggressive and if done correctly will usually not buckle the outer panels.

 

The Blue coat is a protective etch to prevent surface corrosion.

 

This time I enclose pics of the battery tray area. two of the four edges needed new edges so I used tig to weld them in. the tray itself was drilled to allow for plug welding all round, this is an acceptable replacement (and in my opinion a stronger one) to the spot resistance welds that the tray would have had at the factory

2014-01-14 11.41.03.jpg

2014-01-14 11.41.18.jpg

2014-01-14 14.45.18.jpg

2014-01-14 15.47.52.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר חותכים חלק מפח ומרתכים טלאי חדש הפח מסביב לא נמשך לכיוון הריתוך? או ריתוך TIG נקודות מונע את זה?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TIG is not spot welding I don't understand what you mean by Tig spot.

 

I do not experience the metal getting pulled in, you can always buid up the pool with a bit of rod.

 

Pics for today, batt tray after flashing off, Brake servo tray, and an awkward piece at the back of the inner wing where it meets the drivers footwell (the spot welds can be seen above) I had to let a small piece into the footwell too.

It was a funny shaped piece and had to fit on many different planes. I drilled holes into it so that i could plug weld it into the footwell section.

 

At least i had plenty of room as i cut out the front wing lower section as this car is going to have both front wings and a full front valance

2014-01-20 09.56.59.jpg

2014-01-07 13.09.53.jpg

2014-01-20 09.57.09.jpg

DSCF7362.JPG

2014-01-20 10.37.46.jpg

2014-01-20 11.26.23.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה טובה ויפה!

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

I have put car on a roller Jig. Work continues into the floors. I will also need most of the inner sill lower sections and some chassis lower sections. I have been trying to upload pictures but for some reason cannot do it. I click attach a file and then browse and choose a picture (they are 200KB ) but when I click upload the upload icon goes round and round but that's it. Any help via pm will be appreciated Thanks! Gadi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל להעלות את התמונות ל photobucket ואז להדביק את הכתובת בעזרת insert image שבסרגל העליון של תיבת ההודעה (בפורום הנכחי).

http://s1366.photobucket.com/user/lulisml/media/kph_zpsf7809304.jpg.html

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Hi Israel Thanks for your help. I successfully registered to the photobucket however when trying to paste the URL on CF I receive a message saying error: invalid file. I think I better stick to tangible objects Thanks Anyway

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

Finally I am able to load pics on! Thanks to the thread with all the moaning about the new mimshak I found some useful info there. I installed a chrome browser and the picture loaded in a few seconds! brilliant.

Well I have done quite a bit to this 190sl.

After making good the front bumper mountings I put it on the chassis roller and cut out some floors

 

I then set out to cut out the bottom legs of the chassis and sill sections that have had metal slapped over the

rust in the past. If a bomb had gone off under this car the occupants would have been safe.

 

I had to go into the sill side sections in some places.

 

I also had to cut out the footwell

2014-01-22 10.37.230.jpg

DSCF7415.jpg

DSCF7364.jpg

DSCF7437.jpg

DSCF7431.jpg

DSCF7422.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

I continued by cleaning inside the chassis rails and outrigger section and applying some rust prevention materials before starting to weld in the new sections. most sections are available from a german supplier and

the parts are a good fit compared to the rubbish repro panel sections that is available for other marques

 

And so I continued to offer up mark out, trim as required and fit both front and rear floors.

 

I fitted the footwell at the same time to make sure everything lines up and all sections are square to each other

 

The rear floors are different side to side because of the single rear seat design unique to 2-door mercs of old

DSCF7436.jpg

DSCF7435.jpg

DSCF7442.jpg

DSCF7441.jpg

DSCF7447.jpg

DSCF7451.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

The other side took a bit more doing as the rot continued all the way up the chassis rail in the rear to the point .of the rear spring mounting

 

This rear section is very strong and welds to many points in the rear bulkhead as you can see in the pics. It is not a bad fit and didnt need much correcrtion. that was quite good as it is made out of 16swg steel and i didnt really fancy having to knock that around with a hammer

 

In general this car has an impressive chassis for its year. the backbone box section is very wide and uses 3mm thick steel.

 

All weak metal along the sill side sections was cut out and new metal let in as required

 

For the next set of pics

I had to fabricate from scratch a drivers side footwell section as the suppliers (neumuller) ran out of stock and there were no plans of another batch to be done in the near future

but i will upload them during the week

 

Gadi

DSCF7470.jpg

DSCF7469.jpg

DSCF7502.jpg

DSCF7500.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...