Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הצעת מחיר מוגזמת לטיפול ג'טה?


NIR2220
שימו לב! השרשור הזה בן 4033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה,לאח שלי יש ג'טה שנת 2010 מנוע 1600,בשעה טובה היא הגיעה ל 90K ק"מ וזקוקה לטיפול.

בגלל חוסר הזמן שלי לעשות לרכב טיפול לבד בבית הפניתי אותו למוסך מורשה של צ'מפיון בחיפה(לא יודע אם מותר לחשוף את שם המוסך,ולא רוצה להשמיץ כי אולי אני טועה),חוץ מזה זה הטיפול הראשון של הרכב בזמן שהוא נמצא בחזקתו,וכל היסטוריית הטיפולים שלו היא במוסכים מורשים אז העדפתי להשאיר זאת כך.

בקיצור היום אח שלי היתקשר בכדי להזמין תור לטיפול במוסך ושאל למחיר הטיפול, הוא חטף חום שהוא שמע שמבקשים כ 1200 שקלים חדשים לפני מע"מ בשביל להחליף פילטר אוויר,פילטר שמן,שמן מנוע ובדיקת רצועת טיימינג ללא החלפה כמובן,ועוד נאמר לו שזה לפני שהחליפו משהו כמו ברקסים וכו,אבל אל דאגה כבר הכינו אותו, "בדרך כלל בטיפול 90 מחליפים ברקסים" לי אישית יש קושי מאוד גדול לתת אמון במוסכים בנושא הברקסים ואני מדבר לגבי צורך החלפתם ולא לגבי איכות העבודה עקב מוסך שרימה אותי בעבר, אבל לא אפרט.

 

בקיצור נראה לכם מחיר סביר?

לא בדקתי אבל אני מאמין שבמידה ואקנה את שלושת המוצרים שמציעים לי במוסך ואוסיף לזה גם ברקסים במידה ובאמת צריך ואעשה את זה בבית לא אתקרב בכלל לסכום הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק בהחלט ובספק גם אם תגיע לחצי מהסכום הזה. המורשים ידועים כיקרים מאוד וגם לדעתי זה ללא הצדקה אבל דעת הלקוח הפשוט לא ממש מעניינת את המורשים. הרכב לפי מה שאני מבין כבר לא באחריות ומה שאני מציע לך זה שתמצא לל מוסך מידרכה שאתה סומך עליו ותראה איך אתה יוצא בזול משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני שמח לדעת שאני לא מקטר סתם ויש בסיס לדבריי.

אני כנראה בכל זאת אנסה לפנות זמן אולי באיזו שבת לבצע את הטיפול.

ועכשיו כבר לשאלה טכנית: עד כמה מסובך ליצור קשר עין עם רצועת הטיימינג כדי לבדוק את מצבה, יש לציין שעוד לא יצא לי להיסתכל מתחת למכסה מנוע שלה עדיין כך שבגלל זה אני שואל בשביל שאם מישהו יוכל לעשות לי הקדמה קטנה למה שאראה ואצטרך לפרק.

אל דאגה יש את היידיים והראש הטכני ואין כלי שאין במחסן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לדעתי המחיר ממש ממש מוגזם אם הוא באמת כולל רק את מה שהזכרתה, ובאמת אמור לעלות פחות מחצי מזה.

ואם תעשה לבד אז באיזור רבע מהמחיר הזה.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לדעתי המחיר ממש ממש מוגזם אם הוא באמת כולל רק את מה שהזכרתה, ובאמת אמור לעלות פחות מחצי מזה.

ואם תעשה לבד אז באיזור רבע מהמחיר הזה.

בהצלחה.

 

תודה על החיזוק,ואכן כן הסכום הזה הוא לטיפול שכולל את שלושת הדברים שרשמתי פלוס בדיקה של הרצועת טיימינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לאשכול הקודם שלי הרגשתי צורך לפתוח אשכול חדש שקשור לנושא אבל קצת אחרת.

 

אני באמת לא מצליח להבין מה הסיבה למחיר הכל כך גבוה שהמוסכים המורשים דורשים??

אוקי אני מבין שהם תופסים את בעלי המכוניות החדשות בביצ** כי האחריות תקפה רק אם עושים טיפולים במורשה כמו שצריך וכמובן שאף ישראלי לא יוותר על אחריות גם אם היא תעלה לו כמה מאות/אלפים של שקלים בשנה למרות שהרבה פעמים כשצריך להפעיל את האחריות שמעתי על הרבה סיפורים שבהם היבואן מתנער מאחריות וכמובן שהלקוח צריך לשלם,אבל מה איתנו עם בעלי המכוניות היותר ישנות??

שלא תבינו לא נכון אני ממש לא מצדיק את המחיר המופקע שהמורשים דורשים עבור טיפולים למכוניות החדשות ,אבל שוב לבעלי המכוניות החדשות יש נקודת תורפה,האחריות,ולכן הם מרשים לעצמם לבקש כאלו מחירים, לנו לבעלי המכוניות היותר ישנות שנגמרה להם האחריות כבר אין אותה נקודת תורפה ואנחנו חופשיים לעשות כרצוננו בלי לפחד שהאחריות תיגמר בטרם עת.

ועוד פעם חשוב לי להדגיש שאני לא מצדיק את האבל שנעשה לבעלי המכוניות החדשות עם הטיפולים שמחייבים אותם לעשות רק במורשה במחירים כה גבוהים.

אז למה?? למה לא מפתים אותנו במחירים יותר טובים כדי שנישאר אצלם? אוקי אני מבין אתם יכולים להיות יקרים יותר ובאמת להרבה מוסכים מורשים יש גם על מה בהיתחשב ברמת שירות,ציוד ועובדים,אבל לא צריך להגזים!! תורידו מחירים!!

אני לא מכיר בן אדם אחד שלא היה נכנס למוסך מורשה גם אם הוא יותר יקר ב 300,200 ואפילו 400 שקל יותר.

לדעתי אם יורידו את המחירים הם כביכול יכסו את ההפסד שנוצר עקב הורדת המחירים על ידי הכמות של הלקוחות שתגדל כי עוד פעם אחרי הכל הישראלי תמיד יעדיף מורשה על גבי מוסך שהוא לא ברוב במקרים(במידה והמחיר אכן הוגן)

 

חשוב לי לציין שזה מופנה לכל החברות ולא לחברה מסוימת אחת, ועוד דבר, לפעמים המוסכים הלא מורשים, כן כן אלו שלא מחזיקים מעצמם ודורשים מחירים הוגנים(לא תאמינו אבל יש כאלה)... דווקא הם טובים יותר לפעמים.

 

בקיצור מישהו יכול לענות לי????

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

 

כולנו יודעים וזה לא חדש לאף אחד שמחירים במוסכים מורשי יבואנים גבוהים יותר ממחירים במוסכים הכללים. לפעמים יש הבדלים גדולים ממש, לפעמים הבדלים יחסית קטנים.

 

חלק מהסיבות למחירים גבוהים במוסכים מורשים:

מוסך מורשה חייב להיות נקי, מאורגן ומסודר, בעל מבנה מרשים, חדר המתנה ללקוחות.

מוסך מורשה מחזיק מחסן חלפים ומחסנאי

שימוש בחלפים מקורים שעולים יקר יותר מחלפים תחליפים

יועץ שרות

מנהל עבודה, איש דיאגנוסטיקה, חלשמלאי וכו', אשר במוסך כללי את כל הדברים העלו לרוב עושה בן אדם אחד.

מזכירה/פקידה, לפעמים יותר מאחת

ציוד דיאגנוסטיקה מקורי שעולה הון לקניה ולעידכונים בהמשך

כלים מיחודים שלא תמיד קיימים במוסכים כללים

קשר ליצרן הרכב והשתלמויות/הדרכות לעובדים

 

האם בשביל טיפול תקופתי סטנדרטי צריך את כל הדברים האלו?

לא בהכרח.

 

יתרונות וחסרונות של מוסכים מורשים מול מוסכים כללים פורטו כאן עשרות פעמים בדיונים קודמים.

 

אף אחד לא מחייב אותך לטפל במוסך מורשה יבואן, גם לא ברכב חדש שעדיין תחת אחריות.

 

לפני מספר שנים יצא עידכון לחוק ההגבלים העיסקיים שאוסר על יבואני רכבים לקשור את מתן האחריות לטיפולים במוסכים מורשים בלבד.

 

האמת שנמאס כבר לראות את השירשורים האלו...מה בעצם אתה שואל?

 

המחיר שרשמת הוא מחיר סביר לטיפול 90.000 במוסך מורשה יובואן.

ברור שאפשר לעשות בזול יותר במוסך כללי.

 

אתה יכול לטפל איפה שנראה לך לנכון ובמחיר שנראה לך טוב.

כדאי רק להתעקש על שימוש בשמנים וחלפים איכותיים ורצוי מקוריים בכל מוסך שתבחר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי במוסך מורשה אתה לא משלם רק על חלקים ועבודה.

יועצי שירות צריכים משכורת? מנקה צריכה גם כסף? 2-3 פקידות לא עובדות בחינם? מישהו צריך למלא את הקופסה של הסוכריות על הדלפק? רצפות קרמיקה לבנות, זכוכיות בכל מקום ושלטים ססגוניים גם לא באים בחינם. ומפה המחיר הגבוהה.

------------------------------

Nissan Almera Perfect 1.6 2001 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק גדול מזה קשור למחירי חלפים.

בזמן "שכלכלני הפורום" עסוקים היו (גם איתי) בניתוחים אין קץ של דוחות כספיים, תוך כדי מטרה להראות כי היבואנים חזיריים בכל הקשור למחירי רכב חדש ורווחיותם, הם פספסו את השליטה של היבואנים בשוק החלפים, וכמה גדול הקופון שגוזרים שם.

 

"הכלכלנים" פספסו לגמרי את העובדה, שבזמן שאתה קונה רכב יש לך מבחר גדול וקיימת תחרות. לעומת זאת, אחרי שקנית רכב, אתה לקוח שבוי של מוסכים מורשים (לפחות בתקופת האחריות) והיבואן כספק חלפים עיקרי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי לגבי איזה רכבים אנחנו מדברים כי יש ויש.

למשל כבעל שברולט לשעבר לא העזתי להיכנס לumi בשל השמועות שהמחירים שם בשמים (אישית לא בדקתי), במקום זאת הייתי מטפל במוסך מפוקפק בכפר ליד טבריה. ועל מה שמשלמים בזול כמובן שמשלמים לאחר מכן ביוקר והרכב הפך לסיוט מבחינה מכנית. כיום אני מצטער שלא טיפלתי במורשה והלקח נלמד וגם אם יהיה לי רכב בן 15 אני אטפל במורשה למרות המחירים הגבוהים.

לעומת זאת המחירים בקיה די בסדר והאיכות תואמת למוסך מורשה אז כמו שאמרתי יש ויש.

 

אל תשכח שסיכוייו של רכב אשר טופל במורשה גבוהים יותר להימכר מרכב שלא טופל במורשה כי בכל טלפון שקיבלתי ישר רצו היסטוריית טיפולים משברולט,לי כמובן לא היה כלום ביד חוץ מרכב שדרש החלפת מנוע.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שעוד נקודה שיש לקחת בחשבון כאשר עושים חשבון למה במורשה כל כך יקר כי הם משתמשים לרוב רק בחלקים מקוריים של היצרן, שלרוב הם יותר יותר יקרים מחלקים תחליפים/משומשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי "חלפי יצרן":

 

אתה יכול לקבל מוצר זהה, רק שנקנה ישירות מהספק, ולא עבר דרך המיתוג של היצרן. כלומר, היית יכול, אם שוק החלפים היה באמת חופשי ופתוח.

 

צריך לזכור, אף יצרן רכב לא מייצר את הרב המכריע של החלקים בעצמו, במפעליו הוא. הכל נקנה מספקים מומחים, שמשתלבים בתכנון וקו הייצור. לדוגמא, פעם רצו ממני על פלאגים לקליאו ספורט כפול מאותו פלאג, אבל בלי הסמל של רנו עליו, שנקנה ישירות מהיצרן. כמובן שהטענה היתה שאם אני משתמש בפלאג "החליפי" אז המוסך לא לוקח אחריות על התוצאה.

 

כמו שכתבתי קודם, בעיית התחרותיות בשוק הרכב קיימת בתחום הטיפולים/מוסכים/חלפים, הרבה יותר מאשר במכירת רכב חדש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק גדול מזה קשור למחירי חלפים.

בזמן "שכלכלני הפורום" עסוקים היו (גם איתי) בניתוחים אין קץ של דוחות כספיים, תוך כדי מטרה להראות כי היבואנים חזיריים בכל הקשור למחירי רכב חדש ורווחיותם, הם פספסו את השליטה של היבואנים בשוק החלפים, וכמה גדול הקופון שגוזרים שם.

 

"הכלכלנים" פספסו לגמרי את העובדה, שבזמן שאתה קונה רכב יש לך מבחר גדול וקיימת תחרות. לעומת זאת, אחרי שקנית רכב, אתה לקוח שבוי של מוסכים מורשים (לפחות בתקופת האחריות) והיבואן כספק חלפים עיקרי.

 

כל כך נכון. זה הרי בדיוק כמו סיפור הקוטג' במחאה החברתית, אז הקוטג' שאוכלים ירד במחירו אך זה החשוב יותר, זה שגרים בו, רק ממשיך להתייקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...