Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט אונו - יוניט חום - שאלה.


m&t
שימו לב! השרשור הזה בן 7148 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העניין שנדמה לי שזה לא רציני אבל קצת קשה לדעת באמת למה החום אז לא רציתי שבמוסך/ים סתם יעשו עלי קופה אבל כנראה שאין ברירה אני אקח אותו לבדיקה מקווה שבאמת זה יהיה משהו פשוט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

העניין שנדמה לי שזה לא רציני אבל קצת קשה לדעת באמת למה החום אז לא רציתי שבמוסך/ים סתם יעשו עלי קופה אבל כנראה שאין ברירה אני אקח אותו לבדיקה מקווה שבאמת זה יהיה משהו פשוט

שאתה פותר את הבעיה של ההתחממות תיידע אותי בבקשה בה"פ מה היתה הבעיה כי יש לי בדיוק את אותה הבעיה ואני לא רוצה ללכת למוסך כדי שהם יחליפו חלקים סתם.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונאי שיחרר אויר ואמר עכשיו זה אמור להיות על 90% אבל זה לא אני כבר ידעתי כי שיחררתי מספיק מאוד אויר לפני זה השלב הבא התקין לי יוניט שאמור לפעול יותר מוקדם אני לא התלהבתי להתקין את היוניט הרי ברור לי שזו לא הבעיה אבל הסכמתי גם ככה צריך להחליף הקודם השתגע מגלי החום אוקי החליפו וגם זה לא עזר זהו נגמר היום הייתי חייב לזוז מחר אולי נמשיך בפתרון התעלומה הזו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונאי שיחרר אויר ואמר עכשיו זה אמור להיות על 90% אבל זה לא אני כבר ידעתי כי שיחררתי מספיק מאוד אויר לפני זה השלב הבא התקין לי יוניט שאמור לפעול יותר מוקדם אני לא התלהבתי להתקין את היוניט הרי ברור לי שזו לא הבעיה אבל הסכמתי גם ככה צריך להחליף הקודם השתגע מגלי החום אוקי החליפו וגם זה לא עזר זהו נגמר היום הייתי חייב לזוז מחר אולי נמשיך בפתרון התעלומה הזו
..גלי חום יש רק לאשה במחזור..ואז היא משתגעת, ומשגעת,

את הבעל!

לעומת זאת, יוניט חום.לא "משתגע" מגלי חום, הוא רגיל לזה!

החלפת יוניט האמורה לפעול מוקדם יותר, היא טעות כפולה!

ראשית לא פתרת את בעיית ההתחממות!

שנית גרמת למאוורר לעבוד מוקדם מדי, ולגרום לתצרוכת דלק גדולה יותר!

שלישית, לא פתרת את התעלומה!!

ועל זה נאמר "מה עשו חכמים בתקנתם"??

יש למצוא את הסיבה להתחממות ולא "לעקוף" את הבעייה!

יש לשקול החלפת תרמוסטט תפוס!

בדיקה פשוטה לאבחון םרמוסטט תפוס:

יש להניע את הרכב למשך כ-10 דקות בסל"ד סרק, לאחר 10 דקות,

יש לבדוק , בזהירות,על מנת לא להכוות, את חום של צינור מים עליון +תחתון.

החום צריך להיות בצורה שווה בשתי הצנורות!

באם מתברר שצינור אחד קריחסית למשנהו, יש להניח שהתרמוסטט תפוס,

ויש להתליפו!

על אותו עקרון יש לבדוק, את שטח המגע של רשת הרדיאטור,

חום לא בצורה אחידה . יוכיח שהרדיאטור סתום!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

..גלי חום יש רק לאשה במחזור..ואז היא משתגעת, ומשגעת,

את הבעל!

לעומת זאת, יוניט חום.לא "משתגע" מגלי חום, הוא רגיל לזה!

החלפת יוניט האמורה לפעול מוקדם יותר, היא טעות כפולה!

ראשית לא פתרת את בעיית ההתחממות!

שנית גרמת למאוורר לעבוד מוקדם מדי, ולגרום לתצרוכת דלק גדולה יותר!

שלישית, לא פתרת את התעלומה!!

ועל זה נאמר "מה עשו חכמים בתקנתם"??

יש למצוא את הסיבה להתחממות ולא "לעקוף" את הבעייה!

יש לשקול החלפת תרמוסטט תפוס!

בדיקה פשוטה לאבחון םרמוסטט תפוס:

יש להניע את הרכב למשך כ-10 דקות בסל"ד סרק, לאחר 10 דקות,

יש לבדוק , בזהירות,על מנת לא להכוות, את חום של צינור מים עליון +תחתון.

החום צריך להיות בצורה שווה בשתי הצנורות!

באם מתברר שצינור אחד קריחסית למשנהו, יש להניח שהתרמוסטט תפוס,

ויש להתליפו!

על אותו עקרון יש לבדוק, את שטח המגע של רשת הרדיאטור,

חום לא בצורה אחידה . יוכיח שהרדיאטור סתום!

בברכה

צביקה

קח עצה חינם!!(כמו שצביקה אומר)

תפסיק כבר לשחק בבעיית התחממות בסוף תעשה גם ראש מנוע ואח"כ אולי זה יגרור בעיות נוספות(צילצולים כתוצאה מהעלאת יחס דחיסה שיגרמו שוב...ניחשת נכון..להתחממות וחוזר חלילה).

 

אל תשחק במיוחד עם אונו שיש לה ראש מנוע רגיש להתחממויות.

 

אח"כ המוסכניק יעשה עליך קופה כפולה.

 

חסכת שקל הפסדת 1000(כלל ברזל בתחזוקת רכב).

 

אני במקומך הייתי משאיר את האוטו למוסכניק אמין עלי כמה שצריך ואומר לו:

 

אדוני, אני לא מוציא את האוטו, עד שאתה לא פותר את בעיית ההתחממות תעשה כל מה שצריך-שיחליף לך גם את כל מערכת הקירור והצנרת(אם צריך).

 

זה בכל אופן מה שאמרתי למוסכניק שלי לפני ארבעה חודשים (והוא פתר, במחיר של 760 ש"ח שכלל החלפת טרמוסטט+ניקוי רדיאטור+יוניט חום) וזהו.מאז אין שום בעיית התחממות גם לא בעליות לרמת הגולן עם מזגן כל המשפחה באוטו ומטען בצהרי יום חם.

 

אל תשחק עם זה.

 

היה לי אונו פעם -אני יודע מה זה אונו שמתחממת לא חסר הרבה לראש מנוע.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצביקה וניצן, חבל על כל הקלדת אות על המיקלדת בנושא הזה. וכל הבולד והפונט הענק הזה:shock:

 

טענותיכם ותחנוניכם נופלות על אוזניים ערלות.

 

תפסיקו להוציא אויר. ותנו ל מר enash להוציא ולהכניס אויר כאבת נפשו. ואולי בסוף הוא גם יגלה לנו איך נפתרה הבעייה. יתכן שיוניט מאוורר של 30 מעלות, וטרמוסטט סיבירי משופר של 10- מעלות יתן מענה.:?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו, האופציות הצטמצמו ועכשיו 99% זה הרדיאטור רק ההתלבטות אם לנקות או לרכוש חדש ומה המחירים בשני המקרים

ואגב, היוניט החדש אינו כזה שיקפיא את המנוע אלא בסביבות ה 87-92 ובכל אופן זה לא עזר בכלום החום עדיין לא יורד מ 110 והמאוורר דווקה עובד כרצונו לא תלוי בטמפרטורה

ועוד משהו.. עדיין לא שילמתי כלום

יום רביעי יש לי חופש על הבוקר אני נוסע למוסך מתמחה רדיאטורים

אעדכן אותכם בהקדם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו, האופציות הצטמצמו ועכשיו 99% זה הרדיאטור רק ההתלבטות אם לנקות או לרכוש חדש ומה המחירים בשני המקרים

ואגב, היוניט החדש אינו כזה שיקפיא את המנוע אלא בסביבות ה 87-92 ובכל אופן זה לא עזר בכלום החום עדיין לא יורד מ 110 והמאוורר דווקה עובד כרצונו לא תלוי בטמפרטורה

ועוד משהו.. עדיין לא שילמתי כלום

יום רביעי יש לי חופש על הבוקר אני נוסע למוסך מתמחה רדיאטורים

אעדכן אותכם בהקדם[/quote

.. מציע לך לקרוא את, את שתי ההודעות שלך בנושא רדיאטור מתאריך 11/10/04

הודעות מספר 3+8 , קרא אותם בעיון, ואז תסיק מסקנות , בנוגע למכונאים יודעים, רק לקחת כסף אבל לא לתת תמורה, לדעתך מכונאים צריכים לעבוד חינם!

ואם אתה תקח את ההתלבטות אתה תוזיל לעצמך את העלות... ! נמתין בסבלנות!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעיף את הטרמוסטט הזה ,תוציא אותו ותראה מה קורה - לא יעלה לך כלום.
תנטרל זמנית את התרמוסטט במקרה של שיפור(וודאי), הרכב חדש ותקין,

אל תבטל /תוותר על טרמוסטט בכל מקרה!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנטרל זמנית את התרמוסטט במקרה של שיפור(וודאי), הרכב חדש ותקין,

אל תבטל /תוותר על טרמוסטט בכל מקרה!

בברכה

צביקה

באונו לא ניתן להחליף רק טרמוסטט, מחליפים את כל היחידה (פלנג' + טרמוסטט).

עלות החלק: כ 100 שח + עבודה.

בפלנג' של הפיאט אין בורג ניקוז אויר, קיים חור בנקודה העליונה ביותר שתפקידו לנקז את האויר (ובכלל, ברכבים אין בהם שום דרך לנקז אויר פרט לבורג, מומלץ לעשות חור ק-ט-ן בקוטר של מילימטר בחלק העליון של הטרמוסטט, הכוונה היא לחור על ה"כיפה" שמסביבו. זה קיים בהרבה רכבים אחרים ויכול ליעל ולהקל על ניקוז האויר בחלק מהמכוניות.)

 

אותו חור לניקוז אויר נקרא בלעז "Jiggle valve" (או בעברית: שסתום "נע"), מדובר בכדורית מתכת שהיא כבדה יותר מהאויר וקלה יותר ממים.

כאשר יש אויר במערכת, הכדורית "שוקעת" ומאפשרת לאויר לצאת. כשהמים מגיעים, היא "צפה" על המים ואז סותמת את החור. כך למעשה מתבצע ניקוז אויר אוטומטי בפלאנג'.

על אותו בסיס ישנם טרמוסטטים עם "Jiggle Valve" עליהם - ועצם יצירת חור קטן בחלקו העליון של הטרמוסטט (באחד שלא קיים בו חור כמובן) באה לחקות את הנ"ל. מניסיון שבוצע על 205, זה עובד מצויין.

 

"thermostats with jiggle pin valves are equipped with a special valve in the flange,which allows trapped air in the system to escape and permits the venting of air from the system when filling it with coolant. "

 

להלן דוגמאות:

ThermostatAndRing.gif

 

 

fc-tstat.jpg

 

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקו רדיאטור, מילו מים והתפלאו כמה אוויר יש

בשלב שחרור אוויר ושנגמר האוויר בדקתי וזה לא עזר

האוטו עדיין מתחמם. בדקו שוב וראו שיש לחץ אוויר איפה שהוא

מכאן מסכנה או שיש בעיה בטרמוסטט או שיש בעיה בראש מנוע או משהו

בדרך שנכנס אוויר ואז זה כבר סיפור אחר. הדרך לגלות זה להחליף טרמוסטט

אם יעבוד טוב יופי אם עדיין תישאר הבעיה זה סיפור אחר כי מערכת הקירור הכל בסדר

הבן אדם שיחרר את הטרמוסטט בדקנו ואז החום בקושי זז מה 60 ולא עובר את ה 75

הוא הציע שבנתיים אשאיר ככה ובכניסת החורף ננסה לשים טרמוסטט חדש

לא נוח לי לסוע ככה עכשיו במקום שלפעמים החום מאוד עולה עכשיו להפך קר לו

אבל זה פחות נורא מהחום שהיה לרוב 100-120 ולפעמים לכמה שניות יותר

ראיתי בתגובה של איציק נ משהו מעניין שיכול לעזור אני אשאל את המכונאי על זה

ואכן בדקתי וטרמוסטט מגיע כל היחידה ביחד עלות 100 וסוג אחר 120

לא קניתי כי זה שטיפל לי באוטו שאלתי אותו אמר שזה 40 ש"ח לא יודע למה

אבל ככה הוא אמר.

הייתי עייף והיום הגיע לסופו אז אני אחזור אליו פעם אחרת, שהחורף יכנס

ואז נראה אם הבעייה בטרמוסטט שהיה או שזה מסובך יותר.

עד אז.. לא לחקות. אני כבר אפתח תרד חדש

ומי יודע אולי אני כל כך ארגיש לא בנוח שהשעון חום על 60 והמאוורר רוב

הזמן עובד ואסע אליו בקרוב כי אני מאוד רוצה לראות מה הסוף לא יכול לחכות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקו רדיאטור, מילו מים והתפלאו כמה אוויר יש

בשלב שחרור אוויר ושנגמר האוויר בדקתי וזה לא עזר

האוטו עדיין מתחמם. בדקו שוב וראו שיש לחץ אוויר איפה שהוא

מכאן מסכנה או שיש בעיה בטרמוסטט או שיש בעיה בראש מנוע או משהו

בדרך שנכנס אוויר ואז זה כבר סיפור אחר. הדרך לגלות זה להחליף טרמוסטט

אם יעבוד טוב יופי אם עדיין תישאר הבעיה זה סיפור אחר כי מערכת הקירור הכל בסדר

הבן אדם שיחרר את הטרמוסטט בדקנו ואז החום בקושי זז מה 60 ולא עובר את ה 75

הוא הציע שבנתיים אשאיר ככה ובכניסת החורף ננסה לשים טרמוסטט חדש

לא נוח לי לסוע ככה עכשיו במקום שלפעמים החום מאוד עולה עכשיו להפך קר לו

אבל זה פחות נורא מהחום שהיה לרוב 100-120 ולפעמים לכמה שניות יותר

ראיתי בתגובה של איציק נ משהו מעניין שיכול לעזור אני אשאל את המכונאי על זה

ואכן בדקתי וטרמוסטט מגיע כל היחידה ביחד עלות 100 וסוג אחר 120

לא קניתי כי זה שטיפל לי באוטו שאלתי אותו אמר שזה 40 ש"ח לא יודע למה

אבל ככה הוא אמר.

הייתי עייף והיום הגיע לסופו אז אני אחזור אליו פעם אחרת, שהחורף יכנס

ואז נראה אם הבעייה בטרמוסטט שהיה או שזה מסובך יותר.

עד אז.. לא לחקות. אני כבר אפתח תרד חדש

ומי יודע אולי אני כל כך ארגיש לא בנוח שהשעון חום על 60 והמאוורר רוב

הזמן עובד ואסע אליו בקרוב כי אני מאוד רוצה לראות מה הסוף לא יכול לחכות

..ידידי החורף בפתח!

וטרמוסטט לא מיועד רק לחורף!

ואם אתה עייף אל תנהג, אבל תרמוסט תחליף עוד היום .... ולא מחר!!

בברכה

צביקה

שמר אל תנעל בבקשה!

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה..

 

 

אצלי באונו לוקח יותר מ- 15 דקות עד שהמחוג מגיע לאמצע. כנראה תרמוסטט מנוע תפוס. יכול להיות שהבעיה הזו קשורה להתחממות מנוע או שהתרמוסטט הזה לא קשור למערכת הקירור??

 

תודה לעונים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד שברגע ההתנעה שום מאוורר לא עובד,הרכב אמור להתחמם ציק צק גם בלי טרמוסטט,לפי דעתי לפיאט אונו עדיף בלי טרמוסטט,רק צרות זה מביא ,כל שני וחמישי הולך ראש מנוע,מי צריך כאב ראש כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7148 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...