Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4645 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר שהחלפתי גלגלים קדמיים בעקבות זה שראו על שניהם שהצד הפנימי הרבה יותר משופשף מהחיצוני, הפנצר מכאר אמר שצריץ לעשות כיוון פרונט.

 

רציתי לדעת כמה כזה דבר אמור לעלות (אם אני מבין זה פרוצדורה יחסית מהירה) ואם יש הצלמה למקום טוב באזור חיפה/קריות שיסדר זאת ברכב לאנטיס.

פורסם

אני עשיתי לפני שלושה שבועות לערך. שילמתי 150 ש"ח כי החלפתי צמיגים, מחירון 250 ש"ח.

למען האמת אני לא רואה סיבה לקחת יותר מ 200-250 ש"ח. בהצלחה

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

פורסם
100 שקל זה רק כוון גלגלים לביצוע בדיקת פרונט מלאה זה 250-350 שח

 

הרכיבו לי שני מכשירים שנראים כמו מצלמות על הגלגלים האחוריים.

ועוד איזשהו התקן על הקדמיים. על המסך היו שישה נתונים, מסודרים בשתי שורות.

שלושה נתונים מצד ימין ושלושה מצד שמאל. בהתחלה היה רקע אדום לכל השישה. מלבד אחד נדמה לי.

בסיום התהליך לכל השישה היה רקע ירוק.

לא הצלחתי לקרוא מה היה כתוב מעל המשבצות כי הכתב היה ממש קטן, המספרים היו גדולים אז הצלחתי לראות מרחוק.

אבל אני מניח שמדובר היה באקמבר קסטר וטואו של כל אחד מהגלגלים.

לפיכך מדובר היה בכיוון פרונט מלא.

 

תקן אותי אם אני טועה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

מחיר הוגן ל"פרונט" נע בין 180 ל 250 ש"ח לציר.

ה"פרונט" מודגש במרכאות מכיוון שיש רכבים עם כיוון "פרונט" גם לציר האחורי, מה שמכפיל את עלות הכיוון. ברכב עם כיוון ציר אחורי אין טעם לכוון רק את הקדמי ויש לבדוק גם את מצב האחורי.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

כיוון פרונט זו הגדרה כללית מאוד.

 

הכיוון הנפוץ ביותר בפרונט הוא ההתכנסות אופנים, המכונה "שפור" עלותו כ 90-150ש"ח.

 

ישנם כיוונים נוספים בזוויות הסרן הקמי ("פרונט") וכיוון מלא של כל הזוויות בסרן הקמי עולה כ 250ש"ח אך זה תלוי בסוג הרכב.

ישנם זוויות שאין להם כיוון שניתן לבצע ע"י סיבוב ברגים אלא התערבות של מתיחת השלדה והמתלים למשל רכב אחרי תאונה או שקיבל מכה.

 

יש גם כיוונים בסרן האחורי בדומה לסרן הקמי. שהרבה טועים ונוהגים לקרוא לזה "כיוון פרונט מאחורה" :lol:

 

"פרונט" זה קדימה.

פורסם
הרכיבו לי שני מכשירים שנראים כמו מצלמות על הגלגלים האחוריים.

ועוד איזשהו התקן על הקדמיים. על המסך היו שישה נתונים, מסודרים בשתי שורות.

שלושה נתונים מצד ימין ושלושה מצד שמאל. בהתחלה היה רקע אדום לכל השישה. מלבד אחד נדמה לי.

בסיום התהליך לכל השישה היה רקע ירוק.

לא הצלחתי לקרוא מה היה כתוב מעל המשבצות כי הכתב היה ממש קטן, המספרים היו גדולים אז הצלחתי לראות מרחוק.

אבל אני מניח שמדובר היה באקמבר קסטר וטואו של כל אחד מהגלגלים.

לפיכך מדובר היה בכיוון פרונט מלא.

 

תקן אותי אם אני טועה.

זה אכן בדיקת פרונט מלאה השאלה האם בצעת במקום תיקון כלשהו ואם לא וזה אכן המחיר אנא גלה לנו איפה זה המקום

פורסם

לא ביצעתי שום תיקון באותו מקום.

הגעתי לשם אחרי שהחליפו לי משולש במוסך אחר.

 

המקום היה נקרא "הפרונט" אם אני זוכר נכון.

אך שינה את שמו לא מזמן, אולי החליף בעלים או משהו.

 

בגלל כל המחירים שאני רואה בשרשור, אפילו לי קצת קשה להאמין לעצמי עכשיו.

ואני חושב שאולי באמת זה היה רק כיוון של הטואו. אבל לא יודע להסביר איך מה שראיתי במחשב של הבדיקה מתאים לזה.

אולי אלה היו נתונים אחרים במחשב?

בקשר למחיר עצמו אני בטוח. אני מרכז את הוצאות הרכב בקובץ אקסל, וזה כתוב שם, וזה גם מה שאני זוכר.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

סליחה על ההתעלקות והשאלה הדי טיפשית שמאוד עניינה אותי:

במכוני הכיוון עושים גם את הקאמברים וקאסטרים? (מי שלא יודע מה זה בתמונה למטה)

 

625507_556725597727625_1978864323_n.jpg

 

(שהגלגלים נוטים לצדדים).

 

תודה מראש לעונים

פורסם
לא ביצעתי שום תיקון באותו מקום.

הגעתי לשם אחרי שהחליפו לי משולש במוסך אחר.

 

המקום היה נקרא "הפרונט" אם אני זוכר נכון.

אך שינה את שמו לא מזמן, אולי החליף בעלים או משהו.

 

בגלל כל המחירים שאני רואה בשרשור, אפילו לי קצת קשה להאמין לעצמי עכשיו.

ואני חושב שאולי באמת זה היה רק כיוון של הטואו. אבל לא יודע להסביר איך מה שראיתי במחשב של הבדיקה מתאים לזה.

אולי אלה היו נתונים אחרים במחשב?

בקשר למחיר עצמו אני בטוח. אני מרכז את הוצאות הרכב בקובץ אקסל, וזה כתוב שם, וזה גם מה שאני זוכר.

 

עשיתי שם גם, עשה לי בחור שהיה נראה מסומם לחלוטין, אחרי הכיוון הוא השאיר 2 ירוקים ו4 אדומים אם אני לא טועה, ההגה התעקם חזק ימינה והרגיש מוזר (צריך לנסוע עם הגה שמאלה כדי לנסוע ישר), ולקינוח ... כשהגיע הטסט אחרי כמה ימים, לא היה אפשר לבדוק חופש בגלגלים הקדמיים, כי הוא השאיר את הברגים פתוחים. אני חושב שהוא פתח בהתחלה את הברגים הלא נכונים ואחרי זה המשיך לאן שרצה בלי לסגור את הקודמים.

בקיצור לא על כל דבר חוסכים כסף ... העיקר כשאתה נכנס לכיוון או לקנות צמיגים, בעל המקום מספר לך עד כמה יש להם את המכשיר המתקדם בעולם לכיוון פרונט.

פורסם

במקום שכיוונתי בו לא מכרו צמיגים.

אולי אתה מדבר על "מרכז הצמיג והפרונט" שבעמק שרה?

שמו לי בתוך הרכב משהו ששמר על ההגה ישר. כשיצאתי הוא היה מוטה ימינה ממש מעט.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

×
×
  • תוכן חדש...